تاریخ انتشار: ۲۹ خرداد ۱۳۸۸ • چاپ کنید    

انجام راهپیمایی نماز جمعه، منع راهپیمایی شنبه هواداران کروبی

خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، امروز از راهپیمایی «انبوه نمازگزاران تهرانی پس از اقامه‌ نماز جمعه تهران به امامت آیت‌الله خامنه‌ای در مسیر دانشگاه تهران تا میدان انقلاب» خبر می‌دهد.

این در حالی است که به گزارش همین خبرگزاری امروز مجوز راهپیمایی روز شنبه برای طرفداران مهدی کروبی صادرنشد.

ستاد انتخابات مهدی کروبی، از نامزدهای معترض ریاست‌جمهوری ایران، شب گذشته (ساعات پایانی پنج‌شنبه‌شب) در اطلاعیه‌ای برنامه تجمع اعتراض‌آمیز روز جمعه هواداران خود را از جمعه به شنبه ساعت ١٦ در میدان انقلاب موکول کرده‌است.

مرتضی تمدن، استاندار تهران در حاشیه نماز جمعه امروز در این مورد گفت: «مجوزی در این زمینه داده نشده‌است و وقتی راهکار وجود دارد، دلیلی ندارد که افراد به چنین راهکارهایی روی بیاورند.»

استاندار تهران ادامه داد: «امیدوارم با توجه به این‌که مجوز قانونی برای برگزاری این تجمع صادر نشده این تجمع برگزار نشود و کسانی که چنین قصدی را داشتند در این ارتباط تجدید نظر کنند و مسیر قانونی و منطقی را در مورد خواسته‌های خود پیگیری کنند. طبیعتا ما بر این نظر هستیم که این افراد این تجمع را برگزار نمی‌کنند، چون مجوز قانونی نیز ندارند.»

وی افزود: «تجمعات روزهای گذشته نیز مجوزی نداشت و این جزو قانون‌شکنی آقایان است و رهبر معظم انقلاب نیز فرمودند همین قانون شکنی‌ها دیکتاتوری می‌آورد و اگر می‌خواهند منجر به دیکتاتوری نشود مسایل را باید جمع کنند و مسیر قانون را طی کنند.»

راهپیمایان پس از نماز جمعه
به گزارش خبرگزاری ایسنا، کسانی که امروز پس از برگزاری نماز جمعه تهران، راهپیمایی می‌کنند شعارهایی نظیر «مرگ بر آمریکا و مرگ بر اسرائیل، مرگ بر منافق، آشوب‌گر حیا کن» سر می‌دهند.

از دیگر شعارها و پلاکاردهای این راهپیمایان «ما تشنهٔ شهادتیم رزمندهٔ ولایتیم، بسیجی‌ام بسیجی‌ام پیرو سیدعلی‌ام و بی‌بی‌سی = بهایی» ذکر شده‌است.

بنا بر این گزارش، تعدادی از نمازگزاران نیز با مشاهدهٔ یک خبرنگار خارجی در برابر سردر اصلی دانشگاه تهران به سر دادن شعارهای «مرگ بر بی‌بی‌سی، مرگ بر انگلیس» پرداختند.

گفته می‌شود در اعلامیه‌ای که پس از نماز جمعه بین نمازگزاران پخش شده، از مردم خواسته شده به سمت مجمع تشخیص مصلحت راهپیمایی کنند.

Share/Save/Bookmark

در همین رابطه:
ستاد کروبی: راهپیمایی به شنبه موکول شد

نظرهای خوانندگان

كار خامنه اي و احمدي نژاد ديگر تمام است
و مردم ايران پيروز خواهند شد

-- davood ، Jun 19, 2009

don't forget to say down with the Russia also!

-- sedali geryan ، Jun 19, 2009

جنبش سبز پیروز است

-- داوود ، Jun 19, 2009

خامنه یی تاکنون پشت احمدی نژاد پنهان شده بود اما امروز اشتباه کرد و صدای ملت را نشنید از فردا تظاهرات علیه او و شورای نگهبان است.
وقتی می گوید احمدی نژاد از همه به در سیاست به من نزدیکتر است و تقلبی هم صورت نگرفته پس به جای شورای نگهبان پیشاپیش جواب معترضین را داده. خوب حالا چه چیزی را باید قانونی پیگیری کنیم . تنها راهی که مانده تظاهرات علیه اوست.

-- پروین ، Jun 19, 2009

ننگ باد بر نيرنگ شما اي ن.كران و جيره خواران روباه پير ، شما را نيز به سر جاي خود مي نشانيم . خواهيد چهره شما شناخته شده تر از آن است .

