تاریخ انتشار: ۱۸ خرداد ۱۳۸۸ • چاپ کنید    

رضایی: دولت نهم عدد‌سازی می‌کند

محسن رضایی در مناظره با محمود احمدی‌نژاد، وی را متهم به «عددسازی» کرد و گفت در صورت پیروزی در انتخابات ریاست جمهوری، به این رویه پایان می‌دهد.

مناظره میان احمدی‌نژاد و رضایی، ششمین و آخرین مناظره انتخاباتی بود که با صحبت‌های احمدی‌نژاد در دفاع از خود آغاز شد.

آقای احمدی‌نژاد با محفوظ دانستن حق خود در پاسخ به اظهارات شب گذشته دو نامزد ریاست جمهوری در جلسه‌ای جداگانه، گفت که «دروغگو خائن است و خائن، ترسو. آیا کسی تا امروز از این دولت ترس دیده است؟»


رئیس جمهوری فعلی ایران در ادامه از فدرالیسم اقتصادی که از برنامه‌های اقتصادی رضایی است، پرسید و خواستار توضیح بیشتر وی در این خصوص شد.

رضایی نیز با اشاره به این که در مناظره‌ها باید درباره برنامه‌های نامزدها صحبت شود، گفت که اگر در مناظره، میدان بازی عوض شود، نشان دهنده این است که «نمی‌خواهیم حقایق برای مردم» روشن شود.

وی وضعیت اقتصادی ایران را «نامناسب» توصیف کرد و افزود که اقتصاد کشور دچار «رکود و تورم» شده است.

آقای رضایی بر اساس آمار بانک مرکزی، تورم را ۲۵ درصد و بیکاری را ۱۲ و نیم درصد اعلام کرد و اظهار داشت که بازار پول و سرمایه نیز در کشور دچار مشکل هستند.
وی افزود که «بازار پول قفل شده است و بازار بورس کشش جذب سرمایه‌های مردمی» را ندارد.


این نامزد انتخابات ریاست جمهوری گفت که «متوسط رشد سرمایه‌گذاری و ذخیره ارزی» کاهش داشته است و اگر همین وضعیت ادامه پیدا کند، «آینده خوبی هم در پیش رو نداریم.»

وی از احمدی‌نژاد پرسید که در صورت پیروزی در انتخابات ریاست جمهوری، آیا به همین شیوه می‌خواهد ادامه دهد و یا ابتکار خاصی برای رفع این مشکلات در نظر دارد؟

رضایی در توضیح سیستم فدرالیسم اقتصادی خود نیز گفت که کشور را به ۹ منطقه اقتصادی تقسیم می‌کند که به لحاظ اقتصادی جدا اما از جنبه امنیتی و سیاسی دارای مدیریت واحد باشد.

احمدی‌نژاد گفت که «مهم، ثبات در برنامه‌هاست و چون در انتخاب معصوم نیست، هر کس که نتوانسته با برنامه‌های دولت هماهنگ شود را از کار برکنار کرده است»

احمدی‌نژاد نیز این طرح رضایی را قابل اجرا ندانست و گفت که در عمل، در وظایف نهاد‌های سیاسی و اقتصادی تداخل پیش می‌آید.

وی در عین حال از برنامه‌های خود دفاع کرد و همه انتقادهای رضایی را رد کرد.

این نامزد انتخابات ریاست جمهوری گفت که تورم و بیکاری با هم همراه نیستند، بلکه بیکاری کاهش یافته است.

وی اظهار داشت که تورم نقطه‌ای نیز در کشور کاهش یافته است.

اما رضایی اظهارات وی را رد کرد و گفت که تورم نقطه‌ای مورد نظر ما نیست و تورمی که بر روی قدرت خرید مردم تاثیر گذاشته، منظور است.

وی افزود که آمار باید دقیق‌تر بیان شود، من نمی‌خواهم لفظ «دروغ» را به کار ببرم، اما «نمی‌شود در آمار دادن، مبانی متغیری داشت.»


دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت که دولت نهم در چند ماه اخیر دستمزدها را افزایش داده‌ است که تا حدی قدرت خرید مردم افزایش یافته است، اما «قدرت خرید مردم در این چهار سال در مجموع کاهش یافته است.»

وی سپس شاخصی با عنوان «شاخص فلاکت» را که جمع رکود و تورم است، اشاره کرد که بر اساس آمار بانک مرکزی در ایران افزایش یافته است.

رضایی در انتقاد دیگری به احمدی‌نژاد گفت که «یکی از اشکالات مدیریتی که به شما وارد است، مسئله بی‌ثباتی است و شما ۱۵ عضو کابینه‌تان که هشت نفر از آنها وزیر بوده‌اند را عوض کرده‌اید.»

فرمانده پیشین سپاه ادامه داد که «شما مثلث اقتصادی کشور که یکی از اضلاع آن رئیس بانک مرکزی است را سه بار تغییر داده‌اید که سیاست‌های پولی کشور را به شدت تحت تاثیر قرار داده است.»

وی افزود که ۲۴ استاندار در دوران دولت آقای احمدی نژاد تغییر کرده‌اند و حتی مدیران باشگاه‌های پرسپولیس و استقلال نیز در مجموع هفت بار عوض شده‌اند.

رضایی تاکید کرد که اگر رئیس جمهوری شود، اختیارات رئیس جمهوری را محدود می‌کند تا نتواند پست‌های تخصصی را به راحتی تغییر دهد.

رضایی گفت که «متوسط رشد سرمایه‌گذاری و ذخیره ارزی» کاهش داشته است و اگر همین وضعیت ادامه پیدا کند، «آینده خوبی هم در پیش رو نداریم»

وی از «تغییر تعرفه‌ها و نبود ثبات در مدیریت امنیتی» دولت نهم نیز انتقاد کرد و از احمدی‌نژاد پرسید که در صورت پیروزی، چه الگوی مدیریتی را به کار خواهد بست؟

احمدی‌نژاد هم در پاسخ گفت که «مهم، ثبات در برنامه‌هاست و چون در انتخاب معصوم نیست، هر کس که نتوانسته با برنامه‌های دولت هماهنگ شود را از کار برکنار کرده است.»

وی تغییر تعرفه‌های واردات کالا از سوی دولتش را نیز یک «اتهام» دانست و گفت که «اقتصاد در چهار سال دولت نهم به خوبی مدیریت شده است.»

آقای احمدی‌نژاد در ادامه سخنان خود با بازگشت به موضوع فدرالیسم اقتصادی، اجرای آن در کشور را ناممکن دانست.

رضایی نیز در پاسخ گفت که «چطور همه دنیا این سیستم را پیاده کرده‌اند و سیستم سیاسی و اقتصادی را از هم تفکیک کرده‌اند و چرا ما نتوانیم این کار را انجام دهیم؟»

وی در خصوص طرحش در کاهش مالیات‌ها نیز اظهار داشت که در صورت پیروزی در انتخابات، قصد «انتقام‌کشی از بنگاه‌ها را که دولت فعلی انجام داده» ندارد و برای کمک به حل و فصل «وضعیت اسفبار بنگاه‌ها» مالیات را کاهش خواهد داد.


این نامزد انتخابات سپس با ارائه آماری گفت که بر اساس اعلام اتاق بازرگانی، «۵۰ درصد کارخانجات کشور با نصف ظرفیت کار می‌کنند و ۶۰ درصد آنها طی چند ماه اخیر تا یک سوم تعدیل» نیرو کرده‌اند و این یک بحران است.

رضایی با اشاره به تجربه و توانایی‌های خود در اداره کشور نیز افزود که «اطلاعاتش حتی از داخل وزارتخانه‌ها بسیار بیشتر از رئیس جمهوری فعلی است.»

