تاریخ انتشار: ۲۱ مرداد ۱۳۸۸ • چاپ کنید    
محسن رضایی:

«گزارش‌ها درست باشد، عزای ملی است»

محسن رضایی دبیرمجمع تشخیص مصلحت نظام می‌گوید که اگر گزارش‌ها درباره «بدرفتاری‌ها» با مردم در خیابان‌ها و زندان‌ها درست باشد، باید «عزای ملی» اعلام کرد.

آقای رضایی که امروز چهارشنبه با اعضای جمعیت حقوق‌دانان دفاع از حقوق بشر دیدار داشت، گفت که در صورت تائید صحت این گزارش‌ها تمامی مقام‌های مرتبط باید از مقام خود برکنار شده و محاکمه شوند.

به گزارش خبرگزاری ایلنا، دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام افزود: «اگر در جمهوری اسلامی توسط یکی از ماموران عمل خلاف حیثیت و اخلاق صورت گیرد، باید عزای ملی اعلام شود، چه برسد به این‌که اعمال شنیع علیه تعدادی از جوانان کشور صورت گرفته باشد.»

محسن رضایی یکی از نامزد‌های معترض به نتیجه انتخابات بود که چندی بعد از پیگیری شکایت خود صرف‌نظر کرد.


محسن روح‌الامینی فرزند عبدالحسین روح‌الامینی یکی از مشاوران ارشد، وی از جمله کسانی است که در جریان ناآرامی‌های انتخاباتی دستگیر شده و بر اثر «شکنجه» در زندان جان باخت.

مهدی کروبی دیگر نامزد معترض به نتیجه انتخابات، هفته جاری در نامه‌ای خطاب به اکبر هاشمی رفسنجانی رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام از دریافت گزارش‌هایی مبنی بر «تجاوز» به برخی از دختران و پسران بازداشتی‌ خبر داده است.

آقای کروبی خواستار پیگیری دقیق این موضوع از سوی هاشمی رفنسجانی شده است.

علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی امروز در واکنش به این نامه، گفت که کمیته حقیقت‌یاب مجلس گزارشی مبنی بر «تجاوز» به برخی دختران و پسران بازداشتی در زندان اوین و بازداشتگاه کهریزک در دست ندارد.

«اگر در جمهوری اسلامی توسط یکی از ماموران عمل خلاف حیثیت و اخلاق صورت گیرد، باید عزای ملی اعلام شود، چه برسد به این‌که اعمال شنیع علیه تعدادی از جوانان کشور صورت گرفته باشد»

آقای لاریجانی از مهدی کروبی خواست که اطلاعات خود را برای پیگری‌های بیشتر به مجلس شورای اسلامی ارائه کند.

علاءالدین بروجردی رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس نیز اظهار داشت که اطلاعات آقای کروبی در نامه‌ خود براساس «تماس‌های تلفنی با دفتر روزنامه اعتماد ملی» بوده است.

به گزارش خبرگزاری فارس، آقای بروجردی افزود: «موارد نامه کروبی مبانی قابل قبولی ندارد.»

محسن رضایی نیز خواست که نسخه‌ای از گزارش جمعیت حقوق‌دانان دفاع از حقوق بشر از حوادث اخیر برای پیگیری‌ در اختیار وی قرار گیرد.

او توصیه کرد که جمعیت حقوق‌دانان دفاع از حقوق بشر، نسخه‌ای از گزارش خود را برای مقام‌های جمهوری اسلامی ارسال کند.

با فروکش کردن دامنه اعتراض‌ها در ایران، کمیته‌هایی برای بررسی حوادث پس از انتخابات در مجلس، شورای عالی امنیت ملی و قوه قضائیه تشکیل شده است.

از نتیجه گزارش‌های این کمیته‌ها، اطلاعی در دست نیست و هنوز مشخص نشده که آیا محتوای این گزارش‌ها در اختیار رسانه‌ها قرار خواهد گرفت یا خیر.

Share/Save/Bookmark

نظرهای خوانندگان

سی سال است که عزای ملی است .

-- Sadegh ، Aug 12, 2009

agha shoma be che haghi khodetoon ro be kooche ye ali chap mizanid. shoma yek mellat ro ahmagh farz kardid. "agar gozareshha dorost bashad" dihe yani cheh?khodetoonam midoonid ke gozareshha dorosteh.

