تاریخ انتشار: ۲۹ خرداد ۱۳۸۸ • چاپ کنید    

اعلام حمایت اوباما از معترضان مسالمت‌جوی ایران

باراک اوباما، روز جمعه در پیامی به معترضان ایران در روزهای پس از انتخابات گفت: «ما از آنانی که از راه‌های مسالمت‌آمیز طالب عدالت هستند حمایت می کنیم.»

به گزارش خبرگزاری فرانسه از واشینگتن، رئیس جمهوری ایالات متحده، این سخن را در مصاحبه‌ای با شبکه خبری سی‌بی‌اس بیان کرده‌است.

وی در پاسخ به این پرسش که آیا پیامی برای تظاهرکنندگان ایرانی دارد گفت:
«قطعاً پیام دارم. ما از کسانی که در پی راه حل مسالمت‌آمیز این نزاع هستند حمایت می‌کنیم و معتقدیم که صدای مردم باید شنیده شود.»

آقای اوباما هم‌چنین به حکومت ایران هشدار داد که «جهان ناظر اعمال شما است.»

این سخنان باراک اوباما ساعاتی پس از اظهارات آیت‌الله خامنه‌ای در خطبه نماز جمعه این هفته تهران بیان شد. رهبر جمهوری اسلامی در این خطبه نسبت به ادامه اعتراضات و تظاهرات هشدار داده‌است.

آقای اوباما به حکومت ایران هشدار داد که «جهان ناظر اعمال شما است»

رئیس جمهوری آمریکا در مصاحبه جمعه خود در خصوص خطبه آیت‌الله خامنه‌ای اظهار داشت: «با توجه به بخشی از فحوای کلام و لحنی که اظهارات با آن بیان شد، من بسیار دل‌نگرانم که آیا دولت ایران متوجه این امر هست که جهان در حال نظاره است یا نه.»

وی در ادامه گفت: «و نحوه رویکرد و برخورد آن‌ها با مردمی که از راه‌های صلح‌آمیز سعی می‌کنند کسی صداییشان را بشنود، به نظر من پیامی کاملاً روشن در مورد ماهیت ایران به جامعه جهانی می‌فرستد.»

با وجودی که مقامات ارشد واشینگتن در روزهای اخیر در مورد وارد نشدن ایالات متحده به این بحران اطمینان داده‌اند ولی این هفته هر دو مجلس سنا و نمایندگان کنگره آمریکا رأی به محکومیت خشونت علیه تظاهرکنندگان ایرانی از سوی دولت جمهوری اسلامی دادند.

باراک اوباما که در ماه جاری سخنرانی بزرگی خطاب به مسلمانان جهان در دانشگاه قاهره با مضمون هم‌گرایی داشته‌است در پایان مصاحبه روز جمعه خود تأکید کرد که «در بحران ایران دخالت نمی‌کند».

Share/Save/Bookmark

نظرهای خوانندگان

damet garm

-- بدون نام ، Jun 20, 2009

نظر بدهید

(نظر شما پس از تایید دبیر وب‌سایت منتشر می‌شود.)
-لطفا به زبان فارسی کامنت بگذارید.
برای نوشتن به زبان فارسی می توانید از ادیتور زمانه استفاده کنید.
-کامنتهایی که حاوی اتهام، توهین و یا حمله شخصی باشد هرز محسوب می شود و منتشر نخواهد شد.


(نشانی ایمیل‌تان نزد ما مانده، منتشر نمی‌شود)