تاریخ انتشار: ۱۷ مرداد ۱۳۸۸ • چاپ کنید    
حمله بی‌سابقه یک نماینده مجلس به هاشمی:

هاشمی رفسنجانی «شاه» است

محمدکریم عابدی، نماینده طبس در مجلس، با «اکبر شاه» خطاب کردن اکبر هاشمی رفسنجانی، وی را به تلاش برای برپایی حکومتی مشابه حکومت «پادشاهی مصر» در ایران متهم کرد.

این نماینده مجلس، به علت اینکه گروهی از طرفداران آقای هاشمی در سال‌های پایانی ریاست جمهوری وی (۱۳۷۵) خواستار تغییر قانون اساسی برای «افزایش دوران ریاست جمهوری» شده بودند، رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام را متهم به تلاش برای برپایی سیستم «سلطنتی» در ایران کرده است.

حکومت مصر برخلاف گفته این نماینده مجلس، «جمهوری» است و حسنی مبارک رئیس جمهوری این کشور از سال ‪۱۹۸۱‬ ميلادی قدرت را در اختیار دارد.

آقای عابدی که از نمایندگان محافظه‌کار مجلس است، امروز شنبه در گفتگو با خبرگزاری فارس همچنین هاشمی رفسنجانی را متهم کرد که با «برنامه‌ریزی‌های بسیار»، خاتمی، موسوی و کروبی را برای زیر سئوال بردن نظام با یکدیگر متحد کرده بود.


محمود احمدی‌نژاد پیش‌تر در جریان مناظره‌های انتخاباتی این اتهام را علیه هاشمی مطرح کرده بود. محمدعلی ابطحی، عضو مجمع روحانیون مبارز نیز در «اعترافات» خود در جلسه دادگاه روز شنبه، اتهامات مشابهی را متوجه رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام کرده بود.

دفتر آقای هاشمی با انتشار اطلاعیه‌ای این اظهارات و اتهامات را رد کرده است.

با این حال محمدکریم عابدی گفته که هاشمی، موسوی و خاتمی را از عوامل اصلی «اغتشاش‌های» پس از انتخابات می‌داند و خواستار محاکمه این افراد است.

او افزوده است: «تئوری زیر سئوال بردن انتخابات و شکل‌گیری اغتشاشات توسط هاشمی رفسنجانی شکل گرفته بود.»

اکبر هاشمی رفسنجانی، آن‌طور که وب‌سایت وی اعلام کرده، قرار است امام جمعه این هفته تهران باشد

در ایران بیش از دو ماه است که بر سر اعلام نتیجه انتخابات اعتراض‌های گسترده‌ای شکل گرفته که برخی محافظه‌کاران، رهبران جریان اصلاح‌طلب را عاملان این «اعتراض‌ها و ناآرامی‌ها» دانسته و خواستار محاکمه آنها هستند.

عابدی همچنین دولت هشت ساله محمد خاتمی رئیس جمهوری پیشین ایران را متهم کرد که قصد گرفتن «نظام ولایی» از مردم را داشته و همواره «نوکر آمریکا» بوده است.

این نماینده مجلس در ادامه گفت که «میرحسین موسوی در همان زمان نخست وزیری‌اش نیز مشکلات زیادی درست کرد و از نظام اسلامی کینه داشت.»

عابدی خطاب به هاشمی، خاتمی، موسوی و کروبی گفت: «وقتی آمریکا و انگلیس از شما راضی است، به خود و کارتان شک کنید و بیایید اکنون از رفتارتان اظهار پشیمانی کرده و در برابر ملت توبه کنید.»

عابدی دولت هشت ساله محمد خاتمی رئیس جمهوری پیشین ایران را متهم کرد که قصد گرفتن «نظام ولایی» از مردم را داشته و همواره «نوکر آمریکا» بوده است

از زمانی که آیت‌الله علی خامنه‌ای در مراسم تنفیذ حکم ریاست جمهوری محمود احمدی‌نژاد از «مردود» شدن برخی خواص در انتخابات سخن گفت، حملات محافظه‌کاران به رهبران اصلاح‌طلب به خصوص هاشمی رفسنجانی افزایش یافته است.

آقای هاشمی که ریاست مجمع تشخیص مصلحت نظام و مجلس خبرگان رهبری را بر عهده دارد، موضعی نزدیک به مواضع نامزد‌های معترض به نتیجه انتخابات اتخاذ کرده که این امر خشم محافظه‌کاران را به همراه داشته است.

رئیس مجلس خبرگان رهبری آن‌طور که وب‌سایت وی اعلام کرده، قرار است امام جمعه این هفته تهران باشد.

