تاریخ انتشار: ۱۶ مرداد ۱۳۸۸ • چاپ کنید    

حراج پرتره مایکل جکسون اثر اندی وارهول

پرتره مایکل جکسون (ملقب به سلطان موسیقی پاپ) اثر اندی وارهول (ملقب به سلطان هنر پاپ) به مدت سه روز در لندن به تماشا گذاشته‌شد.

این چهره‌نگاره که اندی وارهول آن را در سال ۱۹۸۴ به سبک نقاشی‌های مشهورش از چهره‌های نامدار دنیای هنر و سیاست مانند مائو تسه تونگ و مریلین مونرو کشیده، در ورزشگاه اوتو ارینا (The O2 arena) در لندن یعنی همان جایی که قرار بود مایکل جکسون کنسرت بزرگش را اجرا کند، به نمایش گذاشته شده‌است.

این پرتره قرار است پس از نمایش در لندن برای فروش به حراج نگارخانه ورد در نیویورک منتقل شود.

گفته می‌شود که قیمت اولیه برای حراج این تابلو، ۸۰۰ هزار دلار است.


پرتره مایکل جکسون اثر اندی وارهول (Andy Warhol)

جنت لهر از مسئولان نگارخانه ورد نیویورک در گفت‌وگو با خبرگزاری رویترز گفته‌است که صاحب این تابلو فردی حقیقی و از کلکسیونرهای معروف است که این تابلو را سال‌ها قبل خریده اما نمی‌خواهد هویت‌اش فاش شود.

لهر گفت که نمی‌تواند پیش‌بینی کند تابلوی وارهول از جکسون چقدر فروش خواهد رفت اما افزود که پیشنهادهای بالایی برای خرید آن ارائه شده‌است.

بالاترین قیمت پیشنهادی برای تابلوهای اندی وارهول، در سال‌های اخیر ۱۷ میلیون دلار بوده‌است. در حالی که آثار دیگری از همین هنرمند یعنی تابلوی «تصادف اتومبیل»، به قیمت ۲۱ میلیون دلار و تابلوی «مریلین لیمویی» از مجموعه تابلوهای وارهول از مریلین مونرو ستاره مشهور هالیوود، در سال ۲۰۰۷ به بهای ۲۸ میلیون دلار در حراج کریستی در نیویورک به فروش رفته‌است.

مایکل جکسون در روز ۲۵ ژوئیه امسال بر اثر سکته قلبی درگذشت. اندی وارهول هنرمند برجسته هنر پاپ نیز در سال ۱۹۸۷ از دنیا رفت.

Share/Save/Bookmark

نظر بدهید

(نظر شما پس از تایید دبیر وب‌سایت منتشر می‌شود.)
-لطفا به زبان فارسی کامنت بگذارید.
برای نوشتن به زبان فارسی می توانید از ادیتور زمانه استفاده کنید.
-کامنتهایی که حاوی اتهام، توهین و یا حمله شخصی باشد هرز محسوب می شود و منتشر نخواهد شد.


(نشانی ایمیل‌تان نزد ما مانده، منتشر نمی‌شود)