تاریخ انتشار: ۲۷ فروردین ۱۳۸۸ • چاپ کنید    

نگرانی از شرکت احمدی‌نژاد در نشست ژنو

سازمان دیدبان حقوق بشر نسبت به شرکت محمود احمدی‌نژاد در «نشست سازمان ملل علیه نژادپرستی» ابراز نگرانی کرد.

به گزارش خبرگزاری فرانسه، این نشست قرار است هفته آینده در ژنو سوئیس برگزار شود.

بر پایه این خبر، دیدبان حقوق بشر از سران کشورها خواسته‌است تا «نگذارند رئیس جمهوری ایران با حضور خود روحیه سازنده این کنفرانس را تقلیل دهد.»

سازمان دیدبان حقوق بشر به محمود احمدی‌نژاد به خاطر ابراز شک نسبت به جنبه‌های مختلف رویداد هولوکاست و اظهارات تند وی علیه موجودیت کشور اسرائیل به دیده منفی می‌نگرد.

مدیر دیدبان حقوق بشر: دولت‌ها نباید بگذارند حضور احمدی‌نژاد روحیه سازنده مذاکرات را تقلیل بدهد

ژولیت دِریوِرو، مدیر حمایتی سازمان دیدبان حقوق بشر در ژنو، امروز پنج‌شنبه به خبرنگاران گفت: «دولت‌ها باید در ژنو مصمم بایستند و اجازه ندهند که از حضور احمدی‌نژاد در جهت تضعیف روند مورد حمایت این همه کشور استفاده بشود.» وی افزود: «و دولت‌ها نباید بگذارند حضور احمدی‌نژاد روحیه سازنده مذاکرات را تقلیل بدهد.»

«ایران منزوی شد»

ژولیت دریورو همچنین اظهار داشت که ایران هفته گذشته در ارائه طرح موسوم به «ممنوعیت اهانت به ادیان آسمانی» با «انزوا» روبه‌رو شد.

نشست قبلی «سازمان ملل علیه نژادپرستی» هفته گذشته در شهر دوربان آفریقای جنوبی برگزار شد. ایران در آن نشست پیش‌نویس طرح «ممنوعیت اهانت به ادیان آسمانی» را در اختیار شرکت‌کنندگان قرار داد.

مدیر حمایتی سازمان دیدبان حقوق بشر در ژنو، امروز در بیانیه‌ای در این باره گفت: «اگر احمدی‌نژاد بکوشد تا مسائلی را که کشورها کنار گذشته‌اند دوباره افتتاح کند هیأت‌های نمایندگی باید پاسخی قاطعانه به او بدهند و اجماع کنونی را برپا نگه دارند.»

در سال ۱۳۸۴ و در پی انتشار کاریکاتورهایی در دانمارک که خشم مسلمانان را به دنبال داشت، ۵۷ کشور عضو سازمان کنفرانس اسلامی طرحی را به نام «ممنوعیت اهانت به ادیان آسمانی» در سازمان ملل متحد عنوان کردند.

Share

نظر بدهید

(نظر شما پس از تایید دبیر وب‌سایت منتشر می‌شود.)
-لطفا به زبان فارسی کامنت بگذارید.
برای نوشتن به زبان فارسی می توانید از ادیتور زمانه استفاده کنید.
-کامنتهایی که حاوی اتهام، توهین و یا حمله شخصی باشد هرز محسوب می شود و منتشر نخواهد شد.


(نشانی ایمیل‌تان نزد ما مانده، منتشر نمی‌شود)