تاریخ انتشار: ۱۸ مرداد ۱۳۸۸ • چاپ کنید    
رئیس اداره سیاسی سپاه پاسداران:

«موسوی، خاتمی و کروبی دستگیر شوند»

ید‌الله جوانی، رئیس اداره سیاسی سپاه پاسداران از مقام‌های قضایی ایران خواست که میرحسین موسوی، محمد خاتمی و مهدی کروبی را به عنوان «عوامل اصلی کودتای مخملی» بازداشت و محاکمه کنند.

آقای جوانی اولین فرمانده سپاه است که پیش از انتخابات، از وقوع «انقلاب رنگی» به رهبری میرحسین موسوی در ایران خبر داد و گفت که سپاه این «فتنه را در نطفه» خفه خواهد کرد.


عکس از AFP

با گذشت بیش از دو ماه از زمان برگزاری انتخابات، وی در یادداشتی که در هفته‌نامه صبح صادق (ارگان اداره سیاسی سپاه) منتشر کرده، موسوی، خاتمی و کروبی را به دست داشتن در «کودتای مخملی» علیه جمهوری اسلامی متهم کرده و خواستار دستگیری آنها شده است.

یدا‌لله جوانی نخستین فرمانده ارشد سپاه است که خواستار دستگیری و محاکمه رهبران اصلاحات در ایران پس از برگزاری انتخابات در این کشور می‌شود.

برخی از فعالان سیاسی محافظه‌کار نیز پیش‌تر خواستار دستگیری این افراد شده بودند.

جوانی هشدار داده است که «اغماض و مصلحت‌اندیشی در برخورد با عوامل اصلی (کودتا)، خسارت جبران‌ناپذیر به دنبال خواهد داشت»

آقای جوانی نوشته است که با دستگیری این افراد، «آتش فتنه» خاموش خواهد شد.

فرماندهان و رهبران سیاسی محافظه‌کار از اعتراض‌های مردمی به نتیجه انتخابات با عنوان «فتنه، آشوب و اغتشاش» یاد می‌کنند و مسئولیت آن را بر عهده موسوی، خاتمی و کروبی می‌دانند.

این فرمانده سپاه پاسداران هشدار داده است که «اغماض و مصلحت‌اندیشی در برخورد با عوامل اصلی (کودتا)، خسارت جبران‌ناپذیر به دنبال خواهد داشت.»

به نوشته آقای جوانی، آنچه که در انتخابات اخیر رخ داد «اجرای پروژه کودتای مخملی با هدف اولیه تسلط بر قدرت سیاسی و هدف نهایی و بلندمدت تغییر نظام دینی به یک نظام سکولار بود.»

«طراحان فتنه دستگیر شوند»
سردار مسعود جزایری معاون ستاد کل نیروهای مسلح نیز امروز یکشنبه طی سخنانی از مقام‌های جمهوری اسلامی خواست که «عوامل فتنه‌ بزرگ» را دستگیر کنند.

به گزارش خبرگزاری دولتی ایرنا، آقای جزایری بدون اشاره به نام فرد خاصی گفت: «مدیران اصلی کودتاهای رنگین با چند لایه‌ کردن عناصر حاضر در صحنه، قادر هستند برای چند مرحله، کودتا را برنامه‌ریزی و مدیریت کنند.»

معاون ستاد کل نیروهای مسلح نیز به مقام‌های جمهوری اسلامی توصیه کرد با «سران فتنه و عوامل اصلی کودتا فارغ از برخی ملاحظات» برخورد کنند

این فرمانده سپاه افزود: «کودتاگران» قصد دارند با استفاده از «طرح‌های قبلی، امنیتی و جاسوسی در قالب رسانه‌ای» سناریوی جدید خود را آغاز کنند.

آقای جزایری اظهار داشت که اهداف بعدی «کودتاگران»، «جداسازی دولت و ملت، ایجاد شکنندگی در روحیه‌ مدیران، رهبران و مردم، بدبینی افکار عمومی جهانیان نسبت به تحولات کشور، فریب جدی مسئولان و همین‌ طور نخبگان جهانی در مورد اسلام و ایران» خواهد بود.

وی به مقام‌های جمهوری اسلامی توصیه کرد با «سران فتنه و عوامل اصلی کودتا فارغ از برخی ملاحظات» برخورد کنند.

پیش‌تر برخی نمایندگان مجلس نیز با تنظیم شکایتی از میرحسین موسوی خواستار تحت تعقیب قرار گرفتن وی از سوی قوه قضائیه شده بودند.

