تاریخ انتشار: ۲۶ تیر ۱۳۸۸ • چاپ کنید    

هاشمی خواستار آزادی زندانیان اخیر شد

آیت الله هاشمی رفسنجانی در نماز جمعه این هفته تهران، خواستار آزادی بازداشت‌شدگان ناآرامی‌های اخیر ایران شد.

رئیس مجلس تشخیص مصلحت گفت افرادی که در جریان ناآرامی ها بازداشت شدند، باید آزاد شوند و «نباید به خاطر زندانی بودن عده ای، دشمنان ما را استهزا کنند.»

آقای هاشمی که پس از هشت هفته امامت نماز جمعه تهران را بر عهده گرفته است، با بیان اینکه انتخابات اخیر خوب شروع شد، گفت: «همه چیز آماده یک افتخار بزرگ برای کشور ایران بود، اما اینطور نشد.»

خطیب جمعه تهران ادامه داد: «جمهوری اسلامی لفظ تشریفاتی نیست. هم جمهوری است و هم اسلامی. باید این دو با هم باشند. اگر هر یک از این دو آسیب ببیند، دیگر انقلاب و جمهوری اسلامی نخواهیم داشت.»

این اولین باری است که وی پس از انتخابات ریاست جمهوری در نماز جمعه شرکت می‌کند.

آقای هاشمی گفت که بخش زيادي از مردم نسبت به انتخابات اخیر تردید دارند و ما بايد براي رفع ترديد آن‌ها كار كنيم.

رئیس مجلس تشخیص مصلحت با بیان اینکه چند پیشنهاد برای فرونشاندن «بحران» دارد، اعلام کرد که پیشنهادهایش را با تعدادی از اعضای مجلس خبرگان و مجمع تشخیص مصلحت نظام مطرح کرده است.

آقای هاشمی « حفظ اعتماد مردم به حکومت» را مهمترین راهکار خود عنوان کرد و افزود: «باید اعتماد مردم به جمهوری اسلامی احیا و از زندانیان و آسیب دیدگان حوادث اخیر دلجویی شود.»

وی با اشاره به دوران حکومت پیامبر اسلام گفت: «سر و كار پيغمبر اسلام در جامعه خود نه با زور بود و نه با قدرت بلكه با مردم بود و با همين مردم وفاداري جامعه را اداره و در مقابل دشمنان نيز ايستادگي كردند.»

رئیس مجلس خبرگان اظهار امیدواری کرد که از این اجتماع برای «حل مشکلات آینده کشور و ایجاد وحدت، همدلی، همراهی و حرکت در جهت اهداف انقلاب اسلامی» استفاده شود.

به گفته وی باید فضایی فراهم شود که همه افراد بتوانند حرفشان را منطقی و بدون دعوا و مشاجره مطرح کنند. آقای هاشمی از صدا و سیما درخواست کرد که این فرصت را در اختیار مردم بگذارند.

وي با اشاره به فرصت پنج روزه‌ رهبر جمهوری اسلامی به شوراي نگهبان براي رسيدگي به اعتراضات كانديداهاي معترض انتخابات گفت: «متاسفانه از اين فرصت كه رهبري به شوراي نگهبان دادند و گفتند برويد عقلا و موجهين را بياوريد تا بررسي كنند و اعتماد مردم را جلب كنيم، استفاده خوبي نشد و من نمي‌خواهم بگويم تقصير چه كسي بود كه نشد، اما نشد.»

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، آقای هاشمی، نماز جمعه این هفته تهران را با نمازجمعه‌ هفته‌های اول انقلاب به امامت آیت‌الله طالقانی تشبیه کرده‌است که «جمع زیادی از مردم با همه سلیقه‌ها» در آن شرکت می‌کردند.

بسیاری از معترضان به نتایج انتخابات اعلام کرده بودند که برای پیگیری اعتراضات خود در نماز جمعه این هفته شرکت خواهند کرد.

گزارش‌های رسیده از تهران حاکی از گسترده معترضان در محل برگزاری نماز جمعه‌است. بنا به این گزارش ها نیروهای امنیتی در درگیری با معترضان از باتوم و گاز اشک آور استفاده کرده‌اند.

میرحسین موسوی و مهدی کروبی دو نامزد معترض به نتایج انتخابات نیز اعلام کرده بودند که در نماز جمعه این هفته شرکت خواهند کرد.

به گزارش خبرگزاری کار ایران(ایلنا)، همزمان با شروع نماز جمعه تلفن‌های همراه منطقه منتهی به میدان انقلاب، ولیعصر، بلوار کشاورز، خیابان انقلاب، خیابان جمهوری، میدان فردوسی قطع شده‌است.

Share/Save/Bookmark

نظرهای خوانندگان

گزارش لحظه به لحظه نماز جمعه تهران

14:16 - امیدوارم این خطبه سرآغاز یک دوره ای شود که این مشکل را می شود اسمش را بحران گذاشت، رد کنیم.


14:15 - رسانه ها را محدود نکنیم. در چارچوب قانون آزاد باشند.

14:14 - باید با آسیب دیدگان و عزاداران همدردی شود و از آنها دلجویی شود.

