تاریخ انتشار: ۳۱ تیر ۱۳۸۸ • چاپ کنید    
فرمانده نیروی زمینی ارتش:

«فتنه از دوم خرداد آغاز شده است»

سرتیپ احمدرضا پوردستان، فرمانده نیروی زمینی ارتش می‌گوید که «فتنه‌های دشمنان» علیه جمهوری اسلامی از دوم خرداد سال ۱۳۷۶ آغاز شده است.

به گفته این فرمانده ارشد ارتش ایران، در صورتی که «هوشیاری و تدابیر» آیت‌الله علی خامنه‌ای نبود «شرایط بدی بر مملکت» حاکم می‌شد.

این برای نخستین‌بار طی سال‌های اخیر است که یک فرمانده ارشد ارتش در خصوص مسائل داخلی ایران اظهار‌نظر می‌کند.

دخالت نیرو‌های مسلح در سیاست در جمهوری اسلامی ایران ممنوع است، اما فرماندهان سپاه همواره در خصوص مسائل سیاسی و انتخاباتی اظهارنظر می‌کنند که این مسئله با اعتراض فعالان سیاسی مواجه شده است.

در دوم خرداد سال ۱۳۷۶ محمد خاتمی به عنوان رئیس جمهوری ایران انتخاب شد. از دولت هشت ساله آقای خاتمی به عنوان دولت «اصلاحات» یاد می‌شود.


محافظه‌کاران از مهمترین مخالفان و منتقدان دولت وی در آن سال‌ها به شمار می‌آمدند.

به گزارش خبرگزاری ایسنا، سرتیپ پوردستان که در مراسم تودیع و معارفه فرمانده منطقه و ارشد «آجا» سخن می‌گفت، افزود که «ایجاد فضای فتنه» در ایران سال‌ها «برنامه‌ریزی» شده بود و در این فضا «متدینین هم به خطا رفته و اشتباه» می‌کنند.

این فرمانده ارتش، به حوادث پس از انتخابات ۲۲ خرداد در ایران اشاره کرد و گفت که «حرکت‌های فتنه‌آمیز» که در تهران روی داد، نشان داد که «انرژی عظیمی پشت» آن قرار داشت.

به گفته آقای پوردستان، اظهارات رهبر جمهوری اسلامی در نماز جمعه ۲۹ خرداد ماه موجب شد که «آرامش عجیبی در مملکت ایجاد» شود.

«بسیاری از کارشناس‌های عمده اسرائیلی و آمریکایی به این نتیجه رسیدند که باید برای مقابله با جمهوری اسلامی از همان شعارهایی که حضرت امام خمینی با آن‌ها مردم را به صحنه کشانید استفاده کنند و با این تصمیم، فتنه جدیدی وارد کشور ایران شد»

ید‌الله جوانی رئیس اداره سیاسی سپاه پاسداران اولین فرماندهی بود که از حوادث پس از انتخابات ریاست جمهوری ایران با عنوان «فتنه» یاد کرد و خواستار آن شد که «چشم این فتنه از حدقه» درآورده شود.

آقای جوانی پیش‌تر، میرحسین موسوی را به مقدمه‌چینی برای راه‌اندازی «انقلاب مخملی» در جریان انتخابات متهم کرده بود.

وی به همراه برخی فرماندهان بسیج و وزیر اطلاعات در هفته‌های اخیر، برخی اعضای ستاد‌های انتخاباتی اصلاح‌طلبان که در زندان به سر می‌برند را به همکاری با نیرو‌های بیگانه» متهم کرده است.

فرمانده نیروی زمینی ارتش از آخرین فرماندهان نظامی است که «بیگانگان» را به دست داشتن در حوادث اخیر ایران متهم می‌کند.

این فرمانده ارتش، به حوادث پس از انتخابات ۲۲ خرداد در ایران اشاره کرد و گفت که «حرکت‌های فتنه‌آمیز» که در تهران روی داد، نشان داد که «انرژی عظیمی پشت» آن قرار داشت

سرتیپ پورداستان گفت که «بسیاری از کارشناس‌های عمده اسرائیلی و آمریکایی به این نتیجه رسیدند که باید برای مقابله با جمهوری اسلامی از همان شعارهایی که حضرت امام خمینی با آن‌ها مردم را به صحنه کشانید استفاده کنند و با این تصمیم، فتنه جدیدی وارد کشور ایران شد.»

