تاریخ انتشار: ۲۴ اسفند ۱۳۸۷ • چاپ کنید    

«مجلس جلوی تخریب دیوان را می‌گیرد»

علی لاریجانی می‌گوید که مجلس اجازه نخواهد داد دیوان محاسبات کشور با «برخورد‌های سیاسی» تخریب شود.

به گفته آقای لاریجانی، برخورد سیاسی با دیوان محاسبات رفتاری اشتباه است و «مجلس جلوی تخریب دیوان را خواهد گرفت.»

دیوان محاسبات کشور یکی از زیرمجموعه‌های مجلس شورای اسلامی است که گزارش تفریغ این دیوان مبنی بر واریز نشدن بیش از یک میلیارددلار به خزانه کشور از سوی دولت نهم، منجر به بروز برخی تنش‌ها در ایران شده است.

غلاحسین الهام سخنگوی دولت در واکنش به این گزارش، آن را اقدامی «سیاسی» برای تخریب دولت محمود احمدی‌نژاد ارزیابی کرده است.

آقای احمدی‌نژاد نیز ماه گذشته در جریان یک برنامه زنده تلویزیونی این گزارش را رد کرد. اما مقام‌های دیوان محاسبات یک روز پس از اظهارات رئیس جمهوری ایران با صدور اطلاعیه‌ای از گزارش خود دفاع کردند.

به گزارش امروز شنبه خبرگزاری فارس، رئیس مجلس شورای اسلامی در واکنش به ادامه «تخریب‌ها» علیه عملکرد دیوان محاسبات گفت: «دیوان محاسبات باید با شجاعت و دقت کار خود را انجام دهد و گزارش دیوان یک سند مورد اعتنا باشد.»


وی از مقام‌های دولتی خواست که به گزارش‌‌های دیوان «اعتماد» داشته و به آن «احترام» گذارند.

در گزارش ۳۳ جلدی تفریغ بودجه سال ۱۳۸۵ که ماه گذشته از سوی دیوان محاسبات تهیه و در اختیار مجلس قرار گرفته، آمده است که دولت در این سال مبلغ یک میلیارد و ۵۶ میلیون دلار از درآمد‌های نفتی را به خزانه واریز نکرده است.

براساس اصل ۵۵ قانون اساسی، تهیه گزارش تفریغ بودجه بر عهده دیوان محاسبات کشور است.

این دیوان موظف است که گزارش تفریغ بودجه هر سال را تهیه کند و در اختیار مجلس شورای اسلامی قرار دهد.

عبدالرضا رحمانی رئیس دیوان محاسبات کشور نیز ۲۱ بهمن ماه اعلام کرد که دولت نهم در بودجه سال ۱۳۸۵، دو هزار مورد انحراف داشته است.

Share


در همین رابطه:
احمد توکلی: دولت قانون‌شکنی کرده است

نظرهای خوانندگان

این علی آقا لاریجانی هم مانند دیگر دوستانشان مثل اینکه در خواب و رویا به سر می برند! کشور در همه زمینه ها؛ سیاسی، اقتصادی، اجتماعی، اخلاقی توسط حکومت اسلامی تخریب شده و در یک بحران عمیق همه جانبه است، بعد این جناب می گوید "مجلس اجازه نخواهد داد دیوان محاسبات کشور با «برخورد‌های سیاسی» تخریب شود!" همین آقایان چندی پیش در مجلس اسلامی قوانینی بر ضد اختیارات قانونی تصویب کردند تا دوستان و خودی ها به چپاول کشور و مردم باز هم ادامه دهند. حکومت جمهوری اسلامی یکی از مضحک ترین حکومت های تاریخ است. و نام این حکومت به عنوان یکی از فاسدترین نظام های خودکامه در تاریخ ثبت شده است و با این بازی ها و ترفندها نمی توان این سند تاریخی را پاک یا پاره کرد.
دیرمقام،

-- Dirmagham ، Mar 15, 2009

نظر بدهید

(نظر شما پس از تایید دبیر وب‌سایت منتشر می‌شود.)
-لطفا به زبان فارسی کامنت بگذارید.
برای نوشتن به زبان فارسی می توانید از ادیتور زمانه استفاده کنید.
-کامنتهایی که حاوی اتهام، توهین و یا حمله شخصی باشد هرز محسوب می شود و منتشر نخواهد شد.


(نشانی ایمیل‌تان نزد ما مانده، منتشر نمی‌شود)