تاریخ انتشار: ۱۸ مرداد ۱۳۸۸ • چاپ کنید    
یک عضو کمیته حقیقت‌یاب مجلس:

«فرمانده پلیس مسئول قتل‌های کهریزک»

حمیدرضا کاتوزیان نماینده مجلس با اعلام اینکه شخص فرمانده پلیس، مسئول «قتل‌های صورت گرفته در کهریزک» است، گفت که فرماندهان این نیرو از ارائه اطلاعات درباره متخلفان این بازداشتگاه خودداری می‌کنند.

پلیس ایران اعلام کرده است که چند افسر «متخلف» این بازداشتگاه که «خودسرانه» بازداشت‌شدگان را «شکنجه» می‌کرده‌اند را از مقام خود عزل و تحویل مقام‌های قضایی داده است.

هویت هیچ‌یک از این ماموران متخلف اعلام نشده است و آن‌طور که آقای کاتوزیان امروز یکشنبه به خبرنگاران گفته، نمایندگان از توضیحات فرماندهان پلیس در این‌ خصوص «قانع» نشده‌اند.


خبرگزاری مهر به نقل از این نماینده مجلس و عضو کمیته ویژه بررسی وضعیت بازداشت‌شدگان، گزارش کرده که در بازداشتگاه کهریزک، «قتل‌هایی» صورت گرفته که در نتیجه ضرب و شتم‌ها رخ داده و منجر به از بین رفتن جوانان این کشور شده است.

اظهارات این نماینده مجلس در شرایطی ایراد می‌شود که اسماعیل احمدی‌مقدم فرمانده پلیس، امروز یکشنبه اعلام کرد که جان‌باختگان اخیر در کهریزک بر اثر ابتلا به «ویروس» جان خود را از دست داده‌اند نه «ضرب و شتم».

کاتوزیان: «گزارش‌های (کهریزک) به طور مرتب و روزانه به فرماندهی ارائه می‌شده و خیلی بعید است که فرمانده ناجا از این مسایل بی‌خبر بوده باشد»

آقای احمدی‌مقدم افزوده است که هیچ‌یک از فرماندهان پلیس در جریان «تخلفات» صورت گرفته در این بازداشتگاه نبوده‌اند، اما آقای کاتوزیان می‌گوید: «گزارش‌های (کهریزک) به طور مرتب و روزانه به فرماندهی ارائه می‌شده و خیلی بعید است که فرمانده ناجا از این مسایل بی‌خبر بوده باشد.»

به گفته این نماینده مجلس، شیوه برخوردی که فرماندهان پلیس در این خصوص اتخاذ کرده‌اند، نوعی «دهن‌کجی به مردم و خلاف منویات و نظرات» آیت‌الله علی خامنه‌ای است.

آقای کاتوزیان ادامه داد که «جنایت یا اقداماتی که منجر به جنایت و قتل شده، در کهریزک انجام گرفته است و باید مطابق با قوانین کشور با این موضوع رفتار کرد.»

او اظهار داشت که عبدالحسین روح‌لامینی، پدر محسن روح‌الامینی خواستار «قصاص» کسانی شده است که در قتل فرزندش نقش داشته‌اند.

محسن روح‌الامینی ۱۸ تیرماه در تهران دستگیر شد و دو هفته بعد در حالی که بر روی جسدش آثار شکنجه دیده می‌شد، برای خاکسپاری تحویل خانواده‌اش شد.

اسماعیل احمدی‌مقدم فرمانده پلیس، امروز یکشنبه اعلام کرد که جان‌باختگان اخیر در کهریزک بر اثر ابتلا به «ویروس» جان خود را از دست داده‌اند نه «ضرب و شتم»

وب‌سایت جهان نیوز، محل مرگ این جوان را بازداشتگاه کهریزک اعلام کرده است. به نوشته این وب‌سایت، دو نفر دیگر نیز در این بازداشتگاه جان خود را از دست داده‌اند.