-- بدون نام ، Aug 12, 2009

اقای رضایی وقتیکه مردم را در خیابان به قضد کش میزنند عجیب نیستکه زندانیهارا که هیچ پناهی ندارند مورد تجاوز قرار میدهند ٣٠ ساله که در ایران عزاداریست مردم دیگه حاظر نیستند مقابل این سکوت کنند.

-- م ، Aug 12, 2009

نقلاب مخملی علیه شهدا
چهارشنبه 21 مرداد1388 ساعت: 15:27
سوتی رادان در مراسم روز خبرنگار
حذف نام شهید صارمی توسط رادان


نویسنده: بطور عمدی دانسته یا نا دانسته هيچ نامي ا
چهارشنبه 21 مرداد1388 ساعت: 17:2
سوتی سردار رادان

تذکر خبرنگاران به رادان: 17 مرداد روز خبرنگار، روز شهادت محمود صارمي است
جانشين فرماندهي نيروي انتظامي با گراميداشت ياد شهيد آويني و شهيد افشار، 17 مرداد روز خبرنگار را به اصحاب رسانه تبريک گفت.

سردار رادان ظاهرا فراموش کرده بود یا بطور عمدی که 17 مرداد ماه به مناسبت شهادت شهيد “محمود صارمي ” خبرنگار خبرگزاري جمهوري اسلامي که توسط گروه متحجر طالبان در افغانستان به شهادت رسيد،روز خبرنگار نام گرفت.
جانشين فرمانده ناجا به همين دليل بود که تبريک خود به مناسبت روز خبرنگار را با گراميداشت ياد شهيد آويني و شهيد افشار (خبرنگار شبکه خبر)همراه کرد و در اين ميان شاید بطور عمدی دانسته یا نا دانسته هيچ نامي از شهيد صارمي که در روز 17 مرداد به شهادت رسيد، نبرد.
سخنراني وي موجب شد يکي از خبرنگاران حاضر در جلسه طي يادداشتي به وي متذکر شود
که 17 مرداد به دليل شهادت محمود صارمي روز خبرنگار نام گرفت و نه شهادت آويني و گروهي از خبرنگاران رسانه هاي مختلف از جمله شهيد افشار

-- حذف نام شهید صارمی توسط سرداررادان ، Aug 12, 2009

محسن جان خواب بودی این سی سال؟ نگران نباش چهلم پسر دوستت تموم شه باز خوابت سنگین می شه.

-- بدون نام ، Aug 12, 2009

مگر رهبر این جنایات میگذارد چیزی روشن و اعلان شود.
در رابطه رآی مردم که دیدید چه موضه ای گرفت وعواقب(بخوان جنایتی که کمتر از چنگیز نبود)ا عتراضات
را بگردن معترضین داد. آقای رضائی شما شخصیت مسخره ای داری یک روز در مراسم تنفذ احمدی نژاد
شرکت می کنی و روز بعد می‌گویی که اگر گزارش‌ها درباره «بدرفتاری‌ها» با مردم در خیابان‌ها و زندان‌ها درست باشد، باید «عزای ملی» اعلام کرد.
چه کسی را رنگ میکنی خامنه ایی و دار و دسته اش را ویا ما را.

اگر از خامنه ای بپرسی جواب خواهد داد:من خود و یارانم دغل نیرنگ بازیم.
و اگر از ما پرسی جواب خواهیم داد :ما خودمان رنگ فروشیم.
این طور میخواهید از مردم دلجویی کنید(بخوان سر مردم را شیره بمالید).
هم شما از یک قماشیت.وقتی خامنه ای نمیتواند ...که کرد پاک کند تو را فرستاده
..... مردم را خر گیر آوردیت آن هم در این عصر که ذغال شما ١٤٠٠ سال است
به خاکستر نشسته. از فرزندت حداقل خجالت بکش......

-- بدون نام ، Aug 12, 2009

بلی درست است سالهاست که عزا داریم! از بدو ورود اعراب به ایران تا همین روزها که داره تکرار میشه...

