تاریخ انتشار: ۲۴ خرداد ۱۳۸۸ • چاپ کنید    
همراه با ارائه مصادیق «تخلف»

موسوی: انتخابات ٢٢ خرداد باطل شود

میرحسین موسوی از شورای نگهبان خواست با توجه به «تخلفات صریح»، انتخابات ٢٢ خرداد ماه را ابطال کند.

وی در نامه‌ای به شورای نگهبان نوشته است که «پیرو ده‌ها مکاتبه ستاد انتخاباتی اینجانب با آن شورا دایر بر تخلفات صریح انتخاباتی عوامل اجرایی وزارت کشور و نیز یکی از نامزدها که قطعاً در نتیجه انتخابات ٢٢ خرداد ماه مؤثر بوده، عدم صحت انتخابات محرز است.»

نخست وزیر سابق ایران افزوده است که خوراک اصلی تبلیغات انتخاباتی آقای احمدی‌نژاد، طرح «اتهامات بزرگ» علیه افرادی همچون هاشمی رفسنجانی و ناطق نوری بود که از «مصادیق روشن عمل مجرمانه» است.

موسوی تصریح کرده است که بیان مطالب «خلاف امنیت ملی» در مناظره‌ها که نتیجه آن زیر سؤال بردن بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران بود و «افشای بعضی از موضوعات محرمانه و سری با تلفیق موارد نادرست، که در هیچ مرجع قضایی مورد رسیدگی قرار نگرفته»، عملی مجرمانه محسوب می‌شود.

«کارشکنی‌های عدیده مسئولانه وزارت کشور و بسیاری از فرمانداری‌ها در فراهم آوردن امکان حضور نمایندگان کروبی و موسوی در محل شعب اخذ رأی، اعلام نتایج در حجم انبوه و تعلل شدید در جریان توزیع تعرفه‌ها»، از دیگر مواردی است که به نظر موسوی، شائبه وقوع اقدامات «غیرقانونی گسترده» و وجود تعداد بی‌شمار «آرای تقلبی» در صندوق‌ها را تقویت می‌کند.

این نامزد انتخابات ریاست جمهوری «پیش‌بینی وقوع اقدامات ضد امنیتی و مسلم دانستن ضمنی موفقیت خود و متهم کردن رقبا به توطئه چینی» از سوی احمدی‌نژاد در وقت تبلیغات اضافی صدا و سیما را حاکی از «برنامه‌ریزی‌های پشت پرده برای دستکاری» نتایج انتخابات اعلام کرد.

موسوی: خوراک اصلی تبلیغات انتخاباتی آقای احمدی‌نژاد، طرح «اتهامات بزرگ» علیه افرادی همچون هاشمی و ناطق بود که از «مصادیق روشن عمل مجرمانه» است

به نوشته آقای موسوی، «نقص ماده ٤٠ قانون جرائم نیروهای مسلح و مداخله نظامیان و بسیج در انتخابات و شرکت در میتینگ‌های تبلیغاتی آقای احمدی‌نژاد و استفاده گسترده از امکانات دولتی» نمونه‌های دیگری از تخلفات از فصول مختلف قانون مذکور بوده است.

وی در پایان این نامه تصریح کرده است که «نظر به موارد فوق انتظار دارم درخواست اینجانب در مورد ابطال انتخابات ٢٢ خرداد ماه مورد رسیدگی و اقدام قرار گیرد.»

محمود احمدی‌نژاد روز گذشته به عنوان «برنده» دهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری ایران معرفی شده است.

مهدی کروبی و میرحسین موسوی معتقدند که وی بر اثر «تقلب‌های گسترده» توانسته به رای بالایی دست پیدا کند.

آقای احمدی‌نژاد با رد اظهارات رقبای خود از آنها خواسته که نتیجه انتخابات را بپذیرند.

نامه محسن رضایی به شورای نگهبان
محسن رضایی نیز با توجه به اظهارات امروز یکشنبه احمدی‌نژاد در میدان ولیعصر تهران مبنی بر این‌که «تا این ساعت شکایتی به شورای نگهبان نشده است»، نامه سرگشاده‌ای به دبیر شورای نگهبان نوشت.

