تاریخ انتشار: ۱۶ مرداد ۱۳۸۸ • چاپ کنید    

دستگیری بیش از ۱۰ نفر در کرمانشاه

بیش از ۱۰ نفر از شرکت‌کنندگان در مراسم چهلم کیانوش آسا، یکی از کشته‌شدگان اعتراضات اخیر، در کرمانشاه دستگیر شدند.

به گزارش سازمان دیدبان حقوق بشر کردستان، برخی از بستگان کیانوش آسا نیز در بین دستگیرشدگان هستند. نیروهای انتظامی و امنیتی با ضرب و شتم جمعیت عزادار، برای متفرق کردن آن‌ها از باتوم و گاز فلفل استفاده کرده‌است.


بر روی پلاکارد به کردی کرمانشاهی نوشته شده: «مه‌ژی بو مردن، بمره بو ژیان» (برای مردن زندگی نکن،‌ بمیر برای زندگی)

به گزارش یک شاهد عینی مأموران امنیتی با حمله به برادر کیانوش آسا قصد دستگیری وی را داشتند که با مقاومت جمعیت عزادار روبرو شدند. این گزارش هم‌چنین از پاشیدن اسپری فلفل به صورت مادر و خواهران کیانوش خبر داده‌است.

در این مراسم که پنج‌شنبه ۱۵ مرداد برگزار شد، بیش از ده هزار نفر از شهروندان کرمانشاهی، استادان و دانشجویان دانشگاه رازی و علم و صنعت، گروهی از فعالان سیاسی و مدنی، اعضای شورای شهر کرمانشاه و نمایندگان سابق استان در مجلس شرکت داشتند.

پس از پایان مراسم در تالار عباسیه کرمانشاه، جمعیتی نزدیک به پنج هزار نفر به سوی مزار کیانوش آسا در گورستان باغ فردوس کرمانشاه راهپیمایی کردند.

مأموران انتظامی و امنیتی که از ساعت‌ها قبل از برگزاری مراسم در خیابان‌های اطراف تالار عباسیه حضور داشتند، پس از این‌که موفق به متوقف کردن جمعیت نشدند، خیابان‌های منتهی به گورستان را مسدود کردند.

بنا به این گزارش، راهپیمایان هنگام عبور از ساختمان دادسرای عمومی کرمانشاه، عکس کیانوش آسا و چند تن دیگر از کشته‌شدگان اعتراضات اخیر را زیر تابلوی دادسرا قرار دادند.

خبرهای رسیده از کرمانشاه حاکی از این است که پس از متفرق کردن راهپیمایان، هزاران نفر از شرکت‌کنندگان در این مراسم بر مزار کیانوش آسا حاضر شدند و یاد وی را گرامی داشتند.

کیانوش آسا، دانشجوی دانشگاه علم و صنعت تهران در تظاهرات اعتراضی روز ۲۵ خرداد میدان آزادی تهران مورد اصابت گلوله قرار گرفت.

در اعتراضات اخیر ایران به نتایج انتخابات ریاست‌جمهوری شماری از معترضان کشته شده‌اند. مقامات رسمی ایران کشته شدن ۲۰ نفر را تأئید کرده‌اند. این در حالی است که سازمان‌های حقوق بشری شمار کشته‌شدگان را صدها نفر اعلام کرده‌اند.

Share/Save/Bookmark

در همین رابطه:
هلهله‌های سوگواری برای کیانوش

نظرهای خوانندگان

Dorood bar hamvatan e KORD e ma...dorood bar sharafetan...dorood bar Iran o Irani

-- sepehr ، Aug 7, 2009

مه ژی بو مردن، به ژی بو ژیان

-- بدون نام ، Aug 7, 2009

آیت الله احمد خاتمی امام جمعه ی موفقت تهران در پاسخ به محقق داماد که از دستگاه قضای ایران انتقاد کرده بود صریحا در آدمکش بود و ضد انسان بودن اسلام داد سخن داده است. برای کسانی که هنوز خود را مسلمان می دانند خواهش می کنم این اسلام ناب و مستند را بار دیگر لمس کنند و بدانند که اسلام دین بکش بکش و ضد بشری ست و زمامدارانش آنرا در کمال خونسردی گفته می گویند و عمل کرده و می کنند. برای نجات ایران از اینهمه خشونت تنها یک راه وجود دارد و آن کنار زدن اسلام است. و تغییر این نضام عقیدتی. این اسلام در بهترین نوعش آدمکشترین مکتبی ست که تا کنون بشریت بخود دیده است. بخوانید و خود قضاوت کنید.

