تاریخ انتشار: ۱۷ بهمن ۱۳۸۷ • چاپ کنید    

جلوگیری مجدد از برگزاری بزرگداشت بازرگان

در تهران، مأموران امنیتی بار دیگر از برگزاری مراسم بزرگداشت مهدی بازرگان اولین نخست وزیر پس از انقلاب ایران، جلوگیری کردند.

ابراهیم یزدی، دبیر کل نهضت آزادی ایران که به اتفاق عزت الله سحابی، اطلاعیه دعوت به شرکت در مراسم بزرگداشت مهندس بازرگان را امضا کرده به «زمانه» گفت: «مأموران امنیتی در مقابل محل حاضر شده، درب حسینیه را بسته و پرده ای مقابل آن آویخته بودند که روی آن نوشته شده بود "مراسم به زمان دیگری موکول شد". دکتر یزدی گفت برای ما که برگزار کننده مراسم بودیم معلوم نشد که این تابلو را چه کسی نوشته است!»

ابراهیم یزدی همچنین اظهار داشت: «وقتی به محل برگزاری مراسم رسیدم به من گفتند که مأموران امنیتی با جوانان و افرادی که برای حضور در مراسم آنجا حاضر شده بودند، بدرفتاری می کردند.»

در هفته های اخیر این دومین بار است که از برگزاری مراسم بزرگداشت مهدی بازرگان در تهران جلوگیری می شود. سوم بهمن ماه نیز اجرای این مراسم با مشکلاتی مشابه برخورد کرد.

ابراهیم یزدی در این باره می گوید: «با وجود اینکه طبق قانون اساسی برگزاری چنین مراسمی نیازی به مجوز ندارد، ولی برگزارکنندگان به همه ارگان ها و نهادهای شهری، استانی و کشوری اطلاع داده بودند. »

Share

نظرهای خوانندگان

با درود
متاسفم برای حکومتی که حتا توان ندارد بنشیند و با منطق و بیانی روشن اعلام دارد که با چه کسانی موافق است و با چه کسانی مخالف. این رژیم بازهم اعلام داشت که نمک می خورد و نمکدان می شکند . ناسپاسی تابدانجا رسانیده اند که حتا آوردن نام بازرگان هم در این مملکت ممنوع گشته است .
اگر بازرگان نمی تواند در این سرزمین سهمی داشته باشد ، وای بحال دیگران . اما این نکته را دلالان نظام باید بدانند که سرنوشت آنها نیز چیزی شبیه مهندس خواهد بود چه بسا ناگوارتر و نامیمون تر ...
آقایان بدانید که چنین رفتارهایی هرگز سرانجام نخواهد داشت . شما کنترل خود را از دست داده اید . شما محکوم به زوال و نابودی هستید . اندکی صبر ، سحر نزدیک است ...

-- علیرضا نو اندیش ، Feb 5, 2009

با سلام،دیده و شنیده بودیم که انقلاب فرزندانش را می‌‌خورد،ولی‌ نشنیدیم و ندیدیم که استخوانهای آنها هم توسط "انقلاب" خورده شود.با احترام حاشیه نشین

