تاریخ انتشار: ۹ اسفند ۱۳۸۷ • چاپ کنید    

«هفت بهائی اتهاماتشان را پذیرفته‌اند»

دادستان کل کشور امروز جمعه در پیوند با مسئله دستگیری هفت ایرانی بهائی گفت که «آن‌ها اتهامات خود را پذیرفته‌اند.»

به گزارش خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) قربانعلی دری نجف آبادی در این مورد گفت: «غرب از جمله آمریکا با وجودی که این افراد، اتهامات خود را پذیرفته‌اند، ادعا می‌کنند ایران با نقض قوانین حقوق بشری به سرکوب آن‌ها پرداخته‌است.»

هفت تن از رهبران بهائی هشت ماه پیش به اتهام «جاسوسی برای اسرائیل، توهین به مقدسات دینی و تبلیغ علیه جمهوری اسلامی» دستگیر و هم‌اکنون در زندان به سر می‌برند.

مقام‌های قضایی ایران گفته‌اند که این افراد به «جاسوسی به نفع اسرائیل» اعتراف کرده‌اند، اما جامعه جهانی بهائی این اظهارات را رد کرده‌است.

هنوز هیچ دادگاه علنی و با حضور وکلای مدافع برای بهائیان متهم برگزار نشده و دادستانی کل اعلام نکرده است که پذیرش اتهامات توسط زندانیان در چه شرایطی بوده است.

هم‌اکنون در حدود ۳۰ بهائی به اتهام‌های مختلف در ایران زندانی هستند.

دری نجف‌آبادی در حالی که از بهائیت به عنوان «فرقه ضاله» نام می‌برد ادامه داد: «پیروان فرقه مزبور همچون دیگر اتباع کشور از همه امکانات کشور و حتی بیشتر از آن استفاده کرده‌اند و به عنوان شهروند جمهوری اسلامی ایران بر پایه اصل سوم و فصل سوم قانون اساسی از حقوق مقرره برخوردارند.»

دادستان کل کشور گفت: «به موجب قانون هیچ‌کس را نمی‌توان به صرف داشتن عقیده‌ای خاص مورد تعرض قرار داد، اما در صورت نقض قوانین و مقررات کشور و خدشه بر امنیت ملی و ارتباط با دشمن ملت و فتنه‌گری و فعالیت تشکیلاتی علیه مصالح ملی، قطعاً با مسامحه و انفعال برخورد نخواهیم کرد و به دشمنان نیز اجازه مداخله در امور داخلی خود را نخواهیم داد.»

قربانعلی دری نجف‌آبادی در روزهای اخیر در مصاحبه‌ای با «پرس تی‌وی»، شبکه تلویزیونی انگلیسی‌زبان مستقر در تهران، گفت که «جمهوری اسلامی خدمتگزار جامعه بهائیان ایران» است.

در همین رابطه:

«ایران خدمتگزار جامعه بهائیان است»

Share

نظرهای خوانندگان

دروغ جای همه چیز را گرفته است...

-- پرهام ، Feb 27, 2009

من فکر میکنم اگه واقعا کسی در ایران جاسوسی میکند برای اینکه بتواند به ساختار حکومتی نفوذ کند و از آن طریق به جاسوسی مشغول بشود باید اولا به نام شیعه اثنی عشری خود را در همه جا معرفی نماید وگر نه ره به جایی برای نفوذ نخواهد برد دوم اینکه شیعه تنها بودن کافی نیست باید همواره ته ریشی هم داشته باشد و یقه اش را هم همیشه ببندد و پیشانی خود را هم به علامت نماز خوان حرفه ای داغ کند آنوقت صلاحیت پیدا میکند تا در ساختار حکومت جایی بیابد و جاسوسی کند بهایی ها که نمیتوانند حتی در هیچ یک از ادارات و شرکتهای دولتی استخدام شوند و حتی به دانشگاهها هم راه نمیابند چگونه میتوانند جاسوسی کنند . آنها در هر جا که از آنها بپرسند دینت چیست با صراحت کامل و علناٌ اظهار میکنند که بهایی هستند چگونه امکان جاسوسی دارند. جاسوس کسی است که هویت خویش را پنهان میکند نه بهاییان که چیزی برای پنهان کردن ندارند. مطمئنا اگر جاسوس حرفه ای در ایران باشد باید ویژگیهایی شبیه آنچه گفتم داشته باشد.

