تاریخ انتشار: ۲۷ خرداد ۱۳۸۸ • چاپ کنید    

فراخوان موسوی برای سوگواری در پنجشنبه

میرحسین موسوی با صدور بیانیه‌ای از مردم دعوت کرد عصر پنج‌شنبه برای همدردی با خانواده‌های کشته‌شدگان و مصدومان وقایع اخیر، با نماد سوگواری به خیابان بیایند. وی اعلام کرده‌است که در این مراسم مردم را همراهی خواهد کرد.

در این بیانیه از مردم خواسته شده‌است که به هر صورت ممکن اعم از اجتماع در مساجد و تکایا و یا برگزاری راهپیمایی‌های مسالمت‌آمیز همدردی خود را با بازماندگان اعلام کنند.

طی ناآرامی‌های اخیر دست کم ۱۵ نفر از سوی نیروهای امنیتی و لباس شخصی‌ها کشته شده‌اند.

به گزارش قلم نیوز، آقای موسوی با «وحشیانه» خواندن این اقدامات آن را «کشتار مردمی که صرفاً خواستار احقاق حق خود هستند» نامید و این اقدامات را محکوم کرده و نسبت به گسترش این رویه هشدار داد.

در این بیانیه آمده‌است: «ما در پی اعتراض آرام به روند ناسالم برگزاری انتخابات و تحقق هدف ابطال انتخابات و تجدید آن بر اساس راهکارهایی هستیم که عدم تکرار تقلب‌های فضاحت‌بار انتخاب پیشین را تضمین کند.»

این نامزد ریاست جمهوری تصریح کرده‌است: «راهی که ملت برای رسیدن به پیروزی و احقاق حقوق نقض شده اش انتخاب کرده، استفاده از روش‌های صلح‌آمیز و دوری از خشونت است.» وی از مردم خواسته است که با حفظ آرامش اعتراض خود را تداوم دهند.

حامیان میرحسین موسوی امروز «در یک حرکت خودجوش در میدان هفت‌تیر تجمع خواهند کرد.» قرار این تجمع در راهپیمایی دیروز حامیان موسوی به سوی میدان ونک گذاشته شده‌است.

آقای موسوی در این بیانیه دستگیری‌های گسترده روزهای گذشته را نشان‌دهنده عدم شناخت «عاملان تقلب و بلوا» نسبت به حقیقت اعتراضات مردم عنوان کرده و وجود «سازماندهی تشکیلاتی» در پشت این حرکت مردم را «توهم» خوانده‌است.

این بیانیه اقبال مردم به رسانه‌های خارجی را حاصل بی‌تدبیری و فضای بسته رسانه‌ای موجود دانسته است.

روز دوشنبه در جریان تظاهرات میلیونی و مسالمت‌آمیز هواداران میرحسین موسوی در غرب تهران، شلیک افرادی از پایگاه مقاومت بسیج در میدان آزادی باعث کشته و زخمی شدن گروهی از تظاهرکنندگان شد.

به گفته مسئولان بیمارستان رسول اکرم تهران، ۲۸ نفر از میدان آزادی تهران به این بیمارستان منتقل شده‌اند که هشت نفر از آنان کشته و ۲۰ نفر دیگر مجروح هستند.

دفتر تحکیم وحدت نیز از کشته شدن هفت دانشجو در درگیرهای کوی دانشگاه تهران و دانشگاه شیراز خبر داده‌است.

گفته می‌شود حامیان میرحسین موسوی امروز نیز در یک حرکت خودجوش در میدان هفت‌تیر تهران تجمع خواهند کرد. به گفت برخی راهپیمایان قرار این تجمع در راهپیمایی دیروز حامیان موسوی به سوی میدان ونک گذاشته شده‌است.

در سامانه‌های ارتباط اینترنتی «توییتر» و «فیس بوک» نیز فراخوان این تجمع دیده می‌شود. در این فراخوان آمده‌است: «چهارشنبه، ساعت چهار بعد از ظهر در میدان هفت تیر در حمایت از موسوی/آزادی - برای بسیجی‌ها گل بیاورند - از درگیری پرهیز کنید.»

