تاریخ انتشار: ۳۰ فروردین ۱۳۸۸ • چاپ کنید    

«اراذل و اوباش به معادن فرستاده شوند»

رئیس جمهوری ایران پیشنهاد کرد برای «آدم» کردن «اراذل و اوباش»، آنها را برای کار به معادن و کویر بفرستند.

محمود احمدی‌نژاد که امروز یکشنبه در چهاردهمین همایش فرماندهان پلیس ایران سخن می‌گفت، افزود که پلیس باید «با ابتکار عمل، اراذل و اوباش را از کل جامعه جدا» کرده و آنها را به معادن و کویر بفرستد.

این برای نخستین‌بار پس از آغاز طرح‌های «امنیت اخلاقی» در ایران است که آقای احمدی‌نژاد چنین پیشنهادی ارائه می‌کند.

طرح‌های «امنیت اخلاقی» از دو سال پیش در ایران آغاز شده و همچنان ادامه دارد.
در این طرح‌ها برخی به جرم «شرارت» دستگیر و اعدام شدند و صد‌ها دختر و پسر نیز به خاطر رعایت نکردن «پوشش‌های اسلامی» و ترویج «فرهنگ غربی» با برخورد پلیس مواجه شدند.

اجرای این طرح‌ها با اعتراض فعالان مدنی و نهاد‌های حقوق بشری در ایران مواجه شده است.

مهدی کروبی و میرحسین موسوی دو نامزد‌ دهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری ایران نیز طی هفته‌های اخیر اعلام کرده‌اند که در صورت پیروزی در انتخابات، اجرای این طرح‌ها را متوقف می‌کنند.


همایش فرماندهان نیروی انتظامی با حضور احمدی‌نژاد

آقای احمدی‌نژاد همچنین گفت که پلیس «علیرغم کارهای صورت گرفته نسبت به گروه‌های دیگری که به طور سازمان یافته و یا جداگانه در صدد تخریب فرهنگ مردم ایران هستند، هوشیار باشد و با آنان برخورد کند.»

این اظهارات رئیس جمهوری ایران در حالی ایراد می‌شود که وی ۲۳ آذرماه سال گذشته به به وزارت کشور دستور داده بود تا ستادی برای «صیانت از حقوق شهروندان» در ایران تشکیل دهد.

آقای احمدی‌نژاد از وزارت کشور خواسته بود با تشکیل این ستاد «رابطه کریمانه و محبت‌آمیز بین مجریان و عموم مردم تداوم یابد.»

آقای احمدی‌نژاد به عنوان رئیس شورای عالی امنیت ملی نیز، پیش‌تر در واکنش به نصب دوربین‌های مدار بسته در معابر عمومی از سوی پلیس، دستور توقف اجرای این طرح را داده بود.

وی در نامه‌ خود به فرماندهی ناجا، این اقدام را در جهت «پلیسی کردن» جامعه ارزیابی کرده بود.

پلیس ایران از زمان روی کار آمدن محمود احمدی‌نژاد در سال ۱۳۸۴ برخورد با برخی از رفتارها که بر اساس قوانین جمهوری اسلامی، انحراف، جرم و بزه محسوب می‌شود را تشدید کرده است.

Share


در همین رابطه:
«اراذل» در شش سطح شناسنامه‌دار شدند

نظرهای خوانندگان

ما هم منتظر هستیم که اراذل و اوباش بی خاصیت حکومت اسلامی که کاری به جز غارت و تخریب و آزار مردم و کشور ایران ندارند، برای کاری مفید به معادن و کویر فرستاده شوند و به چاپیدن و فریب عوام خاتمه دهند.
عوام فریب حرفه ای،

-- Avam Farib ، Apr 19, 2009

برای چه به معدن؟ برای این که بعد از انفجاری مانند آنچه در زرند رخ داد، در معدن کشته شوند؟
(گاهی وقتا واقعاً: نفس برام سمی می‌شه... هوا را واسه کی بخوام...)

-- تحلیلگر ، Apr 19, 2009

تنها اراذل و اوباش می توانند اراذل و اوباش تولید کنند. به گفته خمینی اینها فرزندان انقلاب و نظام اسلامی هستند. به جای آنکه به دیگران درس ادبیات و اخلاق دهید، برگردید به مکتب خانه های حوزوی و کسب دانش و علم واخلاق کنید.
مدارک شماها جعلی و فاقد ارزش برای دنیا امروز است.
سهمیه بسیج،

-- Sahmieh Basij ، Apr 19, 2009

چشم مرد مقتدر نظام اسلامی « رفسنجانی» روشن که چندی پیش گفت « روحانیون مادر انقلاب اسلامی هستند »! حاج محمود رئیس جمهوری بسیجی پیشنهاد کرده، فرزندان انقلاب «اراذل و اوباش» را برای « آدم» کردن، برای کار به معادن و کویر بفرستند. یعنی فرزندان روحانیون و انقلاب را! مثل اینکه محمود بسیجی کاملاً قاطی کرده! بهتره به جای بند کردن به کامپیوتر های مردم، یک فیلتر توی دهان محمود بگذارید که انقلاب را داره به باد میده.
انرژی بادی

-- E.bad ، Apr 19, 2009

آدم احساس میکنه داره تو روسیه ی تزاری زندگی میکنه حالا کویر یا سیبری که فرقی نداره!بامزه اینه که به این ایده ی منسوخش میگه ابتکار عمل!!!

-- سحر ، Apr 20, 2009

نظر بدهید

(نظر شما پس از تایید دبیر وب‌سایت منتشر می‌شود.)
-لطفا به زبان فارسی کامنت بگذارید.
برای نوشتن به زبان فارسی می توانید از ادیتور زمانه استفاده کنید.
-کامنتهایی که حاوی اتهام، توهین و یا حمله شخصی باشد هرز محسوب می شود و منتشر نخواهد شد.


(نشانی ایمیل‌تان نزد ما مانده، منتشر نمی‌شود)