تاریخ انتشار: ۸ اردیبهشت ۱۳۸۸ • چاپ کنید    

«ارتباط با مجاهدین» اتهام دانشجویان بازداشتی

قوه قضاییه ایران هفت دانشجوی دانشگاه امیرکبیر را به داشتن «رابطه با سازمان مجاهدین خلق» متهم کرد.

قاضی حسن حداد، معاون امنیت دادسرای عمومی و انقلاب تهران امروز سه‌شنبه به خبرگزاری ایسنا گفت که این دانشجویان با سازمان مجاهدین در ارتباط بوده و از سوی این سازمان برای سازماندهی «حرکات تند دانشجویی» هدایت می‌شده‌اند.

به گفته آقای حداد، از میان ۱۲ دانشجویی که بهمن و اسفند ماه سال گذشته بازداشت شده‌اند، پنج نفر از آنها به خاطر «سبک بودن اتهامات» وارده، آزاد و هفت تن دیگر همچنان در زندان به سر می‌برند.

این مقام قضایی همچنینی افزود که اطلاعات درباره «ارتباط این دانشجویان با سازمان مجاهدین خلق» طی دو هفته گذشته به دست آمده است.

آقای حداد در عین حال اظهار داشت که این دنشجویان با هدایت سازمان مجاهدین «کلیپ‌های تند و خشن به مناسبت ۱۶ آذر» ساخته‌اند که ماموران امنیتی با شناسایی استودیو‌های محل ضبط، مقادیری «مشروب و مواد‌مخدر» نیز از آنجا کشف و ضبط کرده‌اند.

وی افزود که دانشجویان بازداشت شده قصد داشتند با «هدایت» سازمان مجاهدین، «با توجه به انتخابات آتی در سطح دانشگاه دست به اقداماتی بزنند.»


این برای نخستین‌بار نیست که دانشجویان بازداشت شده در ایران به ارتباط با سازمان‌ها مخالف جمهوری اسلامی متهم می‌شوند.

تیرماه سال گذشته نیز مقام‌های قضایی با بازداشت بهاره هدایت و محمد هاشمی دو عضو دفتر تحکیم وحدت، آنها را به داشت رابطه با «گروه‌های غیرقانونی و ضد انقلاب خارج از کشور» متهم کردند.
این دو نفر، مرداد ماه همان سال با قید وثیقه آزاد شدند.

این مقام قضایی در ادامه از صدور کیفرخواست هفت دانشجو بازداشت شده طی ۱۰ روز آینده خبر داد و گفت: «این افراد می‌توانند به هر تعداد که می‌خواهند وکیل داشته باشند.»

اتهام ارتباط با سازمان مجاهدین به هفت دانشجوی دانشگاه امیرکبیر، یک روز پس از آنکه دفتر تحکیم وحدت در اعتراض به ادامه بازداشت آنها اعلام کرد که روزه سیاسی گرفته است، اعلام می‌شود.

مجید توکلی، حسین ترکاشوند، کوروش دانشیار و اسماعیل سلمان‌پور، چهار عضو انجمن اسلامی دانشگاه امیرکبیر هستند که بهمن ماه سال گذشته، مقابل حسینیه ارشاد بازداشت شدند.

چهار عضو دیگر این انجمن نیز به نام‌های مهدی مشایخی، احمد قصابان، نریمان مصطفوی و عباس حکیم‌زاده، یک روز پس از دفن «شهدای گمنام» در دانشگاه امیرکبیر (اسفند ماه سال ۸۷)، از سوی نیرو‌های امنیتی بازداشت شده و هنوز در زندان به سر می‌برند.

پیش‌تر سازمان‌های غیردولتی مدافع حقوق بشر مانند دیده‌بان حقوق بشر و عفو بین‌الملل با صدور بیانیه‌هایی نسبت به تداوم بازداشت این دانشجویان هشدار داده و خواستار آزادی آنها شده بودند.

Share


در همین رابطه:
روزه سیاسی دفتر تحکیم وحدت آغاز شد

نظرهای خوانندگان

سعید سلطانپور

در هر حال قبل از هر نکته تاکید بر حقوق فردی و انسانی دانشجویان دستگیر شد ه هستیم ولی این خبر بد جوری بو دار هست

اولا مجاهدین تا بحال چیزی در این زمیینه اعلام نکرده اند . مجاهدین برای تبلیغات سیاسی از هر کوهی کاهی می سازند و خبر تولید می کنند مخصوصا در این وانفسای گیر کردن در اشرف و بن بست سیاسی ، بهانه ای برای اینکه بله ما هم در ایران ودر بین دانشجویان هوادار داریم ،به دست آورده اند. بهانه ای که سالها دنبال آن بودند

دوما وزیر اطلاعات گفت گروهی را در رابطه با اسرائیل دستگیر کرده ایم که مقارن با کشف ارتباط این دانشجویان که که چند ماهی هست در زندان هستند ، می باشد

خدا به فریاد این دانشجویان برسد که در نزدیکی انتخابات ، اتهامات تازه ای به آنان وارد می شود که با توجه به شیوه تبلیغاتی مجاهدین کاری می کنند که این دانشجویان جوان تا اعدام هم پیش بروند.

بنابراین بهتر است قبل از هر چیز این دانشجویان به وکیل مدافع و خانواده های خود دسترسی اداشته باشند والا این اتهامات جدی به آنان جای حرف و حدیث باقی می گذارد
سلطانپور
روزنامه نگار
کانادا

-- saeed soltanpour ، Apr 28, 2009

حالا خوبي نگفته كه شيطان پرست بودن و به سايت هاي پورنو هم سر مي زدن!

-- كاوه ، Apr 28, 2009

ظاهرن در تمام اين سال ها در وزارت اطلاعات و ساير نهادهاي موازي(!!!) هيچ خلاقيتي در سناريو نويسي حاصل نشده است. همان اتهام هاي مضحك، داستان هاي تكراري، مدارك و مستنداتي كه وجود خارجي ندارند و متهماني كه جرم شان تنها آزادي خواهي و حق گويي ست.
تنهايشان نگذاريم.

-- خشايار ، Apr 28, 2009

نظر بدهید

(نظر شما پس از تایید دبیر وب‌سایت منتشر می‌شود.)
-لطفا به زبان فارسی کامنت بگذارید.
برای نوشتن به زبان فارسی می توانید از ادیتور زمانه استفاده کنید.
-کامنتهایی که حاوی اتهام، توهین و یا حمله شخصی باشد هرز محسوب می شود و منتشر نخواهد شد.


(نشانی ایمیل‌تان نزد ما مانده، منتشر نمی‌شود)