تاریخ انتشار: ۲۷ فروردین ۱۳۸۸ • چاپ کنید    

دانشجویان بابلی، متهم به ارتباط برون‌مرزی

رئیس دانشگاه بابُل اعتراضات دانشجویی در این دانشگاه را به دخالت عوامل خارجی نسبت داد.

شکرالله شکری کجوری، رئیس دانشگاه صنعتی نوشیروانی بابل در استان مازندران، امروز در جمع خبرنگاران، طیف‌هایی از داخل و خارج از کشور را مسئول سازماندهی حوادث اخیر آن دانشگاه عنوان کرد.

به گزارش خبرگزاری فارس، رئیس دانشگاه بابل با اعلام اینکه مسائل داخلی توسط کمیته انضباطی دانشگاه بررسی شده‌‌است، از پیگیری «فعالیت‌های سیاسی و ارتباط دانشجویان با خارج از کشور» توسط مراجع قضایی خبر داد.

رئيس دانشگاه بابل طيف‌هایی از داخل و خارج از كشور را مسئول سازماندهی حوادث اخیر دانشگاه بابل عنوان کرد

وی تعداد اعتصاب‌کنندگان دانشگاه را حدود ۵۰ نفر اعلام کرد و از اعتراض حدود ۹۰ درصد دانشجویان و استادان نسبت به این ناآرامی‌ها خبر داد. خبرنامه امیرکبیر تعداد دانشجویان اعتصاب کننده را ۸۰۰ نفر گزارش کرده‌است.

کمپین بین‌المللی حقوق بشر در ایران طی بیانیه‌ای از نشست دو تن از دانشجویان متحصن با شکرالله شکری کجوری خبر داد.

به گزارش این کمپین، رئیس دانشگاه بابل تأکید کرده‌است که رسماً فاقد هر گونه قدرت برای مذاکره با دانشجویان است. به گفته وی بر اساس دستور وزارت علوم، تحقیقات و فن‌آوری، نباید با دانشجویان متحصن مذاکره‌ای صورت بگیرد.

تحصن دانشجویان دانشگاه بابل در پی فراخوان انجمن اسلامی این دانشگاه در اعتراض به «برخوردهای دولت نهم با جنبش دانشجویی و اعمال فشارها، برخوردهای امنیتی و انضباطی با دانشجویان از سوی ‏نهادهای امنیتی» برگزار شده‌است.

یازده نفر از دانشجویان این دانشگاه سال گذشته به خاطر برگزاری روز دانشجو و تلاش برای بازگشایی انجمن اسلامی دانشگاه از سوی کمیته انضباطی دانشگاه حکم دریافت کرده‌اند. پنج نفر از این دانشجویان به یک ترم محرومیت از تحصیل محکوم شده‌اند.

دانشجویان متحصن همچنین به «بازداشت طولانی‌مدت دانشجویان پلی‌تکنیک تهران و برخورد با طیف علامه دفتر تحکیم ‏وحدت و پلمپ درب انجمن اسلامی دانشگاه صنعتی بابل» اعتراض دارند.

این تحصن از روز ۲۲ فروردین ماه آغاز شده‌است و تا کنون شش نفر از دانشجویان معترض این دانشگاه در اعتراض به محدودیت‌های اعمال شده، دست به اعتصاب غذای نامحدود زده‌اند.

Share


در همین رابطه:
تحصن صدها دانشجوی دانشگاه صنعتی بابل
ادامه تحصن دانشجویان دانشگاه صنعتی بابل

نظر بدهید

(نظر شما پس از تایید دبیر وب‌سایت منتشر می‌شود.)
-لطفا به زبان فارسی کامنت بگذارید.
برای نوشتن به زبان فارسی می توانید از ادیتور زمانه استفاده کنید.
-کامنتهایی که حاوی اتهام، توهین و یا حمله شخصی باشد هرز محسوب می شود و منتشر نخواهد شد.


(نشانی ایمیل‌تان نزد ما مانده، منتشر نمی‌شود)