تاریخ انتشار: ۱۹ مرداد ۱۳۸۸ • چاپ کنید    

سازمان مجاهدین به مبارزه ادامه می‌دهد

سازمان مجاهدین انقلاب اسلامی ایران با «تاسف‌بار» خواندن برگزاری جلسه دادگاه برخی فعالان سیاسی اعلام کرد که به مبارزه علیه «کودتاگران» ادامه می‌دهد.

محاکمه برخی فعالان سیاسی و مدنی بازداشت‌شده در حوادث پس از انتخابات، از شنبه هفته گذشته در تهران آغاز شده است. برخی اعضای بلندپایه سازمان مجاهدین نیز در بین آنها هستند.

این سازمان با اعلام اینکه جلسه محاکمه تحت تاثیر «گرایشات حاد سیاسی و جناحی» است، افزوده که برگزاری چنین جلساتی در تاریخ قضایی ایران «بی‌سابقه» بوده است.

سازمان مجاهدین، کیفرخواست خوانده شده را «تحلیلی کاملاً مشابه افراطی‌ترین باندهای کشور» توصیف کرده و از قرار گرفتن نام فعالان سیاسی در کنار اعضای سازمان مجاهدین خلق در آن اظهار تاسف کرده است.


سازمان مجاهدین انقلاب اسلامی، هدف از چنین اقدامی را آماده کردن «زمینه‌های ذهنی و اجتماعی» برای برخورد با مهم‌ترین و پر طرفدارترین احزاب کشور دانسته است.

به اعتقاد این سازمان سیاسی، قرار دادن نام فعالان سیاسی در کنار برخی اعضای سازمان مجاهدین خلق و سلطنت‌طلب‌ها در کیفرخواست، «بیش و پیش از هرچیز، سند رسوایی ترتیب‌دهندگان این نمایش رسوا است و نشان می‌دهد که هدف اصلی این جماعت، کودتا علیه انقلاب و نظام و انتقام کشیدن از مبارزان و مجاهدان» است.

در بخش دیگری از این بیانیه آمده است: «چه کسی باور می‌کرد که روزی فراخواهد رسید که بیت شریف امام و نزدیک‌ترین و عزیزترین یاران امام، توسط کسانی که غالبا مورد عتاب و انتقاد امام بودند، به حاشیه رانده شده و یا به همکاری و یا همراهی با بیگانه متهم شوند؟»

به اعتقاد سازمان مجاهدین، قرار دادن نام فعالان سیاسی در کنار برخی اعضای سازمان مجاهدین خلق و سلطنت‌طلب‌ها در کیفرخواست، «بیش و پیش از هرچیز، سند رسوایی ترتیب‌دهندگان این نمایش رسوا» است

سازمان مجاهدین انقلاب اسلامی در پایان بیانیه خود، برگزاری «نمایش اسفبار» محاکمه «مجاهدان و مبارزان جبهه‌های انقلاب اسلامی و جنگ تحملی و اصلاح‌طلبان امروز» را «نماد گویا و واضحی از روند استحاله و تغییر ماهیت نظام» تلقی کرده است.

محاکمه معترضان به نتیجه انتخابات که برخی فعالان سیاسی نیز در بین آنها حضور دارند، با اعتراض احزاب اصلاح‌طلب و برخی مراجع تقلید مواجه شده است.

مقام‌های جمهوری اسلامی می‌گویند که این افراد در «کوتایی مخملی» علیه نظام شرکت داشته و باید محاکمه شوند؛ ادعایی که از سوی خانواده آنها و احزاب اصلاح‌طلب رد شده است.

سازمان ادوار تحکیم وحدت نیز روز گذشته در بیانیه‌ای، برگزاری جلسه محاکمه احمد زید‌آبادی دبیرکل خود را محکوم کرد و دادگاه را «نامشروع» دانست.

Share/Save/Bookmark

نظرهای خوانندگان

متن کامل پاسخ سانسور نشده علی مطهری به کیهان
برای نمونه، آیا در روزهای اخیر، کیهان به طور جدی درباره قتل ناجوانمردانه چند جوان در بازداشتگاه‌ها و لزوم معرفی و مجازات عاملان آن خبر یا مطلبی درج کرده است؟ هرچند برای پاسخ به نظرات اینجانب مجبور شده است اشاره‌ای به این موضوع بکند. همین مقدار هم نسبت به کیهان قابل تقدیر است، شاید هم از دست آقای شریعتمداری در رفته است.
در پی درج مقاله‌ای در کیهان، خطاب به دکتر علی مطهری، ایشان در نامه‌ای پاسخ خود را برای این روزنامه فرستاد که متأسفانه این نامه در کیهان به طور کامل بازتاب داده نشد.

به گزارش «تابناک» در توضیح وی که برای ما فرستاده شده، آمده است:

توضیح: نظر به اینکه روزنامه کیهان از درج متن کامل پاسخ اینجانب به مقاله «آقای علی مطهری بخواند» خودداری و تنها یک چهارم آن را در روز دوشنبه 88/5/19 درج نمود و سپس اتهاماتی به این جانب وارد کرد که علاوه بر هویدا بودن نشانه‌های خامی و کم سوادی از آن ـ مانند این که قیاس در منطق را بی پایه ترین نوع استدلال دانسته است ـ که پاسخ آنها در بخش چاپ نشده مقاله اینجانب موجود بود، لذا متن کامل پاسخ خود را در اختیار آن رسانه محترم قرار می‌دهم تا ظلم کیهان که با همه منتقدان به همین شیوه رفتار می‌کند، بر مردم شریف ایران به ویژه بسیجیان عزیز آشکارتر ‌شود.

متن کامل پاسخ سانسور نشده علی مطهری به کیهان

آقای حسین شریعتمداری بخواند

در شماره پنجشنبه 15/5/88 روزنامه کیهان مقاله‌ای تحت عنوان «آقای علی مطهری بخواند» به نام آقای محمد امینی درج شده بود که چون شامل توجیه شرعی و ایدئولوژیک ظلم‌هایی است که در حوادث بعد از انتخابات از طرف نیروهای امنیتی کشور بر مردم روا داشته شد، سکوت درباره آن را جایز ندیدم و البته از اهانت‌هایی که به شخص اینجانب شده بود در می‌گذرم و پاسخ را خطاب به جناب آقای شریعتمداری، مدیر مسئول روزنامه کیهان می‌نویسم از آن جهت که با شناختی که از روزنامه کیهان دارم، می‌دانم که این گونه امور در این روزنامه به حکم ماهیت امنیتی آن به شکل پروژه دیده می‌شود که مثلا بناست فلان شخصیت یا فعال سیاسی را خراب کنیم و البته در این راه معمولا هدف وسیله را توجیه می‌کند و هم از آن جهت که سطرسطر این گونه مقالات بلکه همه مقالات سیاسی و اجتماعی که در کیهان درج می‌شود، باید مطابق میل جناب شریعتمداری باشد.

از نظر نگارنده اساسا کیهان اعتقادی به آزادی بیان ندارد و به خاطر کتمان حقایق و بی تفاوتی نسبت به ناراستی‌های حکومت، آن هم به بهانه حفظ نظام، از دوستان نادان و البته خیرخواه انقلاب اسلامی به شمار می‌رود و دوستیهای آن با انقلاب و ولایت فقیه از قبیل دوستی‌های خاله خرسه است که معمولا ضرر آن از نفع آن، دافعه آن از جاذبه آن و دشمن سازی آن از دوست سازی آن بیشتر است.

برای نمونه، آیا در روزهای اخیر، کیهان به طور جدی درباره قتل ناجوانمردانه چند جوان در بازداشتگاه‌ها و لزوم معرفی و مجازات عاملان آن خبر یا مطلبی درج کرده است؟ هرچند برای پاسخ به نظرات اینجانب مجبور شده است اشاره ای به این موضوع بکند. همین مقدار هم نسبت به کیهان قابل تقدیر است، شاید هم از دست آقای شریعتمداری در رفته است.

از همین جا پاسخ اینجانب به این پرسش که چرا برخی مقاله‌هایم در روزنامه اعتماد ملی و مانند آن چاپ می‌شود روشن می‌شود و آن این است که اساسا کیهان و برخی روزنامه‌های دیگری که خود را اصولگرا نامیده‌اند، مقالات امثال اینجانب را که به دردهای جامعه می‌پردازد و با مذاق توجیه‌گر آنها سازگار نیست درج نمی‌کنند، چنان که کیهان بارها مقالات اینجانب را پس فرستاده است. زبان حال کیهان این است که ما مقالات شما را چاپ نمی‌کنیم، شما هم حق ندارید به روزنامه‌های دیگر بدهید و اگر دادید ما در ستون «کیهان و خوانندگان» از قول مردم! انتقاد می‌کنیم.