Share/Save/Bookmark

نظرهای خوانندگان

اين سه شخص همانهايي نبودند که رهبرشان در خطبه نماز جمعه از آنها از ياران انقلاب ياد کرد؟ اگر صحبت هاي اين فرد را قبول کنيم و باور کنيم که اين سه شخص در پي انقلاب مخملين بوده اند، بايد واقعاً به سيستم اطلاعاتي اين کشور شک کرد که چطور اصلاً اجازه دادند اشخاصي مثل موسوي و کروبي از فيلتر شوراي نگهبان عبور کنند.

-- Mohammad ، Aug 9, 2009

موسوی، خاتمی و کروبی سه شخص نیست بلکه یک ملت است وشما بایک ملت طرف هستید نه باسه شخص .انکه باید دستگیر ومحاکمه شود کسانی هستند که به ملت خیانت نمودند ورای آنهارا مصادره کردند ودرکشتار وضرب شتم مردم دخیل بودند ودرکهریزک به انسانهای دربند رحم نکردند وآنان رابه خاک وخون کشیدند.ودادگاه فرمایشی ترتیب دادند.وازگذشته عبرت نگرفتند ورژیم گذشته هم ازاین غلطهاکرد ودیدیم که در 22بهمن طومارآن رژیم رامردم درهم پیچیدند .هنوزدیرنشده به ملت ملحق شوید که فردادیراست .

-- ابراهیم ملکی ، Aug 9, 2009

بی‌صبرانه انتظار روز دستگیری سران اصلاحات را می‌کشم تا مردم به پا خیزند و تومار جوانی‌های کودتاچی و رهبرشان را در هم بپیچند و آنها را با لگد از ایران بیرون بریزند

-- بدون نام ، Aug 9, 2009

felan kee shomaro bayad mohakeme kard shomaha mardomo koshtid dar zemen hokomet dare foro mipashe ....

-- mehdi ، Aug 9, 2009

اين حرف يعني اينكه نتوانسته اند مقاومت را درهم بشكنند.

-- محمد ، Aug 9, 2009

حالا دیگر بی‌ پرده رئیس اداره سیاسی سپاه پاسداران برای امور مملکت تصمیم می‌‌گیرد. اینجا حکومت نظامیان است. تازه ایشان مگر می‌‌دانست که احمدی نژاد برنده !!! می‌‌شود و مردم اعتراض می‌‌کنند که از وقوع «انقلاب رنگی» به رهبری میرحسین موسوی در ایران خبر داد و گفت که سپاه این «فتنه را در نطفه» خفه خواهد کرد

احمدی نژاد ننگ بر تو که کشور را از جمله به چنگ سپاه پاسداران انداختی! نامت در کنار رهبران بی‌ کفایت و خائن به ملت ثبت شد.

-- بدون نام ، Aug 9, 2009

کدام مردم منظورت ١٠ درصد اراذل واوباش که جیره خور دولتند وقلب جوانان بیگناهرا باگلوله شکافتند وبه دختران در زندانها تجاوز کردندوالان که منافعشون د ر خطره دادگاههای نمایشی به راه میاندازند که نه مردانگی نه انسانیت سرشون میشه که تا دوماه قبل کروبی و... اجازه داشتند جزو کاندیداها باشند وحالا هزار تهمت بهشون میزنند. شماهاکه معلوم نیست چه زمانه بچگیی داشتید وعقدههای درونیتان وتنفری که در وجودشماست انسانیت را ازتون دور کرده وکم مونده به خودتون هم دروغ بگید خجالت بکشید که اسم ١٠ درصدی که بزور چماق حکومت میکنند
ملت با شعور واادیخواه ایران نیستند همه دنیا به ریش دروغگوهها می خندند وای بحال ملت ایران زورهای اخرا بزنیدایران ازان ایرانیها خواهد بود.

-- م ، Aug 9, 2009

با زندانی نمودن و شکنجه دادن و اقرار گیری بسبک آریامهری عناصر و شهروندان مبارز میهن ما هیچ مشکلی از مشکلات عدیده رژیم عقب افتاده و با تفکر قرون وسطای اسلامی را حل نمیسازد. تجربه مردم ما از ماهیت واقعی حکومت اسلامی در این سی سال بیشتر از تمام دوران حاکمیت پشت پرده آخوندها بود. جنبش مردم ما چه با آخوند و یا بدون حضور آخوند برای ایجاد جمهوری واقعی و ایرانی تداوم خود را داراست. مذاهب جای خود، حکومت مردمسالاری هم جای خود.

