تاریخ انتشار: ۲۰ مرداد ۱۳۸۸ • چاپ کنید    

ارائه فهرست ۶۹ نفر از کشته‌ها به مجلس

علیرضا حسینی بهشتی می‌گوید که فهرستی شامل ۶۹ نفر که در ناآرامی‌های پس از انتخابات جان خود را از دست داده‌اند، به مجلس ارائه کرده است.

آقای حسینی بهشتی، نماینده میرحسین موسوی در هیات ویژه آسیب‌دیدگان حوادث اخیر است و آن‌طور که خبرگزاری ایلنا به نقل از وی خبر داده است، این هیات تاکنون نام «۶۹ نفره از جان‌باختگان و حدود ۲۲۰ نفره از بازداشت‌شدگان» را تحویل مجلس داده است.

مجلس ایران به دستور علی لاریجانی، کمیته‌ای ویژه برای بررسی وضعیت بازداشتگاه‌ها و بازداشتی‌ها حوادث اخیر تشکیل داده است.


حسینی بهشتی افزوده که هیات ویژه آسیب‌دیدگان حوادث اخیر که از سوی مهدی کروبی و میرحسین موسوی تشکیل شده، در جلسه‌ای مشترک اطلاعات خود را در اختیار هیات بررسی مجلس گذاشته است.

او اظهار داشته که فعالیت هیات موسوی و کروبی به خاطر «احتیاط خانواده بازداشت‌شدگان، مفقودین و آسیب‌دیدگان حوادث اخیر» به کندی پیش می‌رود.

حسینی بهشتی پیشنهاد کرده است: «فراخوانی داده شود تا خانواده‌ها از اتفاقات رخ داده برای عزیزانشان به کمیته مامور شده از سوی مجلس گزارش دهند و اطمینان داده شود که مشکلی برای آنها پیش نمی‌آید.»

به گفته وی، هیات ویژه موسوی و کروبی قرار است گزارشی مستند از ضرب و شتم زندانیان تهیه کرده و در اختیار مجلس قرار دهند.

«اگر به واقع در مورد مداخله بيگانگان در امور كشور حساسيت وجود دارد، چرا براى مردم توضيح نمى‌دهند از سوى چه كسانى، چه تضمينى به انگلستان داده شده است كه امروز نسبت به نقض آن واكنش نشان داده مى‌شود»

در جریان حوادث پس از انتخابات در ایران، آن طور که علیرضا جمشیدی سخنگوی قوه قضائیه اعلام کرده است بیش از چهار هزار نفر دستگیر شدند.

گروهی از بازداشت‌شدگان به بازداشتگاه کهریزک منتقل شدند که در آنجا تعدادی از آنها بر اثر ضرب و شتم جان باختند.

مقام‌های دولتی ایران می‌گویند که هیچ متهمی در این بازداشتگاه بر اثر ضرب و شتم کشته نشده است و مجموع کسانی که در ناآرامی‌های دو ماه گذشته جان باخته‌اند، ۲۰ نفر است.

برخی جریان‌های محافظه‌کار و فرماندهان سپاه، میرحسین موسوی را عامل «قتل» این افراد می‌دانند.

آنها می‌گویند که اگر موسوی هواداران خود را به حضور در خیابان‌ها تشویق نمی‌کرد، کسی کشته نمی‌شد.

این استدلال همراه با اتهامات مبنی بر رابطه خارجی‌ها با ستاد‌های انتخاباتی موسوی با واکنش رئیس ستاد انتخاباتی وی مواجه شده است.

نماینده موسوی در هیات ویژه آسب‌دیدگان می‌گوید که فعالیت هیات موسوی و کروبی به خاطر «احتیاط خانواده بازداشت‌شدگان، مفقودین و آسیب‌دیدگان حوادث اخیر» به کندی پیش می‌رود

قربان بهزادیان‌نژاد به سایت «قلم نیوز»، ارگان رسمى میر حسین موسوى گفته است که «هیچ‌یک از مسئولان ستاد مهندس موسوى ارتباطى با سفارتخانه‌هاى خارجى نداشته‌اند.»

معاون دادستان عمومى و انقلاب تهران در جلسه محاکمه روز یکشنبه ادعا کرده که حسین رسام تحلیلگر ارشد سفارت بریتانیا، به همراه توماس برن، دبیر دوم سیاسى سفارت و شئون مورفى، دپیلمات سفارت استرالیا با ستاد موسوی در ارتباط بوده‌اند.

محاکمه حسین رسام با واکنش تند دولت بریتانیا مواجه شده است. لندن گفته است که این دادگاه برخلاف «تضمین‌هایی» بوده که مقام‌های جمهوری اسلامی داده‌اند.

آقای بهزادیان‌نژاد با اشاره به این موضوع افزود که «اگر به واقع در مورد مداخله بيگانگان در امور كشور حساسيت وجود دارد، چرا براى مردم توضيح نمى‌دهند از سوى چه كسانى، چه تضمينى به انگلستان داده شده است كه امروز نسبت به نقض آن واكنش نشان داده مى‌شود.»

Share/Save/Bookmark

نظرهای خوانندگان

Jenayatkaran e moasere Iran :
1-Seyed Ali Khamenei
2-Mahmud Ahmadi nezhad
3-Mahmud Hashemi Shahrudi
4-Firuz abadi
5- Ahmadi Moghaddam
6- Radan
7-Mohseni Ezhe e
8-Kamran Daneshju
9-Sadegh Mahsuli
10- Seyyed Ahmad Khatami , emam jome
11-kollieye Azaye showraye negahban
12- hefazat ettelate Sepahe pasdaran
13- Masuline bazdashtgahha
14- Basij

-- Mahmud ، Aug 11, 2009

نظر بدهید

(نظر شما پس از تایید دبیر وب‌سایت منتشر می‌شود.)
-لطفا به زبان فارسی کامنت بگذارید.
برای نوشتن به زبان فارسی می توانید از ادیتور زمانه استفاده کنید.
-کامنتهایی که حاوی اتهام، توهین و یا حمله شخصی باشد هرز محسوب می شود و منتشر نخواهد شد.


(نشانی ایمیل‌تان نزد ما مانده، منتشر نمی‌شود)