تاریخ انتشار: ۱۹ مرداد ۱۳۸۸ • چاپ کنید    

هاشمی خطیب جمعه این هفته نیست

رضا تقوی رئیس شورای سیاستگذاری ائمه جمعه کشور می‌گوید که اکبر هاشمی رفسنجانی حاضر نشده است در نماز جمعه این هفته تهران شرکت کند.

نماز جمعه این هفته تهران قرار بود به «امامت» رئیس مجلس خبرگان رهبری برگزار شود، اما آقای تقوی گفت که «خبردار» شده که هاشمی برای «جلوگیری از هر گونه سوء استفاده‌های سیاسی و غیرمتعارف و غیرقابل قبول» ترجیح داده که شخص دیگری «اقامه نماز» کند.

۲۶ تیرماه، آخرین‌باری بود که آقای هاشمی در نماز جمعه تهران شرکت کرد و از مسئولان جمهوری اسلامی خواست که در برخورد با حوادث پس از انتخابات «تجدید‌نظر» کنند.

وب‌سایت رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام روز شنبه اعلام کرده بود که وی نماز جمعه این هفته تهران را اقامه خواهد کرد، اما چند ساعت بعد با حذف این خبر، توضیح داد که هاشمی تمایل دارد که اطلاع‌رسانی در این‌باره از سوی ستاد اقامه نماز جمعه اعلام شود.

دفتر آقای هاشمی امروز دوشنبه، علت حضو نیافتن وی در نماز جمعه تهران را «به خاطر جلوگيری از درگيری‌های احتمالی» عنوان کرده است.


اکبر هاشمی رفسنجانی که ریاست دو نهاد مهم حکومتی در جمهوری اسلامی را بر عهده دارد، از سوی برخی از محافظه‌کاران و فرماندهان نظامی به دخالت در آنچه که آن را «کودتای مخملی» نامیده‌اند، متهم شده است.

محمد خاتمی، میرحسین موسوی و مهدی کروبی سه رهبر اصلاح‌طلب نیز با اتهام‌های مشابهی مواجه شده‌اند.

روز گذشته ید‌الله جوانی رئیس اداره سیاسی سپاه با تکرار این اتهام‌ها خواستار دستگیری این سه نفر شد.

در ایران بیش از دو ماه است که بر سر اعلام نتیجه انتخابات ریاست جمهوری، اعتراض‌های گسترده‌ای شکل گرفته که برخی محافظه‌کاران، رهبران جریان اصلاح‌طلب را عاملان این «اعتراض‌ها و ناآرامی‌ها» دانسته و خواستار محاکمه آنها هستند.

از زمانی که آیت‌الله علی خامنه‌ای در مراسم تنفیذ حکم ریاست جمهوری محمود احمدی‌نژاد از «مردود» شدن برخی خواص در انتخابات سخن گفت، حملات محافظه‌کاران به رهبران اصلاح‌طلب به خصوص هاشمی رفسنجانی افزایش یافته است.

آقای هاشمی، موضعی نزدیک به مواضع نامزد‌های معترض به نتیجه انتخابات اتخاذ کرده که این امر خشم محافظه‌کاران را به همراه داشته است.

Share/Save/Bookmark

نظرهای خوانندگان

سلام
رادیو ایران اعلام کرد که معمولا خطیب جمعه هر هفته روز سه شنبه اعلام میشه میخواهند رد گم کنند که کسی همدیگر رو خبر نکنند
شما که عضو بالاترین هستید لطفا پیشنهاد بدبد روز جمعه همه با تاکسی های سبز رنگ بروند نماز جمعه
اگر تا اونروز هم اعلام نکردند همه بدون اینکه نماز بخوانند با همان تاکسی برگزدند

-- آزاد ، Aug 10, 2009

ban in tasmim, rafsanjani naghshe ghabre sho kande va bajad barash amin frestad Amin Arash az köln

-- atregol@arcor.de ، Aug 10, 2009

حاج رضا، « حاج اکبر حاضر نشده است در نماز جمعه این هفته تهران شرکت کند». به درک که حاضر نشده! ملت ایران راه های زیادی برای بر کناری فاسدان و جنایتکاران نظام اسلامی در پیش دارند و منتظر حاج اکبر و حاج علی و بقیه .....حکومت که در پی حفظ این نظام ....هستند نخواهد شد. این شگرد های فریبکارانه و سرگرم کردن مردم به موضوعات حاشیه ای کهنه و نخ نما شده است. بودن و یا نبودن آدم هایی همچون رفسنجانی تاًثیری بر مبارزه ملت ایران برای کسب دموکراسی و آزادی و نابودی استبداد خونریز نخواهد گذاشت.
جمعیت فدائیان امام و حفظ نظام،

-- Hefze Nezam ، Aug 10, 2009

هاشمي مثل قبل پشت مهرههايش را با يك معامله سياسي خالي ميكند و مانند خامنه اي كه از مهره اش احمدي رسما دفاع كرد عمل نميكند وبارهها اعلام كرده كه من طرفدار هيچ نامزدي نيستم!!!!!!!!!!!!!!!!!