-- مانی مزدکیان ، Aug 9, 2009

اگر شما « کلیه » های لازم برای این کار را دارید پس چرا حرفش را می زنید. بنده به عنوان یک مطلع از درون سپاه پاسداران عرض می کنم که نعره های تیز دار همه از وحشت است. این آقای جوانی از جوانیش است که این چنین قداره قوادی بخود آویزان کرده . این قداره قوادی و آن ساطور قصابی را رهبری به او داده که او هم امامش که اوهم از امامانش دریافت کرده بوده آمده اما مردم شما را خلع ید خواهند کرد. آری قوادان بر قدرتند. و ساطورشان تیز بوده بوده ولی با گوشت و پوست ما کند شده و خون جوانان ما بزودی خامنه ای و روحانیت ...را در گلوهایشان خفه خواهد کرد. به همین زودی. بنده از درون سپاه و بسیج خبرهای بسیار تکان دهنده ای برای مردم دارم. مردم باید بدانند که بزودی زد و خوردهای بزرگی در سپاه و بسیج بوقوع خواهد پیوست.

همسایه ی سپاه از تهران

-- همسایه ی سپاه از تهران ، Aug 9, 2009

امیدوارم سران سرمست اونقدر احمق باشند که دست به اینکار بزنند تا تکلیف یکسره بشه

-- ایرانی ، Aug 9, 2009

حتما کروبی و خاتمی و رفسنجانی و خصوصا موسوی را باید اعدام کنید. زیرا شما در زندانهایتان از زنان و مردان پیر و پارسا هم نمی گذرید و پاسداران و بسیجیانتان از دیر باز با ازاله بکارت از دخترکان نه سال به بالا شروع کرده اند تا امروز دیگر هر کس را در زندان بیابند برای تفنن تجاوز خوب است. ایرانیان باشرف این را بخوانید و بعد به خودتان اجازه دهید که بترسید و در خانه بمانید. هر ایرانی که شرف داشته باشد باید از خانه برای سرنگون کردن این حیوانات وحشی از خانه بیرون آید. آری شرف لازم است تا ما از این گردنه بدر رویم. شرف ! ایرانیت لازم است تا از این اسلام ناب رهایی یابیم. آری شرف این نوشته را بخوانید. و من از ایراندوستان زمانه تشکر می کنم.
كروبى خواستار رسيدگى به خبر «تجاوز» به بازداشت شدگان شد

۱۳۸۸/۰۵/۱۸
مهدى كروبى، نامزد معترض به انتخابات، در نامه اى به رييس مجلس خبرگان از وى خواست تا به موضوع «تجاوز به دختران و پسران» بازداشتى پس از انتخابات رياست جمهورى رسيدگى كند.

آقاى كروبى در اين نامه گفته است: «عده ‌اى از افراد بازداشت‌ شده مطرح نموده ‌اند كه برخى افراد با دختران بازداشتى با شدتى تجاوز نموده‌ اند كه منجر به ايجاد جراحات و پارگى در سيستم تناسلى آنان گرديده است.»

وى افزوده است: «از سوى ديگر افرادى به پسرهاى جوان زندانى با حالتى وحشيانه تجاوز كرده ‌اند به طورى ‌كه برخى دچار افسردگى و مشكلات جدى روحى و جسمى گرديده ‌اند و در كنج خانه‌هاى خود خزيده ‌اند.»

دبير كل حزب اعتماد ملى مى گويد: «افرادى اين مطالب را به من گفته ‌اند كه داراى پست‌هاى حساس در اين كشور بوده ‌اند... اين افراد اظهار داشته ‌اند، اتفاقى در زندان‌ها رخ داده است كه چنانچه حتى اگر يك مورد نيز صدق داشته باشد، فاجعه ‌اى است براى جمهورى اسلامى كه ... روى بسيارى از حكومت‌هاى ديكتاتور از جمله رژيم ستمشاهى را سفيد خواهد كرد.»

در جريان اعتراض هاى پس از اعلام نتايج انتخابات رياست جمهورى صدها نفر از فعالان سياسى، مدنى، روزنامه نگاران و مردم عادى از سوى نيروهاى امنيتى و بسيجى بازداشت و به نقاط نامعلومى انتقال داده شده اند. در دو ماه گذشته گزارش هاى زيادى از بدرفتارى شديد با زندانيان، ضرب و شتم آنها، تجاوز و همچنين قتل تعدادى از بازداشتى ها زير شكنجه منتشر شده است.