این برای دومین بار پس از برگزاری انتخابات خواهد بود که هاشمی نماز جمعه تهران را اقامه می‌کند.

Share/Save/Bookmark

نظرهای خوانندگان

اقای محمدکریم عابدی استخوان ها اینقدرخوشمزه ست که پای هر کسی رو گاز میگیرید!فرق تو وافراد بله قربانگویی مثل تو با نمایندگان بله قربانگوی زمان شاهناهی چیست! البته یک فرق ظاهری با انزمان دارید! انوقت تاج وکراوات و پاپیون و ....بود اکنون عمامه و ریشو پشم و .....! و لی توی کله شما ها البته اگر ذره ای مغز توش باشد فرقی باکله های انزمان ندارد ......!
موسی

-- بدون نام ، Aug 8, 2009

انصاف است که آقای عابدی و همفکرانش به اعمال شاه فعلی علی خامنه ای که هيچگونه مقبوليتی بين مردم ندارد توجه داشته باشند. و بدانند که ما لياقتمان پيش از داشتن يک رهبر ...و مالاخويايی است.

-- رضا نادری ، Aug 8, 2009

به نظرم اين آقا تازه به ايران اومده و نمي دونه كه آقاي ميرحسين نخست وزير محبوب امامه. هاشمي هم كه هميشه نفر دوم نظام بوده. اگه اينا عامل بيگانه هستن پس اين آقايي دوستدار نظامه كه ما تا حالا اسمش رو هم نشنيده بوديم؟ وقت رو نگير

-- زهرا ، Aug 8, 2009

درود بر آقای هاشمی وسلام بر رئیس جمهور قانونی میر حسین موسوی و مرگ بر دروغگو و دیکتاتور

-- فرید ، Aug 8, 2009

اولا .محمدکریم عابدی در،تشخیص نظام مشکل دارد .نظام مطلقه ولایت فقیه همان نظام شاهمنشاهی است چرا که تغیر اسم تغیر ماهیت نمی دهدوملت ماچه قبل ازانقلاب وچه حال بانظام سلطنتی مخالف بوده وهست وباآن مبارزه کرده.وسلطنت چه باتاج چه باعمامه فرق نمی کندسلطنت سلطنت است ومنفور ملت ایران .ثانیاوابستگی شمابه آمریکا و انگلیس .روسیه وچین وحتی ....منافقین واسرائیل بهتر باعقل جوردر می آید تاامثال هاشمی وخاتمی ومیر حسین .چون اگر امثال هاشمی وخاتمی وابسته بودند همان قدرتها حفظش میکردند چون حکومتها به وسیله افرادی درقدرت منافع خود رابدست می آورند نه جدای ازحکومت .وثالثا اکبر شاه درهند حکومت می کرد نه درمصر .ورابعامحمدکریم عابدی، وامدار ملت نیست ووامدار ولی فقیه وشورای نگهبان است وباید سخنی بگوید که ارباب دوست می داردوامروز این اقاهمگام با رهبرش ودادگاه فرمایشی یک سخن را نشخوار می نماید وانهم متهم نمودن افراد آزادی خواه را به بیگانه .من یقین دارم همانطور که امریکاوانگلیس برای ضربه زدن به اسلام گروه طالبان راحمایت کرد تابه وسیله افراطی عمل نمودن انها ازاسلام یک چهره ایی خشن بدنیا معرفی کند .امروزه ولایت مطلقه فقیه وامسال یزدی ومصباح وجنتی دررااستای خواست ومیل امریکا وانگلیس گام برمیدارند .

-- ابراهیم ملکی ، Aug 8, 2009

آقای عابدی فراموش کرده اند که رفسنجانی با «تقلب و با مکر زیاد خاصه» خود خامنه ای ...را به تخت ولایت نشاند. پرو نده «شاه شاهان» رفسنجانی و «شاه ....» خامنه ای هر دو چنان سیاه و تاریک است که در هیچ سیاه چالی جا نمی گیرند.