این فرمانده نظامی افزوده که دشمنان جمهوری اسلامی «توسعه فساد و بی‌بندباری و مواد مخدر و ایران‌هراسی و اختلاف بین مذاهب» را در دستور کار خود قرار داده‌اند.

به گفته پوردستان، دشمنان به این نتیجه رسیده‌اند که از طریق «اهرم‌های دموکراسی و دفاع از حقوق بشر به خواسته‌های خود جامعه عمل بپوشاند.»

«باید چشم فتنه را کور کرد»
در پیوند با اظهارات فرمانده نیروی زمینی ارتش نیز امروز چهارشنبه اسماعیل احمدی‌مقدم فرمانده پلیس گفت که «ما باید دشمن‌شناس باشیم و در زمان توطئه باید محکم جلوی دشمن بایستیم و چشم فتنه توطئه را کور کنیم.»

به گزارش خبرگزاری ایسنا، آقای احمدی‌مقدم که در بجنورد در شمال‌شرقی ایران سخن می‌گفت، بدون اشاره به نام افراد یا جریانی افزود که کسانی که نمی‌خواهند رای ۴۰ میلیونی مردم را بپذیرند در واقع می‌خواهند که «جمهوریت» نظام را حذف کنند.

سردار احمدی‌مقدم: «حساب مردمی که چارچوب‌های نظام و قانون را قبول دارند و در همین مسیر حرکت می‌کنند، جدا از اتاق‌های عملیات فتنه است»

این فرمانده پلیس گفت که جمهوری اسلامی ایران «مشروعیت» خود را از اسلام می‌گیرد و «مقبولیتش» را از مردم.

سردار احمدی‌مقدم اضافه کرد: «حساب مردمی که چارچوب‌های نظام و قانون را قبول دارند و در همین مسیر حرکت می‌کنند، جدا از اتاق‌های عملیات فتنه است.»

موضوع مقبولیت و مشروعیت نظام جمهوری اسلامی بحثی فقهی و سیاسی است که سال‌ها در ایران محل مناقشه است و در روز‌های اخیر در برخی اظهار‌نظر‌های روحانیون بلند‌پایه مورد توجه قرار گرفته است.

Share/Save/Bookmark

نظرهای خوانندگان

زهي خيال باطل . تقلب مي كنيد و بعد از همه طلبكاريد

-- آرش ، Jul 22, 2009

یعنی انتخابات 2 خرداد 1376 اینقدر سوزش داشت ؟!

-- محمد ، Jul 22, 2009

برو اول دوباره سید شوچون سیدیتان گفتین بخاطر گرسنه گی وبرای این مردم کمکتان کنند بوده دوم اینکه شما را چکار به این حرفا ...

-- غضنفر ، Jul 22, 2009

اکثریت مردم فهمیده اند که حکومت در انتخابات تقلب و کودتای انتخاباتی انجام داده اند لذا هر روز یکی از این دست نشانده ها را مامور می کنند تا یه مجیزی بگویند اگه راست می گویند بیایند یه رفراندم بر گزار کنند و بحران مشروعیت دولت را دوباره از مردم بپرسند اما نه با وزارت کشور و شورای نگهبان کودتا بلکه تحت نظارت سازمان ملل یا چند نهاد دیگر هر روز که می گذرد در ادارات و کوچه و بازار و خونه ها مردم اظهارات رهبر و احمدی نژاد و سایر عوامل کودتا را به تمسخر می گیرند

-- بدون نام ، Jul 22, 2009

با اظهار نظر این ... سردارنما تکلیف ملت با ارتش غیورش هم روشن شد...
سی سال خرافه گرائی و تسویه های پی در پی سرداران نباید نتیجه ای بهتر از این بار بیاره

-- مبینا ، Jul 22, 2009

- هرچه ييشتر اين حضرات اينگونه در مورد دوم خرداد و اعتراضات مردمي به عنوان فتنه ياد مي كنند، جنبش همان مردمي كه تا آن زمان امكان نفس كشيدن را هم پيدا نكرده بودند، بيشتر مشخص مي شود كه تقلب بزرگي را در انتخابات براي جلوگيري از بيشتر مطرح شدن خواسته هاي مردم طراحي كرده بودند.