14:13 - لازم نیست در این شرایطی کسانی را با این عنوان در زندان داشته باشیم. بگذاریم بیایند و به خانواده هایان بپیوندند. (الله اکبر بلند)

14:12 - از 5 روز اضافه ای که رهبر به شورای نگهبان داد استفاده خوبی نشد. (الله اکبر بلند)

14:11 - باید فضایی ایجاد کنیم که همه بتوانند بیایند و حرفشان را بزنند. بحث منطقی. بخشی از این هم بر عهده صدا و سیماست.

14:10 - باید کاری کنیم که اعتماد برگردد. اول از همه باید قانون را بپذیرند. مجلس، مردم، همه و همه.

14:09 - من چند پیشنهاد دارم. با چند تن از خبرگان و اعضای تشخیص مصلحت هم مطرح کردم.

14:08 - من همیشه فراجناحی حرف می زنم و الان هم نگاهی به هیچ جناحی ندارم. باید راهی پیدا کنیم که از این وضعیت بیرون برویم.

14:08 - الان دوران بسیار تلخی است. فکر می کنم هیچ جریان و گروهی نمی خواست این طور بشود.

14:07 - یک عده دارند شعار می دهند و من نمی شنوم چه می گویند. ولی می گوید من دارم حرف شما را می زنم. دیگر شعار ندهید.

14:06 - حالا چرا این انتخابات این جوری شد؟ در اواخر تبلیغات عده ای تردید کردند. شاید عملکرد صدا و سیما، شاید چیزهای دیگر.

14:05 - اگر اسلامی نباشد که به بیراهه ایم. اگر جمهوری نباشد که اصلا عملی نیست و اسلامی نیست. به دلیل همان روایتی که گفتم. علی 19 سال صبر کرد تا مردم همه آمدند سراغش.

14:04 - درباره این حرف می زند که همه با رای مردم سر کار باید بیایند. مجلس خبرگان و مجلس شورا و شورا و غیره و همه مقام های دیگر هم مشروعیتشان را از این می گیرند. ما به جمهوری اسلامی اعتقاد داریم. هم جمهوری و هم اسلامی.

14:02 - درباره حکم امام به بازرگان می گوید. اشاره هم می کند که خودش حکم را خوانده. می گوید به بازرگان گفت وظیفه شما اینست که دولت موقت را کوتاه کنید و زودتر قانون اساسی بنویسید.

14:00 - یک بار از امام روایتی از قول پیامبر شنیدم. مضمون: پیامبر خطاب به حضرت علی گفت: تو ولی مردم هستی. اما اگر همه شان آمدند سراغت، تو هم کارشان را اصلاح کن. اما اگر نیامدند، رهایشان کن.

13:59 - بعد از انقلاب هم ما به طور روزانه با امام کار می کردیم. امام همیشه حرفش این بود که اگر مردم پشت نظام نباشد، نمی شود.

13:58 - همین نیروهای مملو از حامیان امام، کمر دولت مغرور و مرتجع را شکست.

13:57 - امام همیشه دنبال مردم بود و جلب نظر مردم و آوردنشون پای کار. این هنر بزرگ امام بود که موفق شدند. کمتر از 20 سال طول کشید تا مردم آن چنان آگاه شدند که آمدند توی خیابان ها.

13:57 - اول ببینیم که ما چه می خواستیم. این را کسی می گوید که از اولین لحظه همراه امام و انقلاب بوده. از 60 سال پیش.

13:56 - ای کاش همان شرایط ادامه پیدا می کرد. اما متاسفانه این جور نشد. که حالا عرض خواهم کرد.

13:56 - مردم امیدوار شدند. همه چیز آماده یک افتخار بزرگ برای کشور ما بود. این افتخار هم مال مردم بود. مردم بودند که رکورد حضور در پای صندوق را شکستند و همه ما باید از مردم متشکر باشیم.

13:55 - اما مسئله خود ما. الحمدلله در انتخاباتی که انجام شد، خیلی خوب شروع کردیم. رقابت و مقدمات خیلی خوب بود.

13:54 - چین دوت معقولی است. ملاحظه بکند. منافعش را در ارتباط با دنیای اسلام در نظر بگیرد. و ان شاءالله ما دیگر شاهد چنین ظلمی در چین و هیچ جای دیگر نسبت به مسلمانان نباشیم.

13:53 - درباره چین حرف زد و چین را محکوم کرد. شعار "مرگ بر چین" دادند مردم. هاشمی خواهش کرد هیچ کس شعار ندهد.

13:51 - اول مناسبت های هفته را می گوید. مطابق سنت. اول شهادت امام هفتم.

13:50 - دعاهای مرسوم اول خطبه دوم را می خواند.

13:49 - خطبه دوم شروع شد.

13:48 - خطبه اول تمام شد.

13:47 - هاشمی: پیامبر الگوی امت سازی است. از یک شهر دور افتاده یثرب بنیانی ساخت که از همه دنیا سر بود.