Share/Save/Bookmark

نظرهای خوانندگان

درود برغيرت موسوي

-- بدون نام ، Jun 17, 2009

فرمانده نیروهای لباس شخصی مقام رهبری هستند؟؟؟؟؟؟؟
فرزندش مجتبی خامنه ای هم رابط بین این آقایان است؟
خواهشمند است دیگه نگوئید لباس شخصی....بگوئید گارد جاویدان ؟؟؟یا فدائیان رهبر؟

-- ایرانی ، Jun 17, 2009

مردم شریف ایران

تجمع عظیم و بی سابقه شما در روز 25 خرداد که در دفاع از حق و صیانت از رأی تان و دفاع از جمهوریت و اسلامیت نظام انجام گرفت، اصحاب دروغ را آن چنان به خشم آورد که تحمل نیاوردند و کوشیدند شیرینی این همایش پرشکوه را با برخورد سبعانه به کام دوستداران ایران تلخ کنند. اینجانب ضمن محکوم نمودن اقدامات وحشیانه و کشتار مردمی که صرفاً خواستار احقاق حق خود هستند ، لازم می دانم نکاتی را درباره این رخداد و تحولات مربوط به آن به آگاهی ملت برسانم:

1. همانگونه که مردم فهیم تهران در تجمع روز دوشنبه به روشنی نشان دادند ما در پی اعتراض آرام به روند ناسالم برگزاری انتخابات و تحقق هدف ابطال انتخابات و تجدید آن بر اساس راهکارهایی هستیم که عدم تکرار تقلب های فضاحت بار انتخاب پیشین را تضمین کند. لذا حساب ما از کسانی که با آشوب و تخریب اموال خصوصی و عمومی فضای جامعه را متشنج کنند و آن را به سوی هرج و مرج ببرند جداست. بلکه اطلاعاتی که به دست ما رسیده است نشان می دهد این اصحاب تقلب و دروغ هستند که برای تکمیل طرح خود به بانک ها و ادارات و اموال مردم حمله می کنند و آنها را تخریب می نمایند. بنابراین عموم مردم را به هوشیاری در برابر این نقشه فریبکارانه و تداوم اعتراض با حفظ آرامش دعوت می کنم. مردم می دانند چه کسانی خوابگاه دانشجویان را ویران کردند و دانشجویان پسر و دختر را کتک زدند یا در شمال میدان آزادی مردم را به شهادت رساندند. راهی که ملت برای رسیدن به پیروزی و احقاق حقوق نقض شده اش انتخاب کرده است، استفاده از روش های صلح آمیز و دوری از خشونت است.

2- دولت با همکاری سازمان صداوسیما کوشش می کند این موج سبز مردمی را وابسته به بیگانگان جلوه دهد. غافل ازآن که اقبال به رسانه های خارجی نه ناشی از توفیق این رسانه ها در جلب مخاطب و یا وابستگی این جریان مردمی به خارج بلکه حاصل بی تدبیری و فضای بسته رسانه ای موجود است. دولتی که رسیدن صدای مخالفانش را از طریق چند روزنامه و پایگاه خبری طاقت نمی آورد لاجرم به دست خود، نگاه جامعه را به رسانه های بیرون از مرزها معطوف می کند؛ موج سبز اعتراض های ما تنها منعکس کننده یک خواست مستقل و به حق داخلی است که به مداخله دیگران، خوش آمد نمی گوید.

3- دستگیری های گسترده ای که طی روزهای گذشته از فرزندان انقلاب انجام گرفته است، نشان دهنده این واقعیت است که عاملان تقلب و سپس بلوا کمترین شناختی نسبت به حقیقت اعتراضات مردم ندارند و با توهم اینکه سازماندهی تشکیلاتی عظیمی در ورای حرکت های مردم قرار دارد، خود را تسلی می دهند تا باور نکنند که طبیعت خودجوش واکنش های مردم خبر از ادامه دار بودن آن تا رسیدن به نتیجه می دهد. اینجانب دستگیری های وسیع اخیر را محکوم می کنم و هشدار می دهم که گسترش این رویه ها تنها بر زشتی چهره مخالفان ملت و انگیزه مردم را برای توسعه اعتراضات می افزاید.

4- اینجانب با ابراز همدردی عمیق با خانواده های شهیدان و مصدومان از ابتکار دلسوزانی که صمیمانه با خانواده های این عزیزان همدردی و همراهی کرده اند سپاسگزاری می کنم و این سنت حسنه را برآمده از عواطف پاک دینی و انسانی آنان می دانم.

