تاریخ انتشار: ۲۶ خرداد ۱۳۸۸ • چاپ کنید    

امکان بازشماری بخشی از آرا

شورای نگهبان امروز سه شنبه اعلام کرد که امکان شمارش دوباره بخشی از آرای مورد اعتراض وجود دارد.

عباس علی کدخدایی، سخنگوی شورای نگهبان گفته‌است که شورای نگهبان در صورتی دستور بازشماری آرا را صادر خواهد کرد که در مورد وقوع تخلف در انتخابات به نتیجه برسد.

به گفته وی فقط صندوق‌های «حوزه‌های مورد اختلاف» بازشماری خواهد شد.

سخنگوی شورای نگهبان در پاسخ به سوالی در مورد امکان ابطال آراء، گفت که چنین احتمالی دور از ذهن نیست. وی در عین حال تاکید کرد که باید صحت «ادعاها» بررسی شود.

یک مقام ستاد انتخاباتی موسوی به خبرنگار سی.ان.ان گفته‌است که موسوی فقط خواستار برگزاری دوباره انتخابات است.

میرحسین موسوی دیروز در راهپیمایی میلیونی معترضان به نتایج انتخابات، گفت که آماده پرداخت هر بهایی در اعتراض به نتایج انتخابات است.

به گفته سخنگوی شورای نگهبان فقط صندوق‌های «حوزه‌های مورد اختلاف» بازشماری خواهد شد

سخنگوی شورای نگهبان پس از دیدار با سه نامزد معترض به نتایج انتخابات، به خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) گفته‌است که از این نامزدها خواسته مکان‌هایی که خواستار شمارش دوباره رای آنها هستند را روشن کنند.

شورای نگهبان روز گذشته از نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری خواست که «شکایت مستند» خود از روند برگزاری انتخابات را به این شورا ارائه کنند.

این درخواست چند ساعت پس از آنکه آیت‌الله علی خامنه‌ای رهبر جمهوری اسلامی در دیدار با میرحسین موسوی گفت که به شورای نگهبان دستور داده‌ است تا به شکایت وی به «دقت» رسیدگی کند، مطرح شد.

مهدی کروبی، میرحسین موسوی و محسن رضایی سه نامزد انتخابات هستند که به نتایج این انتخابات اعتراض کرده و خواستار «ابطال» آن شده‌اند.

نتایج دهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری ایران که در آن محمود احمدی‌نژاد «برنده» اعلام شده، از سوی نامزدهای دیگر و بسیاری از رای‌دهندگان رد شده‌است.

از روز شنبه تاکنون، شهرهای ایران شاهد برپایی راهپمایی‌های اعتراض‌آمیزی است که با خشونت شدید پلیس همراه بوده‌است.
شورای نگهبان تنها مرجع نظارت و تائید صحت انتخابات در جمهوری اسلامی است.

Share/Save/Bookmark

در همین رابطه
درخواست شورای نگهبان از نامزد‌ها

نظرهای خوانندگان

بازشماری آرای خیلی مسخره است و معلوم نیست که تا بحال چه بلایی به سر اوراق آورده اند و به چه صورتی دستکاری شده است. آقای موسوی بداند که دیگر مسئله برای ایشان فرق می کند ایشان اگر به خواست استکبار و دیکتاتور تن در دهد مسئولیت خون هایی را که ریخته شده را به عهده می گیرد. باید یک انتخابات سالم با دیده بانی جوامع بین المللی مثل پارلمان اروپا یا سازمان ملل تشکیل شود که اگر غیر از این باشد دوباره همین آش است و همین کاسه. ما نباید یک قدم از خواسته های خود به عقب برویم. هرگز هرگز هرگز

-- داریوش ، Jun 16, 2009

نظر بدهید

(نظر شما پس از تایید دبیر وب‌سایت منتشر می‌شود.)
-لطفا به زبان فارسی کامنت بگذارید.
برای نوشتن به زبان فارسی می توانید از ادیتور زمانه استفاده کنید.
-کامنتهایی که حاوی اتهام، توهین و یا حمله شخصی باشد هرز محسوب می شود و منتشر نخواهد شد.


(نشانی ایمیل‌تان نزد ما مانده، منتشر نمی‌شود)