تاریخ انتشار: ۱۷ مرداد ۱۳۸۸ • چاپ کنید    

هیات دادستانی خواستار آزادی حجاریان شد

قربانعلی دری‌نجف‌آبادی دادستان کل کشور می‌گوید که هیات دادستانی، خواستار آزادی سعید حجاریان از زندان و «نگهداری و کنترل» وی در منزل شخصی‌اش است.

سعید حجاریان از اعضای بلندپایه جبهه مشارکت ایران اسلامی است که در روز‌های ابتدایی اعتراض‌ها به نتیجه انتخابات، دستگیر و زندانی شده است.

خانواده و پزشک معالج آقای حجاریان، بارها نسبت به وخامت سلامت جسمی‌اش ابزار نگرانی کرده و خواستار تحت مراقبت بودن او از سوی یک تیم پزشکی شده‌اند.

سعید حجاریان در سال ۱۳۷۹ زمانی که عضو شورای شهر تهران بود، در خیابان بهشت از سوی سعید عسگر مورد سوءقصد قرار گرفت و از آن زمان، سلامت جسمی خود را از دست داد.


به گزارش خبرگزاری مهر، آقای دری‌نجف‌آبادی که امروز شنبه در حاشیه نشست روسای کل دادگستری‌های سراسر کشور با خبرنگاران سخن می‌گفت، افزود که «پزشک حجاریان به خاطر وضعیت جسمانی‌اش خواستار آزادی‌اش شده است. با این همه شرایط جسمانی او در حال حاضر خوب است. گرچه توصیه ما بر آزادی وی و کنترل او در منزل است.»

این مقام دادستانی همچنین از آزادی ۱۰۰ تن از دستگیرشدگان حوادث اخیر با قید وثیقه خبر داد و گفت هم‌اکنون در حدود ۲۰۰ در ارتباط با اعتراض‌ها به نتیجه انتخابات در زندان به سر می برند.

وی اظهار داشت که پیش‌تر از مقام‌های مسئول خواسته شده بود که هیچ متهمی به بازداشتگاه کهریزک منتقل نشود، «اما متاسفانه تخلف برخی برادران باعث شد حادثه کهریزک به وجود بیاید و حوادث دیگر که قابل دفاع نیست.»

در بازداشتگاه کهریزک که زیرنظر نیروی انتظامی اداره می‌شده است، آن‌طور که سازمان‌های مدافع حقوق بشر اعلام کرده‌اند، بسیاری از بازداشت‌شدگان حوادث اخیر تحت «شدیدترین شکنجه‌ها» قرار گرفته و در پاره‌ای از موارد منجر به مرگ آنها شده است.

«پزشک حجاریان به خاطر وضعیت جسمانی‌اش خواستار آزادی‌اش شده است. با این همه شرایط جسمانی او در حال حاضر خوب است. گرچه توصیه ما بر آزادی وی و کنترل او در منزل است»

این بازداشگاه دو هفته پیش به دستور آیت‌الله علی خامنه‌ای به علت نداشتن «استاندارد‌های» لازم تعطیل شد.

پلیس می‌گوید که دو افسر و چند مسئول متخلف این بازداشتگاه را برکنار و یا مواخذه کرده است.

این در حالی است که فرهاد تجری، عضو کمیته ویژه مجلس برای پیگیری وضعیت بازداشت‌شدگان حوادث پس از انتخابات، امروز شنبه گفت که «تخلفات یقینا محدود به دو نفر نبوده» است.

خبرگزاری مهر به نقل از آقای تجری گزارش کرده است که کمیته ویژه، موضوع ضرب و شتم افراد پیش از بازداشت را نیز در دستور کار دارد.

آقای تجری افزوده است: «فعالیت کمیته ویژه مجلس شورای اسلامی و نیروی انتظامی که تحقیقات و پیگیری‌های خود را در خصوص رفتار‌های غیرقانونی و غیرشرعی ماموران متخلف آغاز کرده، موجب معرفی و بازداشت این دو مامور خاطی شده است.»

Share/Save/Bookmark

نظرهای خوانندگان

این نهایت استیصال و درماندگی رژیم است که انسان فلج را در بازداشت نگه داشته است.

-- بدون نام ، Aug 8, 2009

وای مامانم اینا! چقدر حساس هستند: دو افسر بر کنار شده اند. ای بابا، ما یه چیزی گفتیم. شما چرا اینقدر تند می روید و یکی هم نه، دو تا برادر را برکنار می کنید؟! چقدر خشن!!