ببينيد:
1- آنها مي گويند دوم خرداد و گفتمان اصلاح طلبي و طرح مطالبات اجتماعي مردم كه خوشايند هيئت حاكمه نيست، فتنه بوده است.
2- مشخصاً مي گويند راي مردم ملاك تعيين حكومت و سياستهاي حاكم تيست.
3- گفته اند به هر نحو ممكن جلوي پيشرفت اصلاحات را مي گيرند.

4- SMS را در شب قبل از انتخابات قطع و شب قبل از برگزاري انتخابات به ستاد موسوي حمله كردند. كمتر از 24 ساعت پس از اعلام نتايج مضحك مورد نظر خود، شروع به دستگيري گسترده فعالان سياسي غير خودي نمودند، دقت كنيد يعني زماني كه حتي اعتراضات شكل جدي هم نگرفته بود.

جدا از تمام دلايل موجود، نتيجه اي كه از همين 4 مورد به دست مي آيد اين است كه آقايان عليه راي اكثريت كودتا كرده اند و مطابق آنچه ذكر شد توجيهات ابلهانه خود را از پيش براي مقابله با موج حاميان كانديداهاي اصلاح طلب ساخته و پرداخته كردند.
چه اعترافي واضح تر از اين گونه سخنان در خصوص كودتاي ضد مردمي توسط هيئت حاكمه!

-- رضا ، Jul 22, 2009

حساب اين مزدور را بايد از حساب ارتشيان غيور ايران جدا كرد. ارتش فرزند ايران و ملت ايران است. نه مقلدان رهبر. اگر بنا بر موضع گيري باشد ارتش همواره جانب ملت و خواست ملت را گرفته است. ما با مردميم نه رهبر و احمدي‌نژاد.

-- سرباز وطن ، Jul 22, 2009

پوردستان، در صورتی که «هوشیاری و تدابیر» آیت‌الله علی خامنه‌ای نبود «شرایط بدی بر مملکت» حاکم می‌شد. کدام هوشیاری و تدبیر؟ حاج علی مسبب اصلی این اغتشاشات و قتل مردم است.به گفته آقای پوردستان، اظهارات رهبر جمهوری اسلامی در نماز جمعه ۲۹ خرداد ماه موجب شد که «آرامش عجیبی در مملکت ایجاد» شود. این هم مثل اینکه کوره. یا اینکه به زبان فارسی مسلط نیست! به سرکوب و کشتار و ایجاد وحشت در جامعه، میگوید «آرامش عجیب». بابا اینها دیگر چه موجوداتی هستند!
حاجی استوار،

-- Haji.Ostovar ، Jul 22, 2009

Rahbar va sepah fahmid ke mardoum rahe khod ra az anha az douvome khordad joda kard. Va tadrijan Sepah be zour ebteda be sourate khamoush va az dore aval "entekhabe" ahmadinejade be sourate alani tamame mavaze ghodrat ra bedoune poshtevaneh mardoum be dast gereft. Vali Sepah va Aghaye Khamenei bedanand ke ba zolm nemishavad hokomat kard. Daste shoma be khone farzandane in keshvar aloudeh shodeh ast.

-- بدون نام ، Jul 22, 2009

بدنه ارتش و سپاه جواب مزدورانی مثل پوردستان و جوانی خائن را با کمک مردم خواهد داد.

-- meysam ، Jul 22, 2009

"جمهوری اسلامی و منافات آن با احکام قرآن " از روشنگریهایی خواهد بود که انشاالله بزودی به آگاهی مردم ایران خواهد رسید که بدانند این حکومت فاسد در جهتی کاملا مخالف فرمان خداوند سبحان که در قرآن روشنگر آمده است در حرکت است و باید متوقف شود .