-- بدون نام ، Jun 19, 2009

az kozeh haman beron tarawad ke darost az ali khameneie entezari bish az in nabayad dasht o khodast w mikhahad khoda bemanad

-- Jafer ، Jun 19, 2009

بس کنید این بند وبساطتتونو.هیچ تقلبی نشده,چرا نمیفهمید مردم به ارامش احتیاج دارند.

-- نگین ، Jun 19, 2009

komanee and those peaple cant see how much people are suffering because of them. we will go on to revolution.

-- fateme ، Jun 19, 2009

motoasefam barat ke fekr mikoni in eterazat aramesho azat geretfe, oun chizi ke baese salbe arameshe hokomate molayane 30 saleye irane na sedaye hagh khahie melat ka faghat 1 haftas boland shode...motoasefam barat.

-- elham ، Jun 19, 2009

رهبر انقلاب سال 57 :
من به پشتیبانی این ملت تو دهن این دولت می زنم.
رهبر انقلاب سال 88:
من به پشتیبانی این دولت تو دهن این ملت می زنم...

-- پیام ، Jun 19, 2009

اقای خامنه ای با صحبت های امروزشان بسیاری از مردم ما رو که فکر میکردند اون هیچکارس را هوشیار کرد.حالا ما وارد مرحله ی تازه ای شدیم.مرحله ای به تقابل مردم و نخبگان و نظام سیاسی به خصوص اقای خامنه ای می انجامد.حالا دیگه خیلی ها فهمیدند که مشکل کجاست؟!

-- omid ، Jun 19, 2009

The biggest evil is: Russia!!!

-- grigori ، Jun 19, 2009

خامنه اي معمار بزرگ اين تقلب جنايت آميز در حق ملت ايران است كه مثل هميشه ملت ايران را توسري خور تصور كرده بود اما مردم به هوش ايران با جانفشاني وتقديم شهدا مشت محكمي به دهان اين ... زدند كه مسبب همه بدبختيهاي مردم ايران است .مردم ايران بايد مشکل خود را ريشه اي حل كنند
ريشه همه اين مصيبتها براي مردم در بيت رهبري و خامنه اي است كه ...
درنماز جمعه مظلوم نمايي مي كند وهموست كه دستش تا مفرغ در خون جوانان اين مملكت آغشته است.

-- همراه با مردم ايران ، Jun 19, 2009

کاش این بابا واسه یه بار هم که شده میفهمید داره چی میگه و اساسا چی کاره مملکته...!!!

-- مانا ، Jun 19, 2009

جناب آقای رهبر در طول تاریخ بخاطر موضع گیری در مقابل میر حسین موسوی دوبار سیلی خورده اند یکبار در دهه شصت که ایشان را نمیخواستند و امام با سیلی حالیشان کردند که چکاره اند و بار دوم از مردم ..منتها تنها امیدواری من اینست که اینبار با این سیلی بیدار شوند و بفهمند در صورت نپذیرفتن خواسته مردم مشتی گران در راه است

-- مبینا ، Jun 19, 2009

اگر خامنه ای حرفی غیر از این میزد جای تعجب بود. مردم نباید نامید بشن!

-- چاوش ، Jun 19, 2009

اول تورا ناديده مي گيرند . بعد به تو مي خندند.سپس با تو مبارزه مي كنند . وآنگاه پيروز مي شوي

