تاریخ انتشار: ۸ فروردین ۱۳۸۸ • چاپ کنید    

نمایندگان کنگره: اوباما با ایران گفتگو کند

گروهی از نمایندگان کنگره آمریکا در نامه‌ای از باراک اوباما خواستند که گفتگو‌ با تهران را پیش از انتخابات ریاست جمهوری آغاز کند.

انتخابات ریاست جمهوری دهم ایران ۲۲ خرداد ماه سال‌جاری برگزار می‌شود.

به گزارش خبرگزاری فرانسه، این نمایندگان که هفت عضو حزب دموکرات هستند، در نامه خود خطاب به رئیس جمهوری آمریکا آورده‌اند که هرچه زودتر گفتگو‌ها میان واشینگتن و تهران را آغاز کند.

نویسندگان این نامه در ادامه نوشته‌اند: «توصیه ما این است که گفتگوها با تهران هر چه زودتر آغاز شود تا هرچه سریع‌تر مشخص شود که آیا این گفتگوها منجر به توقف برنامه هسته‌ای ایران خواهد شد یا خیر.»

نمایندگان کنگره آمریکا همچنین به دولت اوباما توصیه کردند در انتطار نتایج انتخابات ریاست جمهوری ایران نماند، چرا که این موضوع می‌تواند زمان بیشتری برای غنی‌سازی اورانیوم در اختیار تهران قرار دهد.

«توصیه ما این است که گفتگوها با تهران هر چه زودتر آغاز شود تا هرچه سریع‌تر مشخص شود که آیا این گفتگوها منجر به توقف برنامه هسته‌ای ایران خواهد شد یا خیر»

آنها در عین حال افزوده‌اند که هرگونه گفتگو با تهران باید مقام‌های جمهوری اسلامی را وادار کند تا غنی‌سازی اورانیوم را به طور قابل تائیدی متوقف کند.

این نامه در شرایطی نوشته می‌شود که باراک اوباما رئیس جمهوری آمریکا در پیام نوروزی خود ابراز امیدواری کرده بود که روابط ایران و آمریکا بهبود یابد.

آقای اوباما گفته بود که دولتش تلاش می‌کند تا پیوندی سازنده میان ایالات متحده، ایران و جامعه جهانی برقرار کند.

پیام آقای اوباما با واکنش تند آیت‌الله علی خامنه‌ای رهبر جمهوری اسلامی مواجه شده است.

آمریکا و غرب نگران نتایج غنی‌سازی اورانیوم در نیروگاه‌های هسته‌ای ایران هستند. آنها بیم آن دارند که این فعالیت‌ها منجر به دستیابی به بمب اتمی از سوی تهران شود، اما مقام‌های جمهوری اسلامی اعلام کرده‌اند که هدف از غنی سازی تامین برق است.

Share

نظر بدهید

(نظر شما پس از تایید دبیر وب‌سایت منتشر می‌شود.)
-لطفا به زبان فارسی کامنت بگذارید.
برای نوشتن به زبان فارسی می توانید از ادیتور زمانه استفاده کنید.
-کامنتهایی که حاوی اتهام، توهین و یا حمله شخصی باشد هرز محسوب می شود و منتشر نخواهد شد.


(نشانی ایمیل‌تان نزد ما مانده، منتشر نمی‌شود)