-- علیرضا مطلبیان ، Jul 22, 2009

می بینید عقده ها و سرخوردگی هاو محرومیت های دوران کودکی با خیلی از آدمها چه می کند؟؟؟‌کی گفته که محرومیت انسان ساز است؟؟؟‌

-- N ، Jul 22, 2009

بهش گفته اند چي بايستي بگويد و طوطي وار تکرار مي کند. چاره ديگري هم ندارد بيچاره. تمام سران ارشد رژيم شاه هم تا آن لحظه آخر از شاه حمايت مي کردند. اگر نکنند که سرنوشتشان سياه چال و جوخه آتش است. ولي نشان مي دهد که کودتاچي ها مي خواهند اين جنبش را از همان اول کار غيرمشروع نشان دهند. پس به اين فرد گفته اند که چنين بگويد. اگر بهش مي گفتند که بگويد شخص هاشمي يا هر کس ديگر سرکرده اين «فتنه» است هم اين فرد ابايي در گفتنش نداشت.

-- محمد ، Jul 22, 2009

همین که برای عموم مردم مشخص شد که مسبب سی سال سیاهی ایران سپاه پاسداران و رهبران بزدل آنهاست، کافی است تا احساس بدبختی و دریوزگی کنید.

-- بدون نام ، Jul 22, 2009

یاد ارتش کوروش و عشق بدون چون و چرای سربازان راستین ایرانزمین به ایران و ایرانیان میا فتم و بقیافه و حرفهای بیوطنانی چون این نوکر نا ایرانیانی چون خمینی و خامنه ای خون اشام توجه میکنم نا خود اگاهانه بیاد پرسش زنده یاد سعید سلطانپور می افتم که پرسید بر کشور من چه رفته است که ایران ستیزان بر جان و مال ایرانیان مسلط شده اند. راهمسعود احمد زاده و حمید اشرف را باید گزید و اسلحه بدست و خوروشان همچون سربازان کوروش با عشق به ایران و ایرانی بر صفوف این ناکسان نهیب زد و سرزمینمان را برای همیشه از لوث وجودشان پاک کرد. بپا خیزیم و شب تاریک ١٤٠٠را بسر اریم.

-- Maziar ، Jul 22, 2009

دوستان، خرده مگیرید بر ایشان.
این روزها، پریشان گویی و پرت وپلا سفتن، کار عمومی برادران و حتی خواهران شده است،
کمی که دقیق شوید می بینید سخنان اینان ، آنچنان هم هماهنگ نشده است با هم.
این ها برخی شان، از خود مایه می گذارند و با گوجه فرنگی گونه های خود را سرخ می کنند تا اغیار از وضع درونشان با خبر نشوند . ترس تمام وجودشان را فراگرفته و این درّ افشانی ها همگی از ادراک "پایان کار " از سوی تمامی این ها حکایت دارد.
البته نمی گویم که حتما پایان کارشان رسیده، بلکه این ها خودشان "حسّ " می کنند که دارند به پایان کار خودشان نزدیک می شوند. برای همین است که دائم دارند هذیان می گویند و متناقض می بافند.
روحیه شان از دست رفته است و با تمام قوا (بخیال خودشان) ایستاده اند تا نگذارند کار ازین هم بدتر شود.
اما یک جایش را فکر نکرده اند: گیریم کار بدتر ازین نشود، این دوستان ازین پس چگونه می خواهند فرمان بدهند و اداره کنند؟
فکر این جایش را کرده اند؟
در این چند وقت، تمام پشم و پیله ای که نظام مقدس در عرض 30 سال جمع کرده بود، همگی در عرض سه سوت فرو ریخت، انگار که داروی نظافت زده باشی.
آیا برای نظام مقدسی که به این لختی و بی پشم و پیلگی در آمده است، کسی دیگر تره هم خورد خواهد کرد؟
عاقلان دانند!
بدنیست سری بزنید به چند مقاله در همین مورد در :
www.mghaed.com

-- بدون نام ، Jul 23, 2009

نظر بدهید

(نظر شما پس از تایید دبیر وب‌سایت منتشر می‌شود.)
-لطفا به زبان فارسی کامنت بگذارید.
برای نوشتن به زبان فارسی می توانید از ادیتور زمانه استفاده کنید.
-کامنتهایی که حاوی اتهام، توهین و یا حمله شخصی باشد هرز محسوب می شود و منتشر نخواهد شد.


(نشانی ایمیل‌تان نزد ما مانده، منتشر نمی‌شود)