تاریخ انتشار: ۲۸ اردیبهشت ۱۳۸۸ • چاپ کنید    

نگرانی از وضعیت جسمی منصور اسانلو

کمپین بین‌المللی حقوق بشر در ایران با اعلام این‌که «جان منصور اسانلو در خطر» است، خواستار آزادی هرچه سریع‌تر وی شد.

منصور اسانلو، رئیس هیئت مدیره سندیکای کارگران شرکت واحد اتوبوس‌رانی تهران و حومه است که به اتهام «اقدام علیه امنیت ملی» به پنج سال زندان محکوم شده است.

این سازمان مدافع حقوق بشر، در اطاعیه خود از وضعیت جسمی آقای اسانلو اظهار نگرانی کرده و آورده است: «علاوه بر بیماری‌های چشمی و عمل قلب باز، دو تا از رگ‌های وی کاملا مسدود شده است.»

بنابر اعلام کمپین بین‌المللی حقوق بشر در ایران، «پزشک قانونی تاکنون دو بار برای منصور اسانلو دستور عدم تحمل کیفری صادر کرده است، ولی مقامات قضایی با آن مخالفت کرده‌اند.»

اطلاعیه این سازمان مدافع حقوق بشر چند روز پس از آن‌که فاطمه گل گزی مادر منصور اسانلو در نامه‌ای از آیت‌الله محمود هاشمی شاهرودی رئیس قوه قضائیه خواست که دستور آزادی فرزندش را صادر کند، منتشر می‌شود.


آقای اسانلو که متولد چهارم اسفند ۱۳۳۸ در تهران است، رهبری سندیکای کارگران شرکت واحد را در مبارزات کاگری برای احیای حقوق کارگران برعهده دارد و پیش از زندان، چندین بار بازداشت شده بود.

وی در تیرماه سال ۱۳۸۶ و پس از شرکت در اجلاس بین‌المللی کارگران حمل و نقل در لندن بار دیگر بازداشت و از آن زمان در زندان اوین به سر می‌برد.

آقای اسانلو سال گذشته به خاطر فعالیت‌های کارگری در ایران برنده جایزه اتحادیه سراسری کارگران هلند شده بود.

جایزه اعطاءشده به منصور اسانلو، «جایزه حقوق صنفی فِبه الیزابت ولاسکِز» (Febe Elisabeth Velasques-vakbondsrechtenprijs) نام دارد که هر دو سال یک بار از سوی اف.ان.ف. به رهبران صنفی که با وجود خطرات جانی به کار صنفی خود ادامه می‌دهند، اعطا می‌شود.

Share


در همین رابطه:
اعطا جایزه کارگری هلند به اسانلو
منصور اسانلو به دلیل مشکل قلبی بستری شد

نظر بدهید

(نظر شما پس از تایید دبیر وب‌سایت منتشر می‌شود.)
-لطفا به زبان فارسی کامنت بگذارید.
برای نوشتن به زبان فارسی می توانید از ادیتور زمانه استفاده کنید.
-کامنتهایی که حاوی اتهام، توهین و یا حمله شخصی باشد هرز محسوب می شود و منتشر نخواهد شد.


(نشانی ایمیل‌تان نزد ما مانده، منتشر نمی‌شود)