اما درباره مقاله مذکور، نویسنده محترم استدلال خود را بر چند پایه قرار داده است: اول این که همان طور که علی ـ علیه السلام ـ «حق مطلق» و معاویه «باطل مطلق» بود، در ماجرای اخیر نیز یک طرف حق مطلق و طرف دیگر باطل مطلق است. بطلان این سخن آشکار است. دو طرف ماجرای اخیر حق و باطل را ممزوج کرده اند؛ گرچه کفه حق در یک طرف و کفه باطل در طرف دیگر برکفه مقابلش می‌چربد. حمایت ولی فقیه از یک طرف این ماجرا دلیل بر این نیست که آن طرف حق مطلق است و طرف دیگر باطل مطلق. مثلا همان طور که آقای موسوی با اصرار بر مسأله تقلب، مردم را تشویق به حضور در خیابان‌ها کرد و زمینه آشوب‌ها را فراهم نمود، آقای احمدی نژاد نیز با نحوه خاص مناظره خود با آقای موسوی و اتهام زنی به افراد غایب در آن جلسه، آغازکننده این ماجرا و عامل اصلی پدید آمدن فضای احساسی و هیجانی و تنگ شدن فضای عقل و تدبیر و زمینه‌ساز آشوب‌ها به شکل دیگر بود.

پایه دوم استدلال نویسنده محترم این است که در چنین میدانی که یک طرف، حق مطلق و طرف دیگر باطل مطلق است، اهل حق از هر وسیله می‌توانند استفاده کنند و هر ظلمی در حق اهل باطل رواست. اگر جوانی را که برای تماشای تجمعی آمده یا در آن تجمع شرکت کرده و حداکثر شعار داده، گرفتند و به بازداشتگاه کهریزک بردند و پس از دو هفته جنازه او را در حالی که آثار ضرب و شتم روی آن باقی است و فک او را شکسته‌اند، تحویل خانواده‌اش دادند؛ خانواده‌ای که در این دو هفته از هر گونه اطلاع رسانی درباره فرزندش محروم بوده، مسأله مهمی نیست، بلکه حقش بوده چون اهل باطل بوده است!

پایه سوم استدلال نویسنده آن مقاله این است که مسئولیت وارد آمدن صدمه جسمی و حتی قتل این گونه افراد به عهده رهبران گروه باطل است که اینها را به میدان آورده‌اند؛ گرچه اهل حق از بدترین روش‌های غیرمجاز استفاده کرده باشند. سخن معاویه در جنگ صفین که پس از شهادت عمار یاسر و سخت شدن کار بر او (چون پیامبر (ص) درباره عمار فرموده بود تو را گروه سرکش خواهند کشت) گفت، عمار را علی کشت که او را به این جنگ آورد. این سخن از نظر نویسنده آن مقاله در صورتی که معاویه اهل حق بود و علی ـ علیه السلام ـ اهل باطل. درست بود، مهم این است که در گروه اهل حقیم یا اهل باطل.

بطلان این مطلب نیز بدیهی و آشکار است. اساسا اهل حق یا باطل بودن در این مسأله دخالتی ندارد، سخن در این است که عمار یاسر مستقیم به دست چه گروهی کشته شد، لشکر معاویه یا لشکر علی؟ در ماجرای امروز ما نیز سخن در این است که افرادی مانند محسن روح الامینی و محمد کامرانی که در اثر رفتار خشونت بار در بازداشتگاهها به قتل رسیده اند مستقیما توسط چه گروهی شکنجه و کشته شده اند و این ظلم بزرگ متوجه کدام گروه است؟ اگر این افراد به تشویق آقای موسوی به خیابان آمده باشند، در واقع آقای موسوی اینها را سالم به بازداشتگاه تحویل داده است، چرا خانواده آنها باید جنازه شان را تحویل بگیرند؟! اگر توجیهات نویسنده مقاله را بپذیریم، اصلا مردم در هیچ مسأله‌ای حق اعتراض ندارند و اگر اعتراض کنند می‌توان با آنها به هر نحوی برخورد کرد و حتی آنها را کشت زیرا آنها اهل باطلند و ما اهل حق!

ممکن است گفته شود در یک بحران اجتماعی این گونه حوادث که به دست مأموران خاطی پدید می‌آید، طبیعی است. در پاسخ می‌گوییم: بله، ما هم قبول داریم که گاهی به دست مأموران خودسر چنین حوادثی پدید می‌آید، همچنان که در جریان فتح مکه به دست مسلمین، پیامبر اکرم (ص) اصرار داشتند که این کار بدون درگیری و خونریزی انجام شود اما خالد بن ولید، یکی از فرماندهان سپاه اسلام، در گوشه‌ای از مکه به خاطر دشمنی‌های شخصی یک درگیری ایجاد کرد و هشت نفر را کشت، اما مهم این است که پس از چنین حوادثی وظیفه ما چیست؟

آیا باید مانند روزنامه کیهان به بهانه حفظ نظام این حوادث را کتمان کنیم که گویی اتفاقی نیفتاده است، یا باید مانند پیغمبر اسلام عذر تقصیر به درگاه خدا ببریم و از این کار تبری بجوییم و خسارات وارده به مردم را جبران کرده و مجرم را مجازات کنیم، همچنان که رهبر گرانقدر انقلاب اسلامی فرمودند کسانی به نام رهبری وارد کوی دانشگاه شدند و کارهایی کردند که دل انسان را خون می‌کند و در جای دیگر دستور تعطیلی بازداشتگاه کهریزک و مانند آن و به تازگی دستور حمایت از آسیب دیدگان و مجازات آسیب زنندگان را صادر نمودند.

اما متأسفانه مسئولان مربوط، این دستورات را جدی نمی‌گیرند، زیرا تفکرشان مانند نویسنده مقاله کیهان این است که با معترضین به روند انتخابات اخیر چون اهل باطلند، هر گونه‌ای که بخواهیم می‌توان رفتار کرد و دستورات رهبری صوری است، در حالی که همان طور که رهبر انقلاب خوب تشخیص داده‌اند، تنها راه فروکش کردن این بحران این است که مقصران دو طرف ماجرا مجازات شوند. لذا علاوه بر رسیدگی به اتهامات محرکان این حوادث، باید مأموران و فرماندهانی که مرتکب این فجایع شده‌اند با نام و نام خانوادگی و عکس در صدا و سیما و روزنامه‌ها معرفی شوند و مجازات آنها که از سوی دادگاه تعیین می‌شود اعلام گردد و ترتیبی اتخاذ شود که مردم مطمئن شوند که این مجازات‌ها انجام می‌شود نه مانند داستان قتل‌های زنجیره‌ای و قتل زهرا کاظمی و زهرا بنی یعقوب که معلوم نشد کار قاتلان و خاطیان به کجا انجامید.

نکته دیگر اینکه نویسنده مقاله کیهان به اینجانب اعتراض کرده است که چرا به شهادت 9 تن از بسیجی‌ها و مظلومیت آنها توجه ندارید. پاسخ این است که رذالت آن گروه اندک که اعتراض آرام را تبدیل به اغتشاش کردند و به اموال عمومی آسیب رساندند و بسیجیان نورانی ما را به شهادت رساندند، امری بدیهی است و مورد اختلاف نیست. به علاوه این بسیجیان شهید که اکنون ما در پرتو فداکاری آنها و همرزمانشان در آسایشیم و مقاله می‌نویسیم و خانواده‌های آنها، حامی و پشتیبانی به نام نظام جمهوری اسلامی دارند و نیازی به حمایت امثال بنده ندارند.

ما از مقتولان و مظلومانی سخن می‌گوییم که حامی ندارند و عده‌ای می‌خواهند قتل و ظلم به آنها را به نام حفظ نظام و اهل باطل بودن توجیه کنند. اینجاست که سکوت جایز نیست و سخن علی ـ علیه السلام ـ به یاد می‌آید که وقتی به اوخبر رسید که لشکر معاویه به شهر انبار تعرض کرده و خلخالی را از پای یک زن یهودی و اهل ذمَه که تحت حمایت حکومت اسلامی است بیرون آورده‌اند فرمود: اگر یک مسلمان پس از شنیدن این واقعه از غصه بمیرد، از نظر من مورد ملامت نیست. اگر ما شیعه علی هستیم چگونه می‌توانیم درباره جنایات اخیر ساکت بمانیم؟! اگر از غصه بمیریم مورد ملامت نیستیم.

