تاریخ انتشار: ۱۶ مرداد ۱۳۸۸ • چاپ کنید    

شمس‌الواعظین: کار دادستانی غیرقانونی بود

ماشاءالله شمس‌الواعظین، نایب‌رئیس انجمن صنفی روزنامه‌نگاران ایران اعلام کرده‌است که این انجمن در اولین فرصت به خاطر پلمپ ساختمان اصلی‌اش به نهادهای قانونی شکایت خواهد کرد.

دفتر انجمن صنفی روزنامه‌نگاران ایران چهارشنبه‌شب به دستور سعید مرتضوی دادستان تهران پلمب شد. دلائل پلمپ دفتر این انجمن هنوز به مسئولان آن ارائه نشده‌است.

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی انجمن صنفی روزنامه‌نگاران ایران، آقای شمس‌الواعظین روز پنج‌شنبه با حضور در جمع روزنامه‌نگارانی که برای شرکت در مجمع عمومی آمده بودند، گفت: «پلمب ساختمان اصلی انجمن صنفی روزنامه‌نگاران ایران توسط دادستانی تهران غیر قانونی و غیر منطقی است.»


درب پلمب‌شده دفتر انجمن صنفی روزنامه‌نگاران ایران

وی که در مقابل در پلمپ شده دفتر انجمن سخن می‌گفت، ادامه داد: «ساعت ۲۱ و ۱۵ دقیقه چهارشنبه، ۱۴ مرداد مأمورانی از دادستانی تهران با حکم پلمب دفتر انجمن آمدند و بدون هیچ توضیحی، با نشان دادن حکم در را پلمب کردند.»

وی گفت: «رفتارهای انجمن صنفی قانونی است و ما ضمن اعتراض به این گونه برخوردها از طرق قانونی در پی احقاق حقوق انجمن هستیم.»

روز گذشته ۲۰۰ روزنامه‌نگاری که بی خبر از لاک و مهر شدن درب دفتر انجمن صنفی روزنامه‌نگاران برای شرکت در مجمع عمومی آمده بودند، در برابر دفتر این انجمن تجمع کردند.

این تجمع روزنامه‌نگاران ساعت ۱۲ ظهر با درخواست دبیر، نایب رئیس و برخی از اعضای هئیت مدیره انجمن به پایان رسید.

به گفته بدرالسادات مفیدی، دبیر انجمن صنفی، وزارت کار و امور اجتماعی ناظر کار انجمن صنفی روزنامه‌نگاران است و تاکنون هیچ‌گونه تذکری از سوی این وزارت‌خانه مبنی بر غیر قانونی بودن فعالیت‌های انجمن داده نشده‌است.

۲۰۰ روزنامه‌نگاری که بی‌خبر از لاک و مهر درب دفتر انجمن برای شرکت در مجمع عمومی آمده‌بودند، در برابر دفتر انجمن صنفی روزنامه‌نگاران تجمع کردند

وی گفت: «انجمن بعد از رد شکایتش در دیوان عدالت اداری به رأی و نظر وزارت کار تمکین کرد و انتخابات پیش از موعدی را شهریورماه سال گذشته برگزار کرد و اکنون بعد از گذشت یک سال انتخابات بازرسان را برگزار کرده‌است.»

انجمن صنفی روزنامه‌نگاران ایران اوایل تیرماه سال ۱۳۸۷ از سوی وزارت کار «واجد شرایط انحلال» اعلام شده بود که با برگزاری انتخابات، توانست به فعالیت‌های قانونی خود ادامه دهد.

انجمن صنفی روزنامه‌نگاران ایران در سال ۱۳۷۶ و در آغاز دوره ریاست جمهوری محمد خاتمی با مجوز وزارت کار، فعالیت‌های خود را آغاز کرد و هم‌اینک دارای بیش از ۴۰۰۰ عضو است.

Share/Save/Bookmark

در همین رابطه:
انجمن صنفی روزنامه‌نگاران پلمب شد

نظرهای خوانندگان

ba salam kodom kar va amal dar iran ghanoni as?dar in 30 sal aya yekbar ham ghanon bedorosti amal shode?ta in rejim bar sare kar ast as ghanon khabari nist.Soheil London

-- بدون نام ، Aug 7, 2009

جنگل که این حرفها رو نداره...

-- Faraz ، Aug 9, 2009

نظر بدهید

(نظر شما پس از تایید دبیر وب‌سایت منتشر می‌شود.)
-لطفا به زبان فارسی کامنت بگذارید.
برای نوشتن به زبان فارسی می توانید از ادیتور زمانه استفاده کنید.
-کامنتهایی که حاوی اتهام، توهین و یا حمله شخصی باشد هرز محسوب می شود و منتشر نخواهد شد.


(نشانی ایمیل‌تان نزد ما مانده، منتشر نمی‌شود)