تاریخ انتشار: ۲۵ خرداد ۱۳۸۸ • چاپ کنید    

تیراندازی در راهپیمایی اعتراضی تهران

پایان راهپیمایی هواداران میرحسین موسوی در اعتراض به نتایج انتخابات ریاست جمهوری در تهران با تیراندازی و ناآرامی همراه شد.

شاهدان عینی می‌گویند که ساعتی پیش در ضلع شمال غربی میدان آزادی، از سوی یکی از پایگاه‌های بسیج به سوی مردم تیراندازی کردند که منجر به کشته شدن یک تن شده است.

گزارش‌ها همچنین از مجروح شدن چندتن دیگر بر اثر تیراندازی حکایت دارد.
شبکه پرس تی‌وی هم شنیده شدن مداوم تیراندازی در میدان آزادی را تائید کرده است.


عکس ها از AP

گزارش‌ها از تهران حاکی از این است که در ابتدای این راهپیمایی جمعیت انبوهی در میدان انقلاب گرد هم آمدند تا اعتراض خود را نسبت به نتایج انتخابات ریاست جمهوری اعلام کنند.

خبرگزاری فرانسه از قول نیروهای پلیس مستقر در محل برگزاری از تعداد یک‌ونیم تا دو میلیون تظاهرکننده گزارش می‌دهد.

در این گرد‌همایی که با راهپیمایی به سمت میدان آزادی تهران همراه بود، میرحسین موسوی، مهدی کروبی و محمد خاتمی رئیس جمهوری پیشین ایران حضور داشتند.

آن‌ها اعلام کرده‌ بودند که به منظور «حفظ آرامش معترضان» در این راهپیمایی شرکت کردند.


شرکت این افراد در راهپیمایی مذکور پس از آنکه وزارت کشور مجوزی برای راهپیمایی هواداران آقای موسوی نداد، صورت گرفت.

شاهدان عینی حاضر در این راهپیمایی می‌گویند که معترضان که تعداد آنها به صدها هزار تن می‌رسید در سکوت و در حالی که دست‌هایشان را به علامت پیروزی بالا برده‌ بودند، در خیابان‌های منتهی به میدان انقلاب و خیابان آزادی حرکت کردند و پس از تجمع در میدان آزادی با الصاق عکس میرحسین موسوی به یکی از پرچم‌های ایران که در این میدان افراشته شده بود، دوباره آن پرچم را بالا کشیدند.


بر اساس گزارش‌ها، هر لحظه به تعداد این جمعیت اضافه می‌شد.تا قبل از شنیدن تیراندازی، در طول راهپیمایی هیچ گونه درگیری و ناآرامی رخ نداده بود.

جمعیت معترض که امروز بدون سردادن شعار در خیابان‌ها حاضر شده بودند، قرار گذاشتند فردا ساعت پنج بعدازظهر در میدان ولیعصر جمع شده و به سمت صداوسیما حرکت کنند.


بسیاری از شخصیت‌های سیاسی و فعالان مدنی و نیز روزنامه‌نگاران در این تجمع شرکت داشتند.

این راهپیمایی در حالی آغاز شد که رسانه‌های ایران از دستور آیت‌الله علی خامنه‌ای به شورای نگهبان مبنی بر رسیدگی دقیق به شکایت نامزد‌ها از روند انتخابات خبر می‌دهند.

شورای نگهبان نیز با صدور اطلاعیه‌ای از نامز‌دها خواسته که «شکایت مستند» خود را هرچه سریع‌تر به این شورا ارائه دهند.

برخورد پلیس مالزی با تجمع کنندگان ایرانی
پلیس مالزی نیز با تجمع کنندگان ایرانی در کولالامپور برخورد کرد. به گزارش زمانه، پلیس با شلیک گاز اشک‌آور، تظاهرکنندگان را متفرق کرد.

حدود هزار نفر از ایرانیان امروز با تجمع در دفتر سازمان ملل مستقر در کولالامپور اعتراض خود را به اعلام نتایج انتخابات را اعلام کردند.

به گزارش شاهدان عینی، پلیس با بستن راه‌های منتهی به سفارت ایران، مانع حضور تجمع کنندگان ذر برابر سفارت ایران شد.

این سومین روزی است که ایرانیان مقیم مالزی با حضور در برابر سفارت ایران و دفتر سازمان ملل اعتراض خود را به نتایج انتخابات ریاست جمهوری اعلام می‌کنند.

Share/Save/Bookmark

در همین رابطه:
موسوی و کروبی در راهپیمایی شرکت کردند

نظرهای خوانندگان

۵۰۰,۰۰۰ نفر آدم علیرغم عدم صدور مجوز برای راهپیمایی
با حضور میرحسین موسوی, مهدی کروبی , سیدمحمد خاتمی و زهرا رهنورد

-- راگو ، Jun 15, 2009

shoma dige ky hastin ?