از اینها گذشته، ما می‌توانستیم این بحران را به گونه‌ای مدیریت کنیم که بسیاری از این شهادت‌ها و قتل‌ها و آسیب‌ها اتفاق نیفتد. می‌توانستیم آن هیجان عظیم معترضان را که به دنبال تبلیغات انتخاباتی و خصوصا مناظرات نامناسب و گاه ناجوانمردانه به اوج خود رسیده بود، با دادن چند مجوز تجمع و ادامه مناظرات درباره روند انتخابات در صدا و سیما به تدریج فرو بنشانیم و با مردم عادی که مسأله‌دار و دچار شبهه شده بودند و واقعا فکر می‌کردند که در انتخابات تقلب شده با احترام برخورد کنیم، آنگاه می‌دیدیم که مهار این بحران به دلیل رشد اجتماعی و هوش بالای مردم ما کار چندان مشکلی هم نبوده است.

شما به سکوت در برابر به خاک افتادن «بسیجی» معترضید، ولی ما علاوه بر آن، به بر خاک افکندن «بسیج» به خاطر رو در رو قرار دادن آن با مردم عادی معترضیم.

به خاطر داریم که چند سال پیش در سالگرد حادثه 18 تیر در حوالی دانشگاه تهران و کوی دانشگاه به مدت پنج شب گروهی از مردم در خیابان‌ها شعار می‌دادند و خودروها بوق می‌زدند و تجمعاتی برپا بود، اما در این پنج شب حتی یک قطره خون از بینی کسی نیامد، زیرا مدیریت آن بحران به عهده فرد عاقلی به نام قالیباف فرمانده وقت نیروی انتظامی بود. اما وقتی ما مدیریت بحران اخیر را به دست افرادی مانند طائب می‌دهیم که با باتوم بیشتر مأنوس است تا فکر و عقل و تدبیر، نتیجه همین خواهد بود. اگر مدیریت انتظامی این بحران به دست افراد عاقل و باتدبیری چون سرداران قالیباف، طلایی، صفوی و علائی بود آنگاه درمی‌یافتیم که مدیریت بحران یعنی چه.

نکته آخر اینکه نویسنده مقاله کیهان اینجانب را به پیروی از روش شهید آیت‌الله مطهری توصیه کرده است. این توصیه ناشی از شناخت ناقص ایشان از آن متفکر شهید است. آن بزرگوار در همان دو ماهی که پس از پیروزی انقلاب در قید حیات بود روی این گونه مسائل بسیار حساس بود. به خاطر دارم زمانی که سران رژیم گذشته را محاکمه و مجازات می‌کردند ایشان به عنوان نزدیکترین یار امام خمینی (ره) و رئیس شورای انقلاب، با آقای خلخالی تماس گرفتند و او را مورد عتاب قرار دادند که چرا با بازداشت شدگان بدرفتاری شده است و ما حق هیچ گونه تعرضی به آنها را نداریم، مجازات آنها همان است که دادگاه تعیین می‌کند.

به هر حال، در شرایط حساس امروز همه باید تلاش کنیم کشور را به سوی آرامش و کار و تلاش و تولید سوق دهیم.
کلام خود را با سخنی از امیر المؤمنین (ع) خطاب به مالک اشتر پایان می‌دهم:

«از خونريزى بپرهيز، و از خون ناحق پروا كن، كه هيچ چيز همانند خون ناحق عذاب الهى را نزديك و مجازات را بزرگ نمى‏كند و نابودى نعمت‏ها را سرعت نمى‏بخشد و زوال حكومت را نزديك نمى‏گرداند، و روز قيامت خداى سبحان قبل از رسيدگى اعمال بندگان، نسبت به خون‏هاى ناحق ريخته شده داورى خواهد كرد، پس با ريختن خونى حرام، حكومت خود را تقويت مكن، زيرا خون ناحق، پايه‏هاى حكومت را سست مى‏كند و بنياد آن را بركنده به ديگرى منتقل می‌سازد»

alimutahhari@gmail.com


نظرات بینندگان:
باید دست و قلم شما را بوسید .
كلامي علي گونه در مقابل دنيا طلبي وكفر پنهان معاويه.
هر چند که بعضی از نظرات ایشان را قبول ندارم ولی تحلیل ایشان در این زمینه بسیار دقیق و متین میباشد
احسنت برتو اي شير پاك خورده. ما كه شناخت كمي از پدرت (شهيد مطهري )داريم با خواندن مقلات شما بيشتر به عظمت آن شهيد پي مي بريم.
حقا که حق استاد شهید را ادا کردید.اگر مانند شما چند نفر دیگر وجود داشت مشکلات در جامعه کم می شد. انسان باید همواره دنبال حق و حقیقت باشد.
بنده معتقدم بینش سیاسی جناب آقای علی مطهری از عمق کافی برخوردار نیست. یک سؤال مهم از ایشان دارم که پاسخ به آن تعیین کننده است:
همانطور که شما هم اشاره کرده اید، خالد بن ولید که یکی از فرماندهان سپاه اسلام بود (یعنی عضوی از سپاه حضرت رسول (ص) بود)، بعد از فتح مکه، افرادی را از روی حب و بغض های شخصی به هلاکت رساند. رفتار رسول اعظم (ص) با او چه بود و ایشان چه مجازاتی و چگونه بر او اعمال کردند؟
خدا رحمت کند خودت و پدرت را که در این زمانی که حق گفتن جرم است و مجازات فوری در پی دارد حرف حق را میزنی. خدا در ادامه این راه یاریت کند.
رحمت خداوند بر شما باد.ديدگاه شما از اسلام باعث جذب و ديدگاه شريعتمداري باعث دفع است
متن این نامه اکسیر تثبیت نظام البته اگر کیهانیان درس بگیرند. می باشد و برای اینجاب کم ارزش تر از 52 کتاب گرانقد استاد شهید مطری نیست.درود بر شما درود بر عقلانیت و عدالتاز زبان فرزند مظهر عقلانیت و عدالت علی مطهری وکیل الرعایا
در اینده نه چندان دور میبینم که جناب مطهری با پیجامه در دادگاه دارد به اقدام علیه امنیت ملی و تشویش اذهان عمومی اعتراف میکند .
از درج مقاله آقای مطهری در تابناک تشکر می کنم.واقعا آقای مطهری واقعا زیبا نوشت ولی کو گوش شنوا چرا بعضی ها بفکر تعرض به مردم هستند.؟
رحمت بر پدرت و آفرين بر مادري كه تو را شير داد. ممنون. لذت بردم. فهميدم كه برخي از اصولگرايان از رداي نمايندگي مدرس گونه بودن را مي فهمند.
روحي لك الفدا يا اميرالمومنين
درود بر شهید مطهری و فرزندان برومند ایشان
زمان نشان داده است كه حق بر باطل در نهايت هميشه پيروز است
ای ول!!!!!!!!
هم کیهان رو خوب توصیف کرد و هم تحلیل خوبی از اوضاع ارائه داده بود.
اگه یه چند نفر با دل و جرات مثل آقای مطهری پیدا بشن و با کیهان این جوری حرف بزنن اون یه کم ایشون از اون بالا میان پایین.
حقا كه فرزند خلف آن متفكر بزرگ وشهيد گرانقدر هستي خداوند هميشه پشتيبانت باشد تا همچنان زبانت به حق باز شود و ادامه دهنده واقعي راه پدر باشي .
واقعا آفرين به آقاي مطهري كه سخن حق را گفته است
درود بر افراد باغيرتي كه فراتر از حزب خود فكر ميكنند. اين نشان ميدهد كه آقاي مطهري فرزند خلف پدرشان هستند.
ای کاش فقط 50 نفر همانند آقای مطهری در مجلس و بدنه دولت داشتیم بدون شک روح فیلسوف شهید از این فرزند خلف شادمان است
الحق که خون پدر رگهای تو جاری است. خداوند حافظ تو و راه استوار تو باشد.
الحق که خون پدر رگهای تو جاری است. خداوند حافظ تو و راه استوار تو باشد.
افرین بر فرزند برومند شهید مطهری که میتواند بدون حب و بغض و با منطق سخن بگوید
ما به همچین سیاستمدارانی نیازمندیم که حامی آبروی نظام باشند.آّبروی نظام اسلام و صداقت است.
خطاب به مطهری همین معترضین هستند که چنین مملکت به آشوب کشیدن کسی که بدون مجوز تجمع میکنه پای لرزشم میشینه.آقای مطهری چرا از بسیجی های کشته شده چیزی نمی گید؟!
تابناکیا شما هم عنده آزادی بیانید نه؟
خداوندا حق را به ما بنمایان
و متعاقب آن به ما شجاعت ابراز حق عنایت فرما
وبا الها ریشه ظلم و فساد را ( که با نام مبارک تو و ابرارت ستم می کنند ) بخشکان
خدايي چي مي‌شد كه آدم‌هاي با سواد كه فقط دنبال حزب خودشون نيستند و همه رقمه از آن طرفداري نمي‌كنند (چه اصولگرا و چه اصلاح‌طلب) زياد داشتيم.
یادمه یر کلاس دکتر سروش که بودم به ما می گفت مطهری این آدمی نیست که جمهوری اسلامی نشان می ده...مطهری مردی برای تاریخ و پیشگویی عظیم از حوداث پیش روی اسلامه!!!همون قدر که دغدغه اسلام داره دغدغه میهن هم داره...اما من فکر می کردم که مطهری قاتل و دشمن دکتر شریعتیه.ولی بعد تمام کتابهای ایشان رو خوندم ولی دنبال مصداق می گشتم که اشون رو نمونه سازی کنه...دارم الان میبینم نمونه ای از شهید مطهری:علی مطهری و برادر کوچکتر و بزرگوارش محمد مطهری
اقای مطهری هنوز هم با حق و انصاف و راه پدرتان تعارف دارید. کاش شما هم مثل برادر کوچکتان قلم را به حرکت در می اوردید تا انسان احساس کند که اگر مطهری امروز نیست ولی مطهری ها هستند. اگر مرحوم پدر شما می خواست مانند شما قلم بردارد امروز نه شما علی مطهری بودید و نه او استاد شهید.
کاش همه اصول گراها مثل شما فکر می کردند،امیدوارم برای دور بعد رد صلاحیت نشوید.امیدوارم همه نماینده های ملت اول به صلاح مردم فکر کنند بعد به فکر مزایای حزب شان باشند.
اقای مطهری دم شماگرم
درود بر مردان صادق ،درستكار و راستگو
آقا خیلی سلام . خدا پدرت رو رحمت کنه . یه باوجدان پیدا شد و حرف مردم رو زد. حقا که فرزند خلف پدرت هستی.
درود بر مردان راه حق. آزادگانی که آبروی این انقلاب را زنده نگه میدارند. ابراز تاسف و خجالت از روزنامه کیهان...
پس این کمیته های نظارت بر مطبوعات و دادگاه های مربوطه و مکرم کجا هستند؟ چرا فقط بعضی از جراید و نشریات باید محکوم و ممنوع شوند؟ این عدالت علی (ع) است؟ ماشالله همه جا این نوع خاص از عدالت گسترده و نمودار شده!!!!
به امام حسین خیلی مردی
درود بر فرزند شهید مطهری