13:46 - هاشمی: پیامبر رفت قبرستان بقیع و به یارانش که آنجا خوابیده بودند گفت خوش به حالتان که نیستید و ببینید که برادرانتان به جان هم افتاده اند.

13:45 - هاشمی (باز هم با بغض): پیامبر در دو ماه آخر عمرش می دید که اختلاف ها در حضور خودش دارد شروع می شود.

13:44 - هاشمی: پیامبر در روزهای آخر عمرش احساس کرد دارد تفرقه ایجاد می شود و یارانش همدیگر را به صورت دشمن می بینند.

13:43 - درباره وحدت در بین مسلمانان و این که چقدر مهم است حرف می زند.

13:41 - هاشمی (با بغض): پیامبر حق همه را در حکومتش ادا می کرد. مثال آخر عمر پیامبر را می زند که می آید در جمع مردم و می گوید اگر کسی بر گردنم حقی دارد، بیاید و بگیرد.

13:39 - پارس تی وی هم دارد نماز جمعه پخش می کند. روی جی ال ویز می شود گرفت و همین طور قاعدتا از روی ماهواره.

13:36 - هاشمی تفسیر آیات اول سوره علق می گوید؛ اولین آیات نازل شده بر پیامبر.

13:34 - هاشمی تاریخ حکومت پیامبر در مدینه را می گوید.


13:30 - کماکان تاریخ صدر اسلام

13:27 - هاشمی کماکان درباره پیامبر و تاریخ صدر اسلام حرف می زند. تا آخر خطبه اول همین وضع خواهد بود. گفته باشم.

13:23 - شروع کرد درباره پیامبر و بعثت. اگر حرفی بزند که به نظرم مهم باشد می گویم.

13:22 - هاشمی: بخش سوم درباره مسائل روز و شرایطی که در آن هستیم. کمی توضیح می دهم و راهکاری برای شرایطی که در آن هستیم عرض می کنم. البته اینها نظر خودم خواهد بود.

13:21 - هاشمی: بخش دوم صحبتم درباره اهداف اصیل انقلاب است که مردم برای آن جهاد کردند و امام بنیانگذار آن بود و این همه خون مقدس پای آن ریخته شده.

13:20 - هاشمی: یه بخش اصلی در صحبتم دارم. یکی درباره اصول اساسی اسلامی است. امروز درباره بعثت حرف می زنم.
(توضیح من: خطبه اول اساسا درباره مسائل عقیدتی و قرآنی است و نه مسائل روز)

13:19 - هاشمی: در آستانه سالگرد نماز جمعه هستیم و نماز جمعه امروز بی شباهت به نمازهای جمعه اول انقلاب که آقای طالقانی اقامه می کرد و از همه سلیقه ها شرکت می کردند نیست. ان شاءالله بتوانیم از این نماز جمعه برای آینده بهتر برای کشورمان و در جهت هداف انقلاب استفاده بکنیم.

13:18 - هاشمی: قبل از اینکه بحث های خطبه را شروع کنم لازم می دانم از نمازگزاران بخواهم که قداست نماز جمعه با شعارهایی که جنبه عمومی و اصولی ندارد، آلوده نشود. این جایگاه مقدس سرمایه عظیم تمام تاریخ اسلام بوده است.

13:16 - گفت بذارید زودتر مطالب رو شروع کردم که مردم هم زیر آفتاب کمتر اذیت بشوند. شروع کرد به خواندن دعاهای مرسوم اول نماز.

13:15 - بلند شعار می دهند "خونی که در رگ ماست، هدیه به رهبر ماست" و هاشمی دارد تشکر می کند.

13:14 - هاشمی اومد پشت تریبون.

13:11 - مؤذن دارد اذان می گوید.

13:08 - رفت روی مجری رادیو تا هاشمی بیاد. مجری رادیو دارد پیام مکارم شیرازی به نمازگزاران را می خواند. تلفن زنگ زد و کامل نشنیدم. ولی داشت می گفت که این نماز جمعه مهم است و منافقان چشم دوخته اند و وحدت کنید.

13:05 - حرف های تقوی تمام شد. مجری آمد پشت تریبون.

13:02 - تقوی مقادیری هم به بی بی سی فحش داد.

13:00 - نماز جمعه جای تسویه حساب های جناحی و گروهی نیست. نماز جمعه نماز ولایت است. اینجا فقط برادری، وحدت و مودت. احزاب و گروه ها نماز جمعه را میدان نمایش قدرت حزبی خود نکنند.

12:59 - تقوی دارد عین حرف های رهبر در نماز جمعه آن هفته در تمجید و تعریف از هاشمی را از روی کاغذ می خواند.

12:58 - تقوی: باید همه حرف های رهبر در نماز جمعه چند هفته قبل را قبول داشته باشیم. نه جلوتر از ایشان و نه عقب تر.

12:55 - تثوی: وحدت یکی از سیاست های نمازهای جمعه است. احترام به قانون یکی از سیاست های نماز جمعه است. باید قانون را بپذیریم، حتی اگر به ضررمان باشد.