بازداشتگاه کهریزک یکی از مخوف‌ترین بازداشتگاه‌ها در ایران است که چندی پیش به دستور آیت‌الله علی خامنه‌ای تعطیل شد.

در این بازداشتگاه گروهی از «اراذل و اوباش» و مجرمان مرتبط با «مواد مخدر» نگهداری می‌شدند که در جریان حوادث اخیر به محل نگهداری جمعی از بازداشت‌شدگان تبدیل شده بود.

Share/Save/Bookmark

نظرهای خوانندگان

khoda lanat kone ahmadinejad va khanevadeash va mozdoranash .amin .agar khodaey bashad taghasash ra khahad dad agar khodaey nabashad ke hichi...

-- shahram ، Aug 9, 2009

درود بر شهدای راه آزادی و ننگ بر این تازیان وحشی که از هیچ جنایتی روگردان نیستند و اگر به خواست خداوند قادر متعال فرزند آقای روح الامینی به شهادت نمیرسید هیچکس جوابگو نبود و خدا میداند تا کنون چه تعداد شهید شده یا میشدند به هر حال آنچه مشخص است اینست که بعضی از افراد فرصت طلب در رده های بالای نظامی مثل رادان از این فرصت سواستفاده کردند تا خود را بیش از پیش در دل رهبر جا کنند چون سلسله مراتب در جمهوری اسلامی یعنی همین و هرگز هیچ فردی بر اساس توانائی فردی یا سطح تحصیلات یا تجربه طولانی بکار یا مسئولیت گماشته نمیشود بلکه همیشه بر اساس سفارشات یا توصیه های این و آن یا خدماتی که دولت و رهبری را بیشتر خوشایند باشد به کار گمارده میشوند . خدماتی که همیشه در ضدیت با منافع عامه مردم است . انشاالله بزودی شاهد این باشیم که این مفسدان در دادگاه عادلی یا در ایران یا در دادگاه جنائی بین اللملی محاکمه و به سزای اعمال مجرمانه خود برسند . والسلام

-- بهنام ، Aug 9, 2009

عجب ويروس قوي بوده ، دندون خورد مي كرده، بدن كبود مي كرده، تجاوز مي كرده، شلاق ميزده، باتوم مي زده ...
عالم و آدم خبر دار شدن اونجا چه خبر بوده، همتون از نوك هرم تا پايين محكوميد منتظر انتقام باشيد

-- نويد ، Aug 9, 2009

پسر خامنه ای به همه جا شخصا سرکشی می کند و دقیقا می دانست در کهریزک چه خبر است و پدر ایشان نیز دقیقا میدانند در اوین و کهریزک چه می گذرد. حال که می بینند با کشتار جوانان مردم عقب نشینی نمی کنند، می گویند این کار عده ای خودسر است. خواهید دید که آن خودسران ارتقا در مقام پیدا می کنند و حتی ممکنه اگر ج.ا. بمونه به آنها تا چند سال دیگر مدرک دکترا از هاوایی ویا اکسفورد داده و نماینده مجلس، وزیر و یا فرماندار و شهردار می کنند.

-- سپهر ، Aug 9, 2009

مسئول این قتل ها شخص رادان و احمدی مقدم و از همه بالاتر خامنه ای است

-- بدون نام ، Aug 9, 2009

این آقایان با این حرف ها می خواهند مسئولیت قتل ها را از دوش آقای رهبری و ایادی شان بردارند. مسئول قتل ها آقای خامنه ای و سران کودتا هستند.

-- کوروش ، Aug 9, 2009

برای شهرام: بيش باد و کم مباد!

