تاریخ انتشار: ۷ اردیبهشت ۱۳۸۸ • چاپ کنید    

اعلام برگزیدگان اسکار آلمانی

فیلم آلمانی «جان ریب» ساخته فلورین گالن برگر درباره قتل عام ننکینگ در چین، برنده چهار جایزه لولا(اسکار آلمانی) از جمله جایزه بهترین فیلم شد.

این فیلم، داستان یک تاجر آلمانی است که در سال ۱۹۳۷ بعد از حمله ژاپن به چین، جان هزاران چینی را از مرگ نجات می‌دهد.

جوایز سینمایی لولا که از سال ۱۹۵۱ بنا نهاده شده و در واقع اسکار و بفتای آلمانی محسوب می‌شود، مهم‌ترین مراسم سینمایی ملی آلمان است و همه‌ساله از سوی آکادمی فیلم آلمان به بهترین کارهای سینماگران این کشور تعلق می‌گیرد.


فلورین گالن برگر کارگردان «جان ریب»

در این مراسم بیش از ۲.۸ میلیون پوند از سوی دولت آلمان به عنوان جایزه، بین سینماگران آلمانی در ۱۵ رشته تقسیم می‌شود.

همچنین، آندره درسن کارگردان فیلم کمدی رمانتیک «ابر شماره ۹» برنده جایزه لولای بهترین کارگردانی شد. اورسلا ورنر بازیگر زن این فیلم نیز جایزه لولا برای بهترین بازیگر زن را دریافت کرد.

اما آنچه که تعجب همگان را برانگیخت، بی‌توجهی داوران لولا به فیلم «عقده بادرماینهوف» ساخته اولی ادل در‌باره گروه چریکی ارتش سرخ آلمان بود که نامزد دریافت اسکار بهترین فیلم خارجی امسال هم بود.


نمایی از فیلم «جان ریب»

فلورین گالن برگر کارگردان فیلم «جان ریب»، بعد از دریافت این جایزه گفت امیدوار است که فیلمش موجب بحث‌های سازنده‌ای درباره کشتار چینی‌ها در زمان جنگ جهانی دوم به وسیله ارتش ژاپن شود.

بر اساس اسناد تاریخی، بیش از ۳۰۰ هزار چینی بعد از حمله ژاپن به چین و اشغال شهر ننجینگ به وسیله سربازان ژاپنی قتل عام شدند.

در این میان بازرگانی آلمانی به نام جان ریب که توزیع کننده لوازم برقی در ننجینگ بود و بعد از اشغال این شهر به ریاست کمیته بین‌المللی منطقه امن ننکینگ برگزیده شد، با ساختن پناهگاه، توانست همانند اسکار شیدنلر، جان صدها تن از چینی‌ها را نجات دهد.

اما برخی از مورخان و سیاستمداران محافظه‌کار ژاپنی، وقوع این قتل عام را انکار کرده‌اند.

Share

نظرهای خوانندگان

اسکار نام ثبت شده يک مجسمه طلايي است که اختصاص به آکادمي علوم وهنرهاي سينماي آمريکاداردو هيات داوران هم ندارد واسکار آلماني و روسي و فرانسوي وايراني هم وجود ندارد واسکار تياتر و ورزش وخياطي وآشپزي هم نداريم ولطفاً مرحمت فرموده جعل عنوان نفرماييد.بسياري از کشورها جوايز سالانه اي براي محصولات سينماييشان دارند وهمه آنها هم اسم خاص خودشان رادارند.چرا همان اسم را بکار نميبريد؟

-- شاهد ، Apr 27, 2009

نظر بدهید

(نظر شما پس از تایید دبیر وب‌سایت منتشر می‌شود.)
-لطفا به زبان فارسی کامنت بگذارید.
برای نوشتن به زبان فارسی می توانید از ادیتور زمانه استفاده کنید.
-کامنتهایی که حاوی اتهام، توهین و یا حمله شخصی باشد هرز محسوب می شود و منتشر نخواهد شد.


(نشانی ایمیل‌تان نزد ما مانده، منتشر نمی‌شود)