تاریخ انتشار: ۲۶ خرداد ۱۳۸۸ • چاپ کنید    

هلند ایران را تحریم می‌کند

وزیر خارجه هلند امروز از تحریم دولت ایران خبر داد.

در گفت‌وگویی که سخنگوی وزارت خارجه هلند با رادیو زمانه داشت درباره ابعاد این تحریم گفت که این تنها به مسئله هسته‌ای ایران مربوط نیست بلکه موضوعات دیگری از جمله موضوع حقوق بشر نیز مطرح است. او اضافه کرد که در حالی که جامعه جهانی دستش را به سوی ایران دراز کرده، ایران هم باید به موازین بین‌المللی پایبند باشد.

«موضوع حقوق بشر هم در رابطه ب این تحریم مطرح است»

سخنگوی وزارت خارجه هلند در پاسخ به این پرسش که آیا نوع این تحریم‌ها مشخص شده‌اند، گفت که دولت این کشور هنوز وارد نوع تحریم‌ها نشده‌است. او تاکید کرد که اگرچه اظهارات وزیر خارجه از طرف دولت هلند است، ولی امروز وزرای خارجه ۲۷ کشور عضو اتحادیه اروپا در لوکزامبورگ جمع شدند تا درباره سیاست خارجی اروپا گفتگو کنند و نگرانی اتحادیه اروپا نیز از طریق این اجلاس دوره‌ای به ایران اطلاع داده شده‌است.

سخنگوی وزارت خارجه هلند در مورد احضار امروز نماینده سیاسی ایران در هلند به وزارت خارجه این کشور گفت که دولت هلند نگرانی عمیق خود را نسبت به حوادث خشونت‌بار اخیر ایران و نیز وضعیت مربوط به نتایج انتخابات ریاست جمهوری در جمهوری اسلامی ایران را به این نماینده سیاسی ابلاغ کرده‌است.

Share/Save/Bookmark

نظرهای خوانندگان

هموطن،
احمق ترين مردم كسى است كه از تاريخ درس نگيرد و تاريخ را تكرار كند به اميد گرفتن نتيجه ای جز آنچه گذشتگان گرفته اند.
مردم ما بايد خيلى بى شعور باشند كه دراین موقعیت هدفشان فقط برگرداندن رای موسوى يا هر كس ديگرى از اين نظام باشد.
الان ديگر با راى دادن نميتوان از شر ديکتاتورى و فاشيسم خلاص شد، الان بايد خون داد براي آزادى و دموكراسى.
آيا شما آمادگى داريد ؟ آيا موسوى يا کروبى يا هر كس ديگرى كه ادعا دارد حقش تضيیع شده و رايش مخدوش گرديده (كه حتمن هم همينطور است) حاضر است در راه آزادى و دموكراسى و نجات از دست فاشيسم مذهبى و دينى خون دهند ؟
هميشه جريان هاي صادقانه و برگرفته از دل مردم با هدايت هاي غلط ونفوذی به بيراهه رفته و بجاي منتهى شدن به دريا، به باتلاق منتهى شده است.
نگويید كه بايد به تدريج و به صورت نرم انقلاب كرد كه شما هم به احمق هاي تاريخ خواهيد پيوست.
انتخابات، موسوى و کروبى جرقه خوبى بودند تا اين رود خروشان ايجاد شود، ولى مطمئن باشيد كه اینان رهبران خوبى نيستند و نخواهند بود چرا كه خود برآمده و پايبند به اين نظام ديکتاتورى و فاشيستى هستند.
ديکتاتورى و فاشيسم مذهبى هرگز اجازه حركت نرم را نخواهد داد، بلکه فرصت فکر کردن و تدارک بیشتر برای سرکوب به دست دیکتاتورِ خواهد داد. الان كه رود خروشان در جريان است بايد سدها را شكست، نه دلخوش به جويبارى كوچك در آینده ای نامعلوم.
الان بیشتر از هر چیز نياز به رهبر و هدايت كننده ای دانا، شجاع، دلسوز، وطن و مردم پرست، آگاه به اصول دموكراسى و پايبند به راى و نظر مردم، داريم.
رهبر نه به اين معنى كه ديکتاتور ابدى و خودكامه ديگر، بلكه فقط به عنوان مدير و هدايتگراین جريان كه با انتخاب مردم باشد و فقط و فقط با ارده و راي همين مردم و در هر زمان قابل ازل يا انتخاب باشد.
آیا شما توان مديريت و رهبري اين جريان را داريد؟ آيا كسى با خصوصيات ذكر شده كه قابل اطمينان نيز باشد را ميشناسيد؟ بيایيد براي یک بار فقط یک بار هم كه شده جدى باشيم و اين حركت را کوچك و حقير نپنداريم و آغازگر راهى نو و نوين باشيم.
بیاييد بدون بازگشت به گذشته براي شروعی جديد، از همينجا قدم برداريم نه اينكه براي رهایى از حال (احمدي نژاد) به 20 سال قبل (موسوى) برگرديم.
بیاييد نگذاریم این رود خروشان متوقف و یا به بیراهه رود.

