تاریخ انتشار: ۱۸ آذر ۱۳۸۷ • چاپ کنید    

تازه‌های نشر: «اکسیر نقش»

«اکسیر نقش: زندگی هنری محمد‌علی کشاورز» نوشته مشترک اعظم کیان‌افراز و یاسین محمدی و با مقدمه‌ علی نصیریان در ۱۶۵۰ نسخه از سوی نشر افراز منتشر شد.

این کتاب، چهارمین کتاب از مجموعه‌ «تئاتر ایران در گذر زمان» این انتشارات محسوب می‌شود.

«اکسیر نقش» در فصل‌های «زندگی- تئاتر»، «تئاتر از نگاه منتقدان»، «سینما»، «چند گفتگو»، پایان‌نامه‌‌ استاد «محمدعلی کشاورز» با موضوع «تأثیر متقابل هنرمند و جامعه بر هم» و ضمائم تصویری منتشر شده است.

در بخش «تئاتر»، مؤلفان به زبانی روایی با زاویه‌‌ دید سوم‌‌شخص، به روایت سال‌ها بازی و زندگی تئاتری ‌کشاورز پرداخته و در بخش «سینمایی»، کارنامه‌ سینمایی این هنرمند به ‌شکل فیلم به فیلم، بررسی و روایت وی از متن و حاشیه‌ هر فیلم ارائه شده است.

آلبومی از عکس‌های کشاورز در ۷۲ صفحه، آخرین فصل‌ این کتاب است.


پیش‌تر در مجموعه «تئاتر ایران در گذر زمان»، زندگی تئاتری «عزت‌الله انتظامی» با عنوان «جادوی صحنه» به قلم خانم کیان‌افراز مکتوب شده بود.

«تئاتر ایران در گذر زمان ۲: از ۱۳۴۲ تا ۱۳۵۷» به ‌قلم کاظم شهبازی و اعظم کیان‌افراز و «تئاتر ایران در گذر زمان ۳: کارگاه نمایش از آغاز تا پایان» به‌قلم ستاره خرم‌زاده اصفهانی، کتاب‌های دیگر این مجموعه‌ هستند.

محمدعلی کشاورز متولد ۲۶ فروردین‌ماه سال ۱۳۰۹ اصفهان است. وی از سال ۱۳۲۷، با نمایش «هیاهوی بسیار برای هیچ»، فعالیت بازیگری‌اش را آغاز کرد و در سال ۱۳۴۳، با فیلم «شب قوزی» وارد سینما شد.

از جمله نقش‌آفرینی‌های او می‌توان به فیلم‌های «خشت و آینه»، «آقای هالو»، «رگبار»، «صادق کرده»، «شطرنج باد»، «کمال‌الملک»، «مردی که موش شد»، «کفش‌های میرزا نوروز»، «مادر»، «پول خارجی»، «دلشدگان»، «روز واقعه»، «ناصرالدین شاه آکتور سینما» ، «خسوف»، «زیر درختان زیتون» و «غزال» و مجموعه‌های تلویزیونی «هزاردستان»، «افسانه‌ سلطان و شبان»، «سربه‌داران»، «گرگ‌ها»، «پدرسالار» و «روشن‌تر از خاموشی» اشاره کرد.

قیمت این کتاب، ۸۰۰۰ تومان (با جلد شومیز) و ۱۰۰۰۰ تومان (با جلد سخت) است.

Share
در همین رابطه:
تازه‌های نشر:«کلمات»
تازه‌های نشر هفته

نظر بدهید

(نظر شما پس از تایید دبیر وب‌سایت منتشر می‌شود.)
-لطفا به زبان فارسی کامنت بگذارید.
برای نوشتن به زبان فارسی می توانید از ادیتور زمانه استفاده کنید.
-کامنتهایی که حاوی اتهام، توهین و یا حمله شخصی باشد هرز محسوب می شود و منتشر نخواهد شد.


(نشانی ایمیل‌تان نزد ما مانده، منتشر نمی‌شود)