تاریخ انتشار: ۲۶ تیر ۱۳۸۸ • چاپ کنید    

رحیم مشایی، معاون اول دولت دهم

محمود احمدی نژاد، در نشست شب گذشته هیات دولت، رحیم مشایی را به عنوان معاون اول رئیس جمهوری و علی اکبر صالحی را به عنوان ریاست سازمان انرژی اتمی در دولت دهم معرفی کرد.

اسفنديار رحيم مشايی در دولت نهم ریاست سازمان ميراث فرهنگی، صنايع دستی و گردشگری را بر عهده داشت.

اظهارات وی در مورد دوستی با «مردم اسرائیل» و شرکت در مراسمی در ترکیه که گفته می ‌شد طی آن به قرآن «توهین» شده است، پیش از این با واکنش برخی روحانیون مواجه شده بود.

تصمیم الحاق سازمان حج زيارت به سازمان ميراث فرهنگی، صنايع دستی و گردشگری در ابتدای سال جاری نیز اعتراض برخی مراجع تقلید و روحانیون را در پی داشت.

به گزارش خبرگزاری جمهوری اسلامی(ایرنا)، علی اکبر صالحی، نماینده سابق ایران در آژانس بین‌المللی انرژی اتمی نیز در پی استعفای غلامرضا آقازاده از ریاست سازمان انرژی اتمی به عنوان جانشین وی اعلام شده‌است.

آقای آقا زاده روز گذشته اعلام کرد از هر دو مسئولیت خود یعنی ریاست سازمان انرژی اتمی ایران و معاونت ریاست جمهوری استعفاء‌ کرده‌است.

وی در حدود ۲۰ روز پیش، پس از اعلام نتایج انتخابات دهم ریاست‌جمهوری و جریانات پس از آن، استعفای خود را به محمود احمدی‌نژاد ارائه داده بود.

محمود احمدی‌نژاد در نشست هیات دولت که در شهر مشهد برگزار شد، گفته‌است که مجتبی ثمره هاشمی را به عنوان «دستیار ارشد ریاست جمهوری» انتخاب کرده‌است.

آقای ثمره هاشمی، در دولت نهم «مشاور رئیس جمهور» بود، وی همچنین ریاست ستاد انتخاباتی محمود احمدی‌نژاد بود، را در انتخابات برعهده داشت.

ریاست سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری نیز در دولت دهم به حمید بقایی واگذار شده‌است. آقای احمدی‌نژاد همچنین از انتخاب مسعود زریبافان به عنوان رییس بنیاد شهید و امور ایثارگران خبر داده‌است.

محمود احمدی‌نژاد گفته‌است که مجتبی ثمره هاشمی را به عنوان «دستیار ارشد ریاست جمهوری» انتخاب کرده‌است

مراسم تحلیف محمود احمدی نژاد، هفته دوم مرداد ماه، یک روز پس تنفیذ حکم ریاست جمهوری از سوی آیت‌الله علی خامنه‌ای برگزار خواهد شد.

به گفته محمدرضا باهنر، نایب رییس مجلس، آقای احمدی‌نژاد باید سه یا چهار روز پس از مراسم تحلیف، اعضای کابینه خود را برای گرفتن رای اعتماد به مجلس معرفی کند.

محمود احمدی‌نژاد، ماه گذشته گفت که با «انجام تغییراتی قابل توجه در هیئت وزرا»، ساختار دولت جدید خود را تغییر خواهد داد.

وی براساس اعلام وزارت کشور با کسب بیش از ۲۴ میلیون رای «پیروز» دهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری ایران است.

مهدی کروبی و میرحسین موسوی با اعتراض به نتایج شمارش آرا، می‌گویند که «تقلب‌های گسترده‌ای» در انتخابات صورت گرفته‌است.

این دو نامزد ریاست جمهوری خواستار ابطال انتخابات و برگزاری مجدد آن بودند. این خواسته با مخالفت آیت‌الله علی خامنه‌ای و شورای نگهبان مواجه شد.

در یک ماه گذشته شهرهای مختلف ایران شاهد اعتراضات گسترده به نتایج انتخابات ریاست جمهوری بوده‌است. بنا به آمار ارائه شده از سوی مقامات رسمی جمهوری اسلامی، در جریان این اعتراضات ۲۵۰۰ نفر بازداشت و ۲۰ نفر کشته شده‌اند.

سازمان‌های حقوق بشری از بازداشت بیش از ۴۰۰۰ نفر و کشته شدن صدها نفر خبر داده‌اند.

Share/Save/Bookmark

نظرهای خوانندگان

دو تا ضرب المثل قدیمی داریم که میگه.
زبان خر را کودکش سرش میشود.
کور کور را میجوید و آب چاله گودال.

-- بدون نام ، Jul 17, 2009

چقدر ساده اید؟ احمدی نژاد این ...را معاون اول خود کرده که سپر بلای او باشد. با این کار او میخواهد مشروعیت خویش را بدست آورد. در اصل این یک تاکتیک است که میخواهد حواس شما را از نقطه اصلی منحرف کند. حواستان باشد ما با مشایی مشکل نداریم بلکه مشکل اصلی ما عدم مشروعیت احمدی نژاد و تقلب در انتخابات است پس بی دلیل این همه به این خبر نپردازید چون وقتی مشایی را برکنار کند برای ما هیچ ارمغانی حاصل نمیشود اما در آن صورت احمدی نژاد مشروعیت خویش را بازیافته است

-- بدون نام ، Jul 18, 2009

نظر بدهید

(نظر شما پس از تایید دبیر وب‌سایت منتشر می‌شود.)
-لطفا به زبان فارسی کامنت بگذارید.
برای نوشتن به زبان فارسی می توانید از ادیتور زمانه استفاده کنید.
-کامنتهایی که حاوی اتهام، توهین و یا حمله شخصی باشد هرز محسوب می شود و منتشر نخواهد شد.


(نشانی ایمیل‌تان نزد ما مانده، منتشر نمی‌شود)