تاریخ انتشار: ۲۲ مرداد ۱۳۸۸ • چاپ کنید    

دیدار با زندانیان سیاسی در حضور مرتضوی

دو نماینده مجلس ایران شب گذشته، چهارشنبه ۲۱ مرداد با مصطفی تاج‌زاده، محمدعلی ابطحی و محمد عطریانفر در زندان اوین دیدار کردند.

به گفته فرهاد تجری، عضو کمیته ویژه مجلس برای بررسی وضعیت بازداشت‌شدگان اخیر، تا قبل از ورود سعید مرتضوی دادستان تهران به اوین، به اعضای این کمیته اجازه بازدید از بند زندانیان سیاسی داده نشد.

وی به خبرگزاری مهر گفت: «بعد از ظهر چهارشنبه آقایان بروجردی، امیدوار رضایی، خانم زهره الهیان و قدرت‌الله علیخانی و من به عنوان اعضای کمیته ویژه با هماهنگی‌های قبلی برای بازدید از وضعیت بازداشت شدگان از جمله چهره‌های سیاسی به اوین رفتیم، تا زمان اذان مغرب بازدید از بندهای نسوان و ۷ و ۸ و ۹ اوین بازدید کردیم. اما امکان ورود هیات به بند زندانیان سیاسی اوین فراهم نشد.»

نایب رئیس کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس که به همراه علاءالدین بروجردی رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس از بند ۲۰۹ بازدید کرده است، می‌گوید که پیش از این نیز بارها بازدید از بند ۲۰۹ زندان اوین به تعویق افتاده بود.

به گفته وی، ملاقات شب گذشته با زندانیان سیاسی در حضور سعید مرتضوی انجام شده است.

آقای تجری، اولویت این کمیته را دیدار با مصطفی تاج‌زاده عنوان کرد و افزود: «با وجود شایعات مختلف مبنی بر فوت و بدرفتاری با تاج‌زاده، وی در وضعیت نسبتا خوبی به سر می‌برد.»

«آقای تاج‌زاده به ما گفت که من همان روز اول بعد از اعلام نتیجه انتخابات، با حضورم در ستادهای انتخاباتی اعلام کردم نتایج اعلام شده صحیح است. باید شکست را بپذیریم»

بنا بر این گزارش، بازجویی از مصطفی تاج‌زاده به پایان نرسیده و شب‌ها نیز از وی بازجویی می‌شود.

فرهاد تجری می‌گوید: «آقای تاج‌زاده به ما گفت که من همان روز اول بعد از اعلام نتیجه انتخابات، با حضورم در ستادهای انتخاباتی اعلام کردم نتایج اعلام شده صحیح است و بر اساس ارزیابی‌ها از استان‌های مختلف کشور ما نتیجه انتخابات را واگذار کرده‌ایم، باید شکست را بپذیریم و نتیجه انتخابات همین است که اعلام شده ‌است.»

این نماینده مجلس همچنین از به پایان رسیدن تحقیقات و بازجویی‌ها از محمدعلی ابطحی خبر داد. به گفته وی، «در حال حاضر امکاناتی همچون یخچال، رادیو، تلویزیون و روزنامه در اختیار آقای ابطحی است و خانواده وی سه‌شنبه شب در سوئیتش در زندان اوین با وی شام خوردند.»

آقای تجری دلیل ملاقات نکردن با سعید حجاریان، محسن میردامادی و داوود تاجرنیا را کمبود وقت اعلام کرده‌ است.

وی اظهار داشت که آقای حجاریان در خانه‌ای استخردار بازداشت است و با تجویز پزشک هر روز در آب راه می‌رود.

به گفته زینب حجاریان، دختر سعید حجاریان که دانشجوی دانشگاه پنسیلوانیای آمریکاست، «سعید حجاریان روزانه زیر آفتاب شدید و مستقیم بالای ۴۰ درجه مورد بازجویی قرار می‌گیرد و بعد آب یخ به رویش می‌ریزند که باعث تپش شدید قلبش می‌شود.»

در جریان اعتراضات به نتایج انتخابات ریاست جمهوری، شمار زیادی از چهره‌های سرشناس سیاسی بازداشت شده‌اند. شماری از بازداشت‌شدگان طی دو جلسه دادگاه محاکمه شده‌اند و بازجویی از سایر زندانیان همچنان ادامه دارد.

Share/Save/Bookmark

نظرهای خوانندگان

,h

-- بدون نام ، Aug 13, 2009

واه واه..چه دروغ ها و صحنه سازي ها!
«در سوئيتش با او شام خوردند...»
چنده قيمت اين سوئيت هاتون..؟
يه الله اكبر ِ خالي...؟
ارزون نميديد..؟

-- بدون نام ، Aug 13, 2009

sharm konid . mikhastid dar hozoore mortazavi rast begooyand keh baad az raftan e shoma kotak bokhorand ? shoma midanid vojdan chi hast ?

-- azarfakhr ، Aug 13, 2009

اقای تاجزاده در نیمه راه بازجوئی نتایج انتخابات را از قبل تائید کرد..خدا اخر عاقبت او را تا اخر باز جوئی حفظ کند..امین.. خواهش میکنم بر زندانیان تواب خورده نگیرید..خدا میداند که تا حالا به هر کدام چند بار تجاوز کرده اند..خدا اخر عاقبت همه ما را از دست این وحشی ها بخیر کند.امین

-- حسن ، Aug 14, 2009

نظر بدهید

(نظر شما پس از تایید دبیر وب‌سایت منتشر می‌شود.)
-لطفا به زبان فارسی کامنت بگذارید.
برای نوشتن به زبان فارسی می توانید از ادیتور زمانه استفاده کنید.
-کامنتهایی که حاوی اتهام، توهین و یا حمله شخصی باشد هرز محسوب می شود و منتشر نخواهد شد.


(نشانی ایمیل‌تان نزد ما مانده، منتشر نمی‌شود)