-- قیصر ، Aug 9, 2009

Ey baba dele mardom baraye rahbari sookht cheghadr ishan ba haya hastand berid khejalat bekeshid adam kosh hayye bi aslo nasab va geda goshneha digar in harfha fayedeh nadare ooni ke mardom ro be koshtan dar namaz e jomee tahdid kardeh va dastoore koshtar dad khamei ast va hamantor ke khodash eshareh kard dar emtehane mardom mardood shod hich chizi be oo va daro dasteh in...komak nemikonad ishan va digar hamdastanash bayad ghesas shavand

-- Arash ، Aug 9, 2009

من خودم در کهریزک به همراه سه شهید و١٣٥نفر دیگر٥روز گرسنگی بی خوابی زندگی در یک سوله ٥٠متری فاقد هوا کش که کفش لجن بود ومصاحبت با ٣٠نفر دزد قاچاقچی حرفه ای و همچنین شکنجه های جسمی گاه و بیگاه قرار گرفتم و علام می کنم که این شکنجه ها باعث مرگ انها شد
و موسبب اصلی حیدری فر دادیار دادگاه انقلاب بود که بدون کوچکترین تحقیقی ما را به قربانگاه فرستاد

-- ghorbani ، Aug 9, 2009

به گفته ی محسن کدیور ، دستور تیر و مشتقاتش توسط بالاترین مقام کشور داده می شود

-- الهام ، Aug 9, 2009

اولا .شکایت از قتلهای زنچیره ای وکوی دانشگاه چه نتیجه ای داشت؟ که دوباره آن راتکرار کنیم .ثانیا به چه کسی باید شکایت کرد وشکایت به کسی که خود دراین جنایت دخیل بوده چه معنی دارد.اگرراست میگوئید افزادرابه مردم معرفی کنید وداستان که در گذشته بعنوان مدعی العموم خود به طرح شکایت اقدام می نموداین بارهم بعنوان مدعی العموم ازمتخلفین طرح شکایت کند وآنهارامجازات نماید

-- ابراهیم ملکی ، Aug 9, 2009

سخن دکتر کدیور بسیار زیبا بود. رهبر قدرت مطلقه دارد پس مسئولیتش هم مطلقه است. متاسفانه در جمهوری اسلامی طوری رفتار می کنند که انگار خامنه ای خدا ست و هیچ بدی و کاستی نباید به او نسبت داه شود. مقابله با این نظام از عهده مردم آگاه خارج است. فقط عامل خارجی یا اختلاف درونی می تواند اینها را از بین ببرد

-- آیدین ، Aug 9, 2009

Moshkel injaast ke khode jenabe dadsetane enghelab va etelat va shoraye negahban va beyte rahbari va sepah va nirouye entezami va basij va ............ ta kherkhereh dar in amre elahi sherkat dashtand va asle rouzegar hamvareh bar in ast ke chaghou dastehye khodesh ra nemiboreh!
jallad nangat baad

-- HamVatan ، Aug 9, 2009

ازین دلقک ها تو آخرین دوره ی مجلس رژیم اون خدا بیامرزم داشتیم

-- بابک ، Aug 9, 2009

اولا .شکایت از قتلهای زنچیره ای وکوی دانشگاه چه نتیجه ای داشت؟ که دوباره آن راتکرار کنیم .ثانیا به چه کسی باید شکایت کرد وشکایت به کسی که خود دراین جنایت دخیل بوده چه معنی دارد.اگرراست میگوئید افزادرابه مردم معرفی کنید ودادستان که در گذشته بعنوان مدعی العموم خود به طرح شکایت اقدام می نموداین بارهم بعنوان مدعی العموم ازمتخلفین طرح شکایت کند وآنهارامجازات نماید.

-- ابراههم ملکی ، Aug 10, 2009

نظر بدهید

(نظر شما پس از تایید دبیر وب‌سایت منتشر می‌شود.)
-لطفا به زبان فارسی کامنت بگذارید.
برای نوشتن به زبان فارسی می توانید از ادیتور زمانه استفاده کنید.
-کامنتهایی که حاوی اتهام، توهین و یا حمله شخصی باشد هرز محسوب می شود و منتشر نخواهد شد.


(نشانی ایمیل‌تان نزد ما مانده، منتشر نمی‌شود)