-- راميني ، Jun 19, 2009

من اگر بنشينم، تو اگر بنشيني
آن كه در مي‌آيد، پدر هر دوي ماست
ورود نوع جديدي از كودتا به واژگان سياسي جهان و نتايج مصيبت‌بار آن بر آينده‌ي ايران
شب و روز ملت ايران در حالي مي‌گذرد كه حكومتِ به‌ظاهر "جمهوري" اسلامي، با تقلب آشكار و كودكانه‌ي خود در انتخابات 22 خرداد، نوع جديدي از كودتا را وارد واژگان سياسي دنيا كرده است. در اين نوع از كودتا، دولت حاكم، صرفا براي تثبيت پايه‌هاي حكومت خود، عليه نزديك‌ترين منتقدان خود وارد عمل مي‌شود. بدين ترتيب، دولت نامحترم محمود احمدي‌نژاد و حاميان او، سركوب رسمي خود را به تنگ‌ترين دايره‌ي ممكن از مخالفان خود كشانده‌اند. اكنون ميرحسين موسوي (با سابقه‌ي نخست وزيري و...)، هاشمي رفسنجاني (با سابقه‌ي رياست جمهوري، رياست مجلس، رياست مجمع تشخيص مصلحت نظام و...)، محمد خاتمي (با سابقه‌ي رياست جمهوري، و...)، ناطق نوري (با سابقه‌ي رياست مجلس، و...)، كرباسچي و ده‌ها نفر ديگر، جزو مخالفان دولتِ غيرقانوني و نامردمي احمدي‌نژاد و حاميان او به‌ شمار مي‌روند! چه بسا اگر رجايي‌ها شهيد نمي‌شدند، آن‌ها هم جزو مخالفان بودند، نه مصادره‌شدگان!
نتيجه‌ي اين تحديد در دايره‌ي تنگ، به‌عنوان يك حصر منطقي، نمي‌تواند خارج از دو حالت باشد: 1. چيرگي محمود احمدي‌نژاد، 2. پيروزي مخالفان مسلمان او. حالت دوم مطمئنا (و خوشبختانه) به تشكيل مجدد حكومت "جمهوري اسلامي" با امتيازاتي بيش‌تر از قبل براي مردم ايران منجر خواهد شد؛ و كساني همچون هاشمي رفسنجاني، اين بار بيش از پيش بايد هواي ملت را داشته باشند! اما حالت اول، متأسفانه، به شكافي بزرگ بين حكومت اسلامي و مخالفان دورتر حكومت ختم خواهد شد. عدم حضور مخافان نزديك به حكومت، يعني حذف واسطه‌ي گفت‌وگو‌هاي ممكن ميان هسته‌ي حكومت اسلامي و گروه‌هاي دگرانديش! و اين به‌نوبه‌ي خود، يعني گشوده شدن راه خشونت براي حالي كردنِ مخالفت به حكومت! در يك‌چنين وضعيتي، شكل‌گيري گروه‌هاي مبارزه‌ي مسلحانه بنا به تعريف، اجتناب‌ناپذير است! چيزي كه مطمئنا اسلاميت نظام، و احتمالا جمهوريت نظام را به خطر خواهد انداخت. و متاسفانه، آن چه كه در حال حاضر ديده مي‌شود، كله‌شقي و سماجت دولت احمدي‌نژاد براي خدمت (!) به مردم (!) است.
امروز، دم‌به‌دم هندوانه‌هاي آن‌چناني زير بغل ملت "شريف" جا مي‌دهند كه "حماسه"ي 22 خرداد را ساختند، اما همين مردم، روز 23 خرداد، به‌عنوان "فريب‌خوردگان يا ايادي دشمنان و خارجي‌ها" معرفي مي‌شوند! امروز، ملت و فرزندان او تهوع خود را از اين خدمت (!) در سنگفرش خيابان‌ها بالا مي‌آورند، اما قيّم‌هاي ناخواسته‌ي آنان، زورزورانه كمر به "خدمت" بسته‌اند! امروز، همه‌ي آن چه كه جزو وحشي‌گري‌هاي ساواك شمرده مي‌شد، جزو محسنات نيروهاي ضدشورش جمهوري اسلامي، و نيروهاي به‌اصطلاح لباس شخصي (شعبان استخواني‌هاي مدرن، سگ‌هاي تربيت‌شده‌ي قلعه‌ي حيوانات) به حساب مي‌آيد! تمام آن چه كه زماني به‌عنوان تحريكات رواني عناصر بيگانه معرفي مي‌شد، امروز به‌صورت تاكتيك‌هاي مردم‌فريبانه، در خيابان‌هاي كشور به اجرا گذاشته مي‌شود: امروز بسياري از تخريب‌ها و آسيب‌هاي وارد شده به اماكن عمومي، توسط نيروهاي لباس شخصي انجام مي‌شود، اما به‌نام معترضين تمام مي‌شود، تا مگر كسبه و بازار را از ادامه‌ي اعتراض حق‌طلبان خسته شوند. امروز همه‌ي آن چه كه زماني جزو پليدي‌ها ياد مي‌شد، به‌عنوان راه ميانبر براي نيل به يك حكومت اسلامي تلقي مي‌شود: گويي كه تقلب براي اسلام عبادت است! امروز دانشجو را كور مي‌كنند، فلج مي‌كنند، و مي‌كشند تا آموخته‌هاي علمي و انساني خود را به كار نگيرد: گويي كه قيام عليه دروغ و وقاحت، چيز بدي است!
راست اين كه همه‌ي ديكتاتورها، در همه‌ي اعصار، در عينِ به‌كارگيريِ شيوه‌هاي موثر و متنوع ديكتاتوري، درست در مواقعي رو به زوال گذاشته‌اند كه به‌خاطر ذات قدرت‌طلبي (و بلكه فزون‌خواهي) خود، حتا مصالح شخصي خود را تشخيص نداده‌اند! از اين رو، به‌نوعي جاي بسي شكر است كه دولت ديكتاتورمسلك احمدي‌نژاد، ماهيت ... خود را به‌همان صورت حقيقي خود به ملت ايران نشان داد، تا مگر مردم فلك‌زده و مصيبت‌زده‌ي ايران، شيونِ مرگ را به ادامه‌ي زندگيِ تحت ستم ترجيح دهند! دانشجويان شيرازي