12:52 - تقوی: رهبری یک شخصیت فردی دارد و یک شخصیت جمعی. همه منصوبین رهبر، از جمله ائمه جمعه، یکی از اجزای شخصیت جمعی رهبر هستند و بنابراین ائمه جمعه باید سیاست هایی رو که توسط رهبر اعلام میشه دنبال کنند.

12:50 - تثوی: هیچ گاه این تریبون و اجتماع به هیچ حزب و گروه و جناح تعلق نداشته. نماز جمعه، نماز ولایت است. مسئله ما وحدت و برادری و یکپارچگی است.

12:48 - تثوی: امام جمعه از جانب ولی امر سخن می گوید و به همین دلیل از این تریبون باید سیاسیت های نظام مطرح شود. سیاست هایی که توسط نهادهای قانونی نظام تصویب و تایید شده است. امام جمعه مطالبش را باید بر اساس سیاست های نظام تدوین کند.

12:47 - تقوی و ادامه همان حرف ها.

12:42 - تقوی: هر کس در نماز جمعه شرکت می کند، از این طریق بیعتش را با ولی امر تحکیم می بخشد.

12:40 - تقوی و ادامه همان حرف ها.

12:35 - تقوی دارد درباره این که نماز جمعه چه کارکردهایی دارد و اینکه امام جمعه چه حرفهایی باید بزند، حرف می زند.

12:30 - تقوی هنوز دارد درباره اهمیت نماز جمعه حرف می زند.

12:20 - رضا تقوی، رئیس شورای سیاستگذاری ائمه جمعه سراسر کشور و سخنران پیش از خطبه نماز جمعه امروز تهران دارد حرف می زند. تقوی عضو جامعه روحانیت مبارز و از حامیان درست و حسابی احمدی نژاد است. دارد درباره اهمیت نماز جمعه و اینکه هیچ وقت جای منافقین نبوده و نحوه اداره نماز جمعه حرف می زند.


از یك ساعت قبل از آغاز نماز جمعه؛

ایلنا: تلفن‌های همراه قطع شد.
به گزارش خبرنگار ایلنا، همزمان با شروع نماز جمعه تلفن‌های همراه منطقه منتهی به میدان انقلاب ، ولیعصر، بلوار كشاورز، خیابان انقلاب، خیابان جمهوری، میدان فردوسی قطع شد.
پیامك‌ها نیز همچنان قطع است و مشتركان تلفن همراه برای استفاده از این سرویس حداقل باید تا چند روز بعد از نماز جمعه این هفته صبر كنند.


جمعیت حاضر در نماز جمعه تهران چقدر بودند؟

در حالیكه رسانه های داخلی وخارجی حضور مردم در نمازه جمعه داین هفته تهران را بی سابقه توصیف كردند برآوردها حاكی از حضور 1.5 تا 2.5 میلیون نفر در این نماز جمعه است.

براساس این برآورد كه براساس مساحت تحت پوشش حضور مردم صورت گرفته در صورتیكه میزان حضور افراد ۳ نفر در هر متربع محاسبه شود با توجه به حضور مردم در پانصد هزار متر مربع در دانشگاه تهران خیابانهای اطراف كه تا میادین وخیابانهای دیگر نیز كشیده شده بود جمعیت حاضر بیش از یك ونیم میلیون نفر بوده اند.

اما برخی دیگر از ناظران با محاسبه افراد زیادی كه برای حمایت از مهندس موسوی و نه شركت در نماز در میادین و راه‌های منتهی به دانشگاه اجتماع كرده و پس از نماز به مردم پیوسته‌اند جمعیت حاضر را تا دو نیم میلیون نفر برآورد كرده اند.

گفتنی است پرشورترین نمازجمعه های تاریخ تهران در دهه اول انقلاب با حضور حدود یك میلیون نفر ودر سالهای اخیر در روزجهانی قدس ونماز هایی كه به امامت رهبر انقلابر برگزار می شده است حدود ۵۰۰ تا ۸۰۰ هزار نفر در نماز جمعه تهران شركت می كردند.

-- بدون نام ، Jul 17, 2009

رفسنجانی خطاب به طرفداران احمدی‌نژاد: خواهش می‌كنم شعار ندهید. من به عنوان خطیب نماز جمعه امروز از شما خواهش می‌كنم به خاطر فضایی كه در خیابان‌های اطراف نماز جمعه شكل گرفته است، شعار ندهید تا فضا بر هم نریزد.

-- بدون نام ، Jul 17, 2009


دستگیری رئیس پالایشگاه تهران
از بیم آغاز اعتصاب دراین پالایشگاه

الف- چند روز است که مهندس متاجی رئیس پالایشگاه تهران دستگیر و به محل نامعلومی منتقل شده است. همکاران متاجی در پالایشگاه تهران وهمچنین در وزارت نفت می گویند علت دستگیری این بوده است که خانواده اش شب ها روی بام "الله اکبر" می گفته اند!
کارمندان و کارکنان پالایشگاهتهران، مانند اکثریت کارمندان شرکت نفت از معترضین به نتیجه اعلام شده انتخابات هستند و برخورد با مهندس متاجی از بیم آغاز اعتصاب در پالایشگاه تهران و ایجاد ترس در محل بوده است.

