تاریخ انتشار: ۷ اردیبهشت ۱۳۸۸ • چاپ کنید    

روزه سیاسی دفتر تحکیم وحدت آغاز شد

اعضای دفتر تحکیم وحدت در اعتراض به ادامه بازداشت هشت دانشجوی دانشگاه امیرکبیر از امروز دوشنبه، «روزه سیاسی» خود را آغاز کرده‌اند.

فرید هاشمی از اعضای شورای مرکزی انجمن‌های اسلامی دفتر تحکیم وحدت با اعلام این خبر به رادیو زمانه گفت که اعضای این تشکل دانشجویی «بدون فراخوان عمومی، روزه سیاسی» خود را آغاز کرده‌اند.

این اقدام در اعتراض به ادامه بازداشت عباس حکیم‌زاده، نریمان مصطفوی، مهدی مشایخی، احمد قصابان، مجید توکلی، کوروش دانشیار، حسین ترکاشوند و مسعود دهقان صورت گرفته است.

هشت دانشجوی یاد شده، بهمن و اسفند ماه سال گذشته از سوی نیرو‌های امنیتی بازداشت و تاکنون در زندان به سر می‌برند.
چهارتن از این دانشجویان از بهمن ماه و یقیه از اسفند ماه سال گذشته تاکنون در زندان به سر می‌برند.

مجید توکلی، حسین ترکاشوند، کوروش دانشیار و اسماعیل سلمان‌پور چهار عضو انجمن اسلامی دانشگاه امیرکبیر هستند که بهمن ماه سال گذشته، مقابل حسینیه ارشاد بازداشت شدند.

این اقدام، در اعتراض به ادامه بازداشت دانشجویان دانشگاه امیرکبیر؛ حکیم‌زاده، مصطفوی، مشایخی، قصابان، توکلی، دانشیار، ترکاشوند و دهقان صورت گرفته است

چهار عضو دیگر این انجمن نیز به نام‌های مهدی مشایخی، احمد قصابان، نریمان مصطفوی و عباس حکیم‌زاده، یک روز پس از دفن «شهدای گمنام» در دانشگاه امیرکبیر (اسفند ماه سال ۸۷)، از سوی نیرو‌های امنیتی بازداشت شده و هنوز در زندان به سر می‌برند.

انجمن‌های اسلامی دانشگاه‌های تهران روز گذشته با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرده بودند که در اعتراض به وضعیت دانشجویان دربند، دست به «روزه سیاسی» خواهند زد.

در بیانیه این انجمن آمده است که دانشجویان بازداشتی «روز‌های بسیار سختی را تنها به جرم اعتراض، در میان دیوار‌های بلند اوین می گذرانند.»

این اقدام اعضای دفتر تحکیم وحدت در شرایطی صورت می‌گیرد که اتحادیه دانشجویان اروپا فروردین ماه گذشته با صدور اطلاعیه‌ای خواستار آزادی دانشجویان زندانی در ایران شده بودند.

پیش‌تر سازمان‌های غیردولتی مدافع حقوق بشر مانند دیده‌بان حقوق بشر و عفو بین‌الملل با صدور بیانیه‌هایی نسبت به تداوم بازداشت این دانشجویان هشدار داده و خواستار آزادی آنها شده بودند.

در سال‌های اخیر و پس از روی کار آمدن محمود احمدی‌نژاد در ایران، فشار‌ها بر جنبش دانشجویی افزایش یافته است.
طی این سال‌ها ده‌ها دانشجو بازداشت و روانه زندان شده‌اند.

Share


در همین رابطه:
ابراز نگرانی از شرایط بازداشت دانشجویان
درخواست آزادی دانشجویان زندانی در ایران
نگرانی از وضعیت ۹ دانشجوی زندانی
«کارشکنی» در ملاقات با دانشجویان زندانی

نظر بدهید

(نظر شما پس از تایید دبیر وب‌سایت منتشر می‌شود.)
-لطفا به زبان فارسی کامنت بگذارید.
برای نوشتن به زبان فارسی می توانید از ادیتور زمانه استفاده کنید.
-کامنتهایی که حاوی اتهام، توهین و یا حمله شخصی باشد هرز محسوب می شود و منتشر نخواهد شد.


(نشانی ایمیل‌تان نزد ما مانده، منتشر نمی‌شود)