به دنبال تاييد خبر مرگ محسن روح الامينى، فرزند مشاور محسن رضايى، از نامزدهاى انتخابات رياست جمهورى، در بازداشتگاه کهریزک، رهبر ايران دستور داد این بازداشتگاه كه زير نظر نيروى انتظامى بود تعطيل شود.


«اتفاقى در زندان‌ها رخ داده است كه چنانچه حتى اگر يك مورد نيز صدق داشته باشد، فاجعه ‌اى است براى جمهورى اسلامى كه ... روى بسيارى از حكومت‌هاى ديكتاتور از جمله رژيم ستمشاهى را سفيد خواهد كرد.»

مهدی کروبیمخالفان مى گويند كه در اين بازداشتگاه، زندانيان تحت شرايط بسيارى بدى و در سوله هاى فلزى نگهدارى مى شدند و از سوى اراذل و اوباش مورد ضرب و شتم و شكنجه قرار مى گرفتند.

انواع «بدرفتارى با زندانيان»

مهدى كروبى در نامه خود به اكبر هاشمى رفسنجانى كه دو سمت مهم رياست مجلس خبرگان و مجمع تشخيص مصلحت نظام را بر عهده دارد از او خواسته است: «با توجه به اهميت مساله، انتظار است اين اقدام توسط هياتى بى‌غرض و شفاف از طرف رييس مجلس خبرگان رهبرى مورد بررسى و پيگيرى تا حصول نتيجه قرار گيرد. تا درسى براى آيندگان شود و فرصت به اراذل و اوباشى از اين دست ندهد تا آبروى نظام و امام و جمهورى‌اسلامى را بر باد ندهند و خدمات هزار ساله روحانيت را مخدوش نمايند.»

وى در نامه خود در زمينه انواع بدرفتارى با افراد بازداشتى پس از انتخابات در ايران به مواردى چون «برخوردهاى خشن و بى‌محابا، بر سر مردم باتوم را خرد كردن، آن چنان كه بعد از گذشت قريب به ۴۰ روز همچنان اوضاع شان غيرعادى است و عوارض آن روى بدنشان قابل مشاهده است، هتاكى و ابراز دشنام و فحاشى ركيك به افراد و نثار نواميس بازداشت‌ شدگان و مردمى كه براى نماز جمعه آمده بودند» اشاره كرده است.

دبير كل حزب اعتماد ملى می گوید: «گمان نمى‌كنم زندانيان دوران ۱۵ ساله مبارزات قبل از انقلاب كه از افراد توده گرفته تا گروه‌هاى مسلح مبارز التقاطى تا اعضاى نهضت آزادى و موتلفه و حزب ملل اسلامى كه در زندان با هم زندگى كرده ‌اند، (چنين اخبارى را) ديده يا شنيده باشند.»

به گزارش پایگاه حزب اعتماد ملی، حسين كروبى، پسر اين نامزد انتخابات گفته است: آقاى كروبى اين نامه را ده روز پيش خطاب به آقاى هاشمى نگاشت و آن را به طور خصوصى براى ايشان ارسال كرد.

به گفته وى، آقاى كروبى «تاكيد داشت آقاى هاشمى حتما به اين نامه پاسخ دهد و اقدام لازم را انجام دهد. متاسفانه آقاى هاشمى پاسخى به نامه ايشان نداد. پدرم تاكيد كرده بود اگر تا ۱۰ روز پاسخى به نامه داده يا اقدامى صورت نگيرد، نامه را منتشر مى‌ كند.»

اكبر هاشمى رفسنجانى اواخر تيرماه با حضور در نماز جمعه تهران راهكارهايى براى حل وضعيت سياسى ايران پس از انتخابات رياست جمهورى از جمله آزادى فورى كليه بازداشت شدگان ارائه كرد ولى اين درخواست وى بدون پاسخ مانده است.

این مقام ایرانی قرار است بار دیگر در هفته جاری در نماز جمعه تهران حاضر شود و معترضان به نتیجه انتخابات در تدارک برای حضور دوباره در این مراسم و اعتراض به انتخابات هستند.

