تاریخ انتشار: ۲۹ اسفند ۱۳۸۷ • چاپ کنید    
سپاه پاسداران انقلاب اسلامی اعلام کرد:

انهدام چند «شبکه براندازی اینترنتی»

سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با صدور اطلاعیه‌ای از انهدام چند شبکه اینترنتی «برانداز» خبر داد.

این شبکه‌ها آن‌طور که در اطلاعیه مرکز بررسی جرائم سایبری سپاه پاسداران آمده است، فعالیت سازمان یافته «ضد دینی، امنیتی، فرهنگی و عفت عمومی» داشته‌اند که برخی از اعضای آن در خارج از ایران شناسایی و دستگیر شده‌اند.

زمان و چگونگی بازداشت این افراد که تعدادشان معلوم نیست، اعلام نشده است.

اطلاعیه مرکز بررسی جرائم سایبری افزوده است که اعضای بازداشت شده این شبکه‌ها اعتراف کرده‌اند که از سوی «سرویس‌های امنیتی کشور‌های بیگانه» حمایت می‌شده‌اند.

این مرکز همچنین اعلام کرده است که اعضای این شبکه‌ها «با طراحی و تشکیل شبکه‌های پیچیده به قصد پیشبرد اهداف دشمن در قسمتی از پروژه براندازی نرم» فعالیت می‌کرده‌اند.

از دیگر اهداف این شبکه‌ها بنا بر اعلام مرکز بررسی جرائم سایبری «پیگیری پروژه‌های شومی با اهداف اهانت و تقدس‌زدایی از اعتقادات مذهبی، توهین به قرآن کریم و معصومین، ترویج انواع انحرافات بسیار عمیق اخلاقی فردی و خانوادگی، تبلیغ جهت فروش دختران ایرانی و...» بوده است.

اطلاعیه مرکز بررسی جرائم سایبری افزوده است که اعضای بازداشت شده این شبکه‌ها اعتراف کرده‌اند که از سوی «سرویس‌های امنیتی کشور‌های بیگانه» حمایت می‌شده‌اند

خبرگزاری ایسنا هم گزارش کرده است که پرونده متهمان بازداشت شده به دادسرای ویژه رسیدگی به جرائم رایانه‌ای و اینترنتی ارسال شده و رسیدگی به اتهامات آنها به زودی آغاز خواهد شد.

این برای نخستین بار است که در ایران، اعلام می‌شود سپاه پاسداران چند شبکه اینترنتی را «منهدم» کرده است.
در ایران به طور معمول قوه قضاییه و وزارت اطلاعات با جرایم اینترنتی برخورد می‌کنند.

آذر ماه سال‌جاری نیز قوه قضاییه اعلام کرد که دادسراهای ویژه جرایم رایانه‌ای و اینترنتی در ایران را راه‌اندازی کرده است.

در حال حاضر در ایران قانونی مبنی بر تعیین مصادیق جرایم رایانه‌ای وجود ندارد. با این حال برخی وبلاگ‌نویسان طی سال‌های اخیر به خاطر مطالبی که در وبلاگ‌های خود منتشر کرده‌اند، دستگیر شده‌اند.

امیدرضا میرصیافی یکی از همین وبلاگ‌نویسان است که بهمن ماه سال گذشته برای سپری کردن دو سال و نیم محکومیتش به زندان اوین منتقل شد و روز گذشته به دلیل «فشار‌های روانی و جسمی» جان باخت.

Share


در همین رابطه:
امید میرصیافی وبلاگ‌نویس در زندان جان باخت
«برخورد با سایت‌های مستهجن در ایران»
فیلتر پنج میلیون سایت اینترنتی در ایران

نظرهای خوانندگان

اکثر سایت هایی که با این روش منهدم شده اند، سایت های صرفا پرونوگرافی بوده اند که هیچ خط سیاسی نداشته اند.

جالب این است که این حضرات انقلابی و بسیجی، در کانت هایی که در سایت خودشان می گذارندآ خواستار انهدام سایت های دیگری (با ذکر نام) می شوند که این نشان می دهند که خود این دوستان، دقیق تر از هر کس دیگری سایت هایی را که به مسایل جنسی پرداخته اند، دنبال می کنند.

-- آیلار ، Mar 19, 2009

متاسفانه اینروزها ما در اصفهان شاهد شعارهای بسیار زننده رکیکی هستیم برعلیه اسلام و قران و روحانیت و باسداران. اینها همه نشان از ضد مردمی شدن هرچه بیشتر اسلام روحانیت است در ایرن. از اصفهان

-- از اصفهان ، Mar 19, 2009

اصفهانی جان در اینجا تهران روزانه دست کم دهها هزار شعار رکیک علیه اسلام و روحانیت روی هر صفحه ای ، از تلفن همراه گرفته تا کامپیوتر همراه، تا دیوار توالت و مدرسه و دبیرستان و کوچه و خیابان و...پر کرده است. آری بقول شما این نشانه ی تنفر مردم است از دستگاه روحانیت و اسلام و اینروز ها شعار ها علیه پاسداران نیز شدت گرفته است. این برای این است که در همه ی دنیا نیروهای نظامی برای پاسداری از مرزهاست اما در ایران برای پاسداری از روحانیت است. دوستان از شهرستانهای دیگر خبر بدهند. ممنون

-- بدون نام ، Mar 19, 2009

جناب از اصفهان
آنچه گفتید کجایش جای تاسف دارد ؟ مگر شما برای آزادی پایدار راه دیگری میشناسی؟

-- ایرانی ، Mar 20, 2009

خب مگه چیه.دین حکومتی دیگه!!!!!

-- بدون نام ، Mar 20, 2009

دمه همشون گرم اینا قاچاق دختر ایرانی میکردن اصلا هیچیش توجیه پذیر نیست

-- motale ، Mar 21, 2009

پروردگار میفرماید:اگر میخاستیم انسان را همچون گاو می آفریدیم تا فرمانبردار باشد.یکی به اینها حالی کنه که خدا اختیار داد به انسان.شما چی میگید؟از اون هم بالاترید؟

-- ایرانی ، Mar 28, 2009

نظر بدهید

(نظر شما پس از تایید دبیر وب‌سایت منتشر می‌شود.)
-لطفا به زبان فارسی کامنت بگذارید.
برای نوشتن به زبان فارسی می توانید از ادیتور زمانه استفاده کنید.
-کامنتهایی که حاوی اتهام، توهین و یا حمله شخصی باشد هرز محسوب می شود و منتشر نخواهد شد.


(نشانی ایمیل‌تان نزد ما مانده، منتشر نمی‌شود)