در شب های "الله اکبر" در شهرک های سازمانی کارمندان شرکت نفت و دیگر شرکتهای صنعت نفت صدای الله اکبر حتی یک شب قطع نشد.

لازم به ذکر است قبل از انتخابات در همایشی که با حضور مدیران ارشد صنعتنفت در باشگاه نفت در تهران برگزار شد وقتی احمدی نژاد وارد سالن شد مسئولبسیج وزارت نفت به این امید که بقیه با او همراهی خواهند کرد شعاد دادصلعلی محمدبوی رجایی آمد، اما هیچکس از حاضرین در سالن با او همراهی نکردند واین موضوع تا مدت هاتبدیل به جوک شده بود برای کارمندان صنعت نفت.

صنعتنفت کشور که حوزه ای کاملا تخصصی است نسبت به تصمیمات غیر کارشناسی احمدی نژادو تیم او شدیدا انتقاد دارد .آن ها در محافل خود نقل می کنند احمدی نژاد در بازدیدی که از یکی پایانه هاداشته گفته است به جای این که نفت را در بشکه صادر کنید بهتر نیست برایجلوگیری از اتلاف این همه بشکه در تانکر هایی با ظرفیت بالاتر بریزید!

اوفکر می کرده وقتی نفت را با واحد بشکه اعلام می کنندداخل بشکه های مثلا 200 لیتری !! می ریزند و صادر می کنند. خدا می داند این ها که نوشتم جوک نیست، واقعیت دارد . شما از هر کارمند صنعت نفت بپرسید اینرا می داند .

کارمندان صنعت نفت که سال ها در این صنعت زحمت کشیده اند وقتی میبیننددولتی با این سطح از دانش !! برای آن ها تصمیم می گیرد و وقتی می بینندتمام طرح ها خوابیده و صدها پیمانکار بزرگ و کوچک برای گرفتن طلب های معوقهخود ناله اشان به آسمان رسیده است با مسبب دانستن این دولت لحظه شماری میکنند تا از این بن بست خارج شوند. بدنه
صنعت نفت کشور با اکثریت قریب به اتفاق مخالف احمدی نژاد هستند .

-- بدون نام ، Jul 17, 2009

خامنه ای را متهم می کنم

علی خامنه ای، محمود احمدی نژاد، مجتبی خامنه ای، مصباح یزدی و همکارانشان تبهکارانی هستند که ایران را به نابودی کشاندند و ایرانی را در کنار صخره خون جمجمه اش را شکافتند و در گورستانها حفره ای از استخوانهای خون آلودش را انباشته کردند. و در روی جدار ظلمت، صدای فریاد میلیونها انسان را به گوش جهانیان رساندند. و این باور ده ها میلیون ایرانی و صدها میلیون انسان در جهان می باشد. و این ستیز چند ده هزار تاریک اندیش و تبهکار با چند ده میلیون انسانهای شریفی ست که به گروگان گرفته شده اند.

من از خراسانم، تو از تبریز و او از تهران، ده ها میلیون انسان هستیم که قلب و نبض شاخه های وطن را زنده نگه می داریم و تبهکاران حکومت اسلامی را در غرفه تاریخ و شبستان ابدیت به خاموشی و کورسویی وا می داریم و پرتوافشان فروغ فتح فردای تاریخ وطن می باشیم.

دینداران حاکم و حاکمان فاشیست

بینش فاشیستی و تصور و تعریفی که یک فاشیست از زندگی و از انسان دارد یک تصور مذهبی است، که انسان و اجتماع در چارچوب قوانین الهی مناسبات دائمی خود را با کشورداری و حکومت فاشیستی تعیین و بیان می کند. اراده فردی بی ارزش می شود و فرد فقط به عنوان عضوی از جامعه روحانی و اسلامی محسوب می شود. اگر در حوزه ولایت ذوب شد، به عنوان شهروند درجه یک محسوب می شود و از مزایای قدرت برخوردار می شود، در غیر این صورت به عنوان شهروند درجه 2 و 3، موجودیت و هستی اش از خس و خاشاک هم بی بهاتر می شود و نابودی اش حلال است. بنابر این فاشیسم فقط یک نظام حکومتی نیست، بلکه از همه بالاتر نظام فکری (ایدئولوژی) است.

در دوره اول ریاست جمهوری احمدی نژاد، به علت سلطه فاشیسم، حاکمیت قانون کاملا ناپدید و محو شد، و مربع شوم علی خامنه ای، مجتبی خامنه ای، مصباح یزدی و احمدی نژاد و همکارانشان با ایجاد و اعمال دیدگاه و جهان بینی فاشیسم نه تنها سلسله مراتب قدرت و اطاعت را گریزناپذیر دانستند، بلکه آنها را ارزش های ذاتی قلمداد کردند. مفهوم رمانتیک مهرورزی در فاشیسم در تسلیم است و معنای برادری و برابری در بی هویتی است. ویژگی فاشیسم مربع شوم خامنه ای و یارانش تاکید بر خشونت در سیاست و مملکت داری است. خون و مرگ جذابیتی شهوانی به حاکمان ارزانی می کند.

