تاریخ انتشار: ۲۰ مرداد ۱۳۸۸ • چاپ کنید    

احمد توکلی: به جنایت‌ها رسیدگی شود

احمد توکلی نماینده محافظه‌کار مجلس شورای اسلامی، خواستار رسیدگی به «جنایت‌هایی» شد که به گفته او در حوادث پس از انتخابات رخ داده است.

آقای توکلی که امروز چهارشنبه در صحن علنی مجلس سخن می‌گفت، افزود که در حوادث اخیر به حقوق مردم «ظلم» شد و بعضی از «غلامان درخت را از بیخ» درآوردند.

این نماینده مجلس اظهار داشت که سه هفته پیش در نامه‌ای به آیت‌الله محمود هاشمی شاهرودی با یادآور شدن «وظیفه قانونی» رئیس قوه قضائیه، از وی خواسته بود که در برابر «ظلم‌هایی» که به مردم می‌شود، سکوت نکند.

در جریان اعتراض‌ها به نتیجه انتخابات، نیرو‌های دولتی و لباس شخصی‌، هزاران نفر را بازداشت و در بازداشتگاه‌ها و زندان‌ها مورد ضرب و شتم قرار دادند که منجر به مرگ تعدادی از آنها شد.


تخریب اموال عمومی، ضرب و شتم شدید معترضان و بازداشت بیش از چهار هزار نفر در حوادث اخیر به گفته سخنگوی قوه قضائیه، از جمله رخدادهایی است که با انتقاد برخی نمایندگان مجلس، مراجع تقلید و احزاب سیاسی روبرو شده است.

آنها خواستار مشخص شدن عاملان برخورد‌های خشونت‌بار با دستگیرشدگان و معترضان به نتیجه انتخابات هستند.

نهاد‌های مرتبط با بازداشتی‌ها اعلام کرده‌اند که بسیاری از دستگیرشدگان در هفته نخست آزاد شده‌اند و تکلیف تعداد دیگری از آنها پس از برگزاری جلسه محاکمه مشخص خواهد شد.

به گفته توکلی، در حوادث اخیر به حقوق مردم «ظلم» شد و بعضی از «غلامان درخت را از بیخ» درآوردند

توکلی افزود که در حوادث اخیر، حقوق دسته‌ای از مردم به دست «اغتشاشگران و برخی از ماموران» ضایع شد و واقعیت این است که حقوق بازداشت‌شدگان نیز «ضایع و قانون نقض» شده است.

او با اظهار تاسف از بازداشت «غیرمنطقی» برخی استادان دانشگاه صنعتی شریف در حوادث پس از انتخابات، گفت: «بنده به نحوه رفتار اعتراض دارم و نه به محتوای کار.»

رئیس مرکز پژوهش‌های مجلس در بخش دیگری از سخنان خود به انتقاد از عملکرد رسانه‌های خارجی در حوادث پس از انتخابات اشاره کرد و گفت که این رسانه‌ها از «کاه، کوه» ساخته و باعث تشدید فشار‌ها بر جمهوری اسلامی شده‌اند.

به گفته توکلی، دلایل این شرایط، «نتایج سوء رفتار ما در مورد آزادی رسانه‌های داخلی» است.

«برخی رسانه‌های خارجی از کاه، کوه ساخته و باعث تشدید فشار‌ها بر جمهوری اسلامی شدند که این از نتایج سوء رفتار ما در مورد آزادی رسانه‌های داخلی است»

آقای توکلی در عین حال از کمیته ویژه بررسی وضعیت بازداشتی‌های مجلس خواست که هر چه سریع‌تر گزارش خود را ارائه کند تا نمایندگان «بدانند نتیجه زحمات همکارانشان برای کشف حقیقت» چه بوده است.

حمیدرضا کاتوزیان نماینده مجلس و عضو کمیته حقیقت‌یاب نیز امروز سه‌شنبه در گفتگو با خبرگزاری ایلنا از نهایی شدن گزارش کمیته مذکور خبر داده است.