وی سپس گفت که «واردات بی‌رویه شکر، منجر به تعطیلی هشت کارخانه چغندر قند شده است. کشت چغندر قند کاملا از بین رفته و به جای آن سیب زمینی کاشته‌ شده است.»

رضایی این مشکلات را «ناشی از محلی از اعراب نداشتن نخبگان در دولت نهم دانست» و از احمدی‌نژاد پرسید که در صورت انتخاب دوباره، برای درگیر کردن جدی نخبگان در توسعه ملی، چه برنامه‌ای دارد؟

رضایی افزود که «از اشکالات جدی احمدی‌نژاد این است که خود را فوق تخصص در همه مسائل می‌داند و به همین دلیل است که یک نوع تنهایی در اطرافش به وجود آمده و کسی در اطراف او امنیت ندارد»

احمدی‌نژاد در پاسخ گفت که وی بیش از «هزار ساعت جلسه با نخبگان کشور داشته» است و با همه، به جز آنهایی که خودشان تمایل نداشته‌اند، در خصوص نحوه اداره کشور مشورت کرده است.

وی اظهارات رضایی در مورد استفاده نکردن از نخبگان در دولت نهم را «توهین» به دولتش دانست و گفت که «شما در عین حال بوروکراسی کشور را نمی‌شناسید.»

رضایی نیز پاسخ داد که «در سه سال اول انقلاب که دولت هنوز مستقر نشده بود، سپاه بخش‌هایی از دولت را اداره می‌کرده» و بنابراین وی تجربه کار اجرایی هم دارد.

وی خطاب به احمدی‌نژاد گفت که «قرار نیست در مقابل مردم هنرنمایی و تبلیغات» کنند.

رضایی به رئیس جمهوری فعلی ایران یادآور شد که «شما یارانه‌ها را به سمت مصرف برده‌اید و اگر مجلس طرح شما را تصویب می‌کرد، تورم به ۶۰ یا ۷۰ درصد می‌رسید.»

وی سپس افزود که «اگر شما امنیت سرمایه‌گذاری را تامین می‌کردید، انگیزه سرمایه‌گذاری ایجاد می‌شد.»

احمدی‌نژاد نیز اظهارات رضایی را یک «سلسله ادعا» دانست.

با این حال، رضایی به احمدی‌نژاد گفت که «وی در سیستم بانکی دخالت کرده و شورای پول و اعتبار را منحل کرده و بدین ترتیب خودش، رئیس کل سیستم پولی کشور شده است.»


احمدی‌نژاد نیز از رضایی پرسید شما که «دو سال قبل در تلویزیون گفتید که آمریکا می‌خواهد به ایران حمله کند و یک ماه بعد از آن گفتید که منصرف شده است. آیا این نظر نخبگان بود که اعلام شد؟»

رضایی نیز از این اظهاراتش دفاع کرد و گفت که «بوش واقعا سه بار قصد حمله به ایران را داشت که به خاطر مانورها و افشاگری‌های ما منصرف شد.»

وی افزود که «از اشکالات جدی احمدی‌نژاد این است که خود را فوق تخصص در همه مسائل می‌داند و به همین دلیل است که یک نوع تنهایی در اطرافش به وجود آمده و کسی در اطراف او امنیت ندارد.»

رضایی اظهار داشت که با وجود هشدارهای آیت‌الله خامنه‌ای که بارها به فرماندهان نظامی گفته بود که «خطر جنگ را جدی بگیرید»، در مقابل آقای احمدی‌نژاد «هر کسی که در دولتش درباره جنگ صحبت کرده» از کار برکنار کرده است.


وی تاکید کرد که «اگر احمدی‌نژاد با این تفکر دوباره رئیس جمهوری شود، مشکلات جدی در انتظار امنیت کشور خواهد بود.»

وی در عین حال گفت که «این دولت، معیار بیکاری را عوض کرده است و رقم واقعی بیکاری در ایران در حال حاضر ۲۰ درصد است.»