-- houshang ، Jun 15, 2009

سیستم دیکتاتوری ایران بداند،چنین نمانده،چنین نیز نخواهد ماند.تاریخ مصرف دیکتاتوری اسلامی ایران به پایان رسیده.و ما همه با هم ،یکصدا می گوییم:
یا مرگ یا آزادی.
مرگ با فخر وشرافت، به ز عمر جاودانی.
زنده باد آزادی

-- bahar ، Jun 15, 2009

چه خوب است که این ملت بیچاره بزرگانی چون موسوی و خاتمی و ... را در کنار خود دارد.
پاینده باد این حضور و پشتیبانی.

-- یک سیز ، Jun 15, 2009

مژده
کارشناسان شرکت ايرانسل راهي براي ارسال sms پيدا کردند:
در تنظيمات گوشي شماره مرکز را 00989350001480 قرار داده
و شماره خط مخاطب را به اين صورت بنويسيد :
009809351111111
يعني 0098 را به قبل شماره مخاطب اضافه کنيد

-- بدون نام ، Jun 15, 2009

hashemi moosavi digar asar nadarad
dorood bar ahmadi nejad

-- بدون نام ، Jun 15, 2009

دانشگاه فردوسی مشهد درخون فرو رفته است .مردم مشهد کمک کنید. درب دانشگاه فردوسی مکان باتون های برقی ماموران شده است. کمک کمک کمک

-- دانشگاه فردوسی ، Jun 15, 2009

خوشحالم !
اگر موسوی کوتاه میومد
حس میکردم گول خوردم!!

-- parsapour ، Jun 15, 2009

خیلی جالب است. بعد از سی سال تحقیر، کشتار، سنگسار و انواع تبعیض و بخصوص در چهار سال گذشته؛ با آنهمه وعده اجرا نشدنی مردم بجان رسیده را بپای صندوق رای کشاندند و در عین حالی که میدانستند تقلب می شود شعار دادند پایش میایستیم!
در سه روز گذشته کشتار ددمنشانه را شاهد بودیم و امروز از مردم خواستند کتک بخورند و کشته شوند و آرامش خود را حفظ کنندو تازه چنین حقه ای را "مبارزه مدنی" می نامند.
محال است کاندیدی که وابستگی اصلی اش به قدرت ضد مدنی وسرکوبگر فقیه است، منافع مردم را به آن ترجیح دهد. اگر هر گونه توهمی وجود داشت هم با جنایات امروز باید برطرف شود. امروز دیدیم که هر دو کاندید چگونه مردم را تنها رها می کنند.
آیا هنوز وقت اش نرسیده که بجای دنباله روی از سیاستمداران ریشه گرفته از این رژیم ددمنش، خود را برای رژیمی مدنی و سکولار سازماندهی کنیم؟
هیچ انسانی نمیتواند در مقابل این ددمنشی منقلب نشود. تمام سی سال گذشته جواب درخواستهایمان را با زندان و شکنحه و کشتار دادند. تنها وابستگان غارتگر همین رژیم زندگی می کنند و با غارت دائمی مردم فربه می شوند. این رژیم مال ما نیست و برای ما فقط حق مردن قائل است. مرگ یکبار و شیون یکبار. هیچ چاره ای نیست باید برانداخته شود.

-- بدون نام ، Jun 15, 2009

اجتماعی بطول کیلومترها قاعدتا میلیونی است . من خود در آن حضور داشتم و جمعیتی به عرض خیابان انقلاب از دروازه دولت تا آزادی را دیدم. خبر تیر اندازی صحت دارد ولی کل راهپیمایی کاملا مدنی و با سکوت طول مسیر انجام شد.

-- شهریار ، Jun 15, 2009

چه کسی پاسخ گوی این شخص مقتول و خانواده اش است؟ دادگاه دولت جمهوری اسلامی برای نوجوانهایی که زیر سن قانونی مرکب قتل شده بودند(چه عمدی و حتی سهوی) حکم اعدام صادر کرد، و حتی این اعدام ها بعضاً در ملا عام بودند...اما حالا چه؟ چه کسی حکم اعدام این بسیجی را اعلام خواهد کرد که در تظاهراتی که به هیچ وجه خشونت آمیز نبود به راحتی آتش گشود؟....وای از اینان...وای از زخم قلب های شکسته...

-- سحر ، Jun 15, 2009

از خون جوانان وطن لاله دميده

-- مهدي ، Jun 15, 2009

آقا به خدا اول بسيجي ها شروع كردند. اول شروع كردن به تيراندازي هوايي مردم رو تحريك ميكردند بعد يكي دو نفر رو با تير به پاشون زدند 5 ~ 6 نفر رو با تير زدند. يك نفر رو هم با تير به سرش زدن. من خودم شاهد بودم مدارك شناسايي دوتا از اون بسيجي ها رو هم كه مردم گرفتنشون دارم.