مرحبا به فرزند شایسته استاد شهید مرتضی مطهری (اعلی الله مقامه) که به راستی درس اصولگرایی مطهری وار می دهد و از اصولگرایی ظاهری کیهانیان و ا.نژادیان تبری می جوید. ای کاش ایشان در کنار نام عزیزانی مانند محسن روح الامینی و محمد اعرابی، نام سهراب اعرابی و ندا آقاسلطان را می افزودند و در کنار نام پرونده هایی مانند قتل های زنجیره ای و قتل مرحومه زهرا کاظمی و مرحومه زهرا بنی یعقوب، از پرونده سعید حجاریان نیز یادی می کزدند چراکه ذلک اقرب للتقوی.
با درود به آن پدر شهید و این فرزند رشید
آقاي مطهري ممنون
شما واقعاً نماينده ملتيد.
تو رو خدا اين حرف من رو هم چاپ كنيد: " درود خدا بر اين مرد بزرگ وروشنفكر، البته انتظاري به جزء اين هم نيست او از خانواده مطهري بزرگ هستش. ولي شريعتمداري چي سرتاسر قلم اين آدم بوي فحش، ناسزا، افترا و داستان بافي و تهمت زدن مي دهد. به قول آقاي مطهري هدف وسيله رو توجيه مي كند. از ديد آقاي شريعتمداري و خانم الهام هر كس مخالف احمدي نزاد حرفي زد بايتستي زبانش رو بريد. طوري كه انگار احمدي نژاد نماينده خدا روي زمين هستند. واي بر اين قوم تنگ نظر كه حتي به مردم اجازه دگر انديشي نمي دهند .
درود بر شما. سخن حق جواب ندارد. بدانید که انتظار مردم از شما همین است. از یاوه گویان نرنجید و نهراسید که خداوند نگهدار شماست
همانقدر كه خوارج خود را در حق بودن از علي محق تر مي دانستند و هيچ استدلالي را نمي شنيدند با عرض تشكر از زحمات آقاي مطهري بايد بعرض ايشان برسانم كه "خداوند بر دلهايشان و گوش‌هايشان مهر زده است"
احسنت بر فرزند راستین شهید بزرگ مرتضی مطهری،الحق که دلسوز واقعی انقلاب است
اقاي مطهري 1- ساعت خواب 2- اخر متن سخن امير (ع) به مالك كه يه جورايي امثال شريعتمداري شما رو به مهره مخملي جهت سرنگوني رژيم متهم نكنن!!!
"از دوستان نادان و البته خیرخواه انقلاب اسلامی" رو خیلی با حال اومدی
دستان آقاي مطهري را ميبوسم در حالي كه به شدت متاثر شده ام و بر روح بزرگ پدر بزرگوارشان درود ميفرستم.
رحمت به روح پدر بزرگوارتون امیدوارم همیشه سلامت باشید و شما به معنای واقعی وکیل مردم هستید نه مثل بعضی از نماینده ها وکیل الدوله
درود بر مطهری وبرای شادی روح بزرگ شهید مطهری صلوات .
آفرين بر تو ي فرزند خلف شهيد مطهري.متاسفانه عقلانيت و علم كه عصاره اسلام است از بين رفته و مشتي جاهل طالباني آبروي اسلام و منطق عالي آن را برده اند.اميدوارم هميشه مانند پدر بزگوارتان عالم وحقگو باشيد اگرچه به ضررتان تمام شود.
يا علي مدد
درود بر استاد شهيد مطهري و فرزند شايسته او كه به حق مردم را در مجلس نماينده است.
الحق كه فرزند مطهري هستي
vaghean mamnoon
چطور در جامعه ای که دم از اسلام ناب محمدی میزند روزنامه هایی شبیه کیهان به اسم دین این تحریف ها را انجام میدهند . خدایا خودت به داد ما برس...
پاسخ جالب و منطقی بود اما ادبیات نوشتاری آن دور از اخلاق و منش نویسنده بودمانند جائی که ایشان اینگونه می نگارد:
اساسا کیهان اعتقادی به آزادی بیان ندارد و به خاطر کتمان حقایق و بی تفاوتی نسبت به ناراستی‌های حکومت، آن هم به بهانه حفظ نظام، از دوستان نادان و البته خیرخواه انقلاب اسلامی به شمار می‌رود و دوستیهای آن با انقلاب و ولایت فقیه از قبیل دوستی‌های خاله خرسه است که معمولا ضرر آن از نفع آن، دافعه آن از جاذبه آن و دشمن سازی آن از دوست سازی آن بیشتر است.