رضایی اظهار داشت که «نباید با آمار غیرواقعی، واقعیات را کتمان» کرد و توصیه کرد که احمدی‌نژاد «روحیاتش» را عوض کند تا بتواند به کار ادمه دهد.

وی اظهار داشت که در صورت پیروزی در انتخابات به «عددسازی‌ها» در کشور پایان خواهد داد.

Share/Save/Bookmark

در همین رابطه:
موسوی و کروبی: احساس خطر می‌کنیم
مناظره جنجالی احمدی‌نژاد و کروبی
مناظره موسوی و رضایی برگزار شد
حمله تند احمدی‌نژاد به هاشمی، خاتمی و موسوی
برگزاری نخستین مناظره انتخاباتی در ایران

نظرهای خوانندگان

احمدی نژاد یک ...به تمام معنا است و به نظرم رضائی بهتر از بقیه با این ...مناظره کرد. شاید هم دلیلش این باشد که از همان قماش است.

-- بدون نام ، Jun 8, 2009

این احمدی‌نژاد آدم بسیار خطرناکی است و به نظر من قبل حداقی تجربه ی بازجویی داشته است:
"علاوه بر تکنیک شناخته شده دروغ بزرگ احمدی نژاد از تکنیکهای رایج بازجویی هم استفاده می کند: جواب دادن سوال با سوال ( تفهیم این مساله به متهم که فقط بازجو حق سوال کردن دارد )، تحقیر رقیب و ایجاد رابطه والد – کودک با استفاده از لحن تمسخرآمیز، نیشخند، خود را عین نظام و ملت دانستن و رقیب را بی اطلاع و ناآگاه خطاب کردن، استفاده از عبارات سرزنش آمیز نظیر ” از شما بعید است” یا “من به شما علاقه دارم اما شما اطلاعات درستی ندارید” که رابطه والد – کودک را به ذهن مخاطب القا می کند. بر هم زدن تمرکز و تسلط رقیب با سوالات پی در پی و بی ربط، بلوف زدن و تهدید به افشای مسایل پشت پرده، وارد شدن در حیطه مسایل مربوط به همسر و عصبانی کردن رقیب که یکی از تکنیکهای رایج بازجویی است. "
اصل مطلب: http://cafenaderi2.wordpress.com/2009/06/05/big-lie/

-- بدون نام ، Jun 9, 2009

روش مثبت مناظره اقای رضایی و سواد ایشان در مورد اقتصاد باعث تعجب شد!!!

-- بدون نام ، Jun 9, 2009

مسوولان ستادهای استانی احمدی نژاد(ستاد رضوان) و فعالان ستادی ایشان درحمایت از مهندس موسوی به ستاد مرکزی میرحسین پیوستند.

به گزارش سایت کلمه، مسوولان ستاد احمدی نژاد (ستاد رضوان) و فعالان ستادی با صدور بیانیه و در حمایت از مهندس موسوی وارد ستاد مرکزی مهندس موسوی شدند و از طرف محمد عزلتی مقدم، مسئول کمیته ایثارگران ستاد مهندس موسوی با خوش آمدگویی و صلوات و اهداء شال سبز نشان موسوی، مورد استقبال قرار گرفتند.
در بیانیه ستاد رضوان آمده است: زمانی بر مردم خواهد آمد که در آن ارج نیابد مگر فرد بی‌عرضه و بی‌حاصل و خوش طبع و زیرک دانسته نشود مگر فاجر، مورد اعتماد قرار نگیرد مگر خائن و به خیانت نسبت داده نشود مگر فرد درستکار و امین در چنین روزگاری بیت‌المال را بهره شخصی خود گیرند و از قرآن جز نشان نماند و از اسلام جز نام.(امیرالمومنین)