توضيحات دفتر سيداحمد خاتمی درباره بخشی از نامه محقق داماد به هاشمی شاهرودی، ايسنا
دفتر آيت‌الله سيد احمد خاتمی، امام جمعه موقت تهران و نماينده مجلس خبرگان رهبری، با ارسال نمابری به ارائه توضيحاتی درباره بخشی از نامه آيت الله محقق داماد به آيت‌الله شاهرودی، رييس قوه قضاييه، پرداخت.

به گزارش گروه دريافت خبر خبرگزاری دانشجويان ايران(ايسنا) در اين نمابر آمده است:

همانطور که مستحضر می باشيد آقای دکتر سيد مصطفی محقق داماد در نامه ای سرگشاده خطاب به آيت الله شاهرودی که در تاريخ ۱۴/ مرداد/ ۱۳۸۸ در برخی جرايد به چاپ رسيد مواضع خود را نسبت به مسايل بازداشت شدگان اخيراعلام نموده اند، در بخشی از نامه ايشان آمده است:

((شگفتا! کار قوه قضاييه به جايی رسيده که از يک سو توسط ائمه جمعه موقت توصيه به بی رحمی شود و حديث شريف لادين لمن لا رحم له را فراموش کنند))

از آنجا که اين بخش از نامه تعريض به خطبه های آيت الله خاتمی که در تاريخ ۲/ مرداد/ ۱۳۸۸ در جمع انبوه نمازگزاران مومن تهرانی ايراد گرديد می شود، توضيحات زير را جهت تنوير افکارعمومی و اطلاع آقای دکترمحقق داماد ارايه می دهيم و قضاوت را به عهده مردم واگذار می نماييم.

۱-آيت الله خاتمی در خطبه دوم نماز جمعه تهران مورخ ۲/ مرداد/۱۳۸۸ گفته اند:

((اغتشاشات؛ تخريب ها؛ آتش زدن مساجد؛ آتش زدن اتوبوس ها؛ تخريب امکانات مردم؛ ايجاد ناامنی و وحشت و اذيت و آزار مردم از ديدگاه فقه ما دو عنوان دارد يکی عنوان بغی؛ يعنی هر کس خروج کند عليه نظام اسلامی، اين فرمايش شيخ طوسی است. عنوان دوم محاربه است. مرحوم محقق می گويد هر کس مسلحانه به جنگ با مردم بيايد چه با سلاح سرد چه با سلاح گرم محارب است و اسلام اشد مجازات را برای محاربين پيشنهاد کرده است. براين اساس من از قوه قضاييه در هفته قوه قضاييه می خواهم با سران اغتشاش که سر در آخور آمريکا و اسرائيل دارند قاطعانه و بی رحمانه برخورد کند تا مايه عبرت برای همگان باشد...))

همانطور که ملاحظه می فرماييد روی سخن ايشان با سران اغتشاش و محاربين و بغات است. در قرآن کريم سوره مائده آيه ۳۳ آمده است:

((انما جزاواالذين يحاربون الله و رسوله و يسعون فی الارض فسادا ان يقتلوا او يصلبوا او تقطع ايديهم و ارجلهم من خلف او ينفوا من الارض ذلک لهم خزی فی الدنيا و لهم فی الاخره عذاب عظيم.))