عالی بود
درود خدا بر امام و رهبر بزرگوار و سلام بر اهل منطق و مطهري و ياران بي ادعايش
يا علي آقاي مطهري
گنهكار انديشناك از خداي
به زپارساي عبادت نماي

درود بر فرزندان شهيد مطهري
خدابه خانواده های کشته شدگان صبردهد
حقا که پسر این پدری
احسن یه این انسان آزاده
درودخدا بر شهید مطهری وفرزند شجاع ایشان جناب دکتر علی مطهری از اینکه دلسوزانه وبیطرف وبدون غرض وجهت دلسوزی وپایداری نظام و حمایت از مردمی که مورد ظلم واقع شده اند مقاله می نویسند وروشنگری می نمایند بی نهایت سپاسگزاریم از همه مسئولین و دلسوزان نظام می خواهیم همانند دکتر مطهری دیدگاههای خود را شجاعانه بیان کنند وحقایق را بگویند تا جامعه وانقلاب بیشتر از این دچار مشکلات نشود .
واقعیت این است که تمامی مشکلات وناآرامیهای امروز به مناظره جنجالی آقای احمدی نژاد برمیگردد واگر قرار است محاکمه ای عادلانه انجام شود اولین نفری که می بایست به دادگاه احظار و جوابگوی این همه خون ریخته وآشوب باشد شخص آقای احمدی نژاد
می باشد .
درود خداوند بر روح ملكوتي شهيد بزرگوار آيت الله مطهري
وسلام بر جناب آقاي علي مطهري
انصافا موضعگيريهاي ايشان بيطرفانه ومنطبق بر آموزه هاي ديني واسلامي وشيعي ماست
سلام خداوند روح پدرت را شاد کند شما دو برادر حرف دل مارا می زنید. خداوند به شما توفیق روزافزون دهد.
خدا را شكر كه يك نفر به خود جرأت داد تا اصل رفتار علوي را به آقاي شريعتمداري و امثالهم يادآوري كند و زخم دل شيعيان واقعي را التيام بخشد.
آفرین بر نظر پاک تو باد . الحق که زبان پدر شهیدت را در کام داری.
واقعا با خواندن مقاله ایشان دل هر مسلمان به لرزه در می آید،
و افسوس که انقلاب امام وشهدا به دست اینگونه افراد افتاده است،
امان از ظلم، امان از ظلم، ...یابن الحسن به فریادمان برس!
همیشه مطهری بمان.
آقای دکتر واقعاممنون قلمتان جاری
الحق كه فرزند خلف همان پدري
جناب آقای مطهری خداوند انشاالله شما را نگه دارد و مورد تاییدات حضرت ولی عصر باشید. دست علی همراه شما و اهل حق.
چقدر وجود انسانهای عاقل مانند آقای مطهری، قالیباف، طلائی، محسن رضائی ارزشمند و متاسفانه این روزها با افزایش تعداد آدمهای بی منطق، کمیاب به نظر میرسد
پاراگراف آخر (سخنی از امام علی (ع) به مالک) بسیار بسیار بجا گفته شده است. واقعا عمیق و عبرت آموز است.
خدا پدرت رو بیامرزه .یکی پیدا شد جلوی رفتارهای شریعتمداری وایسه.
خداآخرعاقبت شماتابناکیهارابه خیرکنه.میر...یک طورجامعه راملتهب میکنه شماطوری دیگه
زنده باد آقاي مطهري،وقتي مقاله شما رو خواندم كيف كردم، الحق والانصاف از خاندان مطهري هستي،آرام ومتين و مدبر و مدير ، احسن به تو
خدای رحمت کند شهید بزرگوار مطهری را و لعنت خدا بر قاتلین او که امت اسلامی را از نعمت وجود او ناکام نمودند.علی آقا نیز اثبات کرد که فرزند خلف آن بزرگوار است
جناب آقای علی مطهری که مدعی حق گویی می باشید لطفاً بخوانید :
1- شما که به بهانه عیان بودن مظلومیت شهدای بسیج از سخن گفتن در این مورد سر باز زده اید و فقط صدای واویلایتان برای کشته شدگان حوادث خیابانی بلند است از حق گویی سخن نرانید
2- این گفته که آقای موسوی این افراد را سالم به بازداشتگاه ها تحویل داده است مایه ننگ گوینده آن است .البته و صد البته اگر خلافی هر چند کوچک نیز سر زده باید بررسی شود ولی چشم نابینا در مقابل جنایات برخی ازافرادبینا می شود اما گویا چشم شما کور گردیده و فقط آنچه را می خواهید می بینید . مقصر اصلی این حوادث ، مسبب آن است اما گویا حق گویی و رسوا نمودن بعضی از افراد در دایره حق خواهی شما نمی گنجد
3- گفته اید که ما از مظلومانی سخن می گوئیم که حامی ندارند ، حامی بسیجی کیست ؟ می دانید کمترین خبر در رابطه با شهدای بسیج وقایع اخیر در رسانه ها انعکاس یافته است و در مقابل بیشترین سخن از کشته شدگان اغلب آشوب طلب گفته شده تا آنجا که حتی کشته تقلبی نیز ساخته شد . من یک بسیجی و بدون نام و نشان هستم که بدن خود را سپر ساختم تا پمپ بنزین را آتش نزنند تا بانکی را به غارت نبرند تا چادر خانم عابری را از سرش نکشند و کتکش نزنند که چرا چادر فاطمی در نظام علوی سر کرده ای و... بعد از پایان اغتشاشات با تنی زخمی و مجروح سر کار خود رفته و برای چند روز غیبتم برگه مرخصی نوشته ام تا مدیون بیت المل نباشم از دیگران استهزاء و تمسخر دیده ام و... من و امثال من خود را فدا می کنیم تا نخبگانی چون شما سالم بمانند تا ارزش ها بماند و اشاعه یابد . وسع من این بود تو چه کرده ای ؟
4-بیطرفانه می گویم تا جایی که توانستی به رئیس جمهور منتخب ملت تاختی و این را به حساب حق طلبی خود گذاشته ای ، گمان که مردم نمی فهمند . اگر واقعاً صادقی ، از خباثت کسانی بگو که تمام این غائله را بخاطر دنیا طلبی درست کردند ، در مقابل رهبری با تمام توان ایستادند ، حرمت ها شکستند ، مردم را به خیابان ها کشاندند و برای کسب موفقیت خواهان ریختن خون مردم شدند . اگر راست می گویی و مردانه سخن می گویی سکوت نکن و بگو ، بهانه روشن بودن مطلب و داشتن حامی و... را نیاور و بگو . اگر تو گفتی و کسی معترض شد ، من سپرت خواهم شد .
5- وقایع خیلی روشن و واضح است عاملان فتنه رسواتر از آنند که مردم ندانند . نصیحتی به شما می کنم با توجه به اینکه از شما کوچکتر هستم ، تحصیلاتم کمتر است ، پدرم بزرگواری چون پاره تن امام راحلمان نیست ولی می گویم در این شرور آخر الزمان بی تقوایی باعث می شود که به بیراهه روی و سقوط کنی ، کمی بیندیش شاید فهمیدی کجا تقوا پیشه نکرده ای شما یادگار مردی هستید که من حاضرم فدای خاک مزار شریفش شوم حیف است در موج روشنفکری این چنین غرق گردید . کمی بیندیش بکجا چنین شتابان ؟
آقای مطهری بسیار خوشحالم که قلم توانای شما به همراه بصیرت و شجاعتتان به ادای لب کلام پرداخت واقعا به این سخن صریح چه ایرادی میتوان گرفت همان ناگفته های این چند ماه بود که گفتید

حالا همه میدونند که کی مال حلال خورده و کی مال حرام
جناب آقاي مطهري بسيار از شما سپاسگذاريم كه حرف دل مردم را به گوشهاي تيز اما كر رسانديد
همه ما مردم فدای 1 تار موی آقا
این آقای مطهری هم میخواد انقلاب مخملی بکنه
تقصیر آقاست که رافت اسلامی دست حضرتشونو بسته وگرنه لاید دهان آنها را گل گرفت ...بمیرم برای مظلومیت آقا
من به موضوع بحث کاری ندارم، اما باید خدمت آقای مطهری عرض کنم که نشریات موظفند که "بخشی از پاسخ را که در مطلب منتشر شده است" درج نمایند (برای مثال اگر روزنامه ای در مورد شخصی یک خط مطلب نوشت، نباید انتظار داشته باشد تا روزنامه مذکور 4 صفحه پاسخ ایشان را چاپ نماید! )
بدیهی است اگر مانند جوابیه آقای مطهری، حرف های جانبی زده شود؛ هیچ انتظاری برای انتشار آن وجود ندارد و از این رو، نه تنها عملکرد کیهان سانسور محسوب نمی شود؛ بلکه بر قانون و حقوق شهروندی هم انطباق دارد.

لطفا این تذکر قانونی را که به تیتر انتخابی شما ارتباط دارد، منتشر نمایید.
سپاس قلبی خودم را از جناب آقای مطهری نماینده واقعی صدای مظلومان امروز کشورمان را ابراز می کنم.

امیوارم نماینده دیگر هم با او همصدا شوند و نگذارند صداهای شوم بر فضای کشور چنان مستولی شود که دیگر صدای حق و حق طلبی بگوش نرسد.