در ادامه این بیانیه عنوان شده است: آقای احمدی‌نژاد؛ تاکنون خدمت به شما بر ما فرض بود زیرا گمان می‌بردیم شما سرباز نظام هستید و حمایت شما از جعل مدرک کردان، بی‌تفاوتی شما نسبت به تغییر واژه ی خلیج‌فارس به واژه مجعول خلیج‌العربی و یا بذل و بخشش شما در حق السهم ایران در دریای خزر و غیره را به پای معصوم نبودن مومن می‌گذاشتیم.
مسوولان ستادهای احمدی نژاد پیوسته به ستاد میرحسین در بیانیه خود آورده اند: لیکن در مناظره 13 خرداد هنگامی که شما برای منافع خود تمام ارکان نظام را زیر سوال بردید بسیار بر ما گران آمد.شما براساس سوگندنامه ریاست جمهوری می‌باید پاسدار ارزش‌های نظام و انقلاب باشید لیکن متاسفانه شما تمام شخصیت‌های نظام را که مورد عنایت حضرت امام(ره) و حمایت مقام معظم رهبری بودند مورد توهین قرار دادید. به گونه‌ای که انگار در کشور امامی نبوده و جنگی به وقوع نپیوسته است و کشور مورد تهدید ابر قدرت‌ها قرار نگرفته.
وی این بیانیه خطاب به احمدی نژاد رییس جمهوری ایران آمده است: رویکرد تبلیغاتی شما به گونه‌ای است که حاضر هستید تمام شخصیت‌های نظام و انقلاب را قربانی طمع خود کرده و نام‌های مقدسی چون اسلام و امام (ره) را پلکان ترقی خود سازید، لیکن آقای میرحسین موسوی با سکوت در مقابل هتاکی شما عین گفتار حضرت رسول (ص)را تحقق بخشید (کسی که زبانش را نگه دارد گویا به همه قرآن عمل کرده است).

در این بیانیه تاکید شده است: ما اعضای ستاد رضوان معتقدیم بعد از نظر حضرت ولی عصر(عج)،صحنه گردان رهبری است لذا به عنوان کسانی که در اردوگاه احمدی‌نژاد جایگاهی داشته، به تمامی وعده‌های وی پشت کرده و در حمایت ازمهندس سید میرحسین موسوی وحضرت آیت الله هاشمی رفسنجانی و جمعی از امت حزب الله و بسیجیان مردمی به مهندس موسوی می پیوندیم، و این بار نه شعارگونه که از اعماق قلب خود فریاد می‌زنیم "نصرمن الله و فتح قریب".

-- بدون نام ، Jun 9, 2009

احمدی نژاد گفت که «دروغگو خائن است و خائن، ترسو. آیا کسی تا امروز از این دولت ترس دیده است؟»
اگر آقای احمدی نژاد می خواهد نتیجه گیری کند که چون کسی از این دولت ترس ندیده است پس وی نه خائن است و نه دروغگو، باید بگوییم بنابراین هیتلر، استالین، و بسیاری دیگر از خودکامگان تاریخ نه خائن بودند و نه دروغگو!
اما از طرف دیگر باید گفت که اتفاقا" این دولت بسیار هم ترسوست: تعطیلی روزنامه های مخالف دولت، اخراج وزرای مخالف رییس جمهور، اخراج دانشجویان، طفره رفتن از پاسخ دادن به سوال های خبرنگاران، اتهام زدن به دیگران، و دیپلماسی یک طرفه با غرب نشانه ی ترس است یا شجاعت؟

-- آیدین ، Jun 10, 2009

نظر بدهید

(نظر شما پس از تایید دبیر وب‌سایت منتشر می‌شود.)
-لطفا به زبان فارسی کامنت بگذارید.
برای نوشتن به زبان فارسی می توانید از ادیتور زمانه استفاده کنید.
-کامنتهایی که حاوی اتهام، توهین و یا حمله شخصی باشد هرز محسوب می شود و منتشر نخواهد شد.


(نشانی ایمیل‌تان نزد ما مانده، منتشر نمی‌شود)