-- علي ، Aug 10, 2009

این یک دروغ است سایت هاشمی چیز دیگری می گوید. هاشمی نماز جمعه ی این هفته را خواهد خواند. البته فیروزه آبادی و ذالنور و جوانی او را تهدید به مرگ کرده اند اما هاشمی خواهد آمد. شما به سایت هاشمی سری بزنید آدرسش اینجاست. هاشمی خواهد آمد.

http://www.hashemirafsanjani.ir/

-- بدون نام ، Aug 10, 2009

عجب کلکیست این آقا.دو روز پیش برای اولین بار روی سایت خودش اعلام کرد که جمعه آینده باصطلاح پیش نماز و خطیب نماز جمعه خواهد بود. سه - چهار ساعت بعد خبر حذف شد حالا اعلام میشود که حاضر به اقامه نماز نشده است.خبر ندارد چیزی که جمهوری اسلامی کم ندارد ،پیشنماز است.

-- بدون نام ، Aug 10, 2009

با نیامدن ها شمی به نماز جمعه هفته پیش رو این حقیقت را ثابت میکندکه فشا رهای مردم بسیارتاثیر گذار است وبرای همین است که شکاف و تضادها در جناح حاکم ودر کلیت حکومت هر لحظه عمیق تر میشود وشکسته شدن طلسم ولا یت خامنه ای به گو ش میرسد دو رویداد یکی نامه نگاری عسگراولادی به احمدی نژادودیگری انتشار نامه تکاندهنده کربی در مورد بر خورد جنایتکارانه با زنان ومردان قهرمان ایران در زنجیر به این واقعیت دامن میزند که خامنه ای در زمینه احمدی نژاد تسلیم شده وحا ضر است اورا عزل کند البته ازطریق مجلس اخوندها. من فکر می کنم ها شمی پذیرفته شرایط را بیش از این حادتر نکند تا خامنه ای به قول خودش مبنی بر اماده سازی زمینه عزل احمدی نژاد عمل کند.
پیام من به مردم دلاور ایران این است طلسم ولایت شکسته وازاین به بعد هر فریبی از مجمو عه این حاکمیت جانی دور از انتظار نیست وبا هوشیاری دقیق باید خواسته ها وحرکت های بعدی برنامه ریزی شود.بی شک پیروزی نزدیک است

-- Hamid ، Aug 10, 2009

همه اخبار چه سیاسی چه اجتماعی چه اقتصادی از جانب نظام مستکبر و غیر قانونی ج.ا دروغ است.
از کودتای ٢٢ خرداد به بعد به کمک روسیه این نظام چهره پلیسی و امنیتی خود را نشان داده و ما ایرانیان ازادیخواه دیگر با اشغالگران سروکار داریم نه با ی دولت و نظام ایرانی.
هر جا که هستیم بکوشیم و دست در دست هم در اجتماعات ضد رژیم اشغالگر شرکت کنیم.
زنده باد ازادی
زنده و پاینده باد ایران

-- NAM ، Aug 10, 2009

ازاین اصطلاح مضحک"کودتای 22 خرداد" خوشم میاید چون یواش یواش اصطلاح مضحک تر کودتای 28 مرداد را به زباله دان تاریخ (یاد امام خمینی بخیر) می اندازد.

-- بدون نام ، Aug 10, 2009

رای من را پس بدید.

نماز جمعه من را پس بدید. حالا هر کی نمیخواد بیاد. فرادا می خونیم تا مانور ندن اونجا.

دین من را پس بدید.

کشور من را پس بدید.

اصول مذهب من را پس بدید.

پیغمبر و امام من را پس بدید.

فلسطین من را پس بدید.

قرآن من را پس بدید.

الله اکبر من را پس گرفتیم.


شب احیای من را بزودی پس می گیریم.

۲۲ بهمن من را پس بدید.

و بالاخره،

این یکی رو می خوایید چی کار کنید. اینکه دیگه خطیب نمی خواد و ماهیتش سیاسیه، علیه ظلم و جور:

تاسوعا عاشورای من را پس بدید.

-- بدون نام ، Aug 12, 2009

نظر بدهید

(نظر شما پس از تایید دبیر وب‌سایت منتشر می‌شود.)
-لطفا به زبان فارسی کامنت بگذارید.
برای نوشتن به زبان فارسی می توانید از ادیتور زمانه استفاده کنید.
-کامنتهایی که حاوی اتهام، توهین و یا حمله شخصی باشد هرز محسوب می شود و منتشر نخواهد شد.


(نشانی ایمیل‌تان نزد ما مانده، منتشر نمی‌شود)