-- حاشیه نشین ، Feb 5, 2009

چنان نماند و چنین نیز هم نخواهد ماند

-- Arash ، Feb 5, 2009

نه حق برگزاري بزرگداشت، نه امضا براي تغيير حقوق زنان، نه حق ايجاد احزاب مستقل، نه حق اعتراض و تجمع صنفي(سياسيش و ... بمونه)، نه حق گرفتن مجلس ختم، نه حق انتخاب لباس و چكمه!، نه حق ...
آره. اينجا ايرانه، حكومت جمهوري اسلامي.
تو همين چند روزه انتخابات تو عراق برگزار شد. خوش به حالشون بخدا. عراق تاچند سال ديگه اگه كسي(كشوراي تماميت خواه و مدعي) كرم نريزه مطمئنن وضعيتش خيلي خيلي بهتر ميشه از همه نظر. از فرهنگ اجتماعي گرفته تا رشدو توسعه ي اقتصادي. گروهاي تندروشونم بايد كاسه كوزشونو جمع كنن برن بيرون يا درست تر رفتار كنن. حتي آمريكايياهم ازونجا ميرن.
اونوقت تو ايران ما با يسري طرفيم كه واسه تمامي كاراي بيخود و مزخرفشون تئوري ميبافن فلسفه ميچينن و ريشه ي ديني و مذهبي ابداع ميكنن.بابا به بقيه اجازه ي اظهار وجود و نظر بدين، مگه چي ميشه. چسبيدين به قدرت.شما سي ساله ميگين ما هنوز به اهدافمون نرسيديم، با آرمانامون فاصله داريم. خب بزارين بقيه هم بيان، باشن،حرف بزنن، حق انتخاب شدن داشته باشن، رسانه داشته باشن. تا يكي يه حرفي ميزنه و يه تعدادي كه جرئت دارن ميرن طرفش به جرم براندازي نرم زندگيشو ميخان نابود كنن و تا حدي هم اينكارو ميكنن. براندازي نرم يعني منطق يعني استدلال. با اينا مشكل دارين.
ما رو باش با كي داريم حرف ميزنيم.
بيسستو خورده اي سالم شده، با همه ي سعي و تلاشم نه كاري دارم، نه دلخوشي اي، نه پولي ، نه اعصاب درستو حسابي، نه تفريحي. فقط دلمو اميد مو خونهوادمو و بازم اميدم بهعلاوه ي ترسمه كه برام مونده.
ضمنن من توايرانم، تهران،از يه خوابگاه. بخدا اينايي كه نوشتم در راستاي براندازي نرم نبوده ها.

-- مثلن حميد ، Feb 5, 2009

این رفتار ماموران کاملا منطبق با نص صریح اسلام بوده و کاملا قانونی است . در حکومت اسلامی همه مردم در واقع رمه ( گله گوسفند) هستند و ولی فقیه چوپان و مردم در رفراندوم فروردین 1359 این شرایط را پذیرفتند همانگونه که قبلا در مدینه النبی اجرا میشد . اکنون چرا جرزنی میکنند . خود مرحوم بازرگان تمام عمرش را بر این مسیر صرف فرمود و تنها در ماههای آخر عمر متوجه واقعیت اسلام شد . بازرگان مردی شجاع - وطن دوست و سالم بود ولی افسوس که دیر اسلام ناب محمدی را شناخت .

-- ایرانی ، Feb 6, 2009

مهندس بازرگان انسان آزاده و روشن ضمیری بود که به نظر من وصله دلالی نظام به او نمی چسبد که اگر می خواست با چنگ و دندان به حکومت می چسبید اما خود ایشان با دیدن استبداد رو به گسترش استعفاء را بر ماندن
ترجیح داد و اگر به قول بعضی مهره و دلال بود الان حتی از مرده ایشان هم وحشت نمی داشتند. من یکبار در سنین نوجوانی ایشان را از نزدیک دیدم و ازتواضع و فروتنی ایشان شگفت زده شدم.

-- بدون نام ، Feb 6, 2009

يعني چه؟!
اين غير عادي هست!
يعني در ايران چند عدد مامور انتظامي بدون اينكه هيچ حكم قانوني براي اين كار داشته باشند، اقدام به هر كاري ميكنند؟ اين بعيد به نظر ميرسد! چراكه احتمالا قابل پيگيري قانوني ميباشد؛

-- ميم ، Feb 6, 2009

نظر بدهید

(نظر شما پس از تایید دبیر وب‌سایت منتشر می‌شود.)
-لطفا به زبان فارسی کامنت بگذارید.
برای نوشتن به زبان فارسی می توانید از ادیتور زمانه استفاده کنید.
-کامنتهایی که حاوی اتهام، توهین و یا حمله شخصی باشد هرز محسوب می شود و منتشر نخواهد شد.


(نشانی ایمیل‌تان نزد ما مانده، منتشر نمی‌شود)