تاریخ انتشار: ۲۹ آذر ۱۳۸۷ • چاپ کنید    

شلیک به دومین نوجوان در یونان و ادامه درگیری‌ها

هزاران جوان یونانی روز جمعه در مرکز شهر آتن دست به تظاهرات زدند.

به گزارش سی‌ان‌ان، این تظاهرات در ادامه دو هفته درگیری میان تظاهرکنندگان و نیروهای پلیس انجام می‌گیرد.

تظاهرات روز جمعه در اعتراض به اصابت گلوله به فرزند یکی از رهبران اتحادیه کارگری برگزار شده‌است. پسر این رهبر کارگری طی یک تیراندازی مشکوک در روز چهارشنبه مجروح شد.

کشته شدن یک نوجوان دیگر در ششم دسامبر با گلوله پلیس آغازگر اعتراضات خیابانی دو هفته اخیر در یونان شد. اهداف اصلی این تظاهرات و درگیری‌ها اعتراض به اوضاع نابسامان اقتصادی، آموزش و پرورش و اشتغال در یونان است.

به گزارش خبرگزاری فرانسه، در اعتراض به اصابت گلوله به دومین نوجوان در درگیری‌ها، دانشجویان یونانی قرار است راهپیمایی‌های را در حومه آتن و در محل تیراندازی و کنسرتی نیز در دانشگاه آتن برگزار کنند. هم‌اینک ۸۰۰ مدرسه و ۲۰۰ دانشگاه در یونان به خاطر بست نشستن فعالان دانشجویی و دانش‌آموزی به تعطیلی کشانده‌شده‌است.

اتحادیه‌های اصلی صنفی یونان تظاهرات جداگانه‌ای را در مقابل پارلمان یونان علیه آن‌چه «بودجه ضد کارگری» دولت نامیدند، در برنامه دارند.

ظهر جمعه هم‌چنین ۲۰ نوجوان به انستیتو فرانسه آتن حمله کردند و با شکستن پنجره‌های ساختمان و پرتاب کوکتل مولوتوف باعث آتش گرفتن بخشی از ساختمان شدند که این آتش به سرعت مهار شد.

پس از خشونت‌های روز پنج‌شنبه در آتن که باعث پوشیده‌شدن سراسر مرکز شهر از گازهای اشک‌آور شد حزب پاسوک، حزب اصلی اپوزیسیون یونان خواستار برگزاری انتخابات زودهنگام شد.

در روز پنج‌شنبه پلیس پس از ساعت‌ها درگیری خیابانی با افراد شورشی، هشت نوجوان دانش‌آموز و دانشجو را دستگیر کرد. به گفت پلیس این افراد از تظاهرات آرام پنج هزار نفری گروه‌های چپگرا خارج شده و قصد تخریب داشته‌اند.

Share
در همین باره:
ادامه ناآرامی‌ها در یونان
تصاویری از درگیری پلیس و جوانان یونانی

نظر بدهید

(نظر شما پس از تایید دبیر وب‌سایت منتشر می‌شود.)
-لطفا به زبان فارسی کامنت بگذارید.
برای نوشتن به زبان فارسی می توانید از ادیتور زمانه استفاده کنید.
-کامنتهایی که حاوی اتهام، توهین و یا حمله شخصی باشد هرز محسوب می شود و منتشر نخواهد شد.


(نشانی ایمیل‌تان نزد ما مانده، منتشر نمی‌شود)