((کيفر کسانی که با خدا و رسول او می جنگند و در زمين به فساد و تبهکاری می پردازند (با اسلحه سرد يا گرم به منظور ترساندن و سلب امنيت و تجاوز به حقوق مردم ظاهر می شوند) اين است که کشته شوند يا به دار آويخته گردند يا دست ها و پاهايشان( چهار انگشت يک دست با چهار انگشت يک پا) برخلاف جهت يکديگر بريده شود و يا از آن سرزمين تبعيد گردند. اين برای آنها خفت و خواری در دنيا است و آنان را در آخريت عذابی بزرگ است.))

آنچه آيت الله خاتمی گفته اند برگرفته از اين آيه شريفه است که در آن سخن از اعدام و ... که اشد مجازات است آمده.

لذا انصاف در کلام اقتضا می کرد که آقای دکتر محقق داماد می فرمودند آقای خاتمی راجع به اين گروه توصيه به بی رحمی کرده اند نه به طور مطلق؛ مجددا متذکر می شويم توصيه آيت الله خاتمی برای برخورد با محاربين و بغات برگرفته از قرآن بوده و ايشان به اين دعوت افتخار می نمايند.

۲-اين موضوع تنها توصيه قرآن مجيد نسبت به محاربين نيست؛ قرآن مجيد نسبت به مطلق کسانی که حد الهی در مورد آنان اجرا می شود نيز همين توصيه را دارد و سفارش کرده از رحم و عطوفت نابجا در اين مورد پرهيز شود. در سوره مبارکه نور آيه ۲ در مورد اجرای حد برای زانيه و زانی آمده است:

((الزانيه و الزانی فاجلد و اکل و حد متهما مائه و لا تاخذکم بهما رافه فی دين الله ان کنتم تومنون بالله و اليوم الاخر و ليشهد عذابهماطائفه من المومنين.))

((به هر يک از زن زناکار و مرد زناکار(در جايی که همسر نداشته و محرم يکديگر نباشند و زنای به عنف و کافر با زن مسلمان نباشد) صد تازيانه بزنيد و اگر به خدا و روز واپسين ايمان داريد مبادا شما را در اجرای دين خدا به حال آن دو رحمت و عطوفت گيرد و بايد بر سر عذاب آن دو گروهی از مومنان حاضر شوند.))

۳-آقای دکتر محقق داماد به حديث(لادين لمن لارحم له) استناد نموده اند در اين مجال قصدبررسی سند حديث مذکور را نداريم اما دلالت حديث قابل دفاع است بايد ديد مصداق کسی که رحم ندارد دين ندارد کجاست؟ آيا نسبت به محاربين و بغات است؟ آيا نسبت به زانی و زانيه است؟ اين ها که در تعارض با قرآن مجيد می باشند.

بنابراين جمع اين روايت و آن دو آيه و دهها آيه ديگر آن است که :

((آنجا که جای رحم است، اگر کسی رحم نکند بی دين است و آنجايی که جای قاطعيت و اجای بی رحمانه مجازات اسلامی است بايد به اجرای آن پرداخت.))

۴-آيت الله خاتمی در نمازجمعه مورخ ۲ / مرداد/ ۱۳۸۸ مجددا به توضيح صحبتهايشان در خطبه قبلی پرداختند و تصريح نمودند که:

((... برخی از مطبوعات دروغگوی غربی از جانب بنده تيتر کرده اند معترضين به نظام محاربند در حالی که من نگفتم معترضين محاربند بلکه گفتم آنهايی که آدم می کشند و با سلاح به جان ملت می افتند محارب هستند و بايد با آنها برخورد شود ما هرگز معترضين را محارب و ياغی نمی دانيم و تنها آنهايی که زير مجموعه محارب و ياغی هستند و جنايتشان در حد بالا و گسترده است بايد به اشد مجازات برسند که تشخيص آن بر عهده قاضی است.))

۵-از آقای دکتر محقق داماد که از بيت رفيع دانش و فقاهت می باشند و خود برخوردار از فضل و دانش حوزوی هستند انتظار می رود که پاسدار احکام دين بوده و بيش از همه در اين عرصه دل بسوزانند و در رخدادهای اخير هم مانند ديگر قضايا خواستار اجرای دقيق احکام دين باشند.