-- بدون نام ، Aug 9, 2009

اقای ید‌الله جوانی، رئیس اداره سیاسی سپاه پاسداران یک مثال ساده میزنم تا شاید بهتر ....فهم شوید! این جنبشی که شما را بوحشت بی خوابی انداخته مثل قطار سری السیر میماندکه هر لحظه حرکتش سریع تر میشود و اقایان میرحسین موسوی، محمد خاتمی و مهدی کروبی و دیگران ترمز این قطار به حساب میایند! اگر این ترمز جنبش نبود تا کنون این قطار سری السیر از روی جنازه های شما وهمه جیره خواران جنایتکاران عبور میکرد! از ان روز بترسید!
موسی

-- بدون نام ، Aug 9, 2009

شاه جرأت نکرد به خمینی انگشت بزنه، دیدیم چه بلایی سرش اومد. ببینیم اینا چقدر جرأت دارن

-- گشتاسب ، Aug 9, 2009

بهتره به حرف خمینی برگردید که گفت من نیروهای مسلح را شدیدا از ورود به منازعات سیاسی پرهیز میدهم. هر چند همه مردم میدانند که چه کسانی اینها را جلو میفرستند و این اخرین حربه دیکتاتورهاست که به وقت درماندگی سران نظامی را برای تهدید میفرستند

-- بدون نام ، Aug 9, 2009

آقا ی جوانی اگر سواد خواندن دارید [؟] لطفاً کمی هم تاریخ این مملکت را بخوانید تا بدانید ایرانی آنقدر شرف و غیرت دارد که همراهان این جنبش سبز را تنها نگذارد .
آن کس که اسب داشت غبارش فرو نشست / گرد سُم خران شما نیز بگذرد

-- داود ، Aug 9, 2009

من به این نظامی ...پیشنهاد می کنم، همه سران دزد و فاسد و جنایتکار حکومت اسلامی را با این سه نفر دستگیر کنند و خیال همه را راحت کنند. چون شما سرداران و سپاهیان و بقیه نظامیان بی خرد و....، اینکار را بعد از دستگیری این سه نفر باقیمانده خواهید کرد، چه بهتر اینکار را یکجا انجام دهید و همه را در دادگاهی با حضور استخوان های باقیمانده خمینی راحل به عنوان رئیس دادگاه و رهبر ....انقلاب اسلامی به عنوان خیانت به راه رهبر و ان قلاب محاکمه کنید. و بعد خود را آماده کنید برای جنگهای داخلی و حذف یکدیگر در داخل سپاه و بسیج و پلیس و دیگر ارگان های سرکوبگر نظام! چون سر تقسیم غنائم و دزدی هایی که در این مدت ٣٠ سال کرده اید، حتماً اختلاف پیش خواهد آمد و شما ها نظامی های مسلمان همدیگر را خواهید کشت.
سرنوشت دزدان و آدم کشان،

-- Sarnevesht ، Aug 9, 2009

اره کار خوبي ميکنيد انها را دستگير کنيد!!! چقدر بي شرميد

-- بدون نام ، Aug 10, 2009

مگر غیر از این بود که اگه موسوی یا کروبی برنده میشدند
میرفتن ٢ زانو در خدمت رهبر میشستن واسه دست بوسی... ؟

انقدر دنبال قهرمان پروری نباشید اینا هم دارن با این شوک واسه یه چند صباحی مردم رو از این طریق بازی میدن
تا سیستم بتونه حیات بیشتری داشته باشه مثل تمام شوکهای که قبلا به این سیستم وارد شد و باعث شد
٣٠ سال حیات داشته باشه

-- shahab ، Aug 10, 2009

با درود
خبری در فارس نیوز مبنی بر ایتکه اقای کروبی گفته است که من عصبانی بودم و گفتم تجاوز و ... هست در این رابطه نظر شما چیست تا الن که 12 نصف شب است این خبر تکذیب نشده چرا

-- شهاب ، Aug 18, 2009

با درود
به راستی این موج سبز کجا دارد میرود چه بلایی سر این ملت در رنج دارد می اید
از کار بران محترم رادیو زما نه تقا ضا دارم اگر امکان دارد یک صفخه باز کنند و خوانندگان نظرشان را در این مورد بنویسند به نظر من حقیر مو ضوع جالبی است

-- شهاب ، Aug 18, 2009

نظر بدهید

(نظر شما پس از تایید دبیر وب‌سایت منتشر می‌شود.)
-لطفا به زبان فارسی کامنت بگذارید.
برای نوشتن به زبان فارسی می توانید از ادیتور زمانه استفاده کنید.
-کامنتهایی که حاوی اتهام، توهین و یا حمله شخصی باشد هرز محسوب می شود و منتشر نخواهد شد.


(نشانی ایمیل‌تان نزد ما مانده، منتشر نمی‌شود)