رحمت خدا بر او و پدر بزرگوارش استاد مطهری
كيهان هرچي باشه بهتر از شما بازتابياي دروغگو و اغراق كن هست
درود بر شريعتمداري
خيلي پاسخ انديشمندانه و روشن فكرانه اي بود ولي ايكاش حق مطلق و باطل مطلق را تعريف مي كرديد كه عقلا" مردم جايگاه خود را پيدا كنند .
چيزي كه براي من جالب است اين است كه حتي يك نظر مخالف هم وجود ندارد اين نشان مي دهد كه وجدان مردن بيدار است و حرف حق را مي پذيرند جاي شكرش باقيست كه كساني مانند آقاي مطهري هنوز هستند و مي توانيم رويشان حساب كنيم اي كاش بيشتر بودند.
پس با ريختن خونى حرام، حكومت خود را تقويت مكن، زيرا خون ناحق، پايه‏هاى حكومت را سست مى‏كند و بنياد آن را بركنده به ديگرى منتقل می‌سازد
انصافا آقاي مطهري همه مسايل را بدون ديدگاه جناحي بررسي و كنكاش كرده است. باوركنيد اگر نبود صداي اعتراض اين گونه افراد، خسارات ناشي از تصفيه حسابهاي شخصي صدها برابر آن چيزي مي شد كه در چند روز گذشته اتفاق افتاده است. به راستي افراد بسيار لايق تري در راس امور قرار داشتند كه مي توانستند بحران پيش آمده را مديديت نمايند و همانند 18 تير بدون قتل و شكنجه مسايل را حل نمايند. اي كاش ساير نمايندگان مجلس نيز همتي از خود نشان مي دادند و وظيفه اصلي خود را كه حمايت از حقوق مردم مي باشد را به درستي انجام دهند.
روح تمامی شهداء مخصوصآ شهید والا مقام آیت الله مظهری شاد باد.
یک مرد پیدا شد جواب این آقایون رو بده !!!!!!!!
ممنون از اقای مطهری عزیز واقعا مرده
بنده مطمئنم احمدى نژاد هم از اينگونه حوادث راضى نيست.
مقاله ى خوبى بود اما بازهم مقايسه ى انجام شده خوب نبود و بهتر بود اين قياس را انجام نميداديد در ضمن از شما كه ميتوانيد با مقام معظم رهبرى تماس بگيريد ميخواهيم از ايشان بخواهيد تدابيرى در اين خصوص بيانديشند و مارا از شر دوستان نادان برهانند.
"اما وقتی ما مدیریت بحران اخیر را به دست افرادی می‌دهیم که با باتوم بیشتر مأنوس است تا فکر و عقل و تدبیر، نتیجه همین خواهد بود. اگر مدیریت انتظامی این بحران به دست افراد عاقل و باتدبیری چون سرداران قالیباف، طلایی، صفوی و علائی بود آنگاه درمی‌یافتیم که مدیریت بحران یعنی چه." متاسفانه توطئه آنچان شوم است كه از پياده كردن انقلابيون اصيل از قطار انقلاب ابايي ندارند.خدايا تو خود كار را به كاردان بسپار.يا حق
پس نمونه های واقعی از رفتار علوی هنوز زنده است.
این اقایی که به نحوه نگارش ایراد گرفته گویا
تاحالا کیهان نخوانده تا متوجه بشن که دور بودن از
اخلاق و منش نویسندگی چی هست
دلم شاد شد خداوند دلت را شاد کند.
مطهری رفت، اما فرزندش هنوز هست! آفرین بر تو ای مرد راستین.
خواهشمند است جهت آگاهی بخشیدن به مردمی که در تمیز دادن حق و باطل در حوادث اخیر سر در گم مانده اند، متن کامل پاسخ آقای مطهری در روزنامه های کثیرالانتشار چاپ گردد.
آقای مطهری - با این استدلال "کیهانیان " را که فکر می کنند در عرش سیر می کنند و عین حق هستند را به خاک رساندید . باشد که اینگونه هشدارها این تارتنیده ها و هاله نوریان را به خود آورد .
فکر میکنم تا 5 سال آینده نوبت امثال شماست که توسط شریعتمداریها از قطار جمهوری اسلامی پیاده شوید
هرچند من از این قوم دل خوشی ندارم ولی دمت گرم
سخن حق را بايد گفت اگر چه گوش شنوايي نباشد با تشكر از جناب مطهري
درود بر آقاي علي مطهري . الحق كه فرزند خلف استاد شهيد مطهري هستيد. چقدر پاسخ منطقي و حسابي است. اي كاش گوش شنوايي بود. مطمئن هستم و مطمئن باشيد كه پدر شهيدتان آن استاد اخلاق و پاره تن امام خميني (ره) نيز شاهد و ناظر اين موضع به حق شما به نفع مظلومان و ستم ديدگان هستند. روحشان شاد. رحمت خداوند تبارك و تعالي بر آن مادري كه به تو شير داد و تورا در دامن پاكش بزرگ كرد.
باورم نمی شد که در بین مسئولان نظام آدمی با چنین طرز فکری و قدرت تجزیه و تحلیل عادلانه ای هم وجود داشته باشه
از دورادور ميبوسمت آقاي مطهري روح پدرت شاد باش
1-اينكه ايشان به جناب حجه الالسلام والمسلمين طائب را بدون هيچ دليلي توهين ميكند جاي تعجب دارد حد اقل دراين مورد از بينش و منش پدر فاصله دارد.
2-تصميم براي اينكه چه كسي مديريت بحران را به عهده بگيرد با مراجع قانوني است نه ايشان
خيلي عالي بود خداپدربزرگوارتان رارحمت كند