آقای کاتوزیان گفت که نتیجه این گزارش به زودی تحویل هیات رئیسه مجلس خواهد شد.

به گفته این نماینده مجلس، تصمیم‌گیری در مورد نحوه قرائت این گزارش که به شکل محرمانه باشد یا در جلسه علنی یا غیر علنی قرائت شود، بر عهده رئیس مجلس است.

Share/Save/Bookmark

نظرهای خوانندگان

اقای توکلی کمی دیر و با هزار ترس و واهمه مطلب را بیان کردید. رییس جمهور کودتا را با این حرفا نمیشه به سزای اعمالش رساند. کمی محکم تر باشید مثلا نمایندگی مردم را به عهده دارید.بحث عدم کفایت را دنبال کنید

-- وجدان ، Aug 11, 2009

اگرامروز به جنایاتی که درکشور رخ داده رسیدگی نشود فرداپشیمان خواهیدشد.همانطورکه مسئولین دیروزپشیمان هستند.اگرآن روز که مرحوم آیت الله شریعتمداری وآقای سعیدی سیرجانی وتعدادبسیاری دیگر رابافشار وتهدید وادار به اعتراف کردندآقایان ساکت نمی نشستند امروزشاهد چنین شیوه ی از اعتراف گیری نبودیم .اگرآن روز که قتلهای سیاسی 67وقتلهای زنجیره ای وحوادث کوی دانشگاه واقع شدفریادمی زدیم وساکت نمی ماندیم امروز شاهد ضرب وشتم ملت وحادثه تلخ دیگرکوی نبودیم .اگرآن روز که به زهرا بنی یعقوب ودیگران جفاشد به راحتی ازآن نمی گذشتیم امروز شاهدقتل وتجاوز به فرزندان این مرز وبوم نبودیم وبعید نیست که این افراد شماراهم به مانند دیگر مسئولین متهم به برندازی نمایند.همانطور که تاکنون این شتر براندازی در خانه اکثرمقامات عالی کشوردرگذشته زانو زده درب خانه شما ودیگر مسئولین فعلی زانوبزند

-- ابراهیم ملکی ، Aug 11, 2009

حاج توکلی، « در حوادث اخیر به حقوق مردم «ظلم» شد و بعضی از «غلامان، بخوان اراذل و اوباش درخت را از بیخ» درآوردند! در عین حال ایشان می گوید«برخی رسانه های خارجی از کاه، کوه ساخته و باعث تشدید فشارها بر حکومت اسلامی شدند». حاج آقا، وقتی این اراذل درخت را از ریشه درآورده اند و مشغول نابودی همه چیز و همه کس هستند! دیگر انتقاد کردن از رسانه های خارجی که از کاه، کوه ساخته اند، حرف بی ربط و گزافه گویی است. ملت ایران کاملاُ به تناقض گویی های سران فاسد حکومت اسلامی واقفند و می دانند این پرت و پلا گفتن ها از ایدئولوژی مذهبی و اسلامی آنها نشاًت می گیرد.
سازمان حمایت از محیط زیست،

-- Nature ، Aug 11, 2009

خداوند از این رژیم ابو سفیانی نخواهد گذشت.روزی هم به خودتان تجاوز می شود.

-- اکبر ، Aug 12, 2009

نظر بدهید

(نظر شما پس از تایید دبیر وب‌سایت منتشر می‌شود.)
-لطفا به زبان فارسی کامنت بگذارید.
برای نوشتن به زبان فارسی می توانید از ادیتور زمانه استفاده کنید.
-کامنتهایی که حاوی اتهام، توهین و یا حمله شخصی باشد هرز محسوب می شود و منتشر نخواهد شد.


(نشانی ایمیل‌تان نزد ما مانده، منتشر نمی‌شود)