-- بدون نام ، Aug 8, 2009

باسلام
با نگاهی اجمالی به رفتارها و صحبت ها و عمل کرد سیاسی و اقتصادی واجتماعی سی ساله آقای هاشمی آنچه در نظر اول خیلی روشن به نظر می اید تمایل بسیار شدید ایشان به ماندگاری نامشان با هر روش در تاریخ است (جعل عنوان سردار سازندگی برای خود- احداٍ سدهای غیر ضروری- پیش قدمی در قائم مقامی منتظری-پیش قدمی درعزل ایشان-نوشتن تاریخ انقلاب وپرداختن وبزرگنمایی نقش خود در آن- خود را تئوریسین جنگ جا زدن- خودرا به عنوان پایان دهنده جنگ جا زدن -تمایل شدید به ارتباط با امریکا البته به شرط اینکه نفر اول خودشان باشند- دست اندازی به سرمایه های ملی توسط ایشان وخانوادهاشو... ) همگی مبین نوعی ...خود بزرگ بینی (خود امیر کبیر ایران بینی) در ایشان است
والبته تنها راهش نیز نشان دادن جایگاه واقعی اش به اوست و این میسر نمی شود الا با برخورد مستقیم با و خانوادهاش
که قدم های اول آن توسط آقای احمدی نژاد برداشته شده است.

-- بدون نام ، Aug 8, 2009

هاشمي رفسنجاني با همه فرازو نشيب هايش شخصيتي توسعه گرا است و همچون خاري در چشمان و استخواني در گلوي متحجران است.

-- بدون نام ، Aug 8, 2009

هاشمی رفسنجانی اخطار اخطار اخطار!!! شما باید حرفتان را با شدت و صراحت بگویید خوابهای وحشتناکی برای شما و دوستانتان و خانوادهتان دیده اند. شما دارید قربانی ماشینی می شوید که خودتان در ساختن آن ید طولایی داشته اید. مواظب باشید. در نماز جمعه ی این هفته بهر قیمت شرکت کنید. شما باید خامنه ای را خلع ید کنید، شما باتید به مردم بپیوندید.
ولاسلام

-- هاشمی اخطار اخطار اخطار ، Aug 8, 2009

موسی جان برای چه با این مقایسه ات به نوکران شاه توهین می کنی؟!!
صد رحمت به آنها، حداقل قیافه شان قابل تحمل بود!

-- بدون نام ، Aug 8, 2009

آقای عابدی زیاد دیر نیست که باید دنبال یه سوراخ موش بگردی

-- زرتشت ، Aug 8, 2009

جدا رفسنجانی شاه است؟ پس خاک بر سر من که تا به حال به او فحش می دادم. جاوید اکبر. جاوید اکبر

-- جماعت اکبر اللهی های مقیم مرکز ، Aug 8, 2009

رفسنجانی اگر چه بسیاری را کشته و فرمان کشتنشان را داده است اما آدم با هوشی نیز هست. او سر بزنگاه قادر است عمامه اش از سر برداشت در چاه بیندازد، و تاج امپراتوری بر سر نهد اما چنانکه دوستی نوشته او این حسن را دارد که توسعه نگر و تاوسعه کار و دمکرات منش هم باشد. ولی به نظر من اهمیت هاشمی امروز نه خود او ست بلکه مردمی هستند که دوربر او را خواهند گرفت. هاشمی رفسنجانی بخوبی می داند که این اسلام ....محض است. ........ ولی مهم این است که او می تواند امروز یک کاتالیزور به تمام معانی باشد. برای نجات ایران.

-- بدون نام ، Aug 8, 2009

محمدکریم عابدی، نماینده تحميلي مردم طبس ، كاش كمي به تاريخ خصوصاً از سال 54 تا 57 نگاهي كني تا بفهمي كجا هستي و چه عاقبتي براي خود و خانواده ات تهيه ديدي ، خلخالي چه ها كه نكرد و در بلبشوي ابتداي استقرار ممكنه امثال او پيدا بشن و آنجاست كه اين شيرين زباني ها كار دستت ميدهد .

-- فرياد ، Aug 8, 2009

همين روزهاست که از زبان آقايان بشنويم که آقای رفسنجانی ادعای خدايی داشته و اين شعار الله اکبر که مردم در خيابا ن ها می دهند به معنی الله بودن اکبر آقاست.

-- بدون نام ، Aug 8, 2009

عجب چیزهایی که تو این 30 سال عمرمون ندیدیم! هاشمی رفسنجانی از کجا شروع کرد و به کجا دارد ختم می کند، به جایی میان مردم. همیشه امید عاقبت بخیر شدن وجود دارد، مثل هاشمی رفسنجانی. چقدر دیر!