درود بر نماینده شجاع مجلس که یاد مدرس را برای ما زنده می کند .
به شما افتخار می کنم و به این میبالم که تلاشهای شما امیدهای مردم رو به قوت تئوری نظام اسلامی بیشتر میکنه
برادری که خود را بسیجی نامیده ای که حتما" هم هستی،عرض به حضورتان که:
کمی باید واقع بین بود.به خدا من هم بسیجی ام.اما هرگز به بسیجیانی که تا دیروز حافظ انقلاب بودند و امروز خائن خوانده میشوند حاضر نسیتم توهین کنم.شما احمدی نژاد را منتخب ملت خواندی.آیا براستی منتخب ملت این چنین باید به افتخارات 30سالهءنظام( بنا به فرمودهءرهبر) توهین و بیراه بگوید؟
آقای مطهری الحق به دفاع از نظام پرداختند.کاملا" دلسوزانه.چرا ما بسیجیان گاهی نمیتوانیم منتقد دلسوز را از دشمن تشخیص دهیم؟؟؟
در آخر از آقای مطهری به خاطر موضع گیری به حقشان تشکر میکنم.
گرچه شما موارد مربوط به نظرات مخالفین را نمی اورید ولی من هم برای شما متاسفم هم برای اقای مطهری
اولا اقای مطهری از فضل پدر تورا چه حاصل
ثانیا تکرار تاریخ مکشروطه در ایران دوباره توسط انگلیسیها صورت میگرفت
درست ایرانیها استعداد بالایی دارند ولی به نظر من با هوش نیستند چون همیشه به وسیله انگلیسیها بازی خورده اند
حقا که فرزند آراد مرد شهید آیت الله مطهری هستی یقیننا بی تدبیری آقایان نباید به نام اسلام و مسلمین نوشته شود . باید مجازات شوند . اگر گوش شنوایی باشد نصحیت شمارا بر می تابند.
کامنت گذار شماره شش بخواند:شما مثل اینکه سواد خواندن ندارید .
خداوند پدر بزرگوارتان را قرين رحمت الهي قرار دهد. جناب آقاي دكتر شما با اين مقاله باعث تسلي خاطر دل مردم شديد، ممنونم.
احسنت بر شما. به ريشه زده‌ايد آقاي مطهري. اگر يكي از اين حلقه‌ها باز شود (كوي دانشگاه، كهريزك، قتل‌ةاي زنجيره‌اي و . . .) بسياري از مشكلات حل مي‌شود. كيهانيان امروزي، مصداق بارز جاهلان متنسك است.
تيم احمدي نزاد به خوبي مي دانست تنها راه پيروزي در مناظره با آقاي موسوي و به حاشيه بردن مسائل و مصيبتهايي كه دولت نهم به علت عملكرد غلط و حمايت مجلس هفتم و چشم بستن مجلس بر اشتباهات مهم و وحشتناك دولت خصوصا در مسائل اقتصادي(كه يكي از بزرگترين خيانتها و ظلمها در حق ملت نجيب ايران و به نظر من يكي از عوامل مهم تنشهاي انتخاباتي كه به مسائل اقتصادي برمي گشت). پيش كشيدن بحث انحرافي مفسدين اقتصادي بود و با نام بردن از خانواده هاشمي و چسباندن آقايان موسوي و خاتمي به ايشان است. به نظر من درصد قابل توجهي از رايهاي آقاي احمدي نزاد به اين خاطر بود و اكنون سيستم قضايي ما بايد به هر حال اين ادعا را به سرانجام برساند و براي مردم يك خروجي بدهد.يا اينكه مدعي با مدارك قوي و متقن به اثبات موضوع بپردازد و متهم را در دادگاه صالحه محكوم نمايد در هر مقامي كه باشد يا اينكه ادعاي مدعي بايد مصداق افترا و توهين و ايجاد جو بدبيني در جامعه تلقي شده و ايشان به مجازات برسند. در اينجا اين سوال نيز پيش مي آيد آقايان "مدعي العموم " كه با هر حادثه كوچكي حتي با يك مقاله در صفحات مياني روزنامه هاي اصلاح طلب در زمان دولت اصلاحات داد و فغان سر مي دادند و به سرعت آفتابي مي شدند اكنون كجا تشريف دارند؟ چرا قوه قضاييه خود مستقلا وارد عمل نمي شود؟ احتمالا آقايان مدعي العموم اكنون در بازداشتگاهها در حال امر مقدس اعتراف گيري هستند تا اعتماد مخدوش جامعه را برگردانند!
مردم مظلوم ما هم مطمئن باشند دولت رايش را گرفته و هيچ دادگاهي براي اتهامات آقاي احمدي نزاد برگزار نخواهد شد!
ضمنا بايد بگويم در اين 4 سال دولت حدود 300 ميليارد دلار درآمد نفتي داشت كه در دستان خانواده هاشمي و ديگران نبود!آقاي احمدي نزاد پاسخ دهند با اين درآمد افسانه اي چه خروجي هاي مثبت اقتصادي داشتند؟تورم.بيكاري.فقر.ضريب جيني!ضريب فلاكت!....؟ اگر صداقت داريد چاپ كنيد!
در جواب آن بسيجي بي نام و نشان و آن سپر بلا كه در حد وسع خويش خود را فدا كرده است بايد بگويم:
من از بيگانگان هرگز ننالم كه با ما هر چه كرد آشنا كرد.
خیلی ممنون آقای مطهری اما سوال اساسی اینجاست که مردم عامی و افرادی مثل شما هم که می دانند کیهان چه ها می کند اما هنوز هیئت منصفه دادگاه مطبوعات و نظارت بر مطبوعات چرا نمی دانند؟؟
درود بر شهيد مطهري و فرزندش كه چون او صادقانه در برابر انحرافات مي ايستد.
واقعا عالی بود. درود
درود برشما این حرف انسانهای است که اسلام را میشناسند در حالی که طرف مقابل قدرت را می شناسند .
آقای مطهری به نظز من عملکرد هوشمندانه کیهان در بسیاری از موارد و افشاگری های کیهان در قضایای داخلی و خارجی آنقدر برای دشمنان این نظام گران تمام شده که اسرائیل کیهان را خاری در چشم خود می داند.

به ما بگویید چرا اسرائیل دم از ترور حسین شریعتمداری می زند ولی بی بی سی سخنان شما را با آب و تاب چندین بار به عنوان خبر اول پخش می کند؟

در مورد کیهان خیلی بی انصافی به خرج دادید که در یک تعبیر سخیف دفاع کیهان را از نظام "دوستی خاله خرسه" تشبیه کردید.

من شهادت می دهم که اگر کیهان در مواردی کوتاهی کرده باشد ولی هرگز به به و چهچه دشمنان را بر نیگیخته است ولی شما این کار را بارها البته با نیت خیر کرده اید.

آیا لقب "دوستی خاله خرسه" بیشتر برازنده شما نیست؟
وقتی نامه برادر جنابعالی را خواندم با خودم گفتم که چطور شما می توانید نسبت به خون های به ناحق ریخته شده در حوادث اخیر اینقدر خنثی باشین. مگر هر دوی شما فرزند مطهری نیستید؟ولی با خواندن این مقاله فهمیدم که اشتباه کردم.به هر حال این نگرش شماست. ببینیم در عمل برای عدالت چه خواهید کرد.در ضمن آیا این نامه نشانه ای از انقلاب مخملی مورد نظر آقایون نیست. مواظب باشین.
نماينده مردمي بودن و احساس مسوليت كردن نتيجه اش اين است كه درد مردم وواقعيت هاي جامعه را منعكس بكند . بر خاندان پاك شهيد مطهري درود مي فرستم والحق دو برادر چقدر خوب راه اين شهيد فرهيخته را در جامعه دوباره زنده كردند
آقای دکتر مطهری: با سلام، خانواده شما نشان داد که هنوز میتوان امیدی به آینده داشت. تنها ترس من آن است که سال آینده پروژه این افراد گریبانگیر شما نیز بشود و خبر شما را نیز خدای ناکرده از کهریزک مانندی داشته باشیم.
با سلام به مردم شریف ایران
اگر افرادی مثل ایشان و برادرشان را نداشتیم ، چه کسی از مظلومین دفاع می کرد. درود بر روح پاک پدر ایشان
خدایا تو را به خاطر این نعمتها شکر می گوییم.
نان حلال خورده اي
ممنون زنده باشيد ومستدام
به نام خدا
آقاي شريعتمداري
از حق نمي توان گذشت
آقاي مطهري
تحليل بسيار جالبي بود از طريق خودشان عمل كرديد كه در اصطلاح ما مي گوييم خاكش كردي!!
واقعا حرف دل مارو زده. ایکاش امثال شریعتمداری حرفهای منطقی را پذیرا باشند و بیش از این بر عقاید غلط
خود پافشاری ننمایند.
دمت گرم خیلی مردی این کیهان نمی دونم قبلا تند رو بودن الان تشدید کردن اخرش چی
خدا پدرت را بیامرزد.
برخورد حق مدار آقای مطهری قابل ستايش است و انشالله ثابت قدم باشند
هر چند گرايش سياسی ايشان مورد قبول من نيست ولی روش عادلانه،مشی متين،و تحليل منطبق بر حق و منطق ايشان دراين زمانه کمياب است
ممنون آقاي مطهري . كاش امثال خودتان را تكثير كرده تا نگران از بين رفتن سيره علوي و اسلام واقعي نباشيم. زنده باشيد.
اینست معنی واقعی دینداری نه آنکه با ضرب و کتک زدن دیگران سعی در القای نظرات خود داشته باشیم.
پسر کو ندارد نشان از پدر تو بیگانه خوانش مخوانش پسر
احسنت که فرزند بزرگوار آن معلم شهید و ان آیت مطهر خداوندی .امید است همیشه بر این اندیشه و بر این صراط مستقیم باشیم.ایدون باد