مربع شوم خامنه ای و همکارانش در سودا و آرزوی ایجاد حکومت فاشیستی هستند، اما دنیای فاشیستی را در قرن 21 نمی توان باز تولید کرد. پس این حکومت فاشیستی گذرا، میرنده و موقتی می باشد و در مسیر پدیده های پویای اجتماعی ـ سیاسی مردمی به نیستی و فنا کشیده می شود.

فاشیسم چون توتالیتر و تمامیت خواه هست، حکومت دینی (فاشیسم) همه ارزش ها را از انسانها می گیرد و اختیارات در اریکه قدرت افراد محدودی که ذوب شدگان در حوزه پیشوا و سلطان دینی می باشد، اهدا می کند. بدین گونه است که فاشیسم نه فقط قانونگزار است و نهادهای سیاسی و فرهنگی خود را بنیاد می گذارد، بلکه مربی مردم می شود و نحوه اندیشیدن و زیستن را به آنان تحمیل می کند. بنابر این تلاش می کند که انسانها را در هویت جدیدی قالب گیری کند و ماهیت و باورها و اندیشه ها و خرد انسانها را بدانگونه که خود می اندیشد، تغییر شکل دهد. بدین منظور، فاشیسم مشروعیت (فقاهتی و قانونی) و اقتدار خویش را از طریق شریعتمداری پیشوا و ولایت فقیه به کار می گیرد و در ذهن ها داخل می شوند و بی چون و چرا فرمان می رانند.

از پی آمدهای گوارای اندیشه فاشیسم این است که رهبران آن به یک نوع "روان پریشانی" و "روان پارگی" دچار می شوند. زندگی هیتلر و موسولینی در روزهای آخر جنگ و روان پارگی خامنه ای در سالهای اخیر و روان پریشانی احمدی نژاد در 4 سال گذشته دال بر این ادعاست.

عمده ترین ویژگی های دینداران حاکم را بدینگونه می توان خلاصه کرد:

1ـ آنان معتقد به دروغ های بزرگ هستند و وقاحت را روسفید می کنند.

2ـ پوپولیسم، عوامفریبی و مظلوم نمایی شکل روبنایی حرکت آنان است.

3ـ انباشتن سرمایه و در انحصار گرفتن مافیای مالی را به عنوان امانتی از امام زمان برای حفظ و بقای کیان اسلام در نظر می گیرند.

4ـ برای مردم و مخالفان خود القاب "هیولاگونه ای" خلق می کنند همچون محارب، مفسد فی الارض و آشوبگر و عوامل موساد و سیا و بدکاره و غیره...

چشمان درخشان ندا آتش بر جان میلیونها انسان انداخت و تا جان در بدن داریم، چشمان پر تمنایش برای زنده ماندن و جان دادن صدها نفر در خیزش اخیر و به دار آویختن هزارها نفر در سی سال گذشته تمام اندیشه و ذهن ما را فرا گرفته است.. اما آنان از ندا یک فاحشه می سازند و از هزاران هزار قربانیان ولی فقیه ، محارب و آشوبگر و ...

5ـ توهم اندیشه ساختن امپراتوری اسلامی آنان را وامی دارد که از حاکمانی که اندیشه استبدادی و تروریسم را حمل می کنند حمایت کرده و سرمایه مملکت را نثار خاک پای آرمانهای فاشیستی خود بکنند.

آخرین برگ سفرنامه احمدی نژاد

برای تکمیل تئوری ارائه شده به چند عملکرد دولت نظامی ـ امنیتی احمدی نژاد اشاره می کنم: (منبع و ماخذ نوشته زیر سایت های دولتی همچون بانک مرکزی ـ وزارت اقتصاد و وزارت نفت و روزنامه سرمایه می باشد)

1ـ میزان درآمد نفتی سه سال اول ریاست جمهوری احمدی نژاد از 16 سال ریاست جمهوری رفسنجانی و خاتمی بیشتر بوده است. در حالی که افزایش تورم در 4 سال اخیر 5/2 برابر بوده است. بنابر این حدود 12 برابر درآمد سرانه کاهش یافته است.

2ـ به علت جنگ ستیزی و نابخردی تبهکاران حاکم، 8 سال جنگ، سالانه به طور متوسط 125 میلیارد دلار خسارت به کشور وارد شد، اما به علت سیاستهای نظامی امنیتی احمدی نژاد و تصمیمات فقاهتی علی و مجتبی خامنه ای در 4 سال اخیر، سالانه 188 میلیارد دلار خسارت به کشور زده شد. آسیب رسانی اقتصادی دولت احمدی نژاد تقریبا برابر با 8 سال جنگ بوده است.

3ـ در سه سال اول ریاست جمهوری احمدی نژاد 340 هزار میلیارد تومان از درآمدهای نفتی به گروه حماس (خالد مشعل) و به لبنان (شیخ حسن نصرالله)، و کشورهای ریز و درشت منطقه و آفریقا صرف شده است.

