تاریخ انتشار: ۱ اردیبهشت ۱۳۸۸ • چاپ کنید    

ایران کاردار چک را احضار کرد

ایران در اعتراض به «نقض حقوق بشر» در اروپا کاردار چک را به وزارت خارجه احضار کرد.

خبرگزاری های ایران گزارش می‌دهند که اداره حقوق بشر وزارت خارجه مراتب نگرانی جمهوری اسلامی از «رشد فزآینده نقض حقوق بشر در کشورهای عضو اتحادیه اروپا» را به اطلاع کاردار چک در ایران رسانده است.

آن‌طور که در گزارش‌ها آمده، ایران اعلام کرده است که نگران «قتل فعالین حقوق بشر و تظاهرکنندگان، قتل خارجی‌ها به دست پلیس و ممانعت از حق آموزش برای اقلیت‌های مسلمان» در برخی کشور‌های اروپایی است.

طرف ایرانی همچنین از برخورد «گزینشی دول اروپایی» با مفاهیم حقوق بشری و «بی‌علاقه‌گی» آنان نسبت به مبارزه با نژادپرستی، انتقاد کرده است.

کاردار چک در ایران برای چندمین بار طی ماه‌های اخیر است که به وزارت خارجه جمهوری اسلامی احضار می‌شود.

ایران اعلام کرده است که نگران «قتل فعالین حقوق بشر و تظاهرکنندگان، قتل خارجی‌ها به دست پلیس و ممانعت از حق آموزش برای اقلیت‌های مسلمان» در برخی کشور‌های اروپایی است

احضار امروز سه‌شنبه این کاردار، یک روز پس از آنکه ۵۰ دیپلمات اروپایی در اعتراض به سخنان «ضد اسرائیلی» محمود احمدی‌نژاد در اجلاس ضد نژادپرستی دوربان۲ سالن اجلاس را ترک کردند، صورت می‌گیرد.

اتحادیه اروپا و ایران در سال‌های اخیر به طور مرتب یکدیگر به نقض حقوق بشر متهم می‌کنند.

روسای دوره‌ای این اتحادیه بارها با صدور اطلاعیه‌هایی به «اعدام‌ها و محدودیت‌های اعمال شده علیه فعالان مدنی» اعتراض کرده‌اند و در مقابل ایران نیز با احضار سفرا یا کاردار آنها نگرانی خود را از «نقض حقوق بشر» در کشور‌های اروپایی اعلام کرده است.

اتحادیه اروپا در تازه‌ترین اطلاعیه خود از مقام‌های ایران خواسته که رکسانا صابری خبرنگار ایرانی- آمریکایی که به اتهام «جاسوسی برای آمریکا» به هشت سال زندان محکوم شده است را آزاد کند.
صابری از بهمن ماه سال گذشته در زندان به سر می‌برد.

Share


در همین رابطه:
احضار کاردار ایران در جمهوری چک
کاردار چک به وزارت خارجه ایران احضار شد

نظرهای خوانندگان

راست میگن، چون اروپا زندان اوین و گوهردشت و بازداشتگاههای مخفی سپاه و شلاق زدن و اعدام کردن در ملا عام و درآوردن چشم ار حدقه و سنگسار کردن و کتک زدن زنان و دختران در خیابانها و تجاوز به زنان در زندانها ندارد، حقوق بشر را نقض می کند!

-- پاسارگاد ، Apr 21, 2009

اولین خبرگزاری هستید که عدد ٥٠ نفر دیپلمات در ترک سخنرانی رییس جمهور ایران را مطرح کردید! منبع خبری مستند شما کیست؟ چون در هیچ خبرگزاری دیگری از تعداد افراد تا قبل از خبر شما، مطلبی درج نشده! سئوالم این است که آیا خودتان در شمارش افراد بی ظرفیت اروپایی مدافع آزادی بیان که خود تحمل شنیدن واقعیت را ندارند، نماینده ای داشتید؟