-- ممدآقا ، Aug 8, 2009

بيچاره زيد ابادي٠ او طرفدار كروبي بود٠ ليبرال است ٠ از قبيله نهضت آزادي است٠ به موسوي اصولگرا ربطي ندارد٠ چرا اينقدر مغضوب است ؟
چون هوادار واقعي ازاديست٠ حزب توده در سايت پ ن به اوحمله مي كرد كه چرا از كروبي حمايت مي كند؟ آن نويسنده توده اي هم به همين دليل به سروش حمله كرد٠ حالا توده ايها آزادند و اين بيچاره و قوچاني در زندان زير شكنجه باز پرساني كه تعليمات روسي ديده اند٠ روسيه و لابي توده اي آنها در هردو صورت پيروز هستند٠ احمدي بيش از پيش به آنها وابسته مي شود اگر موسوي هم مي آمد بازي موش و گربه با اوباما بود٠ تريليون دلار درجيب روس ها !!! ولي وبسايت هاي چپ دنبال چند ميليارد دلار ميروند كه با يك كشور غربي قرارداد بسته شده باشد و جنجال مي كنند تا آنرا هم بگيرند بدهند كمپاني زن پوتين !

دعوا سرلحاف ملاست !
توده ايها پشت تمام اين ماجرا هستند تا ايران را در اشغال روسيه نگه دارد تا روزي كه نيروهاي روسي بيايند و چون اوستيا وآبخازيا (يا افغانستان داود و تره كي )ايران را ضميمه خاك خود كنند٠
چرا هر وقت يك غير روسي نامش و فعاليتش سر زبانها مي آيد توده ايها كف مي كنند و تخريب استالينيستي ؟
گنجي هم الان مورد غضب چپ هاي از خود راضي است چون در سازمان ملل توانسته نظرها را جلب كند٠ اما نبوي كه حالا با توده ايها هم جهت شده ديگر مغضوب كه نيست دوست داشتتي هم شده٠
اميداريم بهنود در اين دام نيفتد٠

-- nazanin ، Aug 8, 2009

به ابن آدم یعنی عابدی میگویند کاسه لیس بادمجان درور قابچین دستمال بدست چاپلوس نوکیسه تازه بدوران رسیده مزدور ..... این آدم اگر لازم باشد 69 میلیون و 999 هزار نفر بجز رهبری را به انگی و مارکی نشان خواهد داد وقتی ...و وجدان نیست آدم اینطور تعریف میشود اگر کسی که او را میشناسد لطف کند و بنویسد او کیست شرفم را ضمانت میدهم که او کسی جز همانکه در بالا نامیدم نباشد من در انقلاب بسیار نقش داشته ام از سالیان پیش از انقلاب در مسیر مدهبی ها بوده ام رفسنجانی یکی از مطرح ترین ملا های آنزمان بوده و هست کاری ندارم که از لحاظ مالی چه گفته میشود ولی همینکه سمت ملت را گرفته و اعتقاد نصف ونیمه ای به آزادی دارد کافی است موسوی را یکی از درستکار ترین افرادی که با این نظام بوده اند میدانم و با حسن نیت و صادق خاتمی هم نشان داد که به حداقل هایی باور دارد کروبی هم نشان داد که آنچه ملت بخواهد درست است بعنوان کسی از ملت ...جز زیان نصیبم از همین افراد ونظام نشده است معتقدم با مشت باید چنان بر دهان یاوه گو هایی مانند عابدی کوبید تا کاسه و دستمالشان را در جلو ملت گذاشته و پهن کنند خیلی خنده آور است که امروز جنتی که در انقلاب نه نقشی داشت و نه کسی بود مانند همین مزدور عابدی برای جوانان زیبا و رعنای ما چماق و باتوم اسلحه بدست به میدان میفرستند و جانشان را میگیرند تا نظام انقلابی شان حفظ شود نظامی که در آوردنش بهایی نپرداخته اند ولی رفسنجانی و موسوی وکروبی پرداخته اند قصد دفاع بی قید و شرط ازشان نیست ولی آنگاه که بی مقداران کم بها بهادار شده و خود را کسی میبینند آدم اگر یک ذره شرف و وجدان داشته باشد جانب حق رامیگیرد .اما آنچه مسلم است راهی است که ملت بر گزیده است و آن را بی بازگشت آزادی است که عابدی ها در این را له ولورده خواهند شد واینرا هم بداند که با هر انگی نمیشود حقانیت خود را نشان داد شما ناحق هستید وملت نمیشنود چه میگویید بازنده اید حتی اگر امروز بگیرید ببندید بکشید آزادی چون هوا است ملت نمیخواهد و نمیتواند خفه شود شما بهتر است خفه شوید تا ملت زنده بماند وایران سرافراز باشد

-- دارا ، Aug 8, 2009

هاشمی تحت هر شرایطی باید نماز جمعه را با صلابت و با حضور میلیونی مردم سراسر کشور برگزار نماید. سلام بر رئیس جمهور قانونی ایران نحست وزیر امام موسوی قهرمان و ننگ بر خائنان آرا ملت

