تاریخ انتشار: ۱۸ بهمن ۱۳۸۷ • چاپ کنید    

حماس کمک‌های سازمان ملل را مصادره کرد

آژانس امدادرسانی سازمان ملل (اونروا)، کمک‌های خود به نوار غزه را تا اطلاع ثانوی متوقف کرد.

به گزارش روزنامه ان.ار.س. هلند، این توقف در پی مصادره ۱۰ دستگاه کامیون حامل مواد غذایی «اونروا» توسط افراد حماس صورت می‌گیرد.

بنا بر این گزارش که خبرگزاری فرانسه نیز آن را تایید کرده، در مجموع ۲۰۰ تن آرد و برنج روز پنج‌شنبه توسط گروه حماس مصادره شده‌است. این مواد توسط کامیون‌هایی که از سوی وزارت امور اجتماعی حماس کرایه شده‌بود از صحنه مصادره به مکانی دیگر حمل شد.

به گفته آژانس امدادرسانی سازمان ملل، این دومین بار طی سه روز گذشته است که کامیون‌های این آژانس از سوی افراد حماس مصادره شده‌است. روز سه‌شنبه، افراد حماس ۳۵۰۰ بسته پتو و بیش از ۴۰۰ بسته مواد غذایی را به زور اسلحه از یک فروشگاه توزیع امدادها در اردوگاه ساحلی سازمان ملل مصادره کردند.

جان هولمز، رئیس امور بشردوستانه سازمان ملل مصادره کمک‌ها از سوی حماس را غیر قابل قبول نامید و خواستار بازگرداندن فوری آن‌ها شد.

احمد الکُرد، وزیر امور اجتماعی حماس، تلویحاً مصادره روز سه‌شنبه را تأئید کرد. وی گفت که «کمک‌ها باید در میان بخش بزرگ‌تری از مردم غزه توزیع شود و نه فقط کسانی که رسماً پناهنده شناخته می‌شوند.»

اونروا می‌گوید که این آژانس کار امدادرسانی به ۹۰۰ هزار نفر از جمعیت یک‌ونیم میلیونی نوار غزه را انجام می‌دهد.

نوار غزه در پی یک حمله ۲۲ روزه ارتش اسرائیل همچنان با بحران غذایی و زیربنایی روبه‌روست. اسرائیل دلیل حملات خود را «ادامه موشک‌پرانی‌های حماس به سوی اسرائیل» عنوان کرده‌ بود.

Share

نظرهای خوانندگان

LOL
آقايون گرسنشون شده! اين مردم غزه بواقع ولي نعمت اينها هستند! در زمان جنگ بعنوان سپر توي سرما بعنوان پتو و موقع گرسنگي بعنوان طعمه!

-- پتو ، Feb 6, 2009

سازمان ملل نشان داده که از نظرش بعضی ها برابرترند! بنابراین بعید نیست که در تقسیم کمکهای امدادی بین مردم فلسطین هم از این قاعده استفاده کرده باشد!
سخنان مسئولین حماس هم گویای این مسئله است

-- مصطفی ، Feb 7, 2009

با درود،
در حیرتم که چرا از آقای اردوغان و حامیان ایشان و رژیم "ایران!؟" صدای اعتراضی بر نخاست، مگر اینان همان شهروندان غزه نیستند!؟
پرزیدنت پرس در داووس به نکته ای اشاره می کند که بسیار قابل تعمق است: دمکراسی هر چهار سال یک بار اتفاف نمی افتد، که یک انتخاباتی بر گزار شود و پس از آن تهدید، کشتن...
دمکراسی یک تمدن است.

-- رضا عاشوری ، Feb 7, 2009

نظر بدهید

(نظر شما پس از تایید دبیر وب‌سایت منتشر می‌شود.)
-لطفا به زبان فارسی کامنت بگذارید.
برای نوشتن به زبان فارسی می توانید از ادیتور زمانه استفاده کنید.
-کامنتهایی که حاوی اتهام، توهین و یا حمله شخصی باشد هرز محسوب می شود و منتشر نخواهد شد.


(نشانی ایمیل‌تان نزد ما مانده، منتشر نمی‌شود)