تاریخ انتشار: ۳۱ تیر ۱۳۸۸ • چاپ کنید    

مسعود هاشم‌زاده؛ قربانی حوادث ۳۰ خرداد

مسعود هاشم‌زاده ۲۷ ساله، در راهپیمایی مسالمت‌آمیز شنبه ۳۰ خرداد در خیابان آزادی تقاطع شادمان به ضرب گلوله کشته شد.

هاشم‌زاده یکی دیگر از جوانانی است که کشته شدن او در جریان ناآرامی‌های پس از انتخابات در ایران تائید می‌شود.

پیش‌تر کشته شدن محمد کامرانی، یعقوب براویه، سهراب اعرابی و ندا آقاسلطان بر اثر اصابت گلوله در جریان این ناآرامی‌ها از سوی خانواده‌های آنها تائید شده بود.


وب‌سایت نوروز نوشته است که ماموران امنیتی به خانواده هاشم‌زاده، اجازه برگزاری هیچ‌گونه مراسمی را نداده‌اند و از آنها تعهد گرفته شده که «اعلامیه ترحیم» فرزند خود را هم چاپ نکنند.

فاطمه محسنی، مادر مسعود هاشم‌زاده گفته است که خانواده‌ آنها از سوی ماموران به شدت تحت فشار قرار گرفته‌اند تا سخنی درباره علت مرگ فرزند خود نگویند.

خانم محسنی می‌گوید زمانی که مسعود در تهران، کشته شد، همه خانواده در شمال به سر می‌بردند و خبر جان‌باختن هاشم را پسر دیگرش به نام میلاد به آنها داده است.

بنابراین خانواده این جوان تصمیم می‌گیرند که پیکر او را برای دفن به شمال منتقل کنند که به وسیله ماشین شخصی این کار صورت می‌گیرد.

مادر مسعود: «ماموران تمام اعلامیه‌ها را از دیوارهای روستا کندند و اجازه ندادند مراسمی برگزار کنیم و هر روز هم می‌گفتند به تهران برگردید»

خانم محسنی توضیح می‌دهد که وقتی پیکر مسعود در غسالخانه روستای «ولی‌آباد» غسل داده می‌شد، «مامورین ریختند و گفتند باید جسد را به پزشک قانونی ببریم و میلاد و راننده را هم دستگیر کردند و به رشت بردند. در حالی که پزشک درمانگاه گواهی را فوت صادر کرده بود.»

در گواهی فوت این جوان از طرف پزشکی قانونی نوشته شده است: «اصابت گلوله به قلب و سوراخ کردن ریه، پارگی ریه و خونریزی داخلی و خارجی شدید.»

به گفته مادر مسعود، خانواده وی پس از ساعت‌ها، پیکر فرزند خود را از پزشک قانونی تحویل گرفتند و دفن کردند.

خانم محسنی می‌گوید که «ماموران امنیتی هم مرتب ما را تهدید می‌کردند که حداکثر سر مزار باید پنج نفر باشند و با صدای بلند، حتی گریه» نکنیم.

وب‌سایت نوروز نوشته است که ماموران امنیتی به خانواده هاشم‌زاده، اجازه برگزاری هیچ‌گونه مراسمی را نداده‌اند و از آنها تعهد گرفته شده که «اعلامیه ترحیم» فرزند خود را هم چاپ نکنند

وی می‌‌افزاید: «ماموران تمام اعلامیه‌ها را از دیوارهای روستا کندند و اجازه ندادند مراسمی برگزار کنیم و هر روز هم می‌گفتند به تهران برگردید.»

براساس این گزارش، خانواده هاشم‌زاده پس از تهدید‌ها مجبور می‌شوند بدون آنکه مراسمی برای فرزند خود برگزار کنند به تهران بازگردند.

خانواده هاشم‌زاده، ۲۵ تیرماه با خانواده سهراب اعرابی دیگر جان‌باخته حوادث اخیر نیز دیدار داشته‌اند.

میرحسین موسوی نامزد معترض به نتیجه انتخابات با حضور در منزل این دو جوان، با خانواده آنها ابراز همدردی کرده است.

مادران صلح و مادران عزادار نیز با مادر مسعود هاشم‌زاده دیدار داشته‌‌اند.

Share/Save/Bookmark

نظرهای خوانندگان

یک قربانی دیگر دین اسلام.

-- آزاد ، Jul 22, 2009

هرروز جاممه ماشاهد به خاک وخون کشیدن جوانان این مرز وبوم است .وپدران ومادرانی درغم ازدست دادن عزیزانشان به سوک می نشینند.وحتی اجازه برپایی مراسم سوگواری به آنهاداده نمی شود .تاکی میتوانند به اینگونه رفتارهای ضد اخلاقی ودینی ادامه دهند.بترسند ازخشم ملت که این خشم آنانرامجبور به مقابله به مثل نمایند وآن وقت است که درهیج مکانی درامان نخواهیدبود.آقای خامنه ای که از دین واخلاق وخرد .قانون سخن میگوید باید پرسید کدام یک ازاین اعمال بادین وخرد .عقل وقانون سازگاراست .تعداد زیادی از عزیزان این کشور رااسیرکرده وسرنوشت آنهامعلوم نیست که آیا شهید شده اند واگر هم اسیر وزندانی هستند درکجا وبه وسیله چه نیروئی بازداشت گشته اند.ازخداوند برای بازمانگان طلب صبر می نمایم

-- ابراهیم ملکی ، Jul 22, 2009

کاوه ی آهنگری دیگر برنخاست و ضحاک هر روز جوانان این خاک را بیشتر به کام مرگ مارانش کشید! (و شاید این خطوط در تاریخ آینده ی ایران از دوران جمهوری اسلامی نگاشته شود؛ فردوسی دیگری باید!)
روان عزیزانمان قرین آرامش و صبر همراه مادران و دوستارانشان

-- شهرزاد ، Jul 22, 2009

خامنه ای در سخنرانی اخير خود مردم ايران را غافل و نادان و اغتشاشگر و مفسد ناميد.با توجه به کشتار ها و بی رحمی های اخير که فرمان ان از طرف خامنه ای صادر شد سوال اينست:چه کسی مفسد و نادان و اغتشاشگر است کسی که فرمان قتل و کشتار وشکنجه مردم را صادر می کند يا مردم بی گناه و بی دفاع؟

-- reza ، Jul 22, 2009

نظر بدهید

(نظر شما پس از تایید دبیر وب‌سایت منتشر می‌شود.)
-لطفا به زبان فارسی کامنت بگذارید.
برای نوشتن به زبان فارسی می توانید از ادیتور زمانه استفاده کنید.
-کامنتهایی که حاوی اتهام، توهین و یا حمله شخصی باشد هرز محسوب می شود و منتشر نخواهد شد.


(نشانی ایمیل‌تان نزد ما مانده، منتشر نمی‌شود)