تاریخ انتشار: ۱۹ مرداد ۱۳۸۸ • چاپ کنید    

تاکید کلینتون بر محدودیت زمانی ایران

هیلاری کلینتون وزیر خارجه آمریکا می‌گوید واشینگتن تصوری درباره تصمیم ایران در قبال پیشنهاد مذاکره واشینگتن ندارد، اما ایالات متحده برای مدت طولانی در انتظار پاسخ تهران نمی‌ماند.

به گزارش آسوشیتدپرس، خانم کلینتون و جیمز جونز مشاور امنیت ملی آمریکا روز گذشته یکشنبه، گفتند که گزینه فعلی ایالات متحده، تعامل با دولت ایران است.

کلینتون در برنامه جی‌پی‌اس شبکه تلویزیونی سی‌ان‌ان افزود که واشینگتن در ماه سپتامبر درباره تلاش‌های خود برای بازگرداندن ایران به پای میز مذاکره ارزیابی دوباره انجام خواهد داد.


عکس از AFP

وی گفت که آمریکا پیش از انتخابات ریاست جمهوری ایران هم تصوری درباره دستیابی به توافق با جمهوری اسلامی نداشت.

با این حال کلینتون به نقل از باراک اوباما تاکید کرد که باید تا ماه سپتامبر مذاکره درباره پرونده هسته‌ای ایران به نتیجه برسد و پیشنهاد مذاکره با تهران، برای ابد مطرح نخواهد بود.

وزیر خارجه آمریکا در عین حال افزود که واشینگتن تمایلی به قرار گرفتن میان دولت و ملت ایران در جریان تظاهرات مسالمت‌آمیز معترضان نداشت و در پشت پرده از معترضان حمایت می‌کرد.

وی بر ادامه حمایت آمریکا از معترضان ایرانی تاکید کرد.

هیلاری کلینتون، محاکمه دسته‌جمعی معترضان به نتیجه انتخابات را نشانه «ضعف» دولت ایران خواند و این دادگاه را نیز «نمایشی» توصیف کرد

به گزارش خبرگزاری فرانسه، کلینتون، محاکمه دسته‌جمعی معترضان به نتیجه انتخابات را نشانه «ضعف» دولت ایران خواند و این دادگاه را نیز «نمایشی» توصیف کرد.

جیمز جونز مشاور امنیت ملی آمریکا نیز در مصاحبه با شبکه ان‌بی‌سی تاکید کرد که در حال حاضر، گزینه ایالات متحده، تعامل با ایران است.

در همین حال سوزان رایس نماینده آمریکا در سازمان ملل متحد هم در گفتگو با شبکه سی‌ان‌ان اظهار داشت که بعد از سپتامبر، آمریکا اقدام لازم در مواجهه با بی‌اعتنایی ایران به درخواست مذاکره آمریکا را اتخاذ خواهد کرد.

وی نیز دادگاه بازداشت‌شدگان پس از انتخابات را «شو» خواند و آن را نشانه «بی‌توجهی رهبران ایران به خواسته‌های شهروندان» خود ارزیابی کرد.

Share/Save/Bookmark

نظر بدهید

(نظر شما پس از تایید دبیر وب‌سایت منتشر می‌شود.)
-لطفا به زبان فارسی کامنت بگذارید.
برای نوشتن به زبان فارسی می توانید از ادیتور زمانه استفاده کنید.
-کامنتهایی که حاوی اتهام، توهین و یا حمله شخصی باشد هرز محسوب می شود و منتشر نخواهد شد.


(نشانی ایمیل‌تان نزد ما مانده، منتشر نمی‌شود)