-- بی نام ، Feb 27, 2009

جالب است كه آقاى نجف آبادى دادستان كل كشور هر اتهامى را هرطور دلش مى خواهد به افراد مى زند بدون آنكه اين اشخاص وكيل مدافعشان را ديده باشند، اتهاماتشان به آنها در حضور وكلاى مدافعشان تفهيم شده باشد، دادگاهى علنى با حضور وكلاى مدافع و هيات منصفه داشته باشند و اين اتهامات به اثبات رسيده باشد، حقيقتا واى اگر از پس امروز بود فردائى!

-- كيوان ، Feb 27, 2009

SHAME ON THIS JUSTICE

-- بدون نام ، Feb 27, 2009

خدمتگذار یعنی اینکه جمهوری اسلامی خدمت جامعه بهاییان هم میرسد و قصد دارد پدر آن بیچاره ها را هم مثل دیگر مردم ایران در بیاورد!!!!!

-- بدون نام ، Feb 28, 2009

زمانی که رسانه ها در دست نفوسی است که قدرت حکومت را در دست دارند دروغ گفتن کار آسانی است. با وجودی که همه مردم جهان فریاد برآورده اند که این هفت نفر بیگناه هستند و ابدا درسیاست دخالت نمی نمایند و نفس جناب دری نجف آبادی واقف هستند که آنها اصلا در سیاست دخالت نمی کنند ولی باز هم مصرانه بر اکاذیب و مفتریات تاکید می شود . باید محاکمه یاران در مجمع بین المللی با حضور مراجع ذی صلاح حقوق بشر و با وکلائی که خود به میل خود تعیین می کنند برگزار گردد لاغیر.

-- صالح ، Feb 28, 2009

آقاي دري اگرچه براي پيش بردن دين دروغ گفتن را براي خود مجاز ميداني اما كمي وجدان . خدا ترسي و شرافت براي هر كسي لازم است . شايد تا چند روزي هم براي كم رنگ كردن خرابكاري بزرگي كه به پار آوردي ( دستگيري بها ئيها ) مدام حرفهاي بي اساسي اظهار فرمائيد اما كمي بيشتر فكركنيد . خدائيش خراب كرديد . محاكمه علني با حضور وكيل يا اينكه با را ه اندازي جنجالي ساختگي دركشور يه جوري قضيه رو ماست مالي كنيد و بهائيها رو آزاد كنيد . ميدونم اين روزها زياد فكر ميكنيد اما جواب دروغ امروز رو چكار ميكنيد .

-- فرهاد ، Feb 28, 2009

آقای دری نجف آبادی

متاسفانه شما دشمن خدا هستید! بنده مطمئنم که آن هفت نفر بهائی اتهاماتشان را نپذیرفته اند چون این اتهلامات اصلا وارد نیست. شما اسنادی را رو کنید که این هفت نفر جاسوس بوده اند. چرا تا به حال اثبات نفرموده اید و دائما در ادعا گیر کرده اید؟

از شما سوالی دارم. آیا وجود مراکز شیعیان در عربستان دلالت بر جاسوس بودن ایشان برای دولت سعودی دارد؟

-- منا ، Feb 28, 2009

این آقایان که خودشان را مظهری از آیات الهی ( آیت الله ) میدانند اینگونه دروغ میگویند.
وای به زمانی که بخواهند دروغ هم بگویند.
این آقا در زمان قتلهای زنچیره ای هم صداقت به خرج دادند و منکر واقعیاتهای مستند شدند .

-- مهرداد ، Feb 28, 2009

دروغگويي كار روزمره مقامات حكومت اسلامي و پيروان امامان شيعه شده است اگر شيعه و اسلام اين است همان بهتر كه بهايي شويم

-- علي- تهران ، Feb 28, 2009

بهائيان ايران از امکانات زيادی برخوردارند. از امکان به زندان رفتن و 4 ماه در انفرادی بودن و از امکان وکیل نداشتن و جوانهای بهائی از امکان شرکت در کنکور و ندیدن کارنامه خود در سایت سازمان سنجش و بچه های بهائی از امکان تحقیر شدن در کلاس و کم شدن نمره انضباط به خاطر شرکت نکردن در مراسم سیاسی عبادی و امکانات زیادی که مجال نوشتن همه آنها نیست.

-- بهزاد ، Feb 28, 2009

هنوز تازه داشت گند وابستگی بهائیان به روسیه و انگلیس خشک میشد که با بروز اختلافات با امریکا و ایجاد تنفر مردم از این دولت بهائیان را امریکائی و ساخته و دست نشانده امریکا دانستند. حال با وجود مشکلاتی که با اسرائیل و یا همان دولت عثمانی زمان حضرت بهاءالله پیدا کردند. اینچنین به جان بهائی ها افتاده اند و اصرار دارند بهائی ها را اسرائیلی معرفی کنند. نمی دانم چرا برای گفتن این دروغ ها کمی فکر نمی کنند؟!چه زیبا به نمایش درآمد و چه خوش گفت شاعر:چراغی را که ایزد برفروزد هرآنکس پف کند ریشش بسوزد...

