تاریخ انتشار: ۱ مرداد ۱۳۸۸ • چاپ کنید    

بازداشت پدر یکی از کشته‌شدگان اخیر

تارنمای نوروز از بازداشت پدر «مسعود هاشم‌زاده»، یکی از کشته‌شدگان اعتراضات اخیر ایران خبر داده‌است.

بنا به این گزارش ظهر امروز پنج‌شنبه، چند فرد لباس شخصی و یک مامور نیروی انتظامی، پس از جمع‌آوری عکس‌های مسعود هاشم‌زاده و پارچه سیاهی که به در منزل خانواده وی آویخته شده بود، پدر وی را بازداشت کردند. دو پسر آقای هاشم‌زاده نیز همراه با ماموران رفتند و گفته می‌شود که این سه نفر به اداره آگاهی منطقه ۲ گیشا منتقل شده‌اند.

مسعود هاشم‌زاده سی‌ام خرداد در خیابان شادمان بالاتر از خیابان آزادی به ضرب گلولهٔ مستقیم از روبرو که به قلبش اصابت کرد، کشته شد.

خانواده هاشم‌زاده، در چند روز اخیر پس از گذشت ۲۵ روز از کشته شدن پسرشان پارچه سیاه به در منزلشان آویخته و با برخی رسانه‌ها گفت‌وگو کرده بودند.

به گفته خانواده هاشم‌زاده، ماموران امنیتی با ممانعت از برگزاری مجلس ختم، از آن‌ها تعهد گرفته‌اند که «بدون برگزاری هیچ‌گونه مراسمی به سر مزار فرزندشان بروند و مراقب باشند که هیچ تجمعی در آنجا شکل نگیرد.»

میلاد هاشم‌زاده، که پیکر برادرش را با ماشین شخصی برای خاکسپاری به روستای ولی‌آباد خشکبیجار گیلان منتقل کرده بود، برای مدت کوتاهی در بازداشت بود.

بر اساس حکم وزارت اطلاعات «خانواده‌های هیچ کدام از کسانی که در درگیری‌های بعد از انتخابات کشته شده‌اند حق برگزاری مراسم را ندارند»



مادر ندا آقا سلطان نیز روز گذشته در جمع گروهی از مادران کمپین یک میلیون امضا و فعالان جنبش زنان گفت که برای برگزاری مراسم ختم ندا به چند مسجد مراجعه کرده‌اند و اجازه برگزاری مراسم به آن‌ها داده نشده‌است.

به گزارش تارنمای «تغییر برای برابری»، سازمان حراست بهشت زهرا با ممانعت از برگزاری مراسم شب هفت ندا آقاسلطان، نامه‌ای را به خانواده وی نشان داده که بر اساس آن «خانواده‌های هیچ کدام از کسانی که در درگیری‌های بعد از انتخابات کشته شده‌اند حق برگزاری مراسم را ندارند.»

مادر ندا می‌گوید که این حکم از طرف وزارت اطلاعات به تمام مساجد ابلاغ شده بود. به گفته وی خانواده‌های کشته‌شدگان حوادث اخیر برای برگزاری مراسم در مزار فرزندانشان باید سه جواز کسب و تعهدنامه می‌گذاشتند که اگر مردم بیایند اتفاقی نمی‌افتد.

مادر ندا آقاسلطان به فعالان جنبش زنان گفته‌ است که روز پنجشنبه ۸ مرداد ساعت ۵ بر مزار دخترش خواهد بود.

مقامات رسمی ایران تعداد کشته‌شدگان ناآرامی‌های اخیر ایران را ۲۰ نفر اعلام کرده‌اند، سازمان‌های حقوق بشری می‌گویند که صدها نفر در جریان اعتراضات ۴۰ روز گذشته ایران کشته شده‌اند.

Share/Save/Bookmark

نظرهای خوانندگان

آدم به یاد داستان کاوه آهنگر و ضحاک می افته.

-- بدون نام ، Jul 23, 2009

ای عزیزان!
اولین کاری که میکنیم باید همین باشد که یادبود فرزندانمان گلمان را در مساجد و اماکن این حضرات نخواهیم بگیریم. باید دست و نفوذ این ملا ها را از زندگیمان کوتاه کنیم. برای شروع باید از فضاهای تحت سلطه اینها نظیر مسجد ومنبر دوری کنیم تا این ... نتگ چشم بدانند که بدون آنها هم یاد عزیزانمان را گرامی میداریم و برای زیست و فرهنگ و هستیمان به این موجودات نیاز نداریم.

-- عالمی‌ ، Jul 24, 2009

برا ی ندای عزیز
سرچشمه ی رویش هایی!دریایی!پایان تماشایی! تو تراویدی باغ جهان تر شد! دیگر شد!/برای دین فروشان/
خون ما خوردند این کافردلان/ای مسلمانان چه درمان الغیاث

-- leila ، Jul 26, 2009

ای ایران ای مرز پر گهر ....
کجایی

-- بی نام و نشان ، Jul 28, 2009

نظر بدهید

(نظر شما پس از تایید دبیر وب‌سایت منتشر می‌شود.)
-لطفا به زبان فارسی کامنت بگذارید.
برای نوشتن به زبان فارسی می توانید از ادیتور زمانه استفاده کنید.
-کامنتهایی که حاوی اتهام، توهین و یا حمله شخصی باشد هرز محسوب می شود و منتشر نخواهد شد.


(نشانی ایمیل‌تان نزد ما مانده، منتشر نمی‌شود)