تاریخ انتشار: ۱ اردیبهشت ۱۳۸۸ • چاپ کنید    

انتقاد موسوی از دخالت‌ها در امور اهل سنت

میرحسین موسوی از دخالت‌های دولتی در اداره حوزه‌های علمیه اهل سنت در ایران انتقاد کرد.

نامزد دهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری ایران که به گرگان سفر کرده است، در جمع دانشجویان این شهر گفت: «اخیرا این مسئله مطرح شده است که قصد دخالت در حوزه‌های علمیه اهل سنت را دارند. چرا همه چیز را باید با دخالت‌های دولتی، مشکل‌ساز و یا امنیتی کنیم؟»

به گزارش ایسنا، میرحسین موسوی افزود که «نمی‌توانیم افراد را به دلیل وجود اختلاف در مشی سیاسی یا اقلیت بودن، به ضد خدا بودن و جدا بودن از اسلام و دین متهم کنیم و مرتب خط قرمز بکشیم. اگر این مسئله ادامه یابد، چه چیز باقی می‌ماند؟»

وی در ادامه اظهار داشت: ‌«بنده مخالف هر گونه تبعیض درباره اقلیت‌ها در مباحثی همچون استخدام آنان و به کارگیری این قشر در مناصب دولتی هستم.»

اظهارات آقای موسوی، چند ماه پس از دستور محمود احمدی‌نژاد برای تشکیل دبیرخانه‌ای که مدیریت مدارس اهل سنت را در اختیار می‌گیرد، ایراد می‌شود.


میرحسین موسوی و همسرش زهرا رهنورد

این دبیرخانه براساس مصوبه سال ۱۳۸۶ که منجر به تشکیل شورایی برای برنامه‌ریزی مدارس علوم دینی اهل سنت شد، در سال گذشته تشکیل شد.
تشکیل این شورا و دبیرخانه با واکنش گسترده علمای اهل سنت مواجه شده است.

در ۲۵ آذرماه ماه سال گذشته گروهی از علمای اهل سنت مهاباد با ارسال نامه‌ای خطاب به محمود احمدی‌نژاد، تشکیل چنین شورایی را «ناقض استقلال مدارس اهل سنت و حقوق شهروندی و قانون اساسی» خواندند.

مولوی عبد‌الحمید، امام جماعت اهل سنت زاهدان و گروهی از نمایندگان اهل سنت مجلس شورای اسلامی نیز به این مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی اعتراض کرده‌اند.

این شورا ۱۱ عضو دارد که هشت تن از آنها از میان از مقام‌های دولتی و شیعه و سه تن دیگر نیز از میان اهل سنت انتخاب می‌شوند.

اساسنامه این شورا «تربیت عالمان آگاه، متعهد و متخلق و نیز ساماندهی امور آموزشی و فرهنگی با تأکید بر آموزش‌های تطبیقی و زبان رسمی کشور» را از جمله اهداف خود اعلام کرده است.

Share


در همین رابطه:
موسوی: مخالف نظارت استصوابی هستم

نظرهای خوانندگان

از تمامی اصول گرایان ناب و اصلاح طلبان خالص و اصول گرایان اصلاح طلب و اصلاح طلبان اصولگرا و جمعیت های پیرو خط امام و رهبری و ایثار گران ائتلافی، تقاضا می شود هر چه زودتر به دور حاج موسوی خیمه زده و اجماع کنند. بعد از شلوغ کردن حاج محمود در سالن نمایشات سازمان ملل، اسلام عزیز نیاز مبرمی به اجماع دارد. تکبیر یادتون نرود! دو سه تا فحش هم به عنوان چاشنی به امریکا و اسرائیل در اجماع لازم است. زنده باد اسلام ناب محمدی!
علی اصغر نواب معروف به علی تواب،

-- Ali Asgar ، Apr 21, 2009

امید وارم که در قالب حرف و برای کسب ارا نباشد و این عمل به تحقق بپیوندد.
با سپاس
محمد

-- محمد ، May 5, 2009

نظر بدهید

(نظر شما پس از تایید دبیر وب‌سایت منتشر می‌شود.)
-لطفا به زبان فارسی کامنت بگذارید.
برای نوشتن به زبان فارسی می توانید از ادیتور زمانه استفاده کنید.
-کامنتهایی که حاوی اتهام، توهین و یا حمله شخصی باشد هرز محسوب می شود و منتشر نخواهد شد.


(نشانی ایمیل‌تان نزد ما مانده، منتشر نمی‌شود)