-- Shirazi ، Jun 19, 2009

تنها شنبه ي است كه سرنوشت ميسازد آن را با حضورتان سبز كنيد.
نگذاريد حتي با ترفندهاي دوربيني ما را در مقابل مردم كوچك جلوه دهند . ما ملت ايرانيم ايراني بزرگ و سرافراز

-- hichkii ، Jun 19, 2009

این را بدانیم ققط یک روز را در کنار هم باشیم ترک و لر و کرد و فارس و عرب و بلوچ و مازنی و گیلانی این پرده آخر است برای آینده ای که رو به تاریکی دارد برای اینکه تنها و تنها یک بار زندگی می کنیم و چاره ای نداریم جز که این نکبت را به شیرینی بدل کنیم:من در این دنیا نمی خواهم در جهنم باشم چون میدانم زندگی ای در پیش رو نخواهد بود به ما بپیوندید شنبه میدان انقلاب

-- aydin ، Jun 19, 2009

ایراد از قانون ماست خود آقای موسوی هم پیش خامنه ای رفته و بهشون گزارش داده و اون به عنوان رهبر متاسفانه مثل اینکه اختیارات نامحدودی داره و هر کاری از این به بعد بر خلاف قانون و بر خلاف شعار قانون گرایی آقای موسوی بابا اصلا با این وضعیت مگه از آقای موسوی هم کاری بر میاد؟

-- حسین ، Jun 19, 2009

آقای بی تمدن معنی دیکتاتوری را هنوز بعد از 30 سال همکاری با دیکتاتور ها ندانسته اید حتما به نظر شما سوید و دانمارک و نروژ و فرانسه و کلا کشورهای غربی دیکتاتورند و رژیم های ایران و کوبا و چین و کره شمالی وونزویلا وکشور های عربی دموکرات اند واقعا آدم چقدر باید وجدانش خفته باشد که برای یک پست همه چیز خود را بفروشد

-- دیکتاتور ستیز ، Jun 19, 2009

ما نیز به نوبه خود به جناب موسوی تسلیت می گوییم چرا که ملت بد جوری تو دهن او زد ومشت گره کرده امت مسلمان ایران آماده فرود آمدن بر دشمنان رهبری است ای نادانهایی که هر چه در سرتان است بیان می کنید رهبری خط قرمز ملت ایران است و وای بحال کسی که بخواهد در مقابل رهبری قرار گیرد ... خونی که در رگ ماست هدیه به رهبر ماست ... ما منتظریم بیبینیم این مجموعه معترض به کجا میروند و چه میخواهند ما بیداریم حتی اگر شما بخوابید..

-- علی ، Jun 20, 2009

کسی‌ که با اسم علی‌ کامنت گذشته مثل اینکه توی غار خواب بوده و خبر نداشته که مشت اتفاقا تو دهان علی‌ خامنه‌ای خورده.

زنده باد دموکراسی.

-- بدون نام ، Jun 20, 2009

خنده دار ترین یا گریه دارترین بخش قضیه این است که ما به آخوندهای نشسته در قم چشم امید داشته باشیم چون رهبر در واقع نماینده و عامل اجرای خواسته های آنها بوده و در پی حفظ منافع قشر روحانیت عمل میکند و اصولاً امور فوق بعنوان وظیفه اصلی و محوری ولی فقیه میباشد.

-- رامین ، Jun 20, 2009

شاهد مرگ غم‌انگيز بهارم چه کنم
ابر دلتنگم، اگر زار نبارم چه کنم

پیش به سوی روز آزادی.

-- محمد ، Jun 20, 2009

رامین عزیز، اتفاقاً موضوع چیز دیگری است: رهبر عالیقدر منافع اسرائیل را تامین می کند و روحانیت قم یا مجبور به همکاری است یا سکوت وگرنه بر او همان خواهد رفت که بر مرحوم آیت اله شریعتمداری در همان اول انقلاب! البته حق و حساب این سکوت که حتماً می رسد و خب روحانیت هم ناراضی نیست. (خود رهبر هم اگر این نقش را ایفا نکند، ترتیبش را همان اسرائیل خواهد داد! ولی اگر خوب بازی کند، دستمزد خوبی هم می گیرد.)

-- یهودای اسخریوطی ، Jun 20, 2009

نظر بدهید

(نظر شما پس از تایید دبیر وب‌سایت منتشر می‌شود.)
-لطفا به زبان فارسی کامنت بگذارید.
برای نوشتن به زبان فارسی می توانید از ادیتور زمانه استفاده کنید.
-کامنتهایی که حاوی اتهام، توهین و یا حمله شخصی باشد هرز محسوب می شود و منتشر نخواهد شد.


(نشانی ایمیل‌تان نزد ما مانده، منتشر نمی‌شود)