-- کیان ، Apr 21, 2009

بعنوان یک ایرانی مسلمان سالیان سال است در اروپا زندگی می کنم
حقیقتا درایران ابتدائی ترین حقوق انسانی رعایت نمی شود.
دراروپا چگونه ممکن است حقوق بشر رعایت نشود زمانی که حتی مسلمانان براحتی با پوشش اسلامی رفت وآمد می کنند.آیا یک خارجی درایران می تواند اینگونه آزاد باشد.
درایران متاسفانه اختیار لباس پوشیدن وخورد وخوراک خودرا ندارند.
اجازه نقد کردن واعتراض راهیچ کس ندارد.هرکس که انتقاد می کند یا زندان می رود یا از کار برکنار می شود.ویا...........؟

-- محمدی ، Apr 21, 2009

بنظر می رسد که زمانه صادق ترین رسانه می باشد .
اگر صادق نبود انتقاد این شهروند را درخصوص موضوع ترک 50 نفر دیپلمات را منتشر نمی کرد.
پس نتیجه میگیریم که زمانه برای زمان وفردخاصی قلم نمی زند بلکه برای ایران وحیثیت ایرانی قلم وقدم می زند .

-- محمدی ، Apr 21, 2009

وقاحت!

-- امیرسامان ، Apr 21, 2009

آقای احمدی نژاد
این چه افتضاحی است که شما به بارآوردید
رفتار وگفتار شما با هیچ منطقی سازگار ندارد
.خودسرانه عمل می کنید وچرا همه فرصت هارا به تهدید تبدیل می کنید.از وقتی که شما سرکار آمدید عزت وافتخار ماایرانیان خارج از کشور را بیش از حد در مقابل خارجیان لکه دارکرده ای.
ما متعلق که کشوری غنی وبا فرهنگ هستیم ولی جای بسی تاسف است که شما برمسند ریاست جمهوری ایران تکیه زدید.آقاجان حضور در مجامع بین اللملی را شما با حضور در تکیه وهئیت روضه خوانی اشتباه گرفته اید.
مخاطبین شما بچه بسیجی ها نیستند ؟مردم آگاه وفریخته وانسانهای شریف وغیرتمند هستند؟
شماباچه جرئتی خود را قیم مردم ایران می دانید.؟

-- محمدی ، Apr 21, 2009

حقیقتا دولت شنگول خان نقش بسیار موثری در تمامیت ارضی ایران دارد. چون ماشالا آنقدر با مزه اند که مردم نیازی به جکهای اقلیتی ندارند.

-- یه ترکه ، Apr 21, 2009

شما بچه بابا یتان هستید مطالب من را هم بنویسید حقوق بشر غربی یعنی غزه و بسنی یعنی صربستان یعنی منع حجاب در فرانسه یعنی حمله به عراق و افغانستان یعنی کشتن زوار شیعه در عراق یعنی گورهای دست جمعی در صربنیا یعنی سیاست انگل بودن غرب یعنی سیاست انگلیس که تفرقه بینداز و حکومت کن یعنی 8سال جنگ ایران وعراق یعنی کمکهای غرب به عراق یعنی ببهای شیمییایی المان به عراق انها حقوق بشر غربی است در ایرا ن انقلاب می کنندتا عراق نابود کنند چون با شوروی دشمن بودند عراق هم باید نابود شود هزینه اش را باید ایران می داد عراق ضعیف میشد تا امریکا بتواند نابودش کند ان هم 10 سال برای امریکا طول کشید عراق ضعیف شده توست ایران را بگیرد

-- نثر ، Apr 25, 2009

نظر بدهید

(نظر شما پس از تایید دبیر وب‌سایت منتشر می‌شود.)
-لطفا به زبان فارسی کامنت بگذارید.
برای نوشتن به زبان فارسی می توانید از ادیتور زمانه استفاده کنید.
-کامنتهایی که حاوی اتهام، توهین و یا حمله شخصی باشد هرز محسوب می شود و منتشر نخواهد شد.


(نشانی ایمیل‌تان نزد ما مانده، منتشر نمی‌شود)