پاینده باد ایران و مردم ایران
جارِی و خروشان بادحرکت و پویش ملت ایران
درود بر آزادی
مرگ بر دیکتاتوری و فاشیسم
مرگ بر فاشیسم مذهبی

-- Iran ، Jun 16, 2009

oh oh , bad shod ke
Marijuana o mavad mokhader gheymaesh raft bala
bichare masraf konandegan az in kambod ehtemali sharian haye zendegy
, az ghole man be holoandi ha befarmaeid zeresh ghatogh ba dampaei ghel ghele konand shafa miaband

-- abod ، Jun 16, 2009

اي كاش كشورهاي اروپايي دولت متقلب و غير
قانوني را به رسميت نشناسند و از مردم و آقاي
موسوي صريحا دفاع كنند.حداقل مي توانند از
به رسميت شناختن احمدي نژاد به عنوان رئيس
جمهور ايران خودداري كنند.

-- مهران ، Jun 17, 2009

من از ایرانیهای ساکن هلند خواهش میکنم بیشتر برنامه های تحصن و اعتراض را برنامه ریزی کنند. بابا هر روز تعداد بیشتری از جوانها و مردم ما را به خاک و خون میکشند. حق نفس کشیدن و ازادی در یک محیط ا من حق مسلم هر انسانی ست. مردم ما هم چیزی جز این نمیخواهند. مرگ وذلت بر دولت دیکتاتوری اخوندی. به امید ازادی ایران عزیز.

-- jamileh ، Jun 17, 2009

باید صدای مردم ایران را به جهانیان رساند. ایرانیان مقیم خارج کشور با همکاری و انتشار اخبار در روزنامه ها نظر جهان را به سوی ایران جلب کنند.
همه یاری کنید.

-- آزاد ، Jun 17, 2009

باید صدای مردم ایران را به جهانیان رساند. ایرانیان مقیم خارج کشور با همکاری و انتشار اخبار در روزنامه ها نظر جهان را به سوی ایران جلب کنند.
همه یاری کنید.

-- آزاد ، Jun 17, 2009

من هر روز از بسته شدن اینترنت نگرانم ، اگر خبرنگاران خارجی بروند و تمام پهنای باند ایران بسته شود چه میشود ... صدامهای ایران به هیچکس رحم نخواهند کرد!

-- بدون نام ، Jun 17, 2009

نظر بدهید

(نظر شما پس از تایید دبیر وب‌سایت منتشر می‌شود.)
-لطفا به زبان فارسی کامنت بگذارید.
برای نوشتن به زبان فارسی می توانید از ادیتور زمانه استفاده کنید.
-کامنتهایی که حاوی اتهام، توهین و یا حمله شخصی باشد هرز محسوب می شود و منتشر نخواهد شد.


(نشانی ایمیل‌تان نزد ما مانده، منتشر نمی‌شود)