تاریخ انتشار: ۲ تیر ۱۳۸۸ • چاپ کنید    

اعزام سفیر آمریکا به سوریه

باراک اوباما رئیس جمهور آمریکا تصمیم گرفت پس از چهار سال وقفه، سفیری برای آمریکا به سوریه روانه کند.

به گزارش واشینگتن پست، وزارت امور خارجه آمریکا شب گذشته عماد مصطفا سفیر سوریه در آمریکا را فراخواند و این تصمیم ریاست جمهوری آمریکا را به وی اعلام کرد.

این تصمیم اوباما در راستای تلاش او برای ترمیم روابط آسیب دیده ایالات متحده با دولت‌های اسلامی در منطقه خاورمیانه و افزایش نفوذ آمریکا در این منطقه انجام می‌گیرد.

به گزارش خبرگزاری سی‌ان‌ان، عماد مصطفا (سفیر سوریه) از این تصمیم باراک اوباما استقبال کرد و آن را اقدامی در جهت گسترش فضای گفتگو بین سوریه و آمریکا دانست.

تحلیل‌گران: بهبود رابطه آمریکا و سوریه گامی در راستای طرح صلح میان اسرائیل و فلسطین است

واشینگتن به دنبال تیره شدن روابط ایالات متحده و سوریه در سال ۲۰۰۵ و اعتراض آمریکا به ترور رفیق حریری نخست وزیر سابق لبنان، سفیرش را از این کشور فراخواند. سوریه هر گونه دخالت این کشور در قتل رفیق حریری را رد کرده بود.

از سوی دیگر، دولت آمریکا در سال‌های گذشته، سوریه را به خاطر «پشتیبانی‌اش از شورشیان عراق»، تحت تحریم اقتصادی قرار داده بود.

اما پس از روی کارآمدن باراک اوباما، روابط میان آمریکا و سوریه بهبود پیدا کرد و اینک ناظران سیاسی پیش‌بینی می‌کنند با این تصمیم اوباما، این رابطه گسترش بیشتری پیدا کند.

از طرفی تحلیل‌گران سیاسی خاورمیانه، بهبود رابطه آمریکا و سوریه را گامی در راستای طرح صلح میان اسرائیل و فلسطین که باراک اوباما دنبال می‌کند، ارزیابی کرده‌اند.

Share/Save/Bookmark

نظر بدهید

(نظر شما پس از تایید دبیر وب‌سایت منتشر می‌شود.)
-لطفا به زبان فارسی کامنت بگذارید.
برای نوشتن به زبان فارسی می توانید از ادیتور زمانه استفاده کنید.
-کامنتهایی که حاوی اتهام، توهین و یا حمله شخصی باشد هرز محسوب می شود و منتشر نخواهد شد.


(نشانی ایمیل‌تان نزد ما مانده، منتشر نمی‌شود)