تاریخ انتشار: ۱۸ دی ۱۳۸۷ • چاپ کنید    

دسترسی اینترنتی به اسناد تازه همینگوی

دولت کوبا اعلام کرد که علاقمندان ارنست همینگوی از این پس می‌توانند به صورت الکترونیک، به اسناد تازه و منتشر نشده‌ای از این نویسنده بزرگ آمریکایی دسترسی داشته باشند.

این اسناد که تعداد آنها به ۳۱۹۷ عدد می‌رسد، مربوط به دوران اقامت همینگوی در مخفی‌گاه فینکا ویجیا در کوباست که تا کنون در یکی از موزه‌های این کشور نگهداری می‌شده است.

به دنبال توافق بین شورای پژوهش علوم اجتماعی نیویورک و مقامات میراث ملی کوبا، این اسناد در حال حاضر در دسترس پژوهش‌گران ادبی، دانشجویان و علاقمندان آثار همینگوی قرار گرفته است.

این اسناد شامل بخش مقدماتی رمان «زنگ‌ها برای که به صدا درمی‌آیند» نیز هست که همینگوی آن را کنار گذاشته بود.

به علاوه سناریویی را که همینگوی برای فیلم «پیرمرد و دریا» نوشته بود و همچنین چرک‌نویس قسمت‌هایی از رمان‌ها و داستان‌های کوتاه او که همگی قبلا به چاپ رسیده‌اند، در میان این اسناد قرار دارند.

خانم روزا الفونزو رئیس موزه فینکا ویجیا گفته است که بخش مهمی از این اسناد را نامه‌های همینگوی تشکیل می‌دهد؛ نامه‌هایی از شاعران، نویسندگان و چهره‌های سرشناسی چون ازرا پاند، مکس پرکینز و اینگرید برگمن.


خانم الفونزو همچنین اعلام کرد که در میان این اسناد هیچ اثر ادبی مهم و منتشر نشده‌ای وجود ندارد و اگر از همینگوی اثر ادبی منتشر نشده‌ای باقی مانده باشد، در کوبا نیست، چرا که مری ولش بیوه همینگوی همه دست نوشته‌های او را بعد از خودکشی‌اش در سال ۱۹۶۱ با خود به آمریکا برده است.

وی افزود: «عده زیادی از مردم می‌پرسند که همینگوی در کوبا چگونه زندگی می‌کرد. این اسناد به بعضی از این گونه پرسش‌ها پاسخ می‌دهد.»

از سوی دیگر تمام نقشه‌ها، بریده مقالات روزنامه‌ها و رسیدهایی که همینگوی نگهداری کرده بود نیز اسکن شده و بر روی اینترنت قرار گرفته است.

سی‌دی‌ها و میکروفیلم‌های این اسناد نیز به کتابخانه جان اف کندی تحویل شده است.

خانم الفونوزو همچنین اعلام کرد که تعداد ۱۰۰۰ سند دیگر از همینگوی در کوبا مانده است که آنها نیز به زودی در دسترس عموم قرار خواهند گرفت.

ارنست همینگوی از سال ۱۹۳۹ تا ۱۹۶۰ در کوبا زندگی کرد.

Share

نظرهای خوانندگان

چرا در کنار خبر، لینک سایت را معرفی نکردید؟ این چه طرز خبر رسانی است؟

-- فرنود ، Jan 7, 2009

نظر بدهید

(نظر شما پس از تایید دبیر وب‌سایت منتشر می‌شود.)
-لطفا به زبان فارسی کامنت بگذارید.
برای نوشتن به زبان فارسی می توانید از ادیتور زمانه استفاده کنید.
-کامنتهایی که حاوی اتهام، توهین و یا حمله شخصی باشد هرز محسوب می شود و منتشر نخواهد شد.


(نشانی ایمیل‌تان نزد ما مانده، منتشر نمی‌شود)