تاریخ انتشار: ۲۱ تیر ۱۳۸۸ • چاپ کنید    

درخواست اشد مجازات برای قاتل شربینی

قربانعلی دری نجف‌آبادی دادستان کل ایران در نامه‌ای به دادستان کل آلمان خواستار اجرای «اشد مجازات» برای قاتل زن محجبه مصری شد.

مروه شربینی زنی مصری‌تبار است که چندی پیش از سوی یک آلمانی روسی‌تبار در محل دادگاه شهر درسدن آلمان به قتل رسید.

هویت فردی که با ضربات چاقو این دختر را از پای درآورد، آلکس دابلیو اعلام شده است.

آلکس دابلیو پیش از این خانم شربینی را به خاطر سر کردن «روسری» تروریست خوانده بود که دادگاه وی را جریمه کرد.

علت حضور دوباره این دو در دادگاه، درخواست تجدید‌نظر آقای دابلیو نسبت به حکم صادر شده بود.

قتل این زن مسلمان با اعتراض برخی مسلمانان آلمان و سایر کشور‌های مسلمان مواجه شده است.

درخواست آقای دری در شرایطی مطرح می‌شود که وی از سوی رئیس قوه قضائیه به عضویت کمیته‌ای درآمده است که وظیفه آن رسیدگی به وضعیت بازداشت‌شدگان حوادث پس از انتخابات در ایران است

جمهوری اسلامی ایران از جمله کشور‌هایی است که در روز‌های اخیر به قتل این زن مسلمان به شدت اعتراض کرده و خواستار مجازات قاتل وی شده است.

به گزارش امروز یکشنبه خبرگزاری‌ها، آقای دری نجف‌آبادی در ادامه این اعتراض‌ها در نامه‌ای از همتای آلمانی خود خواسته که این «جنایتکار را به اشد مجازات برساند تا قلوب جریحه‌دار شده مسلمانان جهان التیام یابد.»

دادستان ایران، قتل خانم شربینی را اقدامی «غیرانسانی و ظالمانه» توصیف کرده که به اعتقاد وی باید از سوی تمام جهان محکوم شود.

آقای نجف‌‌آبادی در نامه خود غرب را متهم به برخورد «دوگانه» با مقوله حقوق بشر کرد و افزود که «کریه‌ترین مصادیق نقض حقوق بشر و نژادپرستی» در برخی از کشور‌های غربی دیده می‌شود.

درخواست دادستانی کل ایران از همتای آلمانی خود در شرایطی مطرح می‌شود که وی از سوی آیت‌الله محمود هاشمی شاهرودی رئیس قوه قضائیه به عضویت کمیته‌ای درآمده است که وظیفه آن رسیدگی به وضعیت بازداشت‌شدگان حوادث پس از انتخابات در ایران است.

دری نجف‌آبادی از همتای آلمانی خود خواسته که این «جنایتکار را به اشد مجازات برساند تا قلوب جریحه‌دار شده مسلمانان جهان التیام یابد»

اطلاعی از روند کار این کمیته قضایی تاکنون منتشر نشده است و صد‌ها تن از معترضان به نتایج انتخابات همچنان در زندان به سر می‌برند.

خانواده این زندانیان در هفته‌های اخیر از مقام‌های بلندپایه جمهوری اسلامی بارها خواسته‌اند که دستگیر شدگان را آزاد کنند.

براساس گزارش‌های رسمی، بیش از ۵۰۰ تن از بازداشت شدگان حوادث اخیر بیش از سه هفته است که در زندان به سر می‌برند و اتهام آنها مشخص نشده است.

در جریان اعتراض‌ها به نتایج انتخابات که با ناآرامی‌هایی نیز همراه بود، به گفته مقام‌های ایران ۲۰ تن جان خود را از دست دادند که عاملان آن از سوی هیچ یک از نهاد‌های انتظامی و امنیتی شناسایی و بازداشت نشده‌اند.

سهراب اعرابی جوانی ۱۹ ساله نیز از جمله این بازداشت‌شدگان است که در زندان اوین و «زیر شکنجه» جان باخته است.

Share/Save/Bookmark

نظرهای خوانندگان

اینها خودشان بزرگترین جنایتکاران روزگارند! کسی نیست که از حق مردم شریف ایران دفاع کند....

-- لاله ، Jul 12, 2009

گریه اور است که اینهایی که هموطنان خویش رابافقیترین شکنجههابه قتل میرسانند حا لا نکته ای پیدا کردند که جنایتهای خودرا سر پوشی کنند. اقایان قاتل دنیاکور نیست وشمابه جزای خود خواهیدرسید. به امید انروز که خون نداهاانتقامش را از شما جانیان بگیرند

-- mehrnosh.brennscheidt ، Jul 12, 2009

مونده بودیم که این قاتل ( دری نجف آبادی ) بیاد این عملو محکوم کنه این باید بره افتضاحه خودشو درست کنه که عالم و آدم میدونن

-- آرش ، Jul 12, 2009

راستی چون مقتوله زن بوده مجازات قاتل باید نصف شه؟

-- بدون نام ، Jul 12, 2009

آقاي حجت الاسلام والمسلمين دري نجف آبادي قاتل، آيا دادستان آلمان، همتای آلمانی شما از شما خواسته است كه «جنایتکاران و حلقه بگوشان ولايت مطلقه فقيه را به اشد مجازات برساند تا قلوب جریحه‌دار شده ايرانيان التیام یابد.»

-- مردم ، Jul 13, 2009

ناخوشبختانه برخورد جمهوری ی اسلامی به مسلمانان برخوردی نژادپرستانه است. هر گاه یک عرب مسلمان در گوشه ای از جهان گرفتار و قربانی ی خشونتی شود فغان جمهوری ی اسلامی بر می خیزد ولی در برابر کشتار مسلمانان چچن دارفور و چین و.....خودش را به نا آگاهی می زند.

-- Parshin ، Jul 14, 2009

نظر بدهید

(نظر شما پس از تایید دبیر وب‌سایت منتشر می‌شود.)
-لطفا به زبان فارسی کامنت بگذارید.
برای نوشتن به زبان فارسی می توانید از ادیتور زمانه استفاده کنید.
-کامنتهایی که حاوی اتهام، توهین و یا حمله شخصی باشد هرز محسوب می شود و منتشر نخواهد شد.


(نشانی ایمیل‌تان نزد ما مانده، منتشر نمی‌شود)