دفتر آقای رضایی «بی‌اطلاعی رئیس جمهوری از این مسئله و اعلام قاطعانه نرسیدن هیچ گونه شکایتی به شورای نگهبان» را دلیل نسبت «خلاف‌گویی» از سوی برخی به وی دانست.

در این نامه خطاب به احمد جنتی آمده است: «برآوردهای اینجانب و کارشناسان نشان می‌دهد که در بدبینانه‌ترین حالت، بین سه و نیم تا هفت میلیون رای داشته‌ام.»

وی با پیوست «تخلفات» گزارش شده از سوی ستادهای خود در روز انتخابات به این نامه، «برای رفع شبهه و احقاق حق هواداران» خواستار رسیدگی به این مسئله شده است.

Share/Save/Bookmark

نظرهای خوانندگان

من آمار گرفته شده از سایت وزارت کشور را دارم چک میکنم اولین اختلاف فاحش را پیدا کردم 100000 "صد هزار" اختلاف آرای بندر عباس در آرای کل و آرای صحیح لطفا خبر رو پخش کنید

-- شاهد/کاراکاس ، Jun 15, 2009

پذیرفتن برد انتخاباتی میر حسین موسوی در حال حاضر یعنی سقوط دولت احمدی نژاد و در ادامه محاکمه کودتاچیان. ولیکن خواست برگزاری انتخابات مجدد یعنی برقراری این دولت برای تضمین واجرای مجدد انتخابات با همان شورای نگهبان!
در ضمن اگر موسوی در دور اول انتخابات را برده باشد آیا آسانتر و عاقلانه تر نیست که بخواهید آرا مجددن شمارش شود؟

-- راگو ، Jun 15, 2009

دوشنبه ساعت 4 بعد از ظهر همگی میدان انقلاب برای اطلاعات بیشتر به mokhataban@kalemeh.ir ایمیل بزنید از همینجا می توانید آخرین اخبار را دریافت کنید

-- حسام ، Jun 15, 2009

حتما باید انتخابات باطل بشه مطمپن باشید اگر بخواهند بازشماری کنند صد درصد آرای تقلبی خواهند داد.

-- بدون نام ، Jun 15, 2009

تصویری برای شرم دولت مردم فریب
http://i43.tinypic.com/15d18rd.jpg

-- v ، Jun 15, 2009

با سلام یکی از بستگان نزدیک ما که در انتخابات اخیر با سمت بازرس فرماندار فعالیت میکرده و از نظر شخصیتی انسان بسیار صالح و سالمی است وبقول خودش ایمانش رابرای به قدرت رسیدن دیگران درمعرض فروش نمیگذاردضمن تایید ضمنی موضوع تقلب در نتیجه انتخابات،در یک جمع خانوادگی تصریح کردکه خودش شخصا شاهد بوده که دربیش از چهل شعبه اخذ رای ثابت دریکی از شهرستانهای استان تهران که وی بعنوان بازرس حضور داشته درهنگام شمارش وپس از آن اختلاف رای موسوی واحمدی نژاد به تناسب تقریبی یک به صد بوده است.

-- مهبد ، Jun 15, 2009

در خبرها خواندم که آقای زیبا کلام اعلام کرده اند که تنها دغدغه آقای هاشمی رفسنجانی حفظ نظام است.مخاهم بگویم :آقای رفسنجانی 30 سال برای حفظ نظام کوشیدهاید.آیا فکر نمکنید وقتش رسیده کمی هم به فکر این مردمی باشید با این نظام ساخته اند.البته این طبیعی است که شما به فکر نظام باشید تا مردم.چراکه منفعت نظام منفعت شماست ولی آرزو میکنیم گذر زمان بر شما تاثیر گذار بوده باشد.بلکه ظمی را که این نظام در حق مردم روا داشته است تقلیل دهد.

-- bahar ، Jun 15, 2009

نظر بدهید

(نظر شما پس از تایید دبیر وب‌سایت منتشر می‌شود.)
-لطفا به زبان فارسی کامنت بگذارید.
برای نوشتن به زبان فارسی می توانید از ادیتور زمانه استفاده کنید.
-کامنتهایی که حاوی اتهام، توهین و یا حمله شخصی باشد هرز محسوب می شود و منتشر نخواهد شد.


(نشانی ایمیل‌تان نزد ما مانده، منتشر نمی‌شود)