-- محبت ، Feb 28, 2009

وای شرمنده ایندو میگما اگه می خواین دروغ بگسد توری بگید آدم خندش نگیره .
عدم حق تحصیل به نظر شما امکاناته؟؟؟
الکی زندانی کردن امکاناته؟؟؟؟
من برا داشتن هم وطنای مثل شما و امثال شما متاسفم.
اگه امکانات اینه این امکاناتتون باشه برا خودتون ما نمی خوایم.
در ضمن نمی خواد با این دروغ هاتون یه جنگ روانی را بندازید این کارا قدیمی شده .
به امید ان روزی که دروغ گفتن رو از یاد ببریم

-- آرمین ، Feb 28, 2009

امیدواریم در آینده نه چندان دور به حقانیت دیانت مقدس بهایی پی ببرید و بدانید که تنها نیرویی که ما بهاییان را حفظ میکند چیزی جز اراده الهی نبوده و نیست . به امید آن روز ...

-- فرانک ، Feb 28, 2009

خوبست از اين به بعد تمامي شيعيان امريكا محكوم به جاسوسي براي ايران شوند اخر مدفن امام رضا در مشهد كه در ايران است قرار دارد

-- نغمه ، Feb 28, 2009

خدمت آقاي خوش خيالي كه فكر مي كنند بهاييها نمي توانند جاسوسي كنند عرض كنم كه اگر لازم باشد همين بهاييهايي كه شما از انها طرفداري مي كنيد اگر منافع بيت العدل ايجاب كند شيعه اثني عشري كه سهل است آخوند درجه يك مي شوند تا بتوانند در اركان حكومتي نفوذ كنند و به نفع بهاييت هر ضربه اي مي خواهند به مملكت ايران وارد كنند.

-- بدون نام ، Mar 1, 2009

مذهب بهایی یه مذهب ابراهیمی دیگه است که با مذاهب غیر ابراهیمی دیگه هم فرق چندانی نداره!

اعتقاد به یک نیروی برتر در طبیعت و ایمان به حقانیت اون کوچک ترین ربطی به هیچ کدام از این مذاهب ساخته دست بشر نداره! (آره دوست خوب بهائی من، یک کمی تو هم فکر کن!)

درسته که الان بهایی های ایران دارن به ناحق مظلوم واقع میشن و من هم از این موضوع اصلاً خوشحال نیستم؛ ولی طرفدارای همه مذاهب دیگه هم و قتی مذهبشون نوظهور بود همین وضع رو داشتن. بعد که زیاد شدن و به قدرت رسیدن، ... (بقیه شو بگم؟)

لعنت همون خدای واحدی که همه این مذاهب قبول دارن به خود همون مذاهب (ولی نه طرفداراش!) بیاد!

Amen

-- خدانشناس ، Mar 1, 2009

یکی از مهمترین اعتقادات بهاییان صلح عمومی و وحدت عالم انسانی است.یعنی تلاش برای تحقق دوستی و برادری و برابری بین تمام انسانها.حال به نظر شماآیامیشود که اینگونه افکار را با جاسوسی پیش برد؟ انسانهایی که حاضر شدند برای آزادی و آزادگی تمام مردم دنیا دختر 17 ساله ی خود و شوهرشان را بالای چوبه ی دار ببینند.آیا چنین انسانهایی میتوانند جاسوس باشند؟ نمیدانم کجای دنیا به چنین انسانهایی میگویند جاسوس؟ولی به عنوان یک بهایی تنها میتوانم بگویم که به امید روزی که تمامی انسانها زیر پرچم یگانگی همه یکدیگر را به عنوان یک انسان اعم از سیاه و سفید و زرد و هر رنگی و تنها به خاطر حب خداوند دوست داشته باشند و هرگز انسان بودن خود را زیر پا نگذارند و هرگز حقیقت را سر نبرند.قضاوت با شما؟

-- وحدت ، Mar 1, 2009

نظر بدهید

(نظر شما پس از تایید دبیر وب‌سایت منتشر می‌شود.)
-لطفا به زبان فارسی کامنت بگذارید.
برای نوشتن به زبان فارسی می توانید از ادیتور زمانه استفاده کنید.
-کامنتهایی که حاوی اتهام، توهین و یا حمله شخصی باشد هرز محسوب می شود و منتشر نخواهد شد.


(نشانی ایمیل‌تان نزد ما مانده، منتشر نمی‌شود)