تاریخ انتشار: ۳۰ خرداد ۱۳۸۸ • چاپ کنید    

بازداشت قوچانی و صفایی‌فراهانی

محمد قوچانی، سردبیر روزنامه اعتماد ملی و محسن صفایی فراهانی، عضو جبهه مشارکت از سوی ماموران امنیتی بازداشت شدند.

مریم باقی، همسر آقای قوچانی به زمانه گفت که ساعت دو بعد از نیمه شب افراد لباس شخصی آقای قوچانی را در منزل شخصی‌اش بازداشت کرده‌اند.

به گفته وی ماموران بدون اعلام دلیل بازداشت و ارائه هرگونه مجوز قانونی، فقط برگه‌ای با نشان وزارت اطلاعات را به خانواده آقای قوچانی نشان داده‌اند.

بنا به گزارش‌های رسیده به زمانه محسن صفایی فراهانی نیز دقائقی پیش بازداشت شد.ماموران وزارت اطلاعات با مراجعه به محل کار وی را بازداشت و اتومبیلش را توقیف کرده‌اند.

شب گذشته ماموران دادستانی تهران با هجوم به خانه علی مزروعی، عضو مرکزیت جبهه مشارکت و رئیس انجمن صنفی روزنامه نگاران، منزل وی را تفتیش کردند

ماموران امنیتی پس از بازداشت محمد قوچانی به محل روزنامه اعتماد ملی رفته و آنجا را نیز مورد تفتیش قرار داده‌اند. آقای قوچانی سردبیری روزنامه اعتماد ملی به صاحب امتیازی مهدی کروبی را بر عهده دارد.

این روزنامه در روزهای گذشته تحت فشار ناظران وزارت ارشاد بوده و بارها برخی صفحات و ستون‌ها را بدون چاپ مطلب و به صورت سفید منتشر کرده‌است.

از سوی دیگر، شب گذشته ماموران دادستانی تهران با هجوم به خانه علی مزروعی، عضو مرکزیت جبهه مشارکت و رئیس انجمن صنفی روزنامه نگاران، منزل وی را تفتیش کردند.

این چهارمین باری است که طی روزهای گذشته ماموران، منزل آقای مزروعی را تفتیش می‌کنند. بهانه این تفتیش‌ها بازداشت حنیف مزروعی، پسر علی مزروعی عنوان شده‌است.

بنا به اعلام گزارشگران بدون مرز، دست کم ۱۸ روزنامه نگار از روز شنبه ۲۳ خرداد بازداشت شده‌اند و از سرنوشت ده‌ها روزنامه نگار دیگر در سراسر کشور اطلاعی در دست نیست.

مجتبا پورمحسن، روزنامه‌نگار آزاد و همکار رادیو زمانه نیز دوشنبه ۲۵ خردادماه در منزل خود در شهر رشت بازداشت شد.

عبدالرضا تاجیک، مهسا امرآبادی، احمد زیدآبادی، کیوان صمیمی بهبهانی، بهزاد باشو، سید خلیل میراشرفی، سمیه توحیدلو، محمد عطریانفر، سعید حجاریان، محمد علی ابطحی، سعید لیلاز، روح اله شهوار، ماشالله حیدر زاده، حمیده ماحوزی، امان الله شجاعی، حسین شکوهی از جمله روزنامه نگارانی هستند که طی هفته گذشته در تهران، مشهد و بوشهر بازداشت شده‌اند.

بر اساس گزارش‌هایی که تا کنون از سوی رسانه‌ها اعلام شده‌است طی چهار روز گذشته بیش از ۵۰۰ نفر از فعالان سیاسی، دانشجویان، روزنامه‌نگاران و فعالان حقوق بشر بازداشت شده‌اند.

دستگیری این افراد همزمان با گسترش ناآرامی‌ها در ایران صورت می‌گیرد. فضای سیاسی- اجتماعی ایران با اعلام پیروزی محمود احمدی‌نژاد در انتخابات، متشنج است.

Share/Save/Bookmark

نظر بدهید

(نظر شما پس از تایید دبیر وب‌سایت منتشر می‌شود.)
-لطفا به زبان فارسی کامنت بگذارید.
برای نوشتن به زبان فارسی می توانید از ادیتور زمانه استفاده کنید.
-کامنتهایی که حاوی اتهام، توهین و یا حمله شخصی باشد هرز محسوب می شود و منتشر نخواهد شد.


(نشانی ایمیل‌تان نزد ما مانده، منتشر نمی‌شود)