تاریخ انتشار: ۱۳ اردیبهشت ۱۳۸۸ • چاپ کنید    

ارتباط هفت دانشجو با مجاهدین رد شد

انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه امیرکبیر، ارتباط هفت دانشجوی زندانی این دانشگاه با سازمان مجاهدین خلق را رد کرد.

این انجمن در اطلاعیه‌ امروز یکشنبه خود، اظهارات قاضی حسن حداد، معاون امنیت دادسرای عمومی و انقلاب تهران مبنی بر ارتباط هفت عضو این انجمن با سازمان مجاهدین را «محکوم» کرد.

انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه امیرکبیر، چنین اظهاراتی را «ترفندی برای اتهام زنی به فعالین دانشجویی» عنوان کرده است.

قاضی حداد، هشتم اردیبهشت ماه گفت که هفت دانشجوی عضو انجمن اسلامی دانشگاه امیرکبیر با سازمان مجاهدین در ارتباط بوده و از سوی این سازمان برای سازماندهی «حرکات تند دانشجویی» هدایت می‌شده‌اند.

آقای حداد در عین حال اظهار داشت که این دانشجویان با هدایت سازمان مجاهدین «کلیپ‌های تند و خشن به مناسبت ۱۶ آذر» ساخته‌اند که ماموران امنیتی با شناسایی استودیو‌های محل ضبط، مقادیری «مشروب و مواد‌مخدر» نیز از آنجا کشف و ضبط کرده‌اند.

«انتقام از جنبش دانشجویی فرزندان این مرز و بوم به قیمت تبلیغ و تقویت گروه‌های معاند و پیوند زدن منتقدین به محاربین، حماقتی است که خسران به بار می‌آورد»

به گزارش خبرنامه امیرکبیر، انجمن اسلامی دانشگاه امیرکبیر در واکنش به اظهارات این مقام قضایی، در اطلاعیه خود آورده است که اعضای این انجمن هیچ «قرابت فکری و سیاسی» با سازمان مجاهدین نداشته و هرگونه «تفاهم و تبادل نظری» اعضای خود با این سازمان را به شدت تکذیب می‌کند.

این انجمن در اطلاعیه خود افزوده است که «انتقام از جنبش دانشجویی فرزندان این مرز و بوم به قیمت تبلیغ و تقویت گروه‌های معاند و پیوند زدن منتقدین به محاربین، حماقتی است که خسران به بار می‌آورد.»

این برای نخستین‌بار نیست که دانشجویان بازداشت شده در ایران به ارتباط با سازمان‌ها مخالف جمهوری اسلامی متهم می‌شوند.

تیرماه سال گذشته نیز مقام‌های قضایی با بازداشت بهاره هدایت و محمد هاشمی دو عضو دفتر تحکیم وحدت، آنها را به رابطه با «گروه‌های غیرقانونی و ضد انقلاب خارج از کشور» متهم کردند.
این دو نفر، مرداد ماه همان سال با قید وثیقه آزاد شدند.

مجید توکلی، حسین ترکاشوند، کوروش دانشیار و اسماعیل سلمان‌پور، چهار عضو انجمن اسلامی دانشگاه امیرکبیر هستند که بهمن ماه سال گذشته، مقابل حسینیه ارشاد بازداشت شدند.

چهار عضو دیگر این انجمن نیز به نام‌های مهدی مشایخی، احمد قصابان، نریمان مصطفوی و عباس حکیم‌زاده، یک روز پس از دفن «شهدای گمنام» در دانشگاه امیرکبیر (اسفند ماه سال ۸۷)، از سوی نیرو‌های امنیتی بازداشت شده و هنوز در زندان به سر می‌برند.

پیش‌تر سازمان‌های غیردولتی مدافع حقوق بشر مانند دیده‌بان حقوق بشر و عفو بین‌الملل با صدور بیانیه‌هایی نسبت به تداوم بازداشت این دانشجویان هشدار داده و خواستار آزادی آنها شده بودند.

Share


در همین رابطه:
دادخواهی خانواده‌های دانشجویان از شاهرودی
«ارتباط با مجاهدین» اتهام دانشجویان بازداشتی

نظر بدهید

(نظر شما پس از تایید دبیر وب‌سایت منتشر می‌شود.)
-لطفا به زبان فارسی کامنت بگذارید.
برای نوشتن به زبان فارسی می توانید از ادیتور زمانه استفاده کنید.
-کامنتهایی که حاوی اتهام، توهین و یا حمله شخصی باشد هرز محسوب می شود و منتشر نخواهد شد.


(نشانی ایمیل‌تان نزد ما مانده، منتشر نمی‌شود)