تاریخ انتشار: ۲۱ مرداد ۱۳۸۸ • چاپ کنید    

«احمدی‌نژاد مسئول فجایع کهریزک است»

سازمان مجاهدین انقلاب اسلامی محمود احمدی‌نژاد و صادق محصولی وزیر کشور را مسئول «فجایع» بازداشتگاه کهریزک معرفی کرد.

این سازمان با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد که مسئول نهایی و پاسخگوی اصلی حوادث بازداشتگاه کهریزک که زیر نظر نیروی انتظامی اداره می‌شده، «شخص آقای احمدی‌نژاد به عنوان رئیس شورایعالی امنیت ملی و آقای محصولی به عنوان وزیر کشور و رئیس شورای امنیت کشور است.»


به نوشته امضاکنندگان این بیانیه، هرگونه اقدامی برای رسیدگی به تخلفات و قانون شکنی‌های دوماهه اخیر، بدون توجه به «مسئولیت وزیر کشور و رئیس دولت نهم به عنوان مسئولان اجرایی اصلی این تخلفات، اقدامی ناتمام و غیر بنیادین است.»

سازمان مجاهدین انقلاب اسلامی در ادمه آورده است که «محافل خبری و رسانه‌ای وابسته به جریان اقتدارگرا برای منحرف ساختن افکار عمومی از این جنایات و به حاشیه بردن موضوع زندان کهریزک، در تلاشی گسترده هستند.»

«هرگونه اقدامی برای رسیدگی به تخلفات و قانون شکنی‌های دوماهه اخیر، بدون توجه به مسئولیت وزیر کشور و رئیس دولت نهم، اقدامی ناتمام و غیر بنیادین است»

این سازمان با اشاره به حمله لباس شخصی‌ها به کوی دانشگاه که «نهایتاً به محکومیت یک مأمور جزء به اتهام دزدیدن ریش تراش ختم شد»، افزوده است که «ابعاد جنایات ابوغریب کهریزک، بسیار بیشتر از آن است که به اقتدارگرایان حاکم اجازه دهد آن را به سرنوشت ماجرای کوی دانشگاه تهران تبدیل کنند.»

در این بیانیه آمده است که رئیس دولت نهم در حالی اقدام به حرکات «تبلیغاتی» درخواست رأفت اسلامی با بازداشت‌شدگان حوادث اخیر می‌کند که در «حمایت از رفتارهای سرکوب‌گرانه و غیر قانونی علیه مردم، وزیر اطلاعات و چند تن از معاونان این وزارت را تنها به خاطر این‌که توهماتی نظیر انقلاب مخملی و برخوردهای سرکوب‌گرانه اخیر با معترضان را تأیید نکرده‌اند، از کار برکنار می‌کند.»

سازمان مجاهدین انقلاب اسلامی ایران، پیش از این نیز جلسه محاکمه جمعی از بازداشت‌شدگان را «نمایشی تاسف‌بار» خواند که به «هر چیزی جز دادگاه» شباهت داشت.

سازمان مجاهدین، این «نمایش» را «مقدمه برخورد بر احزاب مستقل و قانونی کشور به مثابه آخرین نشانه‌های وجود مردمسالاری» ارزیابی کرده است.

این سازمان «محاکمه معترضان به تقلب در انتخابات را بهترین دلیل بر «عدم سلامت» انتخابات دانسته است.

Share/Save/Bookmark

نظرهای خوانندگان

عجب!؟ پس فهمیدیم که اسم اون آقا که در نماز جمعه گفت «هرچی دیدید از چشم خودتون دیدید» آقای احمدی نژاد بود. ما را بگو که خیال کردیم این حرف را رهبر فرزانه‌مون به زبان آورد.

-- بدون نام ، Aug 12, 2009

آدمی که مشکلات روانی و روحی دارد، هیچگونه مسئولیتی نسبت به اعمال خود ندارد! حاج محمود و حاج تقی مصباح را باید هر چه زودتر در بخش روان پریشان حاد بستری کرد.
بخش روان پریشان نظام اسلامی،

-- Muslem Ravan Parish ، Aug 13, 2009

دوستان سلام!
مقاله دکتر باقرزاده را بنام "مجاهدین انقلاب چه می گویند" را حتما بخوانید . این نوشته خطاب به آقای موسوی نیز هست، چرا که ایشان نیز استدلالی مشابه مجاهدین انقلاب داشته است در سخن خود در روز چهرشنبه 21 مرداد 1388 در آن جا که می گویند در این دادگاه منافقین منفور را در کنار فرزندان پاک ملت نشانده اند:

http://www.iran-emrooz.net/index.php?/politic/more/19073

-- چشمان باز ، Aug 13, 2009

نظر بدهید

(نظر شما پس از تایید دبیر وب‌سایت منتشر می‌شود.)
-لطفا به زبان فارسی کامنت بگذارید.
برای نوشتن به زبان فارسی می توانید از ادیتور زمانه استفاده کنید.
-کامنتهایی که حاوی اتهام، توهین و یا حمله شخصی باشد هرز محسوب می شود و منتشر نخواهد شد.


(نشانی ایمیل‌تان نزد ما مانده، منتشر نمی‌شود)