4ـ گرانی بیش از حد در ایران، که نتیجه سیاستهای اقتصادی دولت نظامی ـ امنیتی است، باعث شده ارزش حقوق 700 هزار تومانی امروز مانند حقوق 200 هزار تومانی 4 سال پیش باشد.

5ـ طبق آمار بانک جهانی، فساد در دستگاههای دولتی احمدی نژاد، 65 رتبه اضافه شده است.

6ـ براساس گزارش دیوان محاسبات، هزاران میلیارد تومان از درآمدهای نفتی به خزانه واریز نشده است.

7ـ ایران از لحاظ تورم و گرانی چهارمین کشور دنیاست. (گزارش بانک جهانی)

8ـ با درآمد سرشاری که ایران در چهار سال اخیر از نفت داشته است، در صورت نبود ولایت فقیه و حاکمانی همچون احمدی نژاد و مجتبی خامنه ای، ایرانیان دارای شغلی با حقوق مناسب بودند. هیچ خانواده ای بی مسکن نبود. بیش از نصف کویر لوت به باغ و جنگل و مزرعه تبدیل می شد و ایران را برای همیشه از بیکاری و فقر و عقب ماندگی نجات می داد.

آنان ایران را چرکین کرده اند. ولایت فقیه و خامنه ای باید برای همیشه از تاریخ ایران بروند.

-- بدون نام ، Jul 17, 2009

هم اکنون کانال چهار تلویزیون اعلام داشت
که پانزده نفر در حین برگزاری نماز جمعه دستگیر شدند
درگیری های ادامه دارد
17 /07/09

-- بدون نام ، Jul 17, 2009

ايران اتمی بدترين تهديد جهان

گیتس: تهدید ایران هسته‌ای تنها متوجه ایالات متحده نخواهد بود.
رابرت گیتس، وزیر دفاع آمریکا، گفت که اهداف هسته‌ای ایران بزرگ‌ترین تهدید برای امنیت جهانی به شمار می‌رود و از آنجا که نمی‌توان به هیچ گزینه‌ای خوش‌بین بود، این کشور به یکی از نگرانی‌های اصلی تبدیل شده است.

به گزارش راديو فردا رابرت گیتس که در شیکاگو سخنرانی می‌کرد ضمن اشاره به هشدارهای آمریکا به سایر کشورها، به ویژه به روسیه، گفت که تهدید ایران هسته‌ای تنها متوجه ایالات متحده نخواهد بود.

آقای گیتس گفت: «اگر ایران به سلاح هسته‌ای دست یابد، احتمال آغاز رقابتی تسلیحاتی در خاور میانه وجود دارد و این مساله چندان هم دور از ذهن نیست».

-- بدون نام ، Jul 17, 2009

هاشمی رفسنجانی در نماز جمعه 17 ژوئیه [به نقل از خبرگزاری ایسنا]: «[هاشمی رفسنجانی] با اشاره به فرصت پنج روزه‌ مقام معظم رهبري به شوراي نگهبان براي رسيدگي به اعتراضات كانديداهاي معترض انتخابات رياست جمهوري، تاكيد كرد: متاسفانه از اين فرصت كه رهبري به شوراي نگهبان دادند و گفتند برويد عقلا و موجهين را بياوريد تا بررسي كنند و اعتماد مردم را جلب كنيم، استفاده خوبي نشد و من نمي‌خواهم بگويم تقصير چه كسي بود كه نشد، اما نشد. »

-- بدون نام ، Jul 17, 2009

ببینید کار به کجا کشیده که رفسنجانی به جای رهبری جنبش بر حق مردم ایران از صدا و سیما التماس میکند که این فرست را به مخالفان بدهند.مگر این یک حق نیست ؟ تلوزیون و روزنامه ها باید آزاد باشند این جز حقوق اولیه یک ملت است
از فاشیست که نمیتوان با التماس آزادی خواست.بعضی از ایات اذام که قبلا این را گفته بودند.حالا و تریبون نماز جمعه برای حرفهای تازه است یعنی رهبری یک جنبش آزادی خواه.
بعضی از روحانیون فکر میکنند که اگر حکومت ازادی خواهی سر کار بیاید نان آنها آجر خواهد شد؟نه بر عکس پایگاه مردمی پیدا میکنند.مردم ایران خسته از آنند که 30 سال تمام توجه ها معطوف آخوندها بوده نه مردم ایران برای همین اعتراز میکنند.اگر مردم نباشند اسلام را برای که میخواهیم. مذهب فقط در مغز انسانها میتواند تجلی پیدا کند و اگر این مذهب حامی حقوق مردم نباشد قبر خود را کنده است.