-- عسا ، Aug 9, 2009

سلام بر همگی،
من همشهری این آقای عابدی هستم و از اوضاع و احوال ایشان خبر دارم. یکی باید به این آقا بگه برو خودت رو درست کن ....... با یان سن و سالش خجالت هم نمی کشه. می دونم که با تقلب هم بالا اومد یک نماینده خوب داشتیم که کاری به سیاست نداشت و فقط داشت برای مردم کار می کرد که یهو این خودفروخته از مردم خودش بیگانه سر و کله اش پیدا شد و رای مردم رو دزدید باید الان از کسی مثل خودش حمایت کنه. اینا همشون نوکر آقان ایشون رو خود آقا مأموریت داد بیاد فردوس و طبس کاندید بشه تا با تقلب بیارنش بالا وگر نه هیچ کس ایشون رو نمی شناخت. ......

-- مهدی ، Aug 9, 2009

شاعر نکته سنج ایرانی چه بجا همبستگی شه و شیخ را بیان کرد.
چنان دین و دولت بیکدیگرند، که گویی گه در زیر یک چادرند. نه بی تخت شاهی بود دین بپای، نه بی دین بود شهریاری بجایی.تاج با عمامه عوض شد. طول عمر سلسله رضا خان میر پنج 57 سال بود و دوران سلسله خمینی و انصار بیشک طولانی تر نیست. دوران اضملال رژیم دیر زمانیست که شروع شده و تمامی شازده های این سلسله شوم بزباله دان تاریخ ریخته خواهند شد. نه تاج خوبه ونه عمامه، لعنت بهردوی آنها.

-- مینو جهانشمول ، Aug 9, 2009

فقط همینقدر میدونم سی سال کلک خوردیم

-- بدون نام ، Aug 9, 2009

محمد كريم عابدي در زمان شاه وارد نيروي هوايي ارتش شد و مانند ديگر همرديفانش از مزاياي زندگي مرفه ارتشي ها سود برد.در انقلاب 57 در صف همافران بيعت كننده با آيت الله خميني بود.در جنگ ايران و عراق حضور داشت .آقاي عابدي به دليل زندگي كردن به سبك كاملا اسلامي وابسته نظامي ايران در چين (زمان آقاي رفسنجاني)شدند با درجه سرتيپي..البته اين سمت از سوي خامنه اي(فرمانده كل قوا)به ايشان داده شد.بعد از بازگشت از چين وارد وزارت دفاع شدند(زمان آقاي خاتمي).زماني هم كه خواستند نماينده مجلس شوند از خامنه اي اجازه گرفتند تا در سياست وارد شوند.در انتخابات مجلس هفتم راي نياوردند اما در دور بعد انتخاب شدند.

-- علي ، Aug 9, 2009

بالاخره یه باوجود تو این مجلس پیدا شد به اکبر شاه
دمش گرم

-- [...] ، Aug 9, 2009

این یک اشتباه بزرگ من هست ! نمایندگان رژیم قبلی با تمام اشتبا هاتشان ایرانی بودند ! از اینجهت از تمام ایرانی های وطنم پوزش میخواهم که این ...... را با انها مقایسه کرده ام! اینها اصلا ایرانی نیستند ! اگر ایرانی بودند به وضع موجود اعتراض میکردند!
موسی

-- بدون نام ، Aug 9, 2009

افرادی نظیرآقای عابدی دودسته اند:1کسانی که دراین میان رذیلانه برای حفظ منافعشان اینگونه حرف میزنند.2دسته ی دیگرمتعصبینی اندکه کورکورانه ازاربابان ستمکارشان .پیروی میکنند

-- ali ، Aug 11, 2009

همه دعاكنيد خدا سريعتر خامنه اي
...ورژيمش را ساقط و به ما مردم برگرداند
حكومت وسرنوشتمان را
كم من فئة قليلة يغلبوعلي فئة كثيرة بأذن ألله ولله مع صابرين

-- مهدي ، Aug 12, 2009

نظر بدهید

(نظر شما پس از تایید دبیر وب‌سایت منتشر می‌شود.)
-لطفا به زبان فارسی کامنت بگذارید.
برای نوشتن به زبان فارسی می توانید از ادیتور زمانه استفاده کنید.
-کامنتهایی که حاوی اتهام، توهین و یا حمله شخصی باشد هرز محسوب می شود و منتشر نخواهد شد.


(نشانی ایمیل‌تان نزد ما مانده، منتشر نمی‌شود)