-- يك معترض ، Jun 15, 2009

از خون جوانان وطن لاله دمیده
مرگ بر استبداد سیاه

-- بدون نام ، Jun 15, 2009

کسی که خربزه می خوره باید پای لرزش هم
بشینه. موسوی و کروبی مسئول مرگ این فرد بیگناه هستند و باید در دادگاه که مطمئنم بزودی باید در ان حاضر شوند و علت تهمت زدن به مردم ایران که آزادانه احمدی نژاد را با 2 بر
1 به موسوی ترجیع دادند را شرح دهند . من
نمی دانم کروبی با نتیجه رقت بار کمتر از یک درصد از جان مردم ایران چه می خواهد. ایشان با 72 سال سن و بیسوادی در امر
سیاست و اقتصاد و با هدیه کردن ایران به
آمریکا واقعا" باید خیلی پر رو باشد که چیزی هم طلبکار شده است.

-- بدون نام ، Jun 15, 2009

روزنامه ی کیهان سه ملیون تظاهر کننده را که حتا خون از دماغ کسی در نیاوردند و حتا موتورسوار چماقدار را که خواست کسی را زیر بگیرد و زمین خورد و زخمی هم شد را با الکل و مرکورکرم زخمهایش را ضدعفونی کردند و گفتند « بابا خدا شفات بده، می خواستی تو جبهه با سربازای صدام اینطور برخورد کنی نه با ما، حالا پا شو برو کسی باهات کاری نداره» ولی آن بسیجی خودش ترسیده بود، و گفت ولم نکنید... و البته این دو سه چهار ملیون آشوبگر یک نفر کشته داد و دهها زخمی. اینها همه از ریش پاک خدایی و الهی و معجزه گر رهبری فرزانه بیرون می آید. و وای بحال پاسدارانی که هنوز هم نان مردم را می خورند و فرمان رهبر را می برند. پاسداران و بسیجیان و ارتش برای مرزهای ایران باید کار کنند و نه برای آدم کوته فکر کوتاه نظر و خشونت طلبی چون خامنه ای که رهبری ست خود خوانده. جالب است که او شورای نگهبان را تعیین می کند شوری که باید او را تایید کند. و من امیدوارم از فردا اعتصابات تا جلع ید از احمدی نژاد ادامه اشته باشد.

-- بدون نام ، Jun 15, 2009

احمدی نژاد در جواب کریستین امانپور و اعتراض مخالفان ( موسوی ) گفت بالاخره وقتی بعضی ها از بازی فو تبال بر می گردندو استادیوم ، و شکست خورده اند ناراحت هستند و از چراغ قرمز رد می شوند

اولا به احمدی نژاد باید گفت ، اقا شما فوتبال را با دست بازی می کنی و گلر را هم با دست خفه کردی خوب تیم حریف می بازه ولی حضور مردم معترض به تقلب بی سابقه که تو هین به حضور و شعور آنها بود ، مثل زدن گل در دقیقه 90 به تیم خودی توسط احمدی نژاد بود
حالا خامنه ای و احمدی باید بسیج و شورای نگهبان را هم درون دوازه بزارند تا گل بیشتری از مردم نخورند

سعید کانادا

-- سعید سلطانپور ، Jun 16, 2009

عكس كشته شدگان را بزاريد تو سايتتون تا مردم ببینند این جنایتکاران بسیجی با مردم چه می کنند

-- بدون نام ، Jun 16, 2009

ننگ بر دیکتاتور
تفکر بسیجی اصلاح باید گردد
ارای حق ملت عودت باید گردد
این انتخابات باطل باید گردد
خامنه ای تسلیت تسلیت

-- فریاد ، Jun 16, 2009

هفت نفر رو بسیجی ها کشتند

-- بدون نام ، Jun 16, 2009

باز هم کشتار ها و خرابکاریه بسیج و یگان ویژه را به گردن خرابکارهای تخیلی انداختند. به فرض اگر چیزی هم آتش گرفت بعد کشته شدن و تیراندازی گارد به مردم انجام گرفت که نباید انتظار داشت مردم بروند و گارد را ماچ کنند.

-- بدون نام ، Jun 16, 2009

پس از شکست نیروی انتظامی وبعد از تبلیغات گسترده امروز قراراست امشب قراراست در تهرانسپاه نیرو پیاده کند

-- بدون نام ، Jun 16, 2009

نظر بدهید

(نظر شما پس از تایید دبیر وب‌سایت منتشر می‌شود.)
-لطفا به زبان فارسی کامنت بگذارید.
برای نوشتن به زبان فارسی می توانید از ادیتور زمانه استفاده کنید.
-کامنتهایی که حاوی اتهام، توهین و یا حمله شخصی باشد هرز محسوب می شود و منتشر نخواهد شد.


(نشانی ایمیل‌تان نزد ما مانده، منتشر نمی‌شود)