میرحسین موسوی"

منبع:سایت قلم

-- mk ، Jun 17, 2009

مجتبی خامنه ای وهاشمی ثمره نفوذ زیادی برسفرا وکارداران ایرانی درخارج از کشور دارند

-- ایرانی ، Jun 17, 2009

اگر قبل از انتخابات این رهبر دیوانه به حرف آقای اعلمی گوش می کردامروز شاهد قتل عام جگرگوشهای مان نبودیم ؟
خون بناحق ریخته این جوانان برگردن شخص خامنه ای از خدابی خبر واین یزد زمانه می باشد؟
ای از خدا بی خبر..؟الهی آن نماز بکمرت بزند .؟خون این جوانان می چکد از چنگ تو..ای رهبر طالبانی وخود کامه ؟
کجا توجای حضرت علی نشسته ای ؟
آیا این عدالت است؟
کدام آزادی ؟کدام اسلامی؟
شما که ظرفیت وتحمل وشجاعت ندارید خود را با حضرت علی مقایسه نکنید؟
ننگ باد برسردمداران سپاه جه هر لحظه به عزیزان رادیو زمانه توهین می کنند؟
بارها گفته ام که رادیو زمانه بهترین وآزادترین اخبار را بدون سانسور درج می کند؟

-- ایرانی ، Jun 17, 2009

هشدار ستاد کودتا به رهبر

موج میلیونی سبز

می خواهد به نماز جمعه بیآید!

در تهران گفته می شود، به بیت رهبری اطلاع داده شده به صلاح نیست وی نماز جمعه ای تهران را سه روز دیگر بخواند. ستاد کودتا به وی اطلاع داده که احتمال آن می رود که موج عظیم مردمی که در راهپیمائی دوشنبه شرکت کردند، با علامت های سبز، سجاده سبز، شال سبز و هر علامت دیگری که نشانه مخالفت با نتیجه اعلام شده انتخابات باشد در این مراسم شرکت کنند. این ستاد به رهبر اطلاع داده که شب گذشته در برخی محلات تهران این بانگ به گوش رسیده که "جمعه، نماز جمعه". پیش از این در چند خبر اعلام شده بود که نماز جمعه این هفته را قرار است رهبر بخواند. با آنکه گفته شده ممکن است رهبر در نماز جمعه خود، امکان ابطال نتیجه انتخابات را بعنوان پاسخ به خواست مردم طرح کند، اما ستاد کودتا هشدار داده که قادر به کنترل چند میلیون جمعیت معترض نیست، بویژه آنکه نمی توان به روی مردمی که ظاهرا برای نماز جمعه می آیند تیراندازی کند. در عین حال که جدا کردن مردم از هم و تشخیص معترض و غیر معترض نیز دشوار است. این نماز مطابق پیش بینی قبلی قرار است در مصلای تهران خوانده شود و در صورتی که چنین واقعه ای روی دهد و میلیون ها تهران خود را به نماز جمعه رهبر رسانده و مصلای تهران را محاصره کنند، تمام پیش بینی ها، مقدمه چینی ها و فرضیاتی که برای مقاومت در برابر ابطال انتخابات در نظر گرفته اند بهم خواهد ریخت. بویژه که گفته می شود قرار است میرحسین موسوی و محمد خاتمی و شیخ مهدی کروبی نیز اعلام کنند درنماز جمعه رهبر می خواهند شرکت کنند. حرکت آنها از هر محلی به سمت نماز جمعه رهبر، سیل جمعیت را همراه آنها خواهد کرد.

-- فریاد ، Jun 17, 2009

نفر از میدان آزادی تهران به این بیمارستان منتقل شده‌اند که هشت نفر از آنان کشته و ۲۵ نفر دیگر مجروح هستند!!!!!!

-- sina ، Jun 17, 2009

برای جلوگیری از تشکیل دیکتاتور همه با هم در تظاهرات شرکت می کنیم .

-- ابرانی ، Jun 17, 2009

"فرمانده نیروهای لباس شخصی مقام رهبری هستند؟؟؟؟؟؟؟
فرزندش مجتبی خامنه ای هم رابط بین این آقایان است؟
خواهشمند است دیگه نگوئید لباس شخصی....بگوئید گارد جاویدان ؟؟؟یا فدائیان رهبر؟
-- ایرانی ، Jun 17, 2009"

یا بگویید: "چشم و گوش شاه" که همان ساواک، ساواما یا هر چیز دیگر که نامش را بگذاریم.

-- ایران پژوه ، Jun 17, 2009

mardom meetawaned eein hokumat zalim mullaha az baan be berand ta iran azad shwad!

-- MEHDI ، Jun 17, 2009

نظر بدهید

(نظر شما پس از تایید دبیر وب‌سایت منتشر می‌شود.)
-لطفا به زبان فارسی کامنت بگذارید.
برای نوشتن به زبان فارسی می توانید از ادیتور زمانه استفاده کنید.
-کامنتهایی که حاوی اتهام، توهین و یا حمله شخصی باشد هرز محسوب می شود و منتشر نخواهد شد.


(نشانی ایمیل‌تان نزد ما مانده، منتشر نمی‌شود)