-- مسعود ، Aug 12, 2009

جناب سردار
یا ....یا زیادی محافظه کار یا با کودتا / مدتها هست که مردم عزادارند و شما طبق روحیه ای که هیچ کس هنوز نفهمیده اگر و اما و ... شرط میکنید.
اگر سردار این رزو بومی بیا به طرف مردم اگر نه برو بچسب به ... و ... و مصباح یزدی که..... را خدا کرد.
زنده باد ایران
زنده باد ازادی
زنده باد اسلام حق

-- NAM ، Aug 12, 2009

اگر ؟!! اگر گزارش ها صحیح باشد؟ سردار شما چرا ؟ شما که اطلاعات بسیار موثق تر و مستند تر دارید

-- فرشید فاریابی ، Aug 12, 2009

اصولی از قانون اساسی :
اصل 32 :
هيچكس‏ را نمي‏ توان‏ دستگير كرد مگر به‏ حكم‏ و ترتيبي‏ كه‏ قانون‏ معين‏ مي‏ كند در صورت‏ بازداشت‏، موضوع‏ اتهام‏ بايد با ذكر دلايل‏ بلافاصله‏ كتبا به‏ متهم‏ ابلاغ‏ و تفهيم‏ شود و حداكثر ظرف‏ مدت‏ بيست‏ و چهار ساعت‏ پرونده‏ مقدماتي‏ به‏ مراجع صالحه‏ قضايي‏ ارسال‏ و مقدمات‏ محاكمه‏، در اسرع‏ وقت‏ فراهم‏ گردد. متخلف‏ از اين‏ اصل‏ طبق‏ قانون‏ مجازات‏ مي‏ شود.
اصل 38 :
هر گونه‏ شكنجه‏ براي‏ گرفتن‏ اقرار و يا كسب‏ اطلاع‏ ممنوع‏ است‏. اجبار شخص‏ به‏ شهادت‏، اقرار يا سوگند، مجاز نيست‏ و چنين‏ شهادت‏ و اقرار و سوگندي‏ فاقد ارزش‏ و اعتبار است‏. متخلف‏ از اين‏ اصل‏ طبق‏ قانون‏ مجازات‏ مي‏ شود.
اصل 39 :
هتك‏ حرمت‏ و حيثيت‏ كسي‏ كه‏ به‏ حكم‏ قانون‏ دستگير، بازداشت‏، زنداني‏ يا تبعيد شده‏، به‏ هر صورت‏ كه‏ باشد ممنوع‏ و موجب‏ مجازات‏ است‏.

-- علیرضا ، Aug 12, 2009

جناب نشنیدی این شعاری که از ته قلب مردم مظلوم ولی مبارز ایرانی در امد؟:
عزا عزاست امروز
روز عزاست امروز
ایرانی با غیرت
صاحب عزاست امروز
تو که پس از انتخابات که رای مردم را به ناموس تشبیح کرده بودی با رفتاری که داشتی بی ناموس شدی.
حال با وجود شناختی که از فاجعه داری چه چیزی برایت مانده که از دست بدهی؟ شرف؟ حیثیت؟ جمهوری اسلامی؟ رییس جمهوری که امروز به لطف جنتی خدا شد؟ رهبری که یک شبه ایت الله شد؟ اسلامی که به لطف اقایان مصباح یزدی و همکیشانش خراب شده و فقط با اسمش به جای رحمان و احسان و ایمان ترس و مرگ و خون و تنفر و سیاهی را در دل و جان ایرانیان میاندازد؟
تو که مرگ محسن پسر دوست و حامیت را دیدی منتظر چه هستی؟ مرگ بچه های خودت مرگ و تجاوز بیشتر به دختران و پسران این مرز و بوم؟ مرگ بچه های من و دیگری؟ چند تا تجاوز و مرگ دیگر لازم است تا نه تنها عزای ملی اعلام شود بلکه عزای جهانی؟
هنوز هم دیر نشده. بیا به طرف مردم. همانند کروبی و موسوی و میلیونها ایرانی بیا به طرف ما تا تاریخ از تو همانند بابک و مازیارو ابومسلم و حسین شاه شهیدان و ... یاد کند نه همانند شمر و یزید.
زنده باد ایران
زنده باد ازادی
زنده باد اسلام واقعی

-- بدون نام ، Aug 12, 2009

شما كه خود پاره تنی از اڍن رژڍم هستڍد و سی سال به اڍن رژڍم ختمت كردڍد اڍا قدرت اڍن را ندارڍد كه ڍك روز به ملاقات فرزندان اڍران درزندانها بروڍد و به چشم خود ببنڍد و با كو ش خود بشنوڍد كه چه بروز اڍن ازدڍخواهان مڍاورند. بس است اڍن رڍا و نقش بازی كردنها