شما هم اصلاح طلبي وهم اصول گرا وآفرين بر پدري كه تورا بدين گونه تربيت آزاده وجوانمرد تربيت كرده است ايكاش بقيه نمايندگان نيز مثل شما نماينده ملت ايران بودند ومثل تو مي انديشيدند .
در صورت امكان مناظره با آقاي مطهري بگذاريد تا جواب دندان شكن به اين افراد بي اطلاع و مغرض بدهد
دوست عزیزی که متن طولانی نوشته اند دقت نمایند با این متن کسی که شتابان و چشم بسته می رود خود ایشان است و نه آقای مطهری و کسانی که مثل ایشان معتدل فکر می کنند.زیرا:
1- بسیجی واقعی به دنبال خوشامد و تشویق کسی نیست و در تمام طول جنگ و پس از آن بسیجیان عزیز اینطور بوده و شاید خود را همواره بدهکار هم می دانسته اند.
2-مسبب کیست؟ اتفاقا آقای مطهری این قسمت را با توجه به مواضع عالمانه مقام معظم رهبری توضیح داده اند و معلوم است شما متن را به دقت نخوانده اید.
3-در بند یک جوابش هست و اضافه می کنم در 8 سال دفاع مقدس به ما یاد داده بودند کمترین مطلبی بدین شکل بیان نکنید زیرا بوی ریا می دهد و اجرتان ضایع می شود و تعالیم اسلام اینگونه می آموزد نه آنگونه که نوشته اید!
4-عدالت در سخن و یک جانبه به قضایا نگاه نکردن یک هنر بزرگ است که همه ندارند ولی تعالیم دینی ما بر این امر تاکید دارد و نیمه پر و خالی لیوان باید با هم دیده شود.
5- وقایع روشن است ولی مواضع باید دقیق و معتدل و بدون توجه به منافع یک گروه گرفته شود. مواضع بایستی بر اساس اصول اسلامی و مصلحت نظام اتخاذ گردد و بنده و جنابعالی و سایرین بایستی در خط ولایت و نه جلو یا عقبت تر باشیم.
حالا چه کسی به ناکجا آباد شتابان می رود؟
خاک برسرتان تابناکی ها فقط نظراتی که دوست دارید می زنید نه معلوم شد تمام نظرات راخودتان زده اید نه مردم اصلا این مطهری چیزی از رگ و ریشه شهید مطهری چیزی به ارث نبرده فقط از خون آن بزرگوار به اینجا رسیده .
جالبه وقتي نظر سنجي ها رو مي خونيم مي بينيم اين جماعت به ظاهر بسيجي (چون بسيج مقدس و قابل احترام است) در اظهار نظر هم خوي پر خاشگري دارند
برادر عزيز ، نوشته هاي شما و برادرتان كه بر پايۀ اصول اعتقادي و مستقل از حب و بغض است چقدر بر دل مي نشيند.
خوب بود ايشان به اصل ماجراي كوي دانشگاه (18 تير 78) و بي نتيجه ماندن مجازات عاملان آن هم اشاره مي‌كردند.
درود بر این نماینده مردم. حقا که فرزند آن پدر بزرگوار هستید.
الحق که فرزنداستادمطهری هستی چندروزقبل باشبکه سه مصاحبه داشتی خیلی لذت بردم ازاینکه برحق وبی طرفانه قضاوت می کنی من خودم طرفدارهیچیک ازاین دوگروه نیستم اما قضاوت باید عادلانه باشد.بااین تدبیروعقل ودانشی که درشما دیدم تعجب من ازرهبری است که چراافرادی همچون شما واردانتخابات ریاست جمهوری نکرد.تاما ودنیاازاین همه هرج ومرج وآشوب رهاباشیم وافرادعاقلی همچون شمابرماحکومت کنند .خداوند ازصالحان چنین انتظاری دارد.
خیلی احمقید
هيچ مصيبتي بزرگتر از جهل نيست با اين كلام ميخواهم بگويم شعار حفظ نظام كه درست هم هست با چه ملاك و معياري قابل قبول است آيا نظام بدون مردم معنا و مفهومي دارد اگر مردم نباشند نظام چه معنايي دارد و مردم در انديشه و حقوق شهروندي خود اصرار دارندكساني كه داعيه حفظ نظام داريد اول بايد هدف حفظ حقوق شهروندي باشد تا مردم را حفظ كنيد و تا نظام را حفظ كرده باشيد
هیهات من الذله که چنین گفت حضرت سیدالشهدا (ع) که زیر بار ظلم نمروم وسخن حق هرچند به قیمت جانم تمام شود میگویم
بگرديد ببينيد آدم شجاع ديگه اي پيدا ميشه، 2كلام حرف حساب بزنه؟؟؟؟
دفاع شما از ملت در تاریخ ماندگار خواهد ماند
خداوند به تو جزای خیر دهاد حقا که شیر پاک خورده ای یا علی مدد
این علی آقای مطهری اگر ترشی نخورد فوق فوقش یکی میشود مثل آقای منتظری که بدون دریافت هیچ مزدی خدمت شایان به بدخواهان انقلاب میکند. شما اصل هدف براندازان را فراموش کرده ای و چسبیده ای به تخلافاتی که در هر شرایط ناآرامی ممکن است پیش آید؟/ بنظرم شما از آقای منتطری هم ساده لوح تری .
اقای مطهری بسیار ممنون فکر می کنم که پروژه حذف شما توسط شریعتمداری کلید خورد. چون ایشان اصولا با حق و حقیقت بیگانه است.روح پدرتان شاد
خوب... از فردا دیگه مسابقه "از تو می‌پرسند" که مربوط به آثار شهید مطهریه از تلویزیون پخش نمی شه!!! البته بعید نیست از همون موقع شهید مطهریم به فکر انقلاب مخملی بوده ها...!!!!
سلام
ازخداوند علو درجات برای پدرشهیدتان و عمر باعزت برای حضرتعالی مسئلت دارم.
درود به نماینده با شرف تهران
حقا که تربیت شده استاد شهید هستی
این یادداشت با روحم بازی کرد. دمتون گرم.
انصافا که با منطق و دلیل و کلام زیبای حضرت علی ( ع ) پاسخ این روزنامه کیهان را داده اند ولیکن کو گوش شنوا میگن اگر کسی خواب باشد می شود او را بیدار کرد ولی اگر کسی خودش را به خواب بزند نمی توان او را بیدار کرد . روزنامه کیهان هم خواب نیست که نداند چه کار می کند بلکه خودش را زده به خواب و با این چند خط از کلام حضرت علی ( ع ) که تغییری نخواهد کرد بلکه اگر خود حضرت علی ( ع ) هم زنده بود و شریعتمداری را موعظه می کرد بازهم شریعتمداری کار خودش را می کرد و کارش را هم توجیه می کرد .
درود به آقای مطهری
بوی کلام امیر المومنین که در انتهای مقاله تان آوردید جان انسان را نوازش می دهد.
اقاي مطهري امثال شما براي اين نظام سرمايه ايد نه به خاطر اينكه با فكر من مخالفيد بلكه به خاطر اينكه اهل منطقيد خداوند روح شهيد بزرگ استاد مطهري را شاد نمايد . يكي از هواداران موسوي
داری نشون میدی فرزند شهید بزرگوار آیت الله مطهری هستی
من از اصولگراها بیزار بودم چون همیشه فکر میکردم بیشتر از منافع مردم به فکر منافع حزبی هستند ولی با خوندن سخنان ایشون واقعا ازینکه نمایندگانی مثل ایشان هم در مجلس هستند خوشحال شدم..کاش همه ی اصولگرا ها هم همینطور بودند..و خدا رحمت کنه پدر شهید و بزرگوار ایشونو..حداقل ایشونکاری کردند که در قیامت پیش پدرشون شرمنده ی ملت نباشند
در برابر كيهان نايست تااز دستت ندهيم
هیهات من الذله همچنان که امام حسین(ع)فرمودند زیر بار ظلم نمیروم هرچند به قیمت جانم تمام شود خدا پدر شما را باسیدالشهدا محشور کند

امید که ایشان همچنان با شجاعت و در حالی که همه ترجیح می دهند طرف قوی را بگیرند همچنان به راه حق خود ادامه دهند. هر کس تیترهای کیهان را ببیند کمتری چیزی که از آن استشمام می کند بوی رحمت و معرفت و دین انسان ساز است، گویی انباری از نفرت در قالب کلمات خود را نشان می دهند.
سلام ودرود بيكران خداوند برروح پرفتوح وملكوتي پدرتان
آقای مطهری بهتر است به جای ریختن آتش به جان کشته شدگان حوادث اخیر که بانی اصلی آن کسانی بودند که مردم را به کف خیابان ریختند و به جای توهین به یک روزنامه که یه تنه در مقابل روزنامه های زنجیره ای و ابزارهای جنگ روانی دشمن ایستاده است موضع عاقلانه تری اتخاذ کنند تا چوب دو سر طلا نشوند/
دمش گرم
دم محمد مطهری بیشتر گرم
کسی که برای خدا کار کنه خدا مقلب القلوب است قلبها را متوجه او می کند. سخنان آقای مطهری خیلی صریحه ...

-- درود برعلی مطهری ، Aug 10, 2009

ای کشته کی را کشتی تا کشته شدی زار. آیا کسی تا بامروز شرکت فعال این سازمانهای اسلامی و دولتی در سرپوش گذاشتن جنایات این قبیل دادگاههای فرمایشی در سی سال اخیر و خصوصأ تابستان ١٣٦٧ را بررسی کرده؟

-- شیخ شاهدوست ، Aug 10, 2009

نظر بدهید

(نظر شما پس از تایید دبیر وب‌سایت منتشر می‌شود.)
-لطفا به زبان فارسی کامنت بگذارید.
برای نوشتن به زبان فارسی می توانید از ادیتور زمانه استفاده کنید.
-کامنتهایی که حاوی اتهام، توهین و یا حمله شخصی باشد هرز محسوب می شود و منتشر نخواهد شد.


(نشانی ایمیل‌تان نزد ما مانده، منتشر نمی‌شود)