-- بدون نام ، Jul 17, 2009

من يكي از نمازگذاران اين هفته بودم كه از نزديك حمله چماقداران ولايت به نمازگذاران را ديدم. رفسنجاني با اتخاذ موضع زيركانه‌اي بر خواست مردم و اهميت مردم تأكيد كرد. و به مقام ولايت مطلقه هم حالي كرد كه اگر مردم نخواهندت بايد بروي تو يا هر كس ديگري. خميني هم همواره جانب خواست مردم را مي‌گرفت و معتقد بود بايد در جهت خواست و اراده مردم حركت كرد. من براي اولين بار بود كه به نماز جمعه مي‌رفتم . پس از اتمام خطبه‌ها هواداران ميرحسين كه تمام خيابان‌هاي اطراف دانشگاه تهران را اشغال كرده بودند شروع به راهپيمايي و حمايت از ميرحسين كردند كه لباس شخصي‌ها(مزدوران/ سربازان گمنام) و بسيجي‌ها به آنها حمله‌ور شدند. و وحشيانه برخي را زدند. آنها نماز جماعت را به لجن كشيدند. چرا اين طور با مردم معترض برخورد كردند. آنهم در حريم امن نماز و در فضاي معنوي نماز و پس از آن مگر نه اين كه امام حسين براي برپاداشتن نماز قيام نمود. حسين (ع) كجاست ببيند كه به اسم دين با ملت ايران چه مي‌كنند. به هر حال به نظرم مي‌رسد اين نماز جماعت 2 به 0 به نفع ملت ايران تمام شد. يكي به خاطر حضور ميليوني سبزها و دوم به خاطر سخنان هاشمي كه كسي انتظار آنها را از وي نداشت. حالا جنبش سبز كه بهار سرسبزي را پشت سر گذاشته تابستان گرم را با پختگي و استمرار مبارزه به پيش مي‌برد و مردم فهيم ايران اميدوارانه حركت معترضانه خود را پشت سر مي‌گذارند. ما پاييز و زمستان را در پيش داريم با فرزندان دانش آموز و دانشجويمان. در اين روزها من بارها و بارها فكر كردم كه جنبش همانند هميشه سركوب شده و خاطره‌ها به فراموشي سپرده مي‌شود اما چه زيبا و غرور آميز است حركت جسورانه و شجاعانه ملت رشيد ايران و جوانان برومند و زنان قهرمان. ما از اعماق نااميدي به قله‌هاي اميد رسيديم. اكنون ديگر احساس نفس تنگي نمي‌كنم. احساس مي‌كنم در ميان خواهران و برادران شجاعم هستم. ما با هم هستيم دست در دست همديگر زن و مرد و جوان و پير ما هستيم تا جوانه‌ها اميد را خاك سرزمين‌مان همواره بكاريم و به فرزندانمان بسپاريم. و به اميد روشنايي‌ها طي طريق كنيم كه به قول آن شاعر بزرگوار «كه ره بس سرد و تاريك است» و «فريبت مي‌دهد اين سرخي بعد از سحرگه نيست ... يادگار سيلي سرد زمستان است . ...» (شعر زمستان مرحوم اخوان ثالث در اين تابستان گرم شورانگيز است)

-- اميررضا ، Jul 17, 2009

تراژدی ایران اینجاست که امروز مردم ایران به عنوان ازادی خواهی به نماز جمعه هاشمی رفسنجانی می روند.

-- بدون نام ، Jul 17, 2009

مساله «اعتماد مردم» نیست بلکه «بیداری و بخود آمدن» و «رهایی از غل وزنجیر ولایت فقیه» است که این یار و رفیق شیطان می خواهد همرا دیگر اولیا ی شیطان نظام و همانند ولی راحلشان در ٣٠ سال پیش ما را دوباره در زنجیر خواب و بیهوشی کشیده و با وعده های شیطانی خود ٣٠ سال دیگر مظلوم وار در ظلمت و جهل نگاهمان دارد.

-- بدون نام ، Jul 17, 2009

انتظار داشتم که اقای رفسنجانی به جای التماس به رادیو و تلویزیون بگویند که آزادی مطبوعات و رساناهای عمومی جزع حقوق اولیه هر جامعه ای است و این محدودیتها باید برداشته شود.انتظار داشتم که ایشان درخواست کند که کسانی که به سوی یک تظاهرات آرام آتش گشوده اند بایستی محاکمه شوند.انتظار داشتم که بگوید حالا که معلوم شد علی خامنه ای طرفداری خود را از احمدی نزاد اعلام کرده پس به جای 25 میلیون نفر حالا 30 میلیون به او رای میدهند پس از چه باک دارید بیاید انتخابات را تجدید کنید. ووووووووووووووو.
اما حیف که همه روحانیون و وابسته گانشان از یک آخ...... غذا میخورند و اگر گوشت همدیگر را بخورند استخوانهایش را دور نمیریزند.آینده آنها در بقاء این نظام است و برای ان از ریختن جان مردم دریق ندارند.

-- jolien ، Jul 17, 2009

خطبه جمعه خاله خرسه --- از بهر بردن ما در خواب خلسه

-- بدون نام ، Jul 17, 2009

نظر بدهید

(نظر شما پس از تایید دبیر وب‌سایت منتشر می‌شود.)
-لطفا به زبان فارسی کامنت بگذارید.
برای نوشتن به زبان فارسی می توانید از ادیتور زمانه استفاده کنید.
-کامنتهایی که حاوی اتهام، توهین و یا حمله شخصی باشد هرز محسوب می شود و منتشر نخواهد شد.


(نشانی ایمیل‌تان نزد ما مانده، منتشر نمی‌شود)