-- ممدآقا ، Aug 8, 2009

این تیتر شما درست نیست.هیات دادستانی خواستار زندانی بودن حجاریان در منزلش شد.

-- شاهین ، Aug 8, 2009

فشل شده است نظام مقدس بکلی، چیزی ازش باقی نمانده.
جناب درّی که موج سوار خوبی هم هستند، بوی الرحمن رو شنیده که داره دامن خودشو پاک می کنه.
......
دادستان کل "تقاضا" میکنه زندانی به خانه اش بره. مگه تا بحال قرار نبوده که دادستانی شبانه بریزه توو خونه ی امت همیشه در صحنه و اونا رو برای هدایت به سلول هاشون ببره. خوب پس داری از چه کسی و چه مرجعی تقاضا می کنی که اسیر خودتو آزاد کنه!؟
مگه از تو بالاتر هم هست؟
این برادرا کی هستن؟ که اینقدر با لطافت و حزم و احتیاط می گی : "اما متاسفانه تخلف برخی برادران باعث شد..." ولی جرات نداری نهادشون رو نام ببری؟ مگه از تو بالاتر هم کسی حق داره دستگیر کنه؟
ایشون بخیال خودشون دارن برای روز مبادایی که حس می کنن خیلی نزدیکه، پروندشون رو پاک می کنن. می خوان توو اون روز بگن که:
"بابا بخدا دست من هم نبود. من می گفتم آزاد کنید ولی یه عده فلان فلان شده ( بخاطر داریم که گفته بود برادران) بودند که ما جرات نداشتیم از گل نازک تر بهشون بگیم. ما که تذکرات مون رو می دادیم ولی اونا بودن که دستگیر می کردن و می کشتند زیر شکنجه."
اما جناب درّی، گفته اند نجف آبادی ها زرنگ اند ولی باور کنید همه جا نه!
اما اینجا دیگه خون ناحق پای خودتو می گیره،
اگه شریک نیستی صریحا شهادت بده این برادرا کی هستن که رو دست توی مسئول ِ بی دست و پا بلند می شن و " دادستانی ِ در سایه" و "دادستانی ِ اشباح" رو می سازن و بقول اون آدم مطلع : "گروه ضربت راه انداخته اند و به هیچ کس هم پاسخگو نیستند. من تموم مقامات عالی نظام رو (بجز آقای خامنه ای)، تو این 40 روز برای اطلاع از وضع پسرم مستقیما یا غیر مستقیم ملاقات کرده ام. همشون اظهار عجز می کرده اند که نه اطلاعی دارند ، نه می تونن اطلاعی گیر بیارند و نه می تونند تاثیری داشته باشند" . آقای درّی در "بهشت پارتی بازی ِ دنیا یعنی ام القرای اسلام (ایران اسلامی)، طوری شده که هیچ پارتی ای نمی تونه کارگر بیفته. خوب بگو که خودت هم داری ازونا می ترسی و جیکت در نمیاد.
راستی اونا کی هستن؟
فشل شده اید . فشل مطلق (این کلمه ی لعنتی رو هم خودشما آخوندا توو دوران مشعشع حکومت اسلام ناب به ما یاد دادید.)
دلم می خواست براتون کاری بکنم. ولی دیگه براتون کاری از ما ساخته نیست. هر جاشو دست بزنی ، یه گند جدید بالا میاد. نظام مقدس زیر آفتاب توییتر و فیس بوک کرم گرفته و باد کرده، زیر آفتاب نگاه های اهل انصاف جهان و ایران، دست و پاش رو گم کرده و نمی دونه چکار بکنه، و اینو شما! آقای دری نجف آبادی! خوب فهمیده اید، اما دیر فهمیده اید و لجن و عفونت تا گلویتان را گرفته است.
بلی، فشل شده اید!

-- فشلیات (یعنی از هم گسیخته) ، Aug 8, 2009

نظر بدهید

(نظر شما پس از تایید دبیر وب‌سایت منتشر می‌شود.)
-لطفا به زبان فارسی کامنت بگذارید.
برای نوشتن به زبان فارسی می توانید از ادیتور زمانه استفاده کنید.
-کامنتهایی که حاوی اتهام، توهین و یا حمله شخصی باشد هرز محسوب می شود و منتشر نخواهد شد.


(نشانی ایمیل‌تان نزد ما مانده، منتشر نمی‌شود)