-- اڍرج رضایی ، Aug 12, 2009

آقای رضای ....و از خواب بیدار شدی ؟؟‌یا در حال توبه کردنی و اینها را می گویی؟؟‌یا پیش بینی میکنی که تغییراتی صورت گیرد و از حالا محاکمه خودت رو رقیق تر می کنی؟؟؟

-- N ، Aug 12, 2009

Salam

Ham mihanan aziz lotfatn agar ozve balatarin hastid in agahi ra be balatarin bedahid man ozv nistam.
Agah bashid: "Kasani ke dar zendanha shekanjeh shodeh and ya be anha tajavoz shodeh ast lotfan agah bashand va khood be majles ya maghamat dovblati naravand, choon an ha ra gerefte va baraye naboodi shavahed an ha ra az bein khahand bord."
agah bashand
Ba sepas

-- Abozar ، Aug 12, 2009

برو دست بردار ....یعنی میخواهید بگوئید نمیدانستید تا حالا که چه جنایتهائی بر ضد بشریت کرده اید شما بهتره از جنایتهائی که در دوران ریاست خودت در سپاه انجام دادید علی الخصوص در کردستان دفاع کنید . خوشبختانه مردم امروز خیلی آگاه هستند و به امید و یاری خداوند قادر متعال بزودی ریشه ظلم وستم برای همیشه در این کشور نابود میگردد و ملت بزرگ ایران شما و بقیه جنایتکاران را به سزای اعمال خود خواهند رساند . انشاالله رزمنده قدیمی

-- بهنام ، Aug 12, 2009


چرا اینا این همه بی شرمند واااااااااای ی ی

مگر این همه جنایت چیز جدیدی هست در

در این جمهوری خون و جنون ؟؟؟؟؟

باز میخوان مردم را سپر بلای خودشون کنن

-- انسان ، Aug 12, 2009

اقا محسن!
از همون سالهای شصت که شروع کردید زندانیان سیاسی را شکنجه کردن و دختران باکره را قبل از اعدام به عقد پاسداران دراوردن , میبایستی عزای ملی اعلام می کردید. مثل این که قتل های زنجیرهای را فراموش کردید؟...چطور وحشیانه و بی رحمانه کشتند و به قتل رساندند؟...اون موقع کجا بودین ؟ یادتون نبود عزای ملی اعلام کنید؟

-- simone ، Aug 12, 2009

تو یکی آبروی هر چی لره بردی !
واقعا که چه رویی دارید شماها

-- آرام ، Aug 13, 2009

حاج محسن، ملت ایران از عزا های عوام فریب و اینگونه حقه بازی ها خسته شده اند، این فجایعی که در این مدت ٣٠ سال توسط حکومت اسلامی و جیره خواران ان انجام شده است با گرفتن یک عزا حل نخواهد شد. ملت ایران دیگر فریب این عزاداری ها را نخواهد خورد و به مبارزه خود برای رسیدن به آزادی و محاکمه همه کسانی که در شکنجه و آزار و تحقیر و قتل شهروندان کشور ایران دست داشته اند ادامه خواهد داد. این عزایی که تو خواهان آن هستی، اعزای نظام اسلامی و جیره خوران و اراذل و اوباش آن است، نه عزای ملی! ملت ایران دیگر خواهان هیچ گونه عزا در کشورش نمی باشد. ملت خواهان آزادی و شادی و عشق است، چیزی که شما عقب افتادگان تاریخ فاقد آن هستید. کشور را نمی توان با قران و دین و خشونت و خرافات و سرکوب و ترور و تجاوز و قتل اداره کرد. کاری که نظام اسلامی، مدت ٣٠ سال است که مشغول انجام آن است.
عزاداران حسینیه نظام اسلامی،

-- Azadaran ، Aug 13, 2009

نظر بدهید

(نظر شما پس از تایید دبیر وب‌سایت منتشر می‌شود.)
-لطفا به زبان فارسی کامنت بگذارید.
برای نوشتن به زبان فارسی می توانید از ادیتور زمانه استفاده کنید.
-کامنتهایی که حاوی اتهام، توهین و یا حمله شخصی باشد هرز محسوب می شود و منتشر نخواهد شد.


(نشانی ایمیل‌تان نزد ما مانده، منتشر نمی‌شود)