معتقديم که آنان بی گناه بوده اند بايد مورد دلجويی و عطوفت قرار گيرند و آسيب هايی را که تحمل نموده اند نيز جبران شود و گروهی هم که مرتکب تخلفات قابل عفو شده‌اند نيز با رافت اسلامی با آنان رفتار شود اما افرادی که امنيت جامعه را به خطر انداخته اند و مباشر ناامنی، قتل، جرح و امثال آن بوده‌اند و يا سبب اقوای از مباشر هستند بايد به اشد مجازات برسند تا مايه عبرت ديگران گردد که :

ترحم بر پلنگ تيز دندان
ستم کاری بود بر گوسفندان

آيت الله خاتمی در جايگاه خطابه جمعه به همين کلی اکتفا نموده اند و واردجزييات نشده اند که جايگاه آن در خطابه نيست وتعيين آن برعهده دستگاه قضايی است.

۶-آيت الله خاتمی بارها گفته اند که ما در عرصه مهر و خشم بايد تخلق به اخلاق الهی داشته باشيم که در دعای افتتاح آمده است که:

((وايقنت انک انت ارحم الراحمين فی موضع العفو و الرحمه و اشد المعاقبين فی موضع اتکال و النقمه))

((ای خدای مهربان يقين دارم در جای رحم، رحم کننده ترينی و در جای مجازات شديدترين مجازات ها را داری))

و سيره پيامبر اکرم(ص) و مولی امام علی(ع) گويای اين است که اين چنين عمل می کردند، نظام اسلامی هم که اين افتخار را دارد که به صراحت اعلام می کند که می خواهيم در سمت و سوی آن منش و روش حرکت کنيم بايد چنين عمل کند.

متذکر می شويم در نامه جناب آقای دکتر محقق داماد موارد نقد بيش از اين است، لکن در اين چند سطر تنها به بخشی که تعريض به سخنان آيت الله خاتمی بود پاسخ داده شد.

در پايان توفيق همگان را در جهت تبيين احکام حيات بخش اسلام واجرای آن از خداوند خواستاريم.

-- تهران مرکز بیداری ست، شهرستانها باید بیدارتر شوند. ، Aug 7, 2009

نظر شما بسیار زیباست. هیچ دینی به عقب افتادگی اسلام نیست. با ادعای مسلمان بودن انسانهای خوب را میکشند به دختران در زندانها تجاوز میکنندو..........نفرت مردم روزبه روزبیشتر میشه.همه ایرانیها چه در خارج چه داخل به مبارزه ادامه خواهند داد تا سرنگونی رزیم ضد ایرانی.

-- م ، Aug 7, 2009

کسانیکه بااسلام اشنایی دارند میدانندکه اسلام مملو از احکام متضاد میباشد. شماتقریبادرمقابل هر حکمی عکس انراهم میتوانید پیدا کنید. فعلا بنفع ماست که جنبه های انسانی انرا برجسته کنیم.
اندیشه,١٧ مرداد ١٣٨٨, المان

-- بدون نام ، Aug 7, 2009

با نظرات ذکر شده در بالا موافقم و شگفتا که بسیاری از مردم ما هنوز شدید به این دین و حتی قوانین مسخره اش معتقدند. آن کسانی که در صدرنشسته اند و دستور کشتن و دربند کردن مردم را صادر می کنند هم به اسم دین به اهداف کثیف خود می رسند. خامنه ای چه عقده ای از این مردم به دل داشته و ما نمی دانستیم. خدا می داند که درکودکی و نوجوانی چه بلاهایی به سرش آمده که اینطور روانی شده. صد رحمت به دکترهانیبال لکتر.

-- N ، Aug 8, 2009

نظر بدهید

(نظر شما پس از تایید دبیر وب‌سایت منتشر می‌شود.)
-لطفا به زبان فارسی کامنت بگذارید.
برای نوشتن به زبان فارسی می توانید از ادیتور زمانه استفاده کنید.
-کامنتهایی که حاوی اتهام، توهین و یا حمله شخصی باشد هرز محسوب می شود و منتشر نخواهد شد.


(نشانی ایمیل